Reis marsie: New York + korte rondreis.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marsie
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 aug 2017, 12:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis marsie: New York + korte rondreis.

Bericht door marsie »

Dag allemaal,
Mag ik jullie hulp weer vragen?
In een eerder topic heb ik hulp gevraagd voor een reis van Seatle - San Diego. Deze reis moeten we helaas een jaar doorschuiven.
Het lukt niet om voldoende dagen vrij te nemen.
Wij, 2 volwassenen en 2 dochters van 15 en 18 jaar, denken nu aan een kortere trip naar de oostkust.
Het idee is om een 4 volle dagen New York te doen en de andere dagen te verdelen over de omgeving.
Wij houden van steden en natuur en onze dochters willen heel graag weer naar een outlet mall, dus deze staat op de laatste dag gepland.
Er zijn 3 langere reisdagen, NY naar Cape Cod, van Boston naar Finger Lakes en van Buffalo naar New York.

Dit is een eerste opzet:

Dag 1 Amsterdam - New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York
Dag 5 New York
Dag 6 New York - Hyannis (Cape Cod) (huurauto ophalen)
Dag 7 Hyannis
Dag 8 Hyannis - Boston
Dag 9 Boston
Dag 10 Boston - Finger Lake district
Dag 11 Finger Lake district (Watkins Glen State Park en Ithaca Falls
Dag 12 Finger Lake district - Buffalo
Dag 13 Buffalo (Niagara Falls)
Dag 14 Buffalo - New York Central Valley
Dag 15 New York Central Valley (Woodbury Common Premium Outlets)
Dag 16 New York Central Valley - Airport (huurauto inleveren)
Dag 17 Amsterdam

Is dit een trip die goed te doen is, te veel rijden, missen we iets of moet er zeker iets uit.
Het is lastig om de juiste keuzes te maken, zeker met een te kort aan dagen. :wink:
Florida 1993
Zuid-West 2018
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis marsie: New York + korte rondreis.

Bericht door Tipsy_1 »

hoi,
mooie reis hoor. Welke tijd van het jaar wil je gaan? De zomer?

ik vind het zelf wel nogal veel rijden om te rijden. Bvb naar Cape Cod en dan na Boston meteen door naar Finger Lakes en Niagara. Lijkt een beetje alsof je een aantal hoofdbestemmingen kiest en dan van de ene naar de andere rijdt terwijl je er wel iets toffer rond kan bouwen, denk ik dan.
Ik zou zelf persoonlijk bvb Boston & Cape Code houden voor een aparte reis met focus op New England.

Je voorziet (terecht) veel tijd in NY en dan op het einde ook nog eens de Valley voor shopping, zo blijft er niet zo veel tijd over voor een rondreis.

Overigens zijn zowel Finger Lakes als Niagara schitterend.
Heel goed om op beide plaatsen twee nachten te voorzien.

Misschien kan je ook Eternal Flame trail (korte wandeling naar waterval met aardgas vlam) en Letchworth State Park toevoegen als stops op je reis naar het noorden.
Kinzua Bridge State Park ligt allicht ook wel ergens op de route en is de moeite waard. Een andere optie op weg tussen Finger Lakes en NY is bvb het wondermooie Rickets Glenn SP.

Een andere optie zou ook kunnen zijn te focussen op de steden NY en Boston, Cape Code toe te voegen en dan wat zaken in Massachusetts (bvb the Berkshires) , Rhode Island en Connecticutt (bvb Dinosaur State Park).

Of je houdt het zoals voorzien maar dan rijd je wel heel bewust veel heen en weer.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis marsie: New York + korte rondreis.

Bericht door tomaat85 »

ik vind het zelf wel nogal veel rijden om te rijden. Bvb naar Cape Cod en dan na Boston meteen door naar Finger Lakes en Niagara. Lijkt een beetje alsof je een aantal hoofdbestemmingen kiest en dan van de ene naar de andere rijdt terwijl je er wel iets toffer rond kan bouwen
Ik denk ook dat je wel erg veel moet rijden voor deze plannen en er onvoldoende tijd blijft om echt ergens een leuke hike te doen oid.
Een overweging zou kunnen zijn om te vliegen op Boston en terug vanaf NYC? De rit van NYC naar Cape Cod is best een forse en niet heel aantrekkelijk (wij hebben een overnachting gedaan in New Haven om Yale te bezoek maar voor de rest geen indrukwekkende rit). En hoewel de meningen verdeeld zijn vindt ik 1 nacht Niagara Falls voldoende. Maar goed, hoe dan ook, leuk gaat het toch wel worden :wink: Veel plezier nog met plannen en straks met uitvoeren..
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
marsie
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 aug 2017, 12:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis marsie: New York + korte rondreis.

Bericht door marsie »

Wat fijn om jullie adviezen en tips te lezen. Door het gebrek aan vakantiedagen is het een grote puzzel geworden. Ik ben wel gewend om lange stukken te rijden maar je wilt niet de gehele vakantie in een auto door brengen. Dit weekend ga ik weer verder met puzzelen. Dank voor de reacties :thumbup:
Florida 1993
Zuid-West 2018
Gebruikersavatar
marsie
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 aug 2017, 12:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis marsie: New York + korte rondreis.

Bericht door marsie »

Reis is eindelijk geboekt,het is toch een ander route geworden dan we hadden bedacht.
De andere wensen moeten we maar bewaren voor een volgende reis.

Dag 1 Brussel - New York JFK
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York
Dag 5 New York
Dag 6 New York
Dag 7 Hyannis Hyannis (Cape Cod) (huurauto ophalen)
Dag 8 Hyannis
Dag 9 Hyannis
Dag 10 Hyannis - New York Central Valley
Dag 11 New York Central Valley (Woodbury Common Premium Outlets)
Dag 12 New York Central Valley - JFK
Dag 13 Brussel

Dank voor de reactie en feedback! :thumbup:
Florida 1993
Zuid-West 2018
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer