Huren pick-up truck.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
marcnelissen
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2019, 09:45
Aantal x V.S. bezocht: 1

Huren pick-up truck.

Bericht door marcnelissen »

Beste,

Wij, de vrouw en twee kids (15 en 11 jaar) gaan volgend jaar op rondreis door West-Amerika en dan het liefst in een echte Amerikaanse pick-up truck (Dodge, Ford).
Wij zijn van plan om de auto al hier in Nederland te huren/reserveren, maar kan ik specifiek een bepaalde auto huren? B.v. Dodge.
Zou het jammer vinden als we de auto gaan halen en er een andere auto beschikbaar wordt gesteld.
Mijn tweede vraag is, of er mensen zijn die al eerder met een pick-up een rondreis hebben gemaakt en wat hun ervaring hiermee is.
B.v.d voor de reacties.

Greetz Marc.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: pick up

Bericht door sanook »

Welkom op het forum, leuk dat jullie een rondreis gaan maken.
Voor vragen over huurauto's is er een speciaal topic: viewtopic.php?f=30&t=72702
Ik denk dat je je vraag daar beter kunt stellen.
Een pick up is bij veel verhuurders wel aanwezig, maar mij is opgevallen dat als je vanuit EU een auto wilt huren via de gebruikelijke kanalen, dat een pick up dan niet altijd aangeboden wordt. En sowieso huur je een categorie en niet een specifiek merk/type. Dus je weet niet zeker welk merk/type je zult krijgen.
Overigens denk ik dat het niet heel praktisch is om een rondreis met 4 personen in een Pick Up te doen, want je zult je koffers dan in de achterbak moeten doen, en die zijn meestal niet afgedekt.
Een (full size) SUV is ook wel 'Amerikaans', misschien is dat ook een optie.
marcnelissen
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2019, 09:45
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: pick up

Bericht door marcnelissen »

mijn dank voor reaktie :thumbup:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Huren pick-up truck.

Bericht door harryh »

Check even dit recente draadje viewtopic.php?f=30&t=75301, een pickup is niet erg praktisch als je met 4 een rondreis maakt omdat je bagage altijd open ligt. Ik huur die alleen als we met 2 reizen of als we op één of twee plekken zitten, bv villa in Florida.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Huren pick-up truck.

Bericht door Franciscus »

Je kunt een pick-up huren. Over het algemeen huur je geen specifiek model, je kiest een bepaalde klasse, welke auto je meekrijgt is afhankelijk van het aanbod. Een specifiek model huren kan soms wel in speciale klasses als 'dream cars', 'specials' of net welke benaming de verhuurder daarvoor heeft.
Een grote pick-up is supervet maar praktisch lijkt het me niet. Beter huur je een zo groot mogelijke SUV, een Chevrolet Suburban, een GMC Yukon XL, Ford Expedition max. of zoiets. Ook supervet, rijden als een koning én praktisch.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1644
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Huren pick-up truck.

Bericht door BonnyR »

Wij hebben ooit eentje gehad in Amerika met een fifth wheeler erachter. Het rijden in zo'n bak is tof, maar wij vonden het een ramp omdat we campers gewend waren, dus altijd waren we wel iets vergeten als we op stap gingen.
We hoefden niet achterin te zitten, maar ik vond het zitcomfort minder omdat die stoelen/bank vrij recht stonden
Nadeel is natuurlijk bij regen dat je koffers ook achterin liggen en daarnaast is verlies of diefstal van bagage in 9 van de 10 gevallen niet verzekerd is.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Huren pick-up truck.

Bericht door roelb »

Ik zou adviseren tegen een pickup. Met zo'n polyester dak op de bak is het nog wel een optie, maar de voertuigen die bij verhuurders staan hebben altijd gewoon een open bak. Daar heb je dus niets aan.

De achterbank van een double-cab zijn ook geen volwaardige zitplaatsen. Het is altijd wat krap en beperkt.

Mijn advies is ook: huur een FFAR (full-size SUV, zoals al eerder genoemd). Je rijdt dan in feite in dezelfde auto (de meeste merken delen de motor en het onderstel tussen de grote SUV's en de pickups). Maar in tegenstelling tot een pickup heb je dan wel gewoon een luxe auto met achterin twee volwaardige stoelen en je een gesloten kofferbak.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2183
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Huren pick-up truck.

Bericht door jojostravelusa »

Je kunt ook kiezen voor een truckcamper, al is die voor 4 personen niet echt geschikt. Ook zijn ze in Amerika minder te huur dan in Canada. In the States doet eigenlijk alleen Cruise America het, maar die zijn alleen passend voor kabouters lijkt mij :lol: . In Canada heb je Canadream en Fraserway en die zijn net een maatje groter, maar ook maar voor 2 personen en evt een (vrij klein) kind.
Het rijdt inderdaad heerlijk. Dat moet gezegd worden. Wij hadden er dit jaar een Ford 6.7 liter onder staan :wink: Heel comfortabel.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Huren pick-up truck.

Bericht door sanook »

Grote stap van Pick Up Truck naar Truck Camper :D :wink:
marcnelissen
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2019, 09:45
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Huren pick-up truck.

Bericht door marcnelissen »

Dank voor jullie reacties.... Bij nader inzien toch maar geen pick upje.... Maar voorcde full size suv... Hopende dat het wat moois wordt.
Van horen zeggen dat men, bij de grotere luchthavens, zouw mogen kiezen in de klasse waar men voor boekt,
Iemand ervaring.... Tot nu toe vliegen wij op salt lake
Gast

Re: Huren pick-up truck.

Bericht door Gast »

roelb schreef:
24 okt 2019, 12:49
De achterbank van een double-cab zijn ook geen volwaardige zitplaatsen. Het is altijd wat krap en beperkt.
Niet helemaal waar...bij Toyota is een double cab de 4 deur uitvoering, terwijl dit bij andere merken crew cab (de grotere versie met meer zitplaatsen) heet. Double cab is dan de kleinere versie bij die merken en levert kleinere, minder comfortabele zitplaatsen op.

Erg verwarrend dus. https://www.cjponyparts.com/resources/c ... ifferences
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Huren pick-up truck.

Bericht door harryh »

Maar niet relevant, TS reist met 4, bagage moet dan in de bak
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Huren pick-up truck.

Bericht door roelb »

marcnelissen schreef:
24 okt 2019, 22:11
Dank voor jullie reacties.... Bij nader inzien toch maar geen pick upje.... Maar voorcde full size suv... Hopende dat het wat moois wordt.
Van horen zeggen dat men, bij de grotere luchthavens, zouw mogen kiezen in de klasse waar men voor boekt,
Iemand ervaring.... Tot nu toe vliegen wij op salt lake
Salt Lake City is nu net een vliegveld waar je, in ieder geval bij Hertz, niet kunt uitzoeken. Je krijgt daar een auto toegewezen. En volgens mij geldt dat voor alle verhuurders, in ieder geval op dit moment ook voor Alamo/National. De garage daar is gewoon open, en de balies van de verhuurders zitten in een halletje aan de rand van da garage. Alleen bij het terugbrengen kom je bij een poortje, bij het uitrijden ben je gewoon direct buiten. Dus krijg je de sleutel bij de balie.

Maar je kunt natuurlijk altijd aan de balie eens vragen wat ze hebben staan. En als je echt niet tevreden bent met wat je hebt meegekregen kun je tijdens je trip ook altijd even gaan omruilen, er is meestal wel een mankementje te vinden dat een aanleiding is om om te ruilen. Maintenance interval dat bijna verlopen is oid. Bij zowel Hertz als Alamo kan omruilen op elke airport locatie, 24 uur per dag. Bij het binnenrijden gewoon even aangeven dat je niet komt terugbrengen maar omruilen ivm "-- vul reden in --", en dan mag je uit de gehuurde klasse een andere auto uitzoeken. Ze doen eigenlijk nooit moeilijk. Ik heb het altijd met een goede reden gedaan (loshangende spiegel, defecte vering, dat soort zaken), maar ook een keer omdat de maintenance teller op 800 miles oid stond en ik nog een paar duizend miles voor de boeg had.
marcnelissen
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2019, 09:45
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Huren pick-up truck.

Bericht door marcnelissen »

dank u allen voor de reakties. :thumbup:
marcnelissen
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2019, 09:45
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Huren pick-up truck.

Bericht door marcnelissen »

Beste roelb,

maintenance teller?
Nu snap ik wat het betekend maar ben het nog nergens tegen gekomen, dus bij aankomst en afhalen auto zekers dit effes checken??!!! ik neem aan dat alle auto`s ``in orden`` zijn, of zijn er nog wat addertjes onder het gras???

greetz Marc :thumbup:
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Huren pick-up truck.

Bericht door babarage »

Meeste auto’s zijn wel in orde maar het kan zijn dat er iets aan de hand is wat de vorige huurder niet gemeld heeft en wat ook niet zichtbaar was voor de persoon van de verhuurder die de auto door de wasstraat heeft getrokken. Of de auto is toe aan een beurt. Dat wordt natuurlijk vaak bijgehouden door de auto dus dan begint het te melden “onderhoudsbeurt (maintenance) nodig over xx miles “. Of begint te piepen dat olie ververst moet worden. Olie verversen kun je zelf laten doen bij bv jiffy lube. Bonnetje bewaren en dat geld krijg je terug als je de auto terugbrengt. Of je rijdt ff naar een airport locatie en ruikt het ding om. Wij hebben ook wel eens een auto de volgende dag omgeruild omdat hij niet beviel. Bij AirPort aangekomen gezegd we komen ruilen want deze is niet zo fijn. Okidoki zeiden ze en 10 minuten later reden we weer weg met een andere auto.

Je kan checken wanneer maintenance moet komen maar och. Omruilen is ook zo gebeurd voor die enkele keer dat je zo’n auto treft.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Huren pick-up truck.

Bericht door roelb »

Als een huurauto tijdens een huurperiode toe is aan zijn onderhoudsinterval is het echt geen issue om dat gewoon te negeren. Zodra je hem inlevert gaat hij dan meteen door voor een onderhoudsbeurt. Bij National/Alamo schrijven ze dan vaak bij het inleveren "PM" op het raam met een krijtje (periodic maintenance). Maak je er dus vooral geen zorgen over.

Maar het kan natuurlijk wel een mooie reden zijn om te ruilen als je niet tevreden bent met de auto die je rijdt.

De meeste huurders rijden korte afstanden (van vliegveld naar kantoor, hotel en weer terug). Dus ook auto's die nog maar een paar honderd mijl van hun periodiek onderhoud afzitten worden gewoon verhuurd. Als vakantieganger ben je een uitzondering met een paar duizend mijl.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Huren pick-up truck.

Bericht door Coyote »

Overigens wordt in hun computer ook bijgehouden wanneer een auto weer aan een onderhoudsbeurt toe is.

Had ik afgelopen juni. Onderhoudslampje begon te branden en ik moest nog ruim 1300 mijl rijden met de auto. Naar dichtstbijzijnde verhuurlocatie gereden (Flagstaff in mijn geval). Daar keek de medewerker van Alamo in hun systeem en kon mij verzekeren dat mijn auto nog niet toe was aan een onderhoudsbeurt en men waarschijnlijk vergeten was de boel te resetten bij het laatste onderhoud. Ze heeft op mijn verzoek een notitie gemaakt bij mijn huurcontract en ik mocht de 'maintenance indicator' zelf resetten.

Was er wel blij mee want had een fijne huurauto! :)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 882
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Huren pick-up truck.

Bericht door Tantelotje »

Beetje off topic maar als reactie op laatste berichten:

Inderdaad kunnen ze dat zien. Maar naar mijn beleving zegt dat niet alles. Zo hebben wij afgelopen jaar in 3,5 weken 3 auto's gehad.
Toen we de eerste gingen omwisselen (probleem met remmen) kregen we bij nummer 2 direct de melding: Change oil soon. Daar hadden we natuurlijk geen zin in. Manager kwam erbij, die heeft het blijkbaar bekeken in het systeem, volgens hem was dit al gebeurd/nog niet nodig, en vervolgens heeft hij op ons verzoek zelf de melding gereset.
Twee dagen later maakt de motor een raar ratelend geluid en stinkt het naar uitlaatgas in de auto.
Het kan natuurlijk toeval zijn, maar het gaf mij toch de indruk dat dit met elkaar te maken heeft gehad. Afijn, weer een auto gewisseld. Toen die na 4 dagen ook de melding change oil soon gaf, zijn we zelf maar even langs een 'Kwik-fit' gereden om dat te regelen. We hadden inmiddels wel voldoende vliegvelden gezien :lol:
VivianH_
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2019, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Huren pick-up truck.

Bericht door VivianH_ »

Lieve mede-leden,

Ik zit dit erg interessante topic te lezen, omdat wij ook aan het kijken zijn voor een pick up in september 2020. Echter, wij zijn met 2 en we gaan ook veel kamperen (we dachten: het is handig om alle spullen achterin te dumpen). Nu heb ik ergens gelezen dat je geen (kampeer)spullen in een open pick up bak mag vervoeren, is daar iets van waar?

Indien een pick up geen goed idee is, maar wij wel een ruimtelijke auto willen hebben voor alle spullen (+we willen gewoon een dikke bak lol - 2017 reden we een chevrolet camaro-), wat raden jullie ons dan aan?

Dank u zeer voor de reacties! 😁
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer