Reis Tosca: Boston naar NY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Reis Tosca: Boston naar NY

Bericht door tosca »

Aankomende zomer gaan we weer! Het duurt nog even, maar de voorpret kan beginnen. We hebben tickets geboekt; we vliegen op Boston & vertrekken vanaf DC. Het laatste stuk van de reis ligt vast omdat we die met en bij familie doorbrengen: DC & Moneta VA. Vanuit Moneta rijden wij dan weer terug naar DC om naar huis te vliegen.

Ons oorspronkelijk idee was een aantal dagen NY, dan de trein naar DC om bij de familie aan te sluiten. Maar we hebben er toch nog een paar dagen aan vastgeplakt. We hebben enorm zitten dubben wat het startpunt en de route moesten worden, dus nu hebben we gewoon de tickets geboekt en gaan van daar uit kijken.

vr 10-jul Amsterdam - Boston
za 11-jul Boston
zo 12-jul Boston - ???
ma 13-jul ???
di 14-jul ???
wo 15-jul ???
do 16-jul ??? - NY
vr 17-jul NY
za 18-jul NY
zo 19-jul NY
ma 20-jul NY
di 21-jul NY
wo 22-jul NY
do 23-jul NY - Washington

De vertrekdag naar Washington staat vast, dit zullen we per trein gaan doen.

We zijn op zoek naar een leuke route van Boston naar NY. We zijn al eerder in Boston geweest (onder andere afgelopen zomer), dus misschien kunnen we die nog skippen. Maar omdat we met een peuter reizen is even acclimatiseren ook lekker.

We twijfelen of we "bovenlangs" naar Lake George willen rijden omdat we afgelopen jaar enorm genomen hebben van de regio Finger Lakes en Lake Placid. Of " onderlangs" via Providence en daar een mooie route uitzoeken. Omdat we met DC en NY genoeg stad hebben, willen we graag wat rust & natuur opzoeken.

Aankomstdag in NY kunnen we nog mee spelen, die stond oorspronkelijk op woensdag maar als we met een mooie route op vrijdag aankomen willen we dat zeker ook overwegen.

Wie heeft er tips voor ons?
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Boston naar NY

Bericht door tosca »

Niemand een tip voor ons? :roll:
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1008
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Tosca: Boston naar NY

Bericht door Kokopelli »

Hi,

Wij hebben tussen Boston en New York min of meer Route 1 gevolgd. Je komt door leuke dorpjes.
Warwick, Rhode Island, is leuk om even te stoppen bijvoorbeeld. En zeker ook Mystic, Connecticut is een stop waard.
Ook leuk om rond te kijken vonden wij Bishop's Orchards, dit is een "groenteboer" in Guilford, Connecticut.
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis Tosca: Boston naar NY

Bericht door tomaat85 »

Tosca, beetje een (te) late reactie idd :oops: maar mogelijk heb je wat aan onze ervaringen, die hebben ons gebracht in New Haven bij Yale waar we een leuke rondleiding hebben gehad maar er verder niet veel te beleven was (we zijn 50tigers) maar het barst natuurlijk van de studenten met wat daarbij hoort. En we zijn in Albany geweest maar alleen overdag in het NY state museum (indrukwekkend, veel 9/11) en vandaar langs de Hudson naar NY waarbij we 2 nachten in Poughkeepsie zijn geweest om te fietsen, The Walkway over the Hudson wat we erg leuk gevonden hebben. Iets meer naar het zuid-westen hebben we ook gefietst in Jim Thorpe (je snapt het vast, we zijn gek op fietsen :wink: ). Geen idee natuurlijk of je al bij de Niagara Falls bent geweest, dat zou ook kunnen zo te zien in je schema. Wat je ook kiest, is toch altijd goed :D Have fun prepping
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Tosca: Boston naar NY

Bericht door Tipsy_1 »

Hoi,
sorry had je eerste post niet gezien.
Wij wonen nu een jaar in het NO dus ik kan misschien wel wat tips geven.
Je verwijst naar Finger Lakes.... wel als je dat gezien hebt.... Na een jaar vol weekend trips kan ik wel zeggen dat ik dit onze allermooiste ervaring vond!

Als je de Finger Lakes zo mooi vond, zou ik zeker ook eens kijken naar Rickets Glenn SP en de watervallen trail daar in je route proberen in te plannen.

Verder: ik zou persoonlijk "bovenlangs" rijden, zeker in de zomer. Rhode Island, CT,... zeker mooi maar oh zo druk. Veel file ook.

Ben je al in de Adirondacks geweest? Of zou dat nieuw zijn?


Ik zou er voor kiezen om vanuit Boston richting Maine te rijden voor een aantal zeer mooie lighthouses, afhankelijk van het exacte aantal dagen zou je zelfs tot in het mooie Acadia NP kunnen gaan. Dan doorsteken naar de White Mountains (bvb overnachten in de BW van Franconia). Mount Washington, Ellis Glen Falls, Franconia Notch SP (met de bekende Flume maar er zijn daar nog veel meer mooie plekken). Mijn reisverslag van dat stuk is bijna volledig klaar (zucht.... moet er eens werk van maken)

Dan doorsteken via Vermont (Ben & Jerry? ) ferry Lake Champlain bvb naar Essex (so cute!) dan het bovenste stuk Adirondacks. Lake George vonden wij maar niets (te druk). Lake Placid ook niet maar de omgeving wel. Wij sliepen in Saranac Lake en genoten erg van het gedeelte tussen die plek en de Ausable Chasm (High Falls Gorge, white face mountain,..).
Onderweg terug naar het zuiden (NY) is Saratoga Springs echt een stop waard. In het gelijknamige SP hebben ze zelfs een geysir, en leuke bronnen.

Via de Catskills kan je dan weer afzakken naar NY (bvb Caterkills Falls).


Dat van hierboven is een hele trip, meer dan de dagen die je hebt, maar je kan er misschien ideetjes uithalen.

In Massachusetts vond ik (waren we vorig weekend) de Berkshires heel mooi. Greylock Mountain bvb, en mijn grote nieuwe favoriet Bish Bash Falls. Dat is misschien ook een idee en dan combineren het het westelijke stuk van CT (Kent Falls ec) en Hudson Valley.

en moest je er passeren dan is Dinosaur SP in CT ook een stop waard.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Tosca: Boston naar NY

Bericht door Tipsy_1 »

Ik heb er dan maar ineens werk van gemaakt mijn reisverslag te publishen:
https://reisverhalen10.webs.com/usa-mai ... gland-2019
Misschien wel nuttig voor ideetjes, je moet soms wel een paar keer op refresh klikken voor het laadt.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Boston naar NY

Bericht door tosca »

Bedankt voor alle tips!

@tomaat85 New Haven toevallig afgelopen zomer gedaan, onderweg van NY naar Cape Cod. Wij hebben ons daar inderdaad prima een middagje vermaakt. Erg gezellig! Albany en Poughkeepsie stonden toevallig wel op ons lijstje, dus goed om te horen dat dat dus bevallen is! Niagara ook afgelopen zomer geweest, daar zijn we onze route gestart. Dus die hoeven we niet nogmaals te doen (was al de tweede keer, dus nu écht wel even genoeg :wink: ).

@Kokopelli Bedankt, dat klinkt inderdaad erg leuk!

@Tipsy_1 Rickets Glenn hebben we afgelopen jaar ook naar gekeken, maar paste toen niet in de route. Maar nu helaas ook niet. Waar wij het echt niet erg vinden om stukken (om) te rijden, is dat met een kleine peuter toch wel weer anders. Waardoor eigenlijk alles boven Boston dus alweer afvalt, omdat dat dan toch wel heel ver om is. Overigens afgelopen zomer wel langs de Ben & Jerry's fabriek geweest :hello1:

De Adirondacks hebben we dus alleen Lake Placid gedaan, vandaar uit wel bijvoorbeeld Whiteface Mountain met de gondel gedaan. Maar dat zou voor ons inderdaad nog het overwegen waard zijn om die kant op de rijden. De Catskills zien er ook mooi uit en we kwamen zelf ook nog Bear Mountain tegen wat we ook leuk vonden en daarna dan ook niet zo ver meer richting NY!

Ik krijg je reisverhalen helaas niet geopend :(
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Tosca: Boston naar NY

Bericht door Tipsy_1 »

ivm het openen van het reisverhaal: die Webs-server is tegenwoordig enorm onstabiel, grrrr, dus soms moet je een paar keer refreshen (bij mij lukt het trouwens wel om te openen) Maar als je niet noordelijk wenst te gaan heeft het ook niet veel zin er naar te kijken, onze trip was heel noordelijk. Van de plaatsen die wij hier op korte trips bezoeken heb ik geen reisverslagen (enkel foto verslagen op facebook)
(Bear mountain trouwens zelf geen fan van, enorm enorm druk, wij passeren daar nogal eens maar zelfs nog geen zin gehad om in de file er naar toe te gaan staan)
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Boston naar NY

Bericht door tosca »

Gisteren bleef hij maar de foutpagina geven, maar vandaag lukte het wel! Ziet er uit als een mooi rondje, maar voor ons inderdaad nu te ver richting boven helaas!

Wij gaan gewoon nog even goed bekijken wat we willen. De tickets zijn al geboekt, maar we hebben gelukkig nog lang de tijd om ons te beraden :wink:
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis Tosca: Boston naar NY

Bericht door chippie777 »

Wij zijn in Lake George geweest en dat was een leuke iet wat toeristische omgeving. Prima hotel ook met heerlijk zwembad en op loopafstand van alles wat lake George gezellig maakt.
Wat wij ook een leuk gebied vonden waren de Poconos mountains. Wie weet haal je nog wat tips uit ons blog.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Boston naar NY

Bericht door tosca »

Bedankt voor de tips! Poconos ziet er inderdaad ook leuk uit!
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Boston naar NY

Bericht door tosca »

Inmiddels hebben we een superleuke B&B geboekt in Wareham (MA), even een paar dagen niet zoveel doen. Van daar uit willen we misschien wel de overtocht maken naar Martha's Vinyard, misschien nog een dagje Cape Cod (zijn we vorig jaar geweest, vonden we niet zo veel aan maar heb het gevoel dat we misschien iets gemist hebben?) of Providence bezoeken.

Na NY rijden we door naar DC, we zijn dan met z'n vieren en willen een korte tussenstop in Philly maken. Even koffie en de benen strekken (we hebben een peuter bij ons). Iemand tip wat dan een leuke buurt is om dat even te doen? We hebben Philly wel bezocht in 2011 en toen de "highlights" gedaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer