Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door moon29 »

Hi allen,

Naast onze reis die gepland staat naar Andalusië in april (loopt ook topic over) willen we graag eind augustus (op zijn vroegst 23 aug vertrekken) voor 3 weken weer naar Amerika. Dat wordt onze 6e rondreis. Nu voor het eerst met zijn tweeën.

We willen nu een keer naar een regio waar we nog helemaal niet zijn geweest. We willen graag veel afwisselende natuur zien, wandelen graag, houden van het spotten van wildlife en vinden het leuk om dit af en toe af te wisselen met een leuke stad of stadjes. We gaan deze reis net als vorige reizen weer doen per auto van hotel naar hotel of b&b of cabin.

Ik zit nu te denken om een rondje (of oneway?) door Oregon + Washington te doen. Maar ook Vancouver en Vancouver Island lijken me erg mooi, dus een rondje (of oneway) van dit gecombineerd met Washington lijkt me ook mooi. Of een andere optie is natuurlijk om het een keer rustiger aan te doen en alleen Oregon of Washington of Vancouver + Vancouver Island te doen.

Wat zouden jullie adviseren op basis van onze wensen? Ook gezien de periode waarin we reizen (laatste week augustus en eerste 2 weken september of nog iets later)? En is het dan aan te raden een rondje te doen of oneway? (of af laten hangen van ticket?)

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes, Monique.


* Note mod: op 24-10-2019 en op 02-11-2019 is de topictitel op verzoek gewijzigd.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 525
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Reis 2020 3 weken Washington/Oregon of Washington/Vancouver (Island)

Bericht door Robbie&Irene »

Ik zou zeker Vancouver Island meenemen in je reis en misschien nog iets meer naar september toe, bijv vanwege de zalmentrek op Vancouver Island en een grizzly tocht naar een van de "Buttes" met een georganiseerde club! Daarnaast zijn de loofbomen ( Aspen) in september ook prachtig gekleurd!
Wij deden dit in september 2016 en pakten tevens Jasper, Banff en Yoho NP mee...
Gebruikersavatar
Saarliempde
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 mar 2013, 15:51
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis 2020 3 weken Washington/Oregon of Washington/Vancouver (Island)

Bericht door Saarliempde »

Ik zou ook zeker naar Vancouver Island gaan! Dat is zo bijzonder. Ik vond Campbell River een heel leuke plek om te verblijven. Vanuit daar kun je ook veel van het eiland bekijken en whalewatchen!

Wij hebben een paar jaar geleden een retourtje Seattle geboekt. Vanuit Seattle door de Washington naar Glacier NP in Montana gereden (geweldig mooi park).
Vanuit daar de grens over en naar Banff, Jasper, Whistler, Vancouver en Vancouver Island. Daar de Ferry gepakt naar Port Angeles.
Port Angeles ligt in het Olympic National Park. Dit zou je dan ook nog kunnen bekijken.
Wellicht kun je Oregon een andere keer bekijken?!
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2017 - Noord-Westen & Canada
2019 - Zuidoosten en Florida
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis 2020 3 weken Washington/Oregon of Washington/Vancouver (Island)

Bericht door moon29 »

Dank voor jullie reacties :thumbup:
Robbie&Irene schreef:
21 okt 2019, 20:15
en misschien nog iets meer naar september toe, bijv vanwege de zalmentrek op Vancouver Island en een grizzly tocht naar een van de "Buttes" met een georganiseerde club! Daarnaast zijn de loofbomen ( Aspen) in september ook prachtig gekleurd!
Bedoel je dan om pas IN september te gaan? Ik gaf immers aan op zijn vroegst 23 augustus te willen vertrekken, dus groot deel van de 3 weken valt al in september. Is die grizzly tocht bijvoorbeeld alleen maar in een bepaalde periode mogelijk?
De gekleurde loofbomen lijken me idd erg mooi.
Wel hopen we ook op nog lekker weer, dus hoe later we gaan hoe frisser het mogelijk zal zijn en hoe korter de dagen ook worden wat me ook een nadeel lijkt.
Hebben jullie een blog van jullie reis?
Saarliempde schreef:
22 okt 2019, 10:07
Wij hebben een paar jaar geleden een retourtje Seattle geboekt. Vanuit Seattle door de Washington naar Glacier NP in Montana gereden (geweldig mooi park).
Vanuit daar de grens over en naar Banff, Jasper, Whistler, Vancouver en Vancouver Island. Daar de Ferry gepakt naar Port Angeles.
Port Angeles ligt in het Olympic National Park. Dit zou je dan ook nog kunnen bekijken.
Klinkt ook als een mooie reis. Hebben jullie een blog hiervan?


Hoeveel tijd zouden jullie uittrekken voor Vancouver en voor Vancouver Island?
Dan kan ik bekijken hoeveel tijd er over blijft en wat we er dan allemaal nog bij kunnen doen.

En stel we combineren dan Canada en Amerika kunnen we dan zomaar met de huurauto over de grens? En heeft het dan voordelen om in Amerika of juist in Canada te huren?
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 525
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Reis 2020 3 weken Washington/Oregon of Washington/Vancouver (Island)

Bericht door Robbie&Irene »

Ja ik denk inderdaad dat je beter in september kunt gaan vanwege de zalmentrek en de loofbomen! Grizzly tochten zijn ook afhankelijk van de zalmentrek, wij deden hem vanuit Campbell River bij EaglesEyesAdventures! We hebben 4 weken ongelooflijk mooi weer gehad, 1 dag was mistig en regende of sneeuwde het. We begonnen om 10 september in Seattle en eindigen onze reis 5 oktober! Reisverslag heb ik niet echt gemaakt, maar wel een fotoverslag en die heb je gezien zag ik want je had erop gereageerd. Helaas zijn de foto's bij TinyPic allemaal verdwenen...
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis 2020 3 weken Washington/Oregon of Washington/Vancouver (Island)

Bericht door moon29 »

Ik ben alvast eens wat gaan puzzelen.
We zullen vast (ons kennende) nog vaker die kant op gaan, dus ik houd nu in gedachten dat we dan Oregon een keer in een andere reis doen en afhankelijk van de reis die het wordt ook de parken die ik hieronder noem maar niet in de gekozen reis zullen zitten later in een andere reis bezoeken.
Daarom wil ik er nu voor kiezen om het tempo wat minder hoog te doen dan in eerdere reizen en de plekken waar we heen gaan echt goed te bekijken en mooie hikes te doen.

Zou een van de volgende eerste ruwe opzetten wat zijn om verder uit te werken? Of is dit niet logisch? of toch nog te weinig tijd op sommige plaatsen?
image.png
image.png (32.09 KiB) 4298 keer bekeken
edit: in die linker opzet zouden we op de laatste dag natuurlijk vanaf Vancouver vertrekken, dus de avond daarvoor wellicht al daarheen gaan afhankelijk van vluchttijd

@moderators : is er een mogelijkheid hoe ik de titel aan kan passen?
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4242
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis 2020 3 weken Washington/Oregon of Washington/Vancouver (Island)

Bericht door ingrid14 »

Met de linkse heb ik geen ervaring. Wel met veel plaatsen van je rechtse route.

Wij deden in 2016 Seattle-Olympic-Mt Rainier-Mt St Helens-Portland-Columbia River Gorge-John Day-Crater Lake-Lassen-Redwood NP-SF
In 2018 deden we een klein stukje VI, route was Seattle-VI-Vancouver-North Cascades-Glacier-Mt Rainier-Mt St Helens-Seattle.
Misschien heb je iets aan onze reisverslagen, we waren er wel telkens in juli dus qua weer kan je het niet vergelijken.

Tussen Mt Rainier en Glacier is Spokane een mogelijke stop. Niet zo erg veel te zien maar wel mooie watervallen in het stadscentrum. Ze liggen midden in een park en dus ideaal voor een avondwandelingetje.

Naar mijn gevoel zou er een nacht Glacier bij mogen. Maar ja waar moet die dan weer weg gehaald worden hé?

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: september 2020 - 3 weken Vancouver + VI + ?

Bericht door moon29 »

Nog een andere optie...

Zou het wat zijn om bijvoorbeeld:
9 dagen uit te trekken voor Vancouver + VI (of is dit te lang?)
7 dagen cruise Alaska (zo ja, hebben jullie tips voor maatschappij, welke cruise, wat voor hut etc, zou onze eerste cruise zijn namelijk)
In de ongeveer 5 dagen die overblijven bijvoorbeeld Olympic NP uitgebreid doen
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis 2020 3 weken Washington/Oregon of Washington/Vancouver (Island)

Bericht door moon29 »

ingrid14 schreef:
23 okt 2019, 21:50

Misschien heb je iets aan onze reisverslagen, we waren er wel telkens in juli dus qua weer kan je het niet vergelijken.
Ik heb ze al eens gelezen, maar ga er zeker nog eens in lezen Ingrid! Ook al is het een andere maand, ik doe er vast weer ideeën in op :)
Gebruikersavatar
Saarliempde
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 mar 2013, 15:51
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis 2020 3 weken Washington/Oregon of Washington/Vancouver (Island)

Bericht door Saarliempde »

Sorry we hebben hiervan geen blog, maar als je tips wilt voor rijdagen, hotels, wandelingen etc dan vraag maar raak!!
Wij bleven 2 dagen in Vancouver en vervolgens op VI; 2 dagen in Campbell River en 1 dag in Tofino. Misschien zou je het iets ruimer kunnen doen, beetje afhankelijk van wat je wilt doen natuurlijk. Wij zijn niet echt stadsmensen, dus vonden 2 dagen Vancouver meer dan genoeg. Wel een leuke tip; ga naar de Lynn Canyon suspension bridge ipv naar de mega toeristische Capilano suspension bridge. Het Lynn Canyon park is gratis en minstens zo mooi!

Wat betreft autohuur, als je in Amerika een auto huurt kun je gewoon makkelijk de grens over, andersom denk ik dat dit lastiger is. Maar dat zou je even moeten googlen.
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2017 - Noord-Westen & Canada
2019 - Zuidoosten en Florida
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis 2020 3 weken Washington/Oregon of Washington/Vancouver (Island)

Bericht door Almere vak V »

moon29 schreef:
22 okt 2019, 21:16
De gekleurde loofbomen lijken me idd erg mooi.
Als je dat graag wilt zien dan heb je niet zo heel veel aan september. Dan zou ik er voor zorgen dat het grootste gedeelte van je trip in oktober valt. Misschien wel alleen oktober.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis 2020 3 weken Washington/Oregon of Washington/Vancouver (Island)

Bericht door Almere vak V »

Saarliempde schreef:
28 okt 2019, 11:47
Wat betreft autohuur, als je in Amerika een auto huurt kun je gewoon makkelijk de grens over, andersom denk ik dat dit lastiger is.
Maakt geen enkel verschil.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2180
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis moon29: september 2020 - 3 weken Vancouver + VI + ?

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn dit jaar van 24 augustus tot 19 september in Canada geweest. Wij hadden 3,5 week en hebben Vancouver Island wel meegenomen. Daar hebben we vanaf Port Hardy de boot naar Bella Coola genomen. We hebben een rondje Calgary met de camper gedaan.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag: https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: september 2020 - 3 weken Vancouver + VI + ?

Bericht door moon29 »

Dankjewel @jojostravelusa ! daar heb ik zeker wat aan, het is ook nog eens dezelfde periode en inmiddels na hier en daar al wat lezen hebben we zo'n beetje de beslissing genomen dat het echt een Canada reis wordt en niet Olympic en Mount St Rainier etc mee gaan nemen.
Ik moet eens gaan bekijken wat dan handiger is, een rondje zoiets als jullie hebben gedaan of een one-way van Calgary naar Vancouver (of andersom)

Is het belangrijk dat we op een bepaalde plaats juist zo vroeg mogelijk of juist zo laat mogelijk zijn? (we willen zo'n 22 dagen gaan tussen 23 aug en eind september).
Almere vak V schreef:
29 okt 2019, 11:17
Als je dat graag wilt zien dan heb je niet zo heel veel aan september. Dan zou ik er voor zorgen dat het grootste gedeelte van je trip in oktober valt. Misschien wel alleen oktober.
Dat lijkt me idd heel erg mooi! En we zouden best in oktober kunnen, maar ik vind het jammer dat het dan al een stuk kouder is en de dagen (licht) zullen ook een stuk korter zijn neem ik aan. Dus ik weet niet of dat er tegen opweegt voor ons.....

Zo laat mogelijk in september bij Vancouver is dan nog het belangrijkste met de zalmentrek / berenspotten als ik het goed begrijp.

Zijn er plaatsen waar we om op mooie plekken te overnachten (hotels/b&b/cabin) al erg vroeg moeten reserveren? Dan weet ik hoeveel druk er op staat om de route snel rond te hebben en datum te bepalen (of zelfs vliegtickets boeken)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis moon29: september 2020 - 3 weken Vancouver + VI + ?

Bericht door Almere vak V »

moon29 schreef:
29 okt 2019, 17:06
Dat lijkt me idd heel erg mooi! En we zouden best in oktober kunnen, maar ik vind het jammer dat het dan al een stuk kouder is en de dagen (licht) zullen ook een stuk korter zijn neem ik aan.
Temperatuur wordt in oktober wisselvallig. Er zitten nog steeds fantastische dagen tussen. Maar ook dagen met bar slecht weer. Vorig weekend was het rond Seattle ronduit slecht. Op zondag haalde het niet eens de 10 graden regende het zo'n beetje de hele dag met een snoeiharde wind. De dagen erna werd het iets mooier in Oregon. Met vanaf woensdag prachtig weer. Aan de kust was het donderdag gewoon 20 graden. Zaten mensen gewoon in hun zwembroek op het strand. Zaterdagavond vroor het al. Dus zeg het maar.

Met het licht viel het wel mee. De Amerikanen rommelen aankomende weekend pas met de klok.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door moon29 »

Met geweldige hulp via facebook groep inmiddels eerste aanzet voor route:
image.png
image.png (44.76 KiB) 3751 keer bekeken
Overwegingen die ik nog heb:
1) Is het een groot gemis dat we op Vancouver Island de west zijde niet mee pikken (Ucluelet of Tofino)? Is dat heel anders dan het deel wat we nu van VI gaan zien?
2) Een dag Banff inleveren ten gunste van een extra nacht Half Moon Bay (Sunshine Coast)?
3) het blijft altijd lastig...keuzes maken...er is zoveel moois te zien. Is deze verdeling goed?

Zijn er dingen die jullie anders zouden doen?
Tips voor overnachtingsplaatsen (hotels, B&B, cabin etc) zijn van harte welkom :thumbup:
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4377
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door Ruud2004 »

Mooie route, maar vwb je eerste vraag, ja dat denk ik wel. De kust daar (met de Wild Pacific trail) is wel heel erg mooi. Gaaf gezicht als je die grote oceaanrollers op de rotsen ziet slaan. Tussen Ucluelet en Tofino heb je een aantal mooi/korte trails die zeer de moeite waard zijn. (Zie ons reisverslag van dit jaar) Keuze maken, lastig hoor :thumbup:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door moon29 »

Hoi Ruud

Ik heb al een deel van je verslag gelezen (rest volgt nog maar heb momenteel te veel leesvoer voor onze reis t.o.v beschikbare tijd :lol:
Ik zou heel graag het airbnb adres ontvangen waar jullie in Campbell River hebben overnacht.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4377
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door Ruud2004 »

Ik heb het adres in een PB gezet.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door moon29 »

Thanks! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer