Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Weste
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 aug 2019, 14:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Weste »

Heeft iemand ervaring met auto ophalen op Hertz Hilton LAX locatie (Los Angeles dus)? Ik zie dat het voor 3 weken autohuur zomaar 200 euro kan schelen in vergelijking met ophalen bij Hertz LAX. Wij landen rond het middaguur, dus openingstijden zou geen probleem moeten zijn. Gaat er een shuttle heen? Heb je keuze? Etc.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@Weste Heb geen ervaring met huren vanaf deze plek. Heb er naar gekeken tijdens verblijf in dit hotel. Je laatste vraag eerst : er is een zeer frequent rijdende hotelshuttle vanaf TB terminal.
Voor wat het waard is ;
Het is geen Gold Canopy vestiging; dus geen vrije autokeuze.
Als je een specifiek model wilt huren en geen Gold Rewards voordelen nodig hebt is dat nadeel opgelost.
Wil je wel keuze hebben : op naar Airport Blvd
Jij hebt het heel enthousiast over 200 euro voordeel
Is dat zo ?
Vergelijk je met dezelfde Hertz site en dezelfde CDP en PC ?

Rond het middaguur aankomen ...
Vlieg je rechtstreeks met KLM ?
Vorige week vrijdag ging het bij immigrations zo snel dat ik een uur na landing al bij Hertz was.
Stond mijn auto nog niet klaar.

PS ; Voor wie op een zondag vliegt zal deze plek niet lukken
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Weste
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 aug 2019, 14:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Weste »

@bedeve, bedankt voor je reactie. Hoef niet per sé keuze te hebben. Ik kijk op de hertz.nl site met Master Card Standard CDP (geeft 15% korting geloof ik) voor een intermediate SUV (2 personen) voor 14 juli tot 4 augustus 2020 en dan is het verschil inderdaad erg groot (grofweg 870 vs 630 euro).

Ja, rechtstreeks met KLM vanaf Schiphol. Doordeweekse dag dus met flink wat vertraging is ie de volgende ochtend weer vroeg open.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Ja de klm601 heeft vaak vertraging maar gelukkig nooit meer dan 2 uur. Je tijdwinst zit in de veranderingen bij immigrations op lax. Heb je naast .nl of .fr getest. ? Ben je flying blue member.? Reken de aloude promotial coupon 192021 eens door. Prijsverschil ? Wel hertz gold member worden. Levert je volgende huur een leuke korting op.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door habbekuk »

Als ik de Hertz code 633306 en 192021 gebruik op de nl, fr enzv.
Dan staat er dat de C klasse niet beschikbaar is, wel de F klasse.

Ik heb de match gedaan naar president welke auto zou ik dan mee kunnen krijgen?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

192021 weghalen levert soms wel de beschikbaarheid van een groep c auto op...raar maar waar...dus ff goed vergelijken. Anders PC 204866 testen.

Je kan met PC kiezen uit drie verschillende vakken, geen garanties wat er staat maar ga er van uit dat er genoeg keus is.
Als je beslist een bepaald type/grootte auto wilt moet je die (ook) reserveren en kun je ter plekke alsnog kiezen.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door habbekuk »

@ Terpies
Klopt als ik beetje rommel dan is die klasse wel te kiezen maar vroeg mijzelf
af of je met F een dan nog grotere upgrade krijgt bv. Tahoe ofzo?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

In het zonnetje op terrasje in Sedona kom ik tot de volgende reactie.
Je keuze mogelijkheden worden bepaald door je status.niet door de klasse die je huurt. De basis is geen hrk . je huurt een midsize car. ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Proost Bert en laat het zonnetje je smaken :thumbup:
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door habbekuk »

bedeve schreef:
21 okt 2019, 21:09
In het zonnetje op terrasje in Sedona kom ik tot de volgende reactie.
Hahahahah geniet ervan :D
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

:thumbup:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Weste
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 aug 2019, 14:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Weste »

bedeve schreef:
21 okt 2019, 19:13
Ja de klm601 heeft vaak vertraging maar gelukkig nooit meer dan 2 uur. Je tijdwinst zit in de veranderingen bij immigrations op lax. Heb je naast .nl of .fr getest. ? Ben je flying blue member.? Reken de aloude promotial coupon 192021 eens door. Prijsverschil ? Wel hertz gold member worden. Levert je volgende huur een leuke korting op.
Ja, ben flying blue member, heb dat nummer aan mijn Hertz account gekoppeld (heeft het verder nog voordelen?). PC 192021 geeft me geen beschikbare auto's voor Hilton LAX locatie en geen extra korting op normale LAX locatie. Ben inderdaad Gold Member!
EDIT: Hertz site doet soms wat raar bij mij, geeft de 1e keer zoeken vaak slechts 1 beschikbare auto. Terug naar hoofdscherm en opnieuw klikken op zoeken geeft dan veel meer keuze. PC 192021 geeft op deze manier dus de 2e keer zoeken wel beschikbare auto's op Hilton LAX locatie. 680.19 dollar voor 22 dagen intermediate SUV (dus nog zo'n 30-40 dollar extra korting met die PC).

Enig idee waardoor het prijsverschil dan kan komen? Omdat het de 'officiële' luchthaven verhuur locatie is? Ze liggen letterlijk 10 minuutjes lopen van elkaar verwijderd. Bij veel brokers heb je ook niet de mogelijkheid om LAX Hilton te kiezen als ophaallocatie. Buiten het feit dat je geen keuze hebt in auto's, zijn er voor mij dus geen redenen om niet voor die locatie te gaan? Geen addertjes?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Als je rewards member Gold/Five Star/PC bent heeft het huren van een intermediate in principe geen zin.

Met Ultimate Choice kies je een auto uit de 3 genoemde vakken, bij boeken van minimaal een Groep C auto (midsize sedan, meestal Mazda 3).

Nogmaals, een airport locatie heeft sowieso de Gold Service, op een andere locatie is dat niet altijd zo en krijg je waarschijnlijk een auto toegewezen (op basis van PC, een upgrade, dus een full size sedan). Of je op basis van je status dan een mid/standard/full size SUV mee kan krijgen hangt van je charme af in de garage en de behulpzame greeter (vergeet niet te tippen als je succes hebt).

Voor de zekerheid kun je je huidige boeking aanhouden als backup, want deze vervalt toch automatisch.

Ik zou als je nog tijd hebt je status even upgraden naar PC (presidents Circle) op basis van je status match met National Executive Elite membership.
Hier nog even een herhaling van de manier waarop je dat kunt regelen:
viewtopic.php?f=30&t=72702&p=1223695#p1223695
pepilein
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 07 mei 2009, 09:07
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door pepilein »

Zojuist een auto vastgelegd bij Hertz en de "truc" proberen te gebruiken (eerst prijzen vinden zonder in te loggen, dan 2e scherm inloggen en eerste scherm verversen en prijzen ingelogd behouden). (leverde overigens geen voordeel op....) voor een goede prijs.
Na 10 min. bevestiging binnengehad op de mail. 24 dagen $780. klasse C en PC lid inmiddels.
Alleen komt de reservering niet terug als ik ingelogd ben? Krijg steeds de foutmelding: Bekijk een Reservering - Controleer het bevestigingsnummer alstublieft en probeer het opnieuw. [NRX136]
Wanneer ik zonder inlog mijn reservering opzoek dan popt ie wel op bij het ingeven van het reserveringsnummer.
Wat te doen?
boeking cancellen en opnieuw doen?
even afwachten of mailtje wagen aan Hertz?
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Weste schreef:
22 okt 2019, 10:00
Buiten het feit dat je geen keuze hebt in auto's, zijn er voor mij dus geen redenen om niet voor die locatie te gaan? Geen addertjes?
Als de openingstijden overeenkomen met jouw gewenste pick-up / return tijden , als jij een specifiek model wilt huren zonder de keuze mogelijkeden die je elders wel hebt, wanneer je hebt nagerekend dat je hier financieel beter uit bent dan bij vestiging Aviation BLVD dan zijn er geen adders onder het gras en/of beren op de weg te bekennen en is er geen enkele reden om de Hertz shuttle te negeren en die van Hilton te nemen.

Op dit moment is het 28 graden ter plaatse , tijd voor een frisse Corona
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Ing »

@pepilein Ik heb hetzelfde, ik krijg mijn boeking ook niet in mijn account zichtbaar.

Mailtje naar Hertz gestuurd en die zeiden; hij is niet geboekt met je account, je moet hem annuleren en opnieuw boeken. Dit wil ik niet, want ik heb een boeking voor 700 dollar en nu is het inmiddels 1200 dollar..

Slechte service van Hertz vind ik het, dus ik blijf gewoon bij National...
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Mijn tip (en uit eigen ervaring): gewoon laten staan, back up boeking maken op een klasse die je wilt, en ook een boeking bij National maken, al dan niet EC aisle pick.
Ter plekke in de garage langs de balie, want je hebt immers boeking (uitgeprint meenemen!!!) dus het wordt gewoon ter plekke geregeld.
Geen zorgen maken dat je reservering online niet kunt vinden als je op hertz inlogt. Het heeft schijnbaar iets te maken met dat je bv in .nl ooit bent aangemaakt als llid en bv via .co.uk geboekt hebt.
Als jij een cvonfirmation number hebt en een print van je reservering krijg je gewoon de auto mee tegen het gereserveerde tarief.
Ik had exact hetzelfde afgelopen juni in MCO, en ook mijn naam stond bij Hertz niet op het bordm, dus ben even langs de balie in de garage gelopen.
'no problem sir, pick a car that does not say reserved or is in the reserved spaces and have a safe trip'
Family6
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 okt 2019, 21:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Family6 »

Tickets geboekt voor rondje vanaf LV, 27 juli tot 17 augustus :D . Nu aan het oriënteren op juiste vervoer, wie wil met me meedenken?
We zijn met 6 personen, 2 volwassenen en 4 tieners en willen met tenten gaan kamperen dus veel bagage. Om voldoende ruimte te hebben dachten we aan grotere bus, misschien zelfs 12 pers ? Maar prijzen daarvan zijn zo hoog dat ik me begin af te vragen of ik haast niet beter camper kan huren. Vast nog betere deals te krijgen met allerlei kortingscodes ( probeer me hierop in te lezen maar das best veel....) maar dan nog lijkt het niet heel veel te schelen en is camper misschien wel meer luxe?
Of raden jullie andere auto aan?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Ing schreef:
23 okt 2019, 09:53

Mailtje naar Hertz gestuurd en die zeiden; hij is niet geboekt met je account,
Tsja ; een mailtje....
Mensen spreken mensen, kwestie van even bellen
Willen jullie die boeking even koppelen aan mijn account ?
Ja hoor, komt voor elkaar
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@Family6 ff naar onder scrollen op de vervoer pagina, die vraag wordt regelmatig gesteld. Antwoord bv hier viewtopic.php?f=30&t=75178 .
2 minivans is kort gezegd een betere oplossing.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer