Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Claubo »

Hallo allemaal,

Kunnen jullie meekijken of deze route logisch is? We hebben de tickets geboekt en verder staan we nog aan het begin van onze planning. Al veel gelezen en een begin gemaakt. Het is heel fijn als de pro's willen meekijken en hun mening willen geven! Het is allemaal erg veel. :o

We zullen aankomen en weer vertrekken op Las Vegas (met 2 kinderen van 15 en 13) en we gaan rijden met een camper.
We slaan SF en Yosemite bewust over, hier zijn we al eerder geweest en willen dit bewaren voor een andere rondreis.
We willen niet te veel rijden in 21 dagen en ook proberen we het afwisselend te houden in activiteiten (wandelen, fietsen, raften, paardrijden, stad etc,) en landschap (voor de laatste ben ik een beetje bang, miss erg veel woestijngebied..)

Wat er nu nog niet in zit is Sedona, ik weet nu niet zo goed of het de moeite waard is en of het past.

Alvast bedankt!

vrijdag: Frankfurt-Las Vegas
zaterdag: Las Vegas-Zion
zondag: Zion
maandag: Zion-Bryce
dinsdag: Bryce-Moab
woensdag: Moab
donderdag: Moab-Monument Valley
vrijdag: Monument Valley
zaterdag: Monument Valley-Page en omgeving
zondag: Page
maandag: Page
dinsdag: Page
woensdag: Page- Grand Canyon
donderdag: Grand Canyon
vrijdag: Grand Canyon-Joshua Tree
zaterdag: Joshua Tree-L.A.
zondag: L.A.
maandag: L.A. (pretpark)
dinsdag: L.A.-Sequoia
woensdag: Sequoia-Las Vegas
donderdag: Las Vegas
vrijdag: Las Vegas-Frankfurt
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Claubo zomer 2020: rondje Las Vegas 21 dagen

Bericht door Martin & Marianne »

Er zitten wat haastige stukken in terwijl je voor bijvoorbeeld Page en MV wel erg veel tijd hebt. Ik zou de verdeling anders doen - tenzij je speciale plannen hebt daar? Voor Page is 1 of twee nachten normaal gesproken voldoende. En voor Monument Valley is 1 overnachting meer dan genoeg.
In Moab zou je daarentegen wel 3 nachten kunenn gebruiken. Je hebt dan twee dagen: één voor Arches en één voor Canyonlands en dead Horse ont SP. En dan heb ik het nog niet gehad over extra activiteiten als raften, of bezienswaardigheden buiten de parken.
Tussen Bryce en Moab is een stop in Capitol Reef een aanrader. Dat geeft je ook tijd voor de UT12, met bijvoorbeeld de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall. Kijk voor dat stuk eens in ons 2019-verslag.

Sequoia is een enorm groot park wat je echt niet met 1 overnachting tussen LA en LV kunt bekijken. Met een camper mag je ook niet via de zuidingang het park binnenrijden. Ik zou dat overslaan. Als je toch nog eens terug gaat is dat goed te combineren met Yosemite en SF.

Wanneer lever je de camper in? Heb je een early bird?

Marianne
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Claubo zomer 2020: rondje Las Vegas 21 dagen

Bericht door Claubo »

Hallo Marianne,

Bedankt voor je reactie, heel fijn dat je meedenkt. We hebben nog geen camper geboekt, dat staat ook op het lijstje voor deze week! Daar moet ik echt nog helemaal induiken.

Je tip over Sequoia nemen we zeker mee. We zijn daar zelf al in 1997 geweest, maar had het er nu bij gedaan om iets van afwisseling met de drogere gebieden te hebben.
Ik ga nog verder kijken naar de verdeling. Ik twijfelde over Canyonlands/Arches/Capitol Reef omdat ik bang was voor teveel van hetzelfde. Vooral voor de kinderen. Dus ik ga ook nog even kijken welke speciale activiteiten we waar precies kunnen doen. Ik zal jullie verslag ook nog doorlezen!

Is Havasu falls ook een aanrader wat jou betreft?

Is de volgorde van de route wel verder logisch?
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Claubo zomer 2020: rondje Las Vegas 21 dagen

Bericht door josea »

Ik zou zeker wat nachten laten vallen, bijvoorbeeld bij Monument Valley, Page (2 nachten minder?), Sequoia en Grand Canyon. Dat zijn er vijf minder.
Die zou ik toevoegen bij:

Zion: nacht extra, tof park voor kinderen, ga bijvoorbeeld fietsen van boven naar beneden!

Capitol Reef: minimaal één, misschien twee nachten. Krijg je tijd voor de Sulphur Creek trail in het park en Little Wild Horse Canyon op weg naar Moab; topper! Zeker niet overslaan.

Moab: nacht extra.

Las Vegas: Extra nacht. Vinden kinderen van die leeftijd vast niet erg, bij onze kinderen is het favoriet.

Dan heb je een uitgebalanceerde, niet te drukke reis met voldoende tijd om overal leuke dingen te zien en te doen. Zie ook onze verslagen van 2015 en 2018 voor onze rondjes Zuid-West met de kinderen van ongeveer die leeftijd.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door stegeman »

Als je m zo houdt als je hebt, dan zou ik MV en page een nacht minder doen en toevoegen aan Sequoia en LV. Meer rust en idd niet alleen het rode wat misschien gaat vervelen. (Hadden minder rode parken en het rode wel gezien, maar een ander kan er geen genoeg van krijgen).
Kan me
Ook voorstellen dat je sequoia schrapt vanwege de extra km. Aan de andere kant vind ik de afwisseling wel mooi.
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Claubo »

Afgaand op jullie reacties houden we 'm niet zo.
Sequoia laten we vervallen en we twijfelen of we Arches/Canyonlands erin houden. In plaats daarvan naar Capitol Reef/Lower creek falls en dan naar Monument Valley. Zagen er leuk uit in jullie verslag Marianne. Kun je ook echt zwemmen daar? Onze kinderen zijn dol op water en wij zelf ook wel.
We horen het graag als er nog andere leuke waterplekken zijn! The Needles willen we sowieso gaan doen.


Of zeggen jullie dat Arches een onmisbaar deel is? Het scheelt wel als we niet naar Moab gaan. Het raften (wat we van plan waren) is niet zo spectaculair in de zomer lees ik bij veel verslagen. Dat gaan we dan niet daar doen, daarom is de twijfel gekomen om dat stuk helemaal over te slaan. Suppen willen de kinderen niet. Bang dat we Arches/Canyonlands nog meer van het zelfde vinden...

Het zou er dan zo uit kunnen gaan zien:

dag 1: Frankfurt - Las Vegas (landen om 17 uur)
dag 2: Las Vegas - Zion
dag 3: Zion
dag 4: Zion-Bryce
dag 5: Bryce - Capitol Reef
dag 6: Capitol Reef
dag 7: Captol Reef - Monument Valley
dag 8: Monument Valley
dag 9: Monument Valley - Page en omgeving
dag 10: Page
dag 11: Page - Sedona
dag 12: Sedona
dag 13: Sedona - Grand Canyon
dag 14: Grand Canyon
dag 15: Grand Canyon-Oatman/Needles o.i.d.
dag 16: Oatman/Needles - Joshua Tree
dag 17: Joshua Tree - L.A.
dag 18: L.A. (pretpark)
dag 19: L.A.
dag 20: L.A. - Las Vegas (inleveren camper?)
dag 21: Las Vegas
dag 22: Las Vegas-Frankfurt (vertrek om 11.35 uur)

Of nog een nacht extra in Zion en Bryce op de weg naar Capitol Reef doen. Of Capitol Reef niet doen en een extra nacht Zion en de nacht in Bryce aanhouden. Of inderdaad MV een nacht minder. We willen daar wel een Navajo tour doen en evt paardrijden (maar zal wel eg warm zijn). Monument Valley is voor ons beiden in ieder geval een must.
In Zion willen we dus The Needles doen en ook de fietstocht van boven naar beneden.
En we willen ook wel eens plonzen in een rivier, bij een waterval of gewoon in een zwembad.
Is met een camper Los Angeles - Las Vegas de afstand in 1x goed te rijden? (5 uurtjes?)

In L.A. gaan we naar een pretpark (de kinderen gaan zelf uitzoeken welke ze het leukst vinden), maar we willen ook met de fiets op de boulevard een tocht maken. Zoonlief speelt GTA, wil graag naar de Santa Monica Pier. En we moeten de camper ook nog schoonmaken, maar dat weet ik nog niet precies. Ik vind het leuker om de route uit te zoeken, dan me in te lezen over een camper :D

Graag jullie kritische mening weer! Alvast dank.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door BonnyR »

Ik weet niet of jullie dat gaan doen, maar wij vinden een early bird altijd de moeite waard. Volgens mij moet je anders voor 12 of 1 uur je camper inleveren en dat wordt dan wel heel krapjes als je nog uit LA moet komen. Ook bij het ophalen van de camper ga je eerst ook wat boodschappen doen en als je dan aankomt in Zion loopt het dan al een stuk naar het eind van de middag.
Wij kregen met de Early bird onze camper om een uur of 9 s'morgens ( buiten het hoogseizoen) en reden vrij vlot daarna weg.Dan heb je echt nog een lekker lange dag.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Met 1 nacht MV heb je daar voldoende tijd.
Je bedoelt waarschijnlijk de Narrows in plaats van de Needles?
Ik zou een extra nacht Zion wel mooi vinden. Of een stop tussen Las Vegas en Zion.

Marianne
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Claubo »

Sorry :crazy: , ik bedoel inderdaad the Narrows!
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Claubo »

Wat is een mooie stop tussen Las Vegas en Zion?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Valley of Fire. Of Snow Canyon?
Zie voor beide ons laatste verslag. Wij hebben er niet overnacht dus daar kan ik niets over zeggen.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door stegeman »

Wij stopten bij Grafton vlak na ZIon. (Spookdorpje). Je moet je er niet te veel bij voorstellen. Maar wij vonden het best indrukwekkend. Vooral ook omdat er niemand was... Gewoon gratis en niet van dat neppe commerciële.
Valley of fire moet idd ook erg mooi zijn. Hebben we niet gezien, omdat we snel naar Vegas wilden. Dat vonden we zo mooi dat we daar vroeg wilden zijn :D
Neem aan dat je met stop niet overnachting bedoeld, maar leuke dingen om te bekijken onderweg ? ????
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door josea »

Als je kinderen van water houden, moet je zeker Capitol Reef niet laten vallen, en de Sulphur Creek trail overwegen, superleuk! Eventueel een klein stuk ervan als je de hele trail te lang vindt.

Als je de Narrows wilt doen in Zion én fietsen van boven naar beneden is twee volle dagen daar wel aan te raden, dus drie overnachtingen. Dan kun je op beide dagen vroeg beginnen en de middag aan het zwembad doorbrengen als het heet is.
Hiervoor zou ik zonder twijfel de tweede nacht Monument Valley laten vallen. Of die tweede nacht Grand Canyon, daarvoor is één nacht meestal ook wel genoeg, tenzij je echt een wandeling in de canyon wilt gaan maken,
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Claubo »

Fijn hoor, die tips!

Ik ben gister druk aan het lezen geweest over de campers. Heb een offerte aangevraagd bij Tioga.

We gaan kijken voor een derde nacht Zion en misschien laten we dan een nacht GC of MV vallen (of GC en MV). Dat zou dan wel betekenen dat we waarschijnlijk een keuze moeten maken tussen de Skywalk of Yavapai/Hopi point. Het ligt ver van elkaar, of is dit wel te doen als we maar 1 nacht hebben? We gaan sowieso niet naar beneden wandelen.

We slaan nu Arches over, of zeggen jullie dat we dat niet kunnen missen?
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Markstaal »

De Skywalk is echt een toeristen trap, erg duur en lang niet zo spectaculair als de south rim zelf. Voor 4 personen ben je meer dan 250€ kwijt. Daarbij komt ook nog eens dat het in het westelijke gedeelte valt wat niet bij het National Park hoort.

Arches is een mooi park, alhoewel ik zelf veel meer fan ben van Canyonlands. In jullie route zou ik het overslaan en bewaren voor een andere keer, voor Moab wordt namelijk aangeraden om er minimaal 3 overnachtingen te plannen.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door josea »

Nee, de Skywalk zou ik vergeten, als ik jou was. Gewoon een nacht aan de South Rim, en daar de uitzichtpunten doen.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door josea »

Je kunt Moab wel toevoegen, maar dan ten koste van Sedona. Sedona is mooi, maar ik weet niet wat kinderen van die leeftijd het leukste zouden vinden, Sedona of Moab. Bij ons was dat in ieder geval Moab.

Je zou zoiets kunnen doen:

1. Frankfurt - Las Vegas
2. Las Vegas - Zion
3. Zion
4. Zion
5. Zion - Bryce
6. Bryce - Capitol Reef
7. Capitol Reef
8. Capitol Reef - Moab
9. Moab (bezoek Arches, middag zwembad of Jett boat tour, als je van water houdt en lekker nat wilt worden! :wink: )
10. Moab (bezoek Canyonlands, eventueel Dead Horse S.P.
11. Moab - Monument Valley (in de avond een tour of volgende ochtend een tour)
12. Monument Valley - Page
13. Page
14. Page - Grand Canyon South Rim
15. Grand Canyon - en verder volgens jouw route.

Voordeel is ook dat je dan op dag 8 de Little Wild Horse Canyon kunt doen, ook erg leuk voor kinderen.
Laatst gewijzigd door josea op 17 okt 2019, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door PSVwally »

In de route hierboven zou je ook dag 8 al Canyonlands en dead horse sp aan kunnen doen. Of iig 1 van de 2.
De parken rond Moab (imo zeker Canyonlands) kwalificeer ik in de top 5 mooiste parken van het zuidwesten. Ik zoi dat zeker niet schrappen hoor.

Overigens hoor Sequoia & Kings canyon NP daar voor mij ook in thuis, maar dan zou ik daarvoor ook zeker 1 dag Sequoia en 1 dag voor Kings Canyon uitrekken en dat gaat idd lastig worden in je oorspronkelijke route
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door Claubo »

Bedankt weer voor alle nuttige tips! We nemen die mee. In het schema heb ik alles samengevoegd. Nog wel een vraag:

Zien jullie ruimte om nog ergens het Slide Rock State Park erin kunnen schuiven? Lijkt ons toch wel leuk om te doen. Maar ten koste van wat?
Ik ga ook nog kijken wat de inlevertijden zijn voor de camper in LV en of het haalbaar is. Al contact gelegd met Tioga Tours en dit ook aan het bekijken en overdenken.

Samengevoegd ziet het er zo dan uit:
dag 1: Frankfurt - Las Vegas
dag 2: Las Vegas - Zion
dag 3: Zion
dag 4: Zion
dag 5: Zion - Bryce
dag 6: Bryce - Capitol Reef
dag 7: Capitol Reef
dag 8: Capitol Reef - Moab
dag 9: Moab
dag 10: Moab
dag 11: Moab - Monument Valley
dag 12: Monument Valley - Page
dag 13: Page
dag 14: Page - Grand Canyon SR
dag 15: Grand Canyon SR - Oatman
dag 16: Oatman - Joshua Tree
dag 17: Joshua Tree - L.A.
dag 18: L.A.
dag 19: L.A.
dag 20: L.A. - Las Vegas
dag 21: Las Vegas
dag 22: Las Vegas - Frankfurt
Bijlagen
image.png
image.png (30.74 KiB) 1794 keer bekeken
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Claubo: zomer 2020 rondje Las Vegas 21 dagen.

Bericht door josea »

Vergis je niet in het Slide rock State park, ik zou er niet speciaal voor omrijden. Het is echt MEGA koud water, en over de rotsen glijden is heel even leuk tot je echt verkleumd van de kou en enkele schaafplekken of blauwe plekken hebt opgelopen.. :? Na een uurtje waren ze er bij ons wel klaar mee :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer