Van Yosemite NP via Sequoia NP naar Death Valley NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MariekeA
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 okt 2019, 23:53

Van Yosemite NP via Sequoia NP naar Death Valley NP.

Bericht door MariekeA »

Hallo,
Eind mei 2020 maken wij een rondreis van drie weken met de auto. Na twee nachten in Wawona (Yosemite) willen we via Sequoia National Park rijden richting Death Valley. Na bezoek aan Sequoia Park willen we ergens halverwege overnachten, in Bakersfield? Vervolgens rijden we de volgende dag naar Furnace Greek (Death Valley).
Vraag: is het haalbaar om in 1 dag van Wawona naar Bakersfield te rijden inclusief een bezoek aan Sequoia Park?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Van Yosemite via Sequoia naar DV

Bericht door Galapogos »

Dat ligt aan je definitie van een 'bezoek aan Sequoia Park'. Als je doel is om de General Sherman Tree te bekijken: dan wel. Maar de pure rijtijd bedraagt zes uur, dus heel veel tijd om meer te zien dan enkel de sequoiabomen heb je niet. Als je niet ten minste één overnachting kunt inlassen in/bij Sequoia NP zou ik persoonlijk niet de omweg via dit park maken.

Is het geen idee om vanuit Yosemite via de Tioga Pass richting Death Valley te rijden? Dat is een véél mooiere route, en bovendien kun je ook in Yosemite sequoiabomen bekijken. De Tioga Pass is meestal wel open eind mei, al is dat geen garantie. Zie https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/seasonal.htm voor historische openingstijden. Als de Tioga Pass nog niet open is, kun je altijd nog een van de andere passen nemen. Onderlangs via Bakersfield is ook dan niet nodig.

Goede keus trouwens om in Death Valley in Furnace Creek te verblijven! Vergeet niet de zonsondergang ergens mee te pikken. Ik vond Dante's View daarvoor een uitstekende locatie.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van Yosemite NP via Sequoia NP naar Death Valley NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Eens met Galapogos. Qua reistijd kan het - bekijk het maar eens in Google Maps- maar tijd om iets meer te zien dan de General Sherman Tree is er niet. Ik zou niet verder rijden dan Three Rivers maar liever nog een nacht in het park erbij doen. Kun je nog wat schuiven? Hoe ziet de rest van de route er uit? En wanneer ben je er precies? Het voorstel om de Tioga Pass te nemen is een beter alternatief als je er laat in mei bent. Dat geeft je ook meer tijd voor Yosemite. Twee nachten buiten de vallei geeft je eigenlijk te weinig tijd voor het park. Ik zou sowieso proberen om de overnachting in Wawona te vervangen door iets in de vallei.

Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag voor Yosemite en Sequoia begin juni.

En probeer in DV naast de zonsondergang bij Dantes View ook de zonsopkomst bij Zabriskie Point mee te pakken!

Marianne
MariekeA
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 okt 2019, 23:53

Re: Van Yosemite NP via Sequoia NP naar Death Valley NP.

Bericht door MariekeA »

Dankjewel voor de reacties:
Mijn man wil erg graag naar Sequoia Park, een overnachting in Three rivers is dan inderdaad beter, Om vervolgens de volgende dag door te rijden naar Furnace Greek. Ook een lange rijdag, maar de zonsondergang halen we wel....

Wij zijn op 24 en 25 mei in Yosemite, of de Tioga pas dan geopend is, is geen garantie zo te zien. Dank voor de link.
Bij opening van de Tioga misschien toch via deze weg en de sequioa’s dan bekijken in Mariposa Grove? Dit is tenslotte vlakbij Wawona, de overnachtingen daar staan al vast.
We gaan er nog even naar kijken en in ieder geval de overnachting boeken met annuleringsoptie.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van Yosemite NP via Sequoia NP naar Death Valley NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Sequoia is echt de moeite waard, maar niet op doorreis. Je mist dan ook Kings Canyon, en de meeste bezienswaardigheden in Sequoia.
De Mariposa grove is een mooi alternatief.
Wawona is gratis te annuleren. Je zou dat voor de eerste nacht kunnen doen, en dan een nacht in de vallei, maar leiver twee nachten in de vallei. En dan een nacht Lee Vining of Mammtoh Lakes.
Je bent net in het Memorial Day weekend in Yosemite; dat is erg ongelukkig. Ik zou dan echt niet twijfelen maar iets in de vallei boeken. Of je hele route omgooien.
Wij zijn er zelf nooit in het Memorial day weekend geweest maar kijk eens hier voor onze ervaring in het Labor Day weekend (en voor de Mariposa Grove). En reken er maar op dat het met Memorial Day nog veel erger zal zijn.

Marianne
MariekeA
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 okt 2019, 23:53

Re: Van Yosemite NP via Sequoia NP naar Death Valley NP.

Bericht door MariekeA »

Hoi Marianne,
Fijn dat je zo actief meedenkt op dit forum.
Onze overnachtingen in Wawona staan vast, dat heb ik in mijn vorige bericht ook gemeld. Om een Amerikaanse familie daar te ontmoeten dus juist tijdens memorial weekend. We komen echter op zondagmiddag laat aan en zijn er dan maandag en dinsdag, dus eigenlijk na het weekend. De route omgooien is helaas geen optie.
Met de annuleringsopties bedoelde ik twee opties voor de dinsdagavond: eentje bij Three Rivers en eentje in Lee Vining, afhankelijk van de opening van de Tioga Pass.
Wellicht geeft de dinsdag wat meer rust en ruimte om Yosemite te bezoeken in het geval de Tioga pass open is en dan maandag Mariposa Groove.

Groetjes, Marieke
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van Yosemite NP via Sequoia NP naar Death Valley NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had wel gelezen dat Wawona vast lag, maar ik dacht dat je bedoelde dat je het niet meer kon annuleren (dat denken veel mensen omdat je een nacht aanbetaalt). Vandaar dat ik aangaf dat je het wel zou kunnen annuleren. Als je daar iets hebt afgesproken wordt het anders natuurlijk (maar wellicht kunnen zij ook naar de vallei komen? :wink: ).
Dat van die andere annuleringen was natuurlijk wel duidelijk.

Mocht de TIoga Pass dicht zijn dan is de Sonora Pass ook nog een optie, die is meestal een aantal weken eerder open.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Van Yosemite NP via Sequoia NP naar Death Valley NP.

Bericht door jojostravelusa »

Mocht de Tioga Pass nog dicht zijn, dan is de Sonora Pass, eentje noordelijker, een goed alternatief. Net iets lager, dus eerder open. Ook heel mooi kan ik uit ervaring zeggen. Wij zouden in 1995 op 18 juni over de Tioga Pass, maar die was nog dicht, evenals een groot deel van Yosemite. Alleen de westkant t/m de valley was open. Wij waren met de camper en dat beperkte ons behoorlijk in de keuze van overnachting (in het pre-internettijdperk).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer