Reis Michelly: rondje rode rotsen in de winter.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Michelly: rondje rode rotsen in de winter.

Bericht door kalaman »

Waren jullie al in Blue Canyon, Canyon de Chelly, bij Balancing Rocks, Little Finland, enz?
Zie de indexpagina van onze blogs voor alle plaatsen die we bezochten. Alles staat alfabetisch én per staat gerangschikt. Ook de beide Red Rocks bv.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: rondje rode rotsen in de winter.

Bericht door michelly »

Ik heb al veelvuldig gebruik gemaakt van je indexpagina. Super handig :thumbup:
En ja, op al je genoemde plekken zijn we al geweest. Wat zijn we toch eigenlijk al verwend in de loop der jaren dat we dit al allemaal hebben mogen aanschouwen :wink:
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Michelly: rondje rode rotsen in de winter.

Bericht door kalaman »

Hoog tijd om eens Zuid-Amerika te verkennen. We dachten ook altijd dat het ZW hét reiswalhalla was, maar sinds onze laatste aprilreis (Chili-Argentinië-Brazilië) hebben we onze mening moeten herzien.
Echter zonder afbreuk te doen aan het schitterende Zuidwesten.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: rondje rode rotsen in de winter.

Bericht door michelly »

Ik durf het ook bijna niet te zeggen maar deze reis is een "tussendoor"-vakantie. :oops: :oops:
In juli en augustus staat al een maand Namibië/Botswana geboekt. We hebben sinds een paar jaar ook ontdekt dat de wereld groter is dan Amerika maar dat neemt niet weg dat we het nog steeds heerlijk vinden om hier rond te reizen :D
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Michelly: rondje rode rotsen in de winter.

Bericht door kalaman »

Groot gelijk :thumbup: .
En niet alle reizen hoeven hier aan bod te komen. Zo deden we dit jaar ook “tussendoortjes” naar Noorwegen (juli) en binnenkort Egypte. Momenteel in Tunesië (personeel die niet op ons recente trouwfeest kon zijn in België in augustus wilde hier perse een Tunesisch trouwfeest organiseren (gisteren).
Net zoals @Lilo mij gisteren ook schreef “zo veel mogelijk profiteren, het leven is al zo kort”).
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: rondje rode rotsen in de winter.

Bericht door michelly »

Ja precies. Ik voel me heel bevoorrecht dat we dit ook allemaal kunnen.
Veel plezier daar in Tunesië :thumbup:

Deze kwamen we vorig jaar op het toilet van een Airbnb in Lille tegen. Zo is het maar net :lol:
42834227_1881198545249262_8023085658677444608_o.jpg
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Michelly: rondje rode rotsen in de winter.

Bericht door kalaman »

“Life is a book but those not traveling only read the first page” :wink: .

Maar... we mogen inderdaad nooit vergeten om dankbaar te zijn dat we dat allemaal kunnen doen (om meerdere redenen).

Veel plezier alvast met de verdere voorbereiding :thumbup:.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Michelly: rondje rode rotsen in de winter.

Bericht door Tipsy_1 »

Haha ik kan mij helemaal vinden in bovenstaande discussie.
Mijn grote probleem is dat ik nu in Amerika werk en hoewel het echt heerlijk is hier te wonen is het grote nadeel dat ze hier echt van hun stoel vallen als je een week vakantie neemt. "You have holiday AGAIN". Ze voelen zich hier zelf nogal schuldig om eens een dag verlof te nemen voor een verlengd weekend. Heel vervelend. Ik pas mij daar toch iet of wat aan aan, en heb langere trips ingeruild voor heel veel korte trips. "do you never have to work" Euh ja, veel te veel, maar als ik vrij ben dan pak ik het er van. Ik vind dat heel logisch maar aan de reacties van anderen te horen (in Amerika maar ook in Belgie) vindt niet iedereen dat. Altijd blij dus een paar gelijkgestemde zielen tegen te komen op het forum :thumbup:

(en volledig :offtopic: )
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: rondje rode rotsen in de winter.

Bericht door michelly »

Ik ben ook echt heel dankbaar voor de vele vrije dagen die we hier in Nederland hebben. Gelukkig hebben wij ook nog beide een werkgever die niet al te moeilijk doet. We horen ook regelmatig: "Gaan jullie nu alweer op vakantie?" Inderdaad, lekker toch? Maar goed dat niet iedereen zo is, dan zou het overal nog drukker worden :lol:
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Michelly: rondje rode rotsen in de winter.

Bericht door kalaman »

Hahaha, Leen en Elly, gelukkig zijn er inderdaad heel wat gelijkgestemden op het forum.

Probleem is dat dit vele reizen zo snel went. Ik kan zo vaak op verlof als ik wil maar vind het soms al vervelend dat mijn vrouw prof is aan de universiteit en bv geen herfstvakantie heeft. Daarom dus een weekje vroeger, na België een tweede keer ons huwelijksfeest gedaan in Tunesië, waar ze nu op het eigenste moment verslagen van haar studenten aan het verbeteren is... op het strand.

Laten we dus afspreken dat we nooit of te nooit meer zeuren over “te weinig verlof” :wink:
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Michelly: rondje rode rotsen in de winter.

Bericht door Mrvanilla »

michelly schreef:
26 okt 2019, 10:26
Ik moest even opzoeken welke trail we in Snow Canyon al gedaan hadden. Het is tenslotte ook alweer 10 jaar geleden en dan is het wel handig dat je
Je kunt daar heel goed in een paar uur wandelen vrijwel alle trails in het park aan elkaar 'lo(o)pen'. Wij deden in een uur of 3 ongeveer 7 trails die met elkaar verbonden waren. Echt heel erg mooi.

Red Rock SP is denk ik vooral mooi in de lente bedenkt ik me nou, als de woestijn in bloei staat.

AfbeeldingP1010620-2 by Mrvanilla, on Flickr
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Michelly: rondje rode rotsen in de winter.

Bericht door Tipsy_1 »

Wij hadden eind maart inderdaad heel veel wild flower in Red Rock Canyon. Maar ik denk dat het ook zonder dat heel mooi is, de rotsformaties zijn behoorlijk spectaculair.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: rondje rode rotsen in de winter.

Bericht door michelly »

We zullen in februari dan waarschijnlijk net te vroeg zijn voor de bloemen. Maar wat ik erover gelezen heb moet het toch de moeite waard zijn. We gaan het zien!

Snow Canyon gaan we ook doen.
Het zal wennen zijn om dat soort plekken niet in de zinderende hitte te doen :wink:
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Michelly: rondje rode rotsen in de winter.

Bericht door sep »

De tickets waren heel betaalbaar Saskia dus gezellig dat je mee wilt :lol:
Helaas, ik geloof dat ik precies dan naar de kapper moet, gaat niet lukken dus :lol:


Het is, zoals hierboven ook gezegd wordt, een groot goed als je in de gelegenheid bent zoveel te reizen. Lang niet voor iedereen weggelegd, zowel niet qua tijd als qua financiën als qua andere omstandigheden van bijvoorbeeld buitenaf. Wij mogen ons dus gelukkig prijzen dat we zoveel hebben kunnen zien en meemaken, en dat in volle vrijheid...

Wat voor ons de Amerika-vakanties net dat beetje meer geeft is dat je er zo geweldig kunt kamperen. Dat is voor ons wel het allerbelangrijkste. Neemt niet weg dat we ook werkelijk fantastische reizen hebben gemaakt naar Sri Lanka, Mexico, Turkije, Costa Rica. Om maar wat te noemen. Maar dat kon niet met de tent. Wel in Europa: Frankrijk, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Slovenië, Italië, Portugal, Noorwegen, Denemarken. Afgelopen jaar zijn we ook weer een maand in Frankrijk geweest, in juni. En daarna eind augustus naar Amerika, dat kan allemaal als je met pensioen bent :wink:

Nu zijn we pas een paar weken terug en ik denk alweer aan de volgende vakantie in de USA ...maar sowieso gaan we in het voorjaar eerst een paar weken naar Spanje.

Elly, zijn jullie al eens in Cathedral Gorge geweest? Is beslist de moeite waard om mee te pakken als je er toch in de buurt bent (Snow Canyon ligt op anderhalf uur rijden)! Klein park, je bent er in twee max drie uurtjes wel doorheen maar wij vonden het prachtig omdat het weer een heel ander soort rotsformaties zijn. Er is ook een goede campground bij, hele jaar open.

Nog even over warme kleding 's nachts: wij hebben sinds enkele jaren merino-wollen onderkleding van Icebreaker. Dat is echt geweldig, kriebelt niet (tenzij je super-overgevoelig bent voor wol) en houdt je heel goed warm. Kost wat maar je doet er natuurlijk eindeloos mee. En ik had ook oversized merino-wollen sokken mee, had onze dochter eens voor ons meegenomen uit Peru. Muts op in de slaapzak en knappe winter die je dan nog koud krijgt!
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Michelly: rondje rode rotsen in de winter.

Bericht door AnitaV »

Merinowol is inderdaad heerlijk. De tshirts zijn ook zo fijn. Je ruikt er geen transpiratie in, dus je kan lang met een shirt rond lopen :lol:

Kijk anders via google even naar de camping bij Red Rock Canyon SP. Volgens mij was langs de camping een lange rots maar misschien heb ik het verkeerd onthouden.

Oh, dan raad ik ook Petrified Dunes aan in Snow Canyon. Was ook erg mooi, maar ja dat is met zoveel plaatsen :-)

Heerlijk toch al die vakanties. Ik geniet altijd van alle reisverslagen.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Reis Michelly: rondje rode rotsen in de winter.

Bericht door Loek »

Hoi Michael en Elly. Plan je tijd ruim hier in de winter. De weg kan van het ene moment op het andere onbegaanbaar zijn, en zit je mogelijk een paar uur tot een dag vast op dezelfde plek. Wel mooi hoor het landschap met de sneeuw. Jullie komen waarschijnlijk niet zo ver noordelijk als Colorado, maar zo zag het er vanochtend uit vanuit mijn slaapkamer raam:
IMG_0232.jpeg
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: rondje rode rotsen in de winter.

Bericht door michelly »

Ik zie wel dat we flexibel moeten zijn qua weer :lol:
Bedankt weer voor de tips, we puzzelen verder!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: rondje rode rotsen in de winter.

Bericht door michelly »

michelly schreef:
25 okt 2019, 16:26
6-2: Brussel - Las Vegas (h)
7-2: Las Vegas (h)
8-2: Las Vegas - Death Valley (t)
9-2: Death Valley (t)
10-2: Death Valley - Lone Pine (h)
11-2: Lone Pine - Red Rock Canyon SP (t)
12-2: Red Rock - Mojave Preserve (t)
13-2: Mojave (t)
14-2: Mojave - Flagstaff (h)
15-2: Flagstaff - Grand Canyon (h)
16-2: Grand Canyon - Page (t/h)
17-2: Page (t/h) Page - Bryce
18-2: Page - Bryce (h) Bryce - Zion
19-2: Bryce - Zion (t/h) Zion - Snow Canyon
20-2: Zion (t/h) Snow Canyon
21-2: Zion - Valley of Fire (t) Snow Canyon - Valley of Fire
22-2: Valley of Fire (t)
23-2: Valley of Fire - Las Vegas (h)
24-2: Las Vegas - Brussel
Ik heb nog een paar kleine aanpassingen gedaan. Ik heb me nog eens verdiept in Snow Canyon en dat schijnt in de winter heel goed te doen te zijn. Bovendien is er een camping met douches dus heb ik maar een reservering voor 2 nachten gemaakt. De aanpassingen zijn hierboven te zien.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: rondje rode rotsen in de winter.

Bericht door michelly »

Ik probeer al een week op de site van Red Rock Canyon SP California te komen maar het lukt me maar niet. https://www.parks.ca.gov/?page_id=631
Ik heb het ook al op een andere computer op mijn werk geprobeerd maar ook daar lukt het niet.

Iemand enig idee waar dat aan ligt?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Michelly: rondje rode rotsen in de winter.

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, de site van de stateparks in Californië is geblokkeerd voor Nederlanders. Met een VPN verbinding lukt het wel. Wij hadden dit jaar hetzelfde probleem. Het lukte bijvoorbeeld niet om te kijken welke trails bij Bug Sur open waren. Reserveren daar lukte wel via een andere site.
Er was een topic over in het zuidwesten algemeen forum.

Even opgezocht: viewtopic.php?f=7&t=74789&hilit=Stateparks+vpn&start=20

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer