Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
schre062
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Overnachten in / bij Big Bend National Park.

Bericht door schre062 »

Leuk. Wij willen komende winter ook naar Big Bend NP. Onze route vind je via viewtopic.php?f=36&t=75194

We twijfelen alleen nog of we via Dallas of Houston vliegen. Via Houston hoef je In de winter namelijk niet over te stappen.
Phoenix-L.A. 2011
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 442
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Overnachten in / bij Big Bend National Park.

Bericht door swissdutchie »

Hallo schre062,
Ik had jouw draadje al gezien en met veel belangstelling meegelezen. Ook ik ben trouwens op 5 oktober naar de informatiedag van Tioga geweest, dus waarschijnlijk zaten we in dezelfde zaal bij de presentatie over Texas! Grappig, niet?
Ik hoop alleen, dat het nog redelijk rustige Texas door alle promotie van Tioga en Travel Texas niet plotseling heel druk gaat worden!😉😕 In elk geval alvast heel veel plezier met de planning van jullie reis gewenst! Hopelijk gaan jullie een fantastische reis maken!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Overnachten in / bij Big Bend National Park.

Bericht door hemmie »

Wij hebben dit jaar mid-maart gekampeerd in Big Bend. Dat was goed te doen, overdag heerlijk weer, al waren de laatste nachten 's avonds en 's nachts wel behoorlijk fris. Kun je pech of geluk mee hebben. Oktober is zo te zien gemiddeld nog wel een stuk warmer, begin november zou ook nog best moeten kunnen, maar eind november lijkt het behoorlijk koeler te zijn. Al weet ik dat de campings nog aardig vollopen met Thanksgiving.
Moet wel zeggen dat wij in Rio Grande Village hebben geslapen, niet bij in het Chisos basin, daar iss het een stuk kouder (we waren er een keer 's ochtends, toen was het daar echt nog koud).
Terug in Texas!
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 442
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Overnachten in / bij Big Bend National Park.

Bericht door swissdutchie »

Bedankt hemmie! Dat stelt me gerust. We zullen sowieso voor Thanksgiving in Big Bend zijn, waarschijnlijk al in de tweede helft van oktober. Dus hopelijk zijn de temperaturen dan nog redelijk en valt de drukte op de campings nog mee. Ik zag, dat je de campings pas vanaf 15 november kunt reserveren en ga dus ervan uit, dat de drukte daarvoor meevalt. Sowieso willen we liefst door de week in Big Bend verblijven en niet in het weekend.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 442
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Meest interessante route Amarillo TX - Alamogordo NM?

Bericht door swissdutchie »

Hallo allemaal,
Wij plannen voor volgend jaar oktober / november een reis door Texas met een klein stukje New Mexico erbij. We willen daar onder andere White Sands en de Carlsbad Caverns bezoeken. Onze langste etappe van deze reis is die van Amarillo naar Alamogordo, een afstand van meer dan 500 km. Dat wordt dus sowieso een lange reisdag met niet al teveel tijd voor sightseeing onderweg. Toch willen we ook op deze dag natuurlijk nog wat zien en doen, al is het alleen om even de benen te strekken. En hier kan ik jullie hulp bij gebruiken.
Welke route zouden jullie kiezen tussen Amarillo en Alamogordo? En wat zijn de plaatsen / bezienswaardigheden onderweg die een stop waard zijn? Ik moet er misschien nog bij zeggen, dat we White Sands de volgende dag gaan bezoeken. Ook voor de Carlsbad Caverns is een separate dag uitgetrokken. We hoeven dus niet de meest directe route te kiezen om zo vroeg mogelijk in Alamogordo te zijn.
Ben heel benieuwd naar jullie tips! Alvast bedankt voor het meedenken!

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Tevens topic naar het “Zuidwesten (reisschema's en routeplanning)"-subforum verplaatst.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Meest interessante route Amarillo TX - Alamogordo NM?

Bericht door chippie777 »

Kijk even op ons blog. Wij zijn in één keer van Amarillo naar the white sands (Alamogordo) gereden met een tussenstop in Roswell.

https://chippie777.wordpress.com/2014/0 ... lamogordo/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 442
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Meest interessante route Amarillo TX - Alamogordo NM?

Bericht door swissdutchie »

Hartelijk dank Chippie! Ik had al wel eens een stukje van jouw blog gelezen, maar had jullie route niet meer precies in mijn hoofd. Jullie zijn dus via Roswell gereden en hebben White Sands nog dezelfde dag bezocht. Wij gaan pas een dag later naar White Sands en hebben dus wat meer tijd om onderweg iets te gaan bekijken of om een kleine omweg te rijden. Daarbij heeft het UFO-museum in Roswell niet direct mijn voorkeur. We zijn meer van de natuur of van de interessante historische plekken. Ik weet echter niet, of er nog interessante state parks of historische plekken op deze route liggen. Ik ga het nog verder uitpluizen en wie weet heeft er op dit forum nog iemand een gouden tip voor ons.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Meest interessante route Amarillo TX - Alamogordo NM?

Bericht door hemmie »

Mocht je toch via Roswell gaan en even de benen willen strekken dan is het gratis dierentuintje daar best leuk. Wij strandden jaren geleden door een lekke band eens in Roswell, en waren aangenaam verrast.

Maar, als je ook nog van plan bent naar Living Desert SP in Carlsbad te gaan niet zo zinvol waarschijnlijk, dat is wel echt mooier en een stuk groter, en vergelijkbare dieren.
Terug in Texas!
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Meest interessante route Amarillo TX - Alamogordo NM?

Bericht door winterpark »

Idee om je hele route nog eens te plaatsen? Dat denkt ook wat makkelijker mee :)
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 442
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door swissdutchie »

Bedankt voor de tip hemmie!
@ winterpark: Onze route is nog lang niet definitief, maar hier is alvast een eerste opzet. Omdat het nog te vroeg is om vliegtickets te boeken, weten we namelijk nog niet op welke luchthaven we gaan landen. Onze voorkeur gaat echter uit naar Dallas en dus is de route voorlopig daarop gebaseerd:

Zo 18 okt: Amsterdam - Dallas / Fort Worth
Ma 19 okt: Fort Worth (stockyards) - Wichita Falls
Di 20 okt: Wichita Falls - Caprock Canyons SP - Amarillo
Wo 21 okt: Amarillo (Palo Duro Canyon SP)
Do 22 okt: Amarillo - Alamogordo
Vr 23 okt: Alamogordo - White Sands NM - Alamogordo
Za 24 okt: Alamogordo - Carlsbad Caverns - Carlsbad
Zo 25 okt: Carlsbad - Guadalupe Mts NP - Fort Davis
Ma 26 okt: Fort Davis - Big Bend Ranch SP - Terlingua
Di 27 okt: Terlingua - Big Bend NP (Chisos Mountains Lodge of camping)
Wo 28 okt: Big Bend NP
Do 29 okt: Big Bend NP
Vr 30 okt: Big Bend NP - Del Rio
Za 31 okt: Del Rio - San Antonio
Zo 1 nov: San Antonio
Ma 2 nov: San Antonio - Fredericksburg
Di 3 nov: Fredericksburg (stateparks en plaatsen van de Hill Country)
Wo 4 nov: Fredericksburg (stateparks en plaatsen van de Hill Country)
Di 5 nov: Fredericksburg - Austin
Vr 6 nov: Austin - Dallas
Za 7 nov: Dallas
Zo 8 nov: terugvlucht vanaf Dallas
Ma 9 nov: aankomst Amsterdam
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis swissdutchie: overnachten in / bij Big Bend National Park.

Bericht door Tipsy_1 »

prachtige route. Lijkt behalve Dallas heel erg op onze route van 2014 (oktober) - dat was echt een top reis, een van onze beste zo niet de beste ooit!

https://reisverhalen6.webs.com/texas-new-mexico-okt2014
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 442
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: overnachten in / bij Big Bend National Park.

Bericht door swissdutchie »

Hallo Tipsy,
Jullie route lijkt inderdaad veel op de onze. Ze is ook mede dankzij jullie mooie blog tot stand gekomen, want die staat al een tijdje bij mijn favorieten op de pc. :wink:
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 442
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: overnachten in / bij Big Bend National Park.

Bericht door swissdutchie »

Beste moderator,
Hartelijk dank voor het samenvoegen van mijn draadjes! Ik heb echter nog wel een vraag: is het ook mogelijk om het onderwerp van mijn draadje te veranderen in " reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020"? Op dit moment staat daar namelijk "overnachten in / bij Big Bend National Park", terwijl het draadje al lang niet meer uitsluitend daarover gaat. Het zou jammer zijn, als ik hierdoor waardevolle tips van forumleden zou missen, omdat ze toevallig net geen ervaring met Big Bend hebben. Vandaar dat ik het zeer op prijs zou stellen, als de onderwerpregel van mijn allereerste post in dit draadje kon worden aangepast. Alvast bedankt voor de moeite!

Opmerking moderator

Titel aangepast.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 442
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door swissdutchie »

@ moderator: Super! Heel hartelijk bedankt!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door michelly »

Ik weet niet of je nog overweegt om te kamperen maar op jullie route zou je in bijv. Pedernales ook heel mooi kunnen kamperen. Kijk eens in onze verslagen van 2014 en 2016. www.michelly.nl
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 442
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door swissdutchie »

Bedankt voor de tip Michelly! Jullie verslag van 2014 heb ik inmiddels gelezen en staat al een tijdje bij mijn favorieten. Ik weet nog niet, of we gaan kamperen. Dat hangt er ook vanaf, hoe duur de vliegtickets zijn. Als we voor de vlucht een beetje een schappelijke prijs kunnen scoren, hebben we voor de accommodaties iets meer te besteden. Alles is dus nog mogelijk.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door Ing »

Hele leuke route! Zitten paar mooie ritten en dagen tussen, waar je echt even de tijd neemt voor de reis (zoals bijvoorbeeld van Carlsbad naar Fort Davis en dan Terlingua).

Paar aanvullingen: misschien nog leuk om naar de kust te gaan? Wij zijn vanuit San Antonio naar Port Aransas gereden, en vanuit daar naar Del Rio. 2 nachtjes Port Aransas. Hele mooie kustparken (van de NPS)! Afgelopen jaar waren ze Port Aransas nog wel erg aan het herbouwen vanwege Harvey, maar kan me voorstellen dat dat volgend jaar al weer grotendeels verder is opgeknapt.

Verder ga je waarschijnlijk geen betaalbare overnachtingen vinden in Carlsbad, je kunt beter in Artesia slapen en dan maar even heen en weer rijden. Door de olie daar, zijn de hotels niet te betalen (of heel slecht).

Ik vind je tijd in Austin wel erg kort en misschien voor San Antonio wat lang.. Austin is echt een leuke hippe stad, ik zou daar zeker een volle dag kunnen vullen! Dallas vond ik zelf ook gaaf, maar heeft een stuk minder sfeer dan Austin. Fifth Floor Museum is daar wel een aanrader en een rondje downtown is ook leuk. Ook veel goede winkelcentra, mocht je daar van houden.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 442
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door swissdutchie »

Hallo ing!
Heel hartelijk dank voor alle tips!
We hebben de kust eigenlijk bewust overgeslagen. Niet omdat ons dat niet mooi lijkt, maar omdat we nu eenmaal niet alles kunnen zien in 3 weken tijd. We zullen dus keuzes moeten maken. De route zou echter nog best kunnen veranderen, afhankelijk van voor welke luchthaven we betaalbare tickets kunnen krijgen.
Persoonlijk houden wij allebei van een wat rustiger reistempo met veel tijd om te wandelen en voor sightseeing. Texas is echter zo groot, dat zich een flinke reisdag zo af en toe gewoon niet laat vermijden. Zelf ben ik ook niet echt een stadsmens. Ik ga veel liever de natuur in. Ook kleine historische plaatsen vind ik best wel leuk om te bezoeken. Mijn echtgenoot houdt daar ook wel van, maar vindt het ook leuk om tussen alle natuur door weer eens een grote stad te bezoeken. Bovendien slaapt hij graag in een echt bed en liever niet op een matje in de tent. We moeten dus een compromis zien te vinden, die voor ons allebei acceptabel is.
Ik weet nog niet, waar we in de Hill Country gaan overnachten, maar het idee is om ergens vrij centraal te gaan zitten. Op de dag, dat we naar Austin gaan, wil ik dan 's ochtends al daar naartoe rijden, zodat we nog de hele middag voor deze stad hebben. Ook de volgende ochtend wou ik nog in Austin doorbrengen, alvorens we naar Dallas vertrekken. Dallas wil ik graag in de route houden, omdat ik daar een oude vriendin heb wonen, die ik graag zou willen bezoeken. Ook gaan we tegen het einde van de vakantie meestal nog even shoppen bij een outlet mall.
Carlsbad is inderdaad belachelijk duur om te overnachten, maar Artesia vind ik eigenlijk net iets te ver weg om op en neer te rijden. Eventueel is een cabin op de camping nog een optie, maar dat zien we straks wel.
Zoals gezegd, vast is nog niets en er kan dus nog van alles veranderen in onze route. Ik ben echter blij met elke tip, die ik hier kan krijgen. Dus nogmaals heel erg bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door chippie777 »

Wij hebben overnacht in San Marcos, precies tussen Austin en San Antonio in. Was prima om naar beide steden te rijden en er was een groot outlet centrum.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 442
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door swissdutchie »

Dat had ik inderdaad al gezien in jouw blog chippie. Misschien ook een optie voor ons. In ieder geval bedankt voor de tip! Afhankelijk van wanneer en waar vandaan we terugvliegen, zouden we dus ook hier al kunnen gaan shoppen. Misschien kunnen we dan wat van ons verblijf in Dallas afhalen en toch een hele dag in Austin doorbrengen. San Antonio wil ik eigenlijk niet inkorten, want daar wil mijn echtgenoot heel graag naartoe.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer