Gewicht handbagage.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Gewicht handbagage.

Bericht door RuthdeLange »

Op de website van British Airways staat dat (ook) de handbagage maximaal 23 kilo mag wegen. Omdat wij willen gaan kamperen is dat heel handig. Echter, vaak is er sprake van gecombineerde vluchten met AA, United of Finnair. Bij Finnair mag je maar 8 kilo mee, dus erg weinig. Maar bij AA en United kan ik hier niets over vinden op de website. Wel over de afmetingen, maar niets over het gewicht. Weet iemand dit toevallig?
Bedankt!
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: gewicht handbagage

Bericht door Ruud2004 »

Even goed op je ticket kijken. Ticket kan zijn uitgegeven door American Airlines, Finnair of bv Iberia, maar worden de vluchten uitgevoerd door British Airways.

Gewicht van de maatschappij waar je daadwerkelijk mee vliegt telt!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: gewicht handbagage

Bericht door RuthdeLange »

Ja, dat weet ik. Maar juist daarom is hetbelangrijk om te weten of er verschillen zijn qua gewicht.
Als BA 23 kilo hanteert maar het 2e deel van de vlucht door AA wordt uitgevoerd, moet ik weten welk gewicht AA hanteert.
Echter daarover vind ik niets op hun website, alleen over de afmetingen.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Gewicht handbagage.

Bericht door Division »

Dus kijk je even op je ticket. Vlieg je via Helsinki naar de VS? Dan vlieg je met Finnair. Vlieg je naar Philadelphia of Dallas vanaf Amsterdam? Dan vlieg je met American Airlines. Vlieg je via Londen? Dan kan dat American Airlines of British Airways zijn afhankelijk van wie de vlucht uitvoert. Is te lezen op je e-ticket en te zien aan de hand van het vluchtnummer. De uitvoerende maatschappij bepaalt hoeveel je mag meenemen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Gewicht handbagage.

Bericht door Harry »

Een snelle Google levert het volgende op bij AA, maximaal gewicht 40 pounds, de volgende Google levert op 18,14 kilo. :D
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Gewicht handbagage.

Bericht door Elendan »

Handig om te lezen dit, wij vliegen ook met BA naar Phoenix en terug. Ik ging uit van standaard ca. 10 kg, maar in dit geval wordt het zware dingen in de handbagage stoppen. Wij kamperen ook en dan kan er nu toch meer mee dan gepland :), scheelt weer wat shoppen bij de Walmart. Jammer dat de grote dingen niet zo veel wegen :wink:
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Gewicht handbagage.

Bericht door PSVwally »

Let wel op dat het dus kan zijn dat je bv met Finnair heen vliegt en met AA terug, dat daar ook andere regels mee zijn. Zo mocht ik (basic economy) met united een carry-on en één persoonlijk stuk bagage meenemen het vliegtuig in en met swiss terug alleen de carry-on
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Gewicht handbagage.

Bericht door RuthdeLange »

Division schreef:
20 okt 2019, 12:24
Dus kijk je even op je ticket.
De vraag was niet met wie ik vlieg (ik heb nog geen ticket). De vraag was: stel dat (een deel van) de vlucht zal worden uitgevoerd door AA of United, hoe zwaar mag dan de handbagage zijn bij AA en bij United.
Ik had overigens (natuurlijk) ook met Google gekeken maar krijg daar verschilende resultaten. Ik haal het ook liever van de website zelf af (of hoor het van ervaren reizigers zoals jullie). Zo staat over United op google bij deze website: https://www.afmetingen-handbagage.nl/united-airlines/ dat het 23 kilo mag zijn. Maar bij bijv. deze website:
https://www.vliegwinkel.nl/airlines/uni ... -in-bagage staat dat het 10 kilo mag zijn.

BA heeft het wel duidelijk op de eigen website gezet dat het 23 kilo is. Bij de andere twee vind ik alleen afmetingen.
Laatst gewijzigd door RuthdeLange op 20 okt 2019, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Gewicht handbagage.

Bericht door RuthdeLange »

PSVwally schreef:
20 okt 2019, 12:50
Let wel op dat het dus kan zijn dat je bv met Finnair heen vliegt en met AA terug, dat daar ook andere regels mee zijn. Zo mocht ik (basic economy) met united een carry-on en één persoonlijk stuk bagage meenemen het vliegtuig in en met swiss terug alleen de carry-on
En dat ik precies de reden waarom ik dit wil weten voor ik boek. Ik vind het de moeite waard (als het prijsverschil niet te groot is) om dan met maatschappijen te vliegen die meer gewicht aan handbagage toestaan.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Gewicht handbagage.

Bericht door Ruud2004 »

Wellicht helpt dit overzichtje je dan. Ik schat zomaar in dat je tickets hebt gezien met een stop op LHR LGW. Dan kan je maatschappijen als Finnair en Iberia vast wegstrepen.


https://www.skyscanner.nl/nieuws/regels ... handbagage
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Gewicht handbagage.

Bericht door Division »

RuthdeLange schreef:
20 okt 2019, 13:07
Division schreef:
20 okt 2019, 12:24
Dus kijk je even op je ticket.
De vraag was niet met wie ik vlieg (ik heb nog geen ticket).
Vervang even het woord 'ticket' met 'vliegschema' en je hebt hetzelfde antwoord. Je geeft linkjes naar websites van derde partijen. Ik zou afgaan op de websites van de airlines.
Afbeelding
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Gewicht handbagage.

Bericht door RuthdeLange »

Division, Zoals ik in mijn berichtjes aangeef: op de websites van de airlines staat NIETS over gewicht alleen over afmetingen!!

De reden dat ik die links stuurde was om aan te geven (als reactie op wat Harry schreef) dat ook ik op google had gezocht.

Nogmaals: ik heb geen ticket. Ik wil graag veel meenemen want we gaan kamperen. Daarom wil ik ook voor ik boek weten hoeveel handbagage ik mee mag nemen.
Sommige websites van airlines zijn hier heel helder in: zoals Finnair (8 kilo) en Lufthansa (ook 8 kilo) of BA (23 kilo). Maar bijv AA en United geven op hun website niet aan (althans ik kan het niet vinden en heb de websites binnenste buiten gekeerd) hoe zwaar de handbagage mag zijn. Wel wat de afmetingen mogen zijn.
Dus als iemand weet hoe zwaar de handbagage van United en AA mag zijn dan hoor ik het heel graag.
Bedankt.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Gewicht handbagage.

Bericht door RuthdeLange »

Ruud2004 schreef:
20 okt 2019, 13:21
Wellicht helpt dit overzichtje je dan. Ik schat zomaar in dat je tickets hebt gezien met een stop op LHR LGW. Dan kan je maatschappijen als Finnair en Iberia vast wegstrepen.


https://www.skyscanner.nl/nieuws/regels ... handbagage
Ruud: Zie mijn laatste bericht. Het gaat om AA en United. Ik heb geen tickets gezien. Het gaat juist om de voorbereiding voor ik boek. Bedankt voor het meekijken maar helaas staan United en AA beide niet in het lijstje dat je stuurt.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Gewicht handbagage.

Bericht door Division »

Als er geen gewicht genoemd staat, dan is er geen officiële beperking. Voor een officieel antwoord zou je de vraag op Twitter kunnen stellen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Gewicht handbagage.

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb wel tickets van American Airlines (BCN-MIA rechtstreeks) en daarop staat alleen 2 stuks handbagage (in business class), maar ook geen gewicht erbij vermeld. Dat staat wel bij de ruimbagage, ook de afmetingen. Ik word daar dus ook niet wijzer van. Ik ga er eens een tweet aan wagen, al maakt het voor ons niet zoveel uit omdat we toch al heel veel mee mogen nemen.

Edit: zojuist op verschillende plaatsen online gevonden dat het 40 pound is, zoals hierboven ook al genoemd. Lijkt me duidelijk. Ruim 18 kilo dus, dat vind ik al heel wat om mee te sjouwen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Gewicht handbagage.

Bericht door roelb »

Carry-on wordt in Europa en Noord Amerika vrijwel nooit gewogen, behalve bij sommige budget airlines. Bij Amerikaanse airlines hoef je je daar sowieso geen zorgen over te maken. En als je in business vliegt hoef je je daar bij geen enkele airline zorgen over te maken. Zolang je het zelf maar kunt tillen en in een overhead kunt stoppen is het prima.

Het wordt anders op routes waar beperkingen zijn op basis van het toestel. Er vliegen nog veel kleinere, oude toestellen zoals dash-8's of ATR42's rond op sommige plekken in de wereld en daar is nu eenmaal fysiek geen ruimte voor veel carry-on. Maar dat zal in deze route verder niet relevant zijn.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Gewicht handbagage.

Bericht door nieuwenoord »

Ik reageerde ook meer op de vraag van de topicstarter. Ik ben sowieso niet van plan om zoveel handbagage mee te sjouwen. Ging me er ook om dat het ook niet op het ticket staat. En nieuwsgierig hoe het nu precies zat :-)
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Gewicht handbagage.

Bericht door RuthdeLange »

roelb schreef:
20 okt 2019, 17:48
Carry-on wordt in Europa en Noord Amerika vrijwel nooit gewogen, behalve bij sommige budget airlines.
Roel, ik heb vrienden die met Lufthansa naar Amerka zijn gevlogen (regulier economy tarief) en bij wie de handbagage werd gewogen. Deze was 2 kilo te zwaar (zij dachten nl dat het 10 kilo zou zijn) en ze moesten die 2 kilo herverdelen of anders achter laten.
Ik vlieg helaas geen business ;-)

Waar staat dat van die 18 kilo?
Ik vind wel 10 kilo en 23 kilo maar 18 kilo niet.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Gewicht handbagage.

Bericht door nieuwenoord »

RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Gewicht handbagage.

Bericht door RuthdeLange »

ok bedankt.
Is natuurlijk ook weer een 'derden-website'.
Ik zie nu op google ook diverse keren staan wat hier ook al eerder werd gezegd: dat in ieder geval AA geen beperkingen kent.
Over United vind ik dat niet.
Maar ik vertrouw er maar op dat deze 2, zoals Roel zegt, niet wegen (zoals Lufthansa wel doet maar heb ook al verhalen over Finnair gehoord m.b.t. het wegen van handbagage).
Bedankt voor jullie respons!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer