Sunpass account

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
JackyJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 okt 2019, 11:29
Aantal x V.S. bezocht: 20

Sunpass account

Bericht door JackyJ »

Na het lezen van allemaal info hier over Sunpass (bedankt!) heb ik besloten om Sunpass te kopen. Ik ga hem kopen zodra ik in Florida aankom (over 3 weken), maar het leek me slim om alvast een account aan te leggen. Als ik op de site klik op Sign Up dan krijg ik een scherm waarop ik moet aangeven of ik een transponder wil komen online of in person. Ik kies in person en dan krijg ik alleen een lijst met adressen waar ik hem kan kopen en dat is het dan. Het aanmaken van een account gaat niet verder.

Hebben jullie enig idee hoe ik een account kan aanleggen? Ik lees in eerdere berichten dat de site soms raar doet, is dit een van de problemen? Wie kan me helpen?

Bedankt alvast! Jacky
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Sunpass account

Bericht door harryh »

Lukte mij dit voorjaar ook niet, had bij aankomst een transponder gekocht maar account aanmaken lukte me niet. Nu zat ik vlakbij Sunpass vestiging in Orlando dus ben daar even langs gegaan, heb het online niet meer geprobeerd.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Sunpass account

Bericht door knaapje »

Ik heb er al jaren een en hij was al in mijn bezit voor ik een account opende.
Vermoedelijk moet je dus eerst een transponder (nummer) hebben voor je een account kunt openen, want zonder transponder heb je niks aan een account.

De site of de app wil weleens moeilijk doen door de taalinstellingen. Mijn ervaring is, als je de app op USA/English zet het vaak lukt.

Net als vaker in de USA gaat men er van uit dat je in de US bent of woont en zelfs ook nog een keer in Florida.
In het verleden meegemaakt dat men het nummer van het FLORIDA rijbewijs vroeg om bij een toeristische site een account aan te maken.
Ik heb toen een mailtje gestuurd met de vraag of ze wisten hoeveel miljoen (niet-Floridiaanse) toeristen er ieder jaar komen.
JackyJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 okt 2019, 11:29
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Sunpass account

Bericht door JackyJ »

Ik heb de app helaas (nog) niet want ik zit nu nog in NL en de app store laat hem niet to te downloaden (ook niet met VPN). Dus ik probeer het via de laptop maar daar wordt niet eens gevraagd om transponder nummer of iets. Ik zit gewoon vast in het scherm met plaatsen waar je er eentje kunt kopen. Iemand nog een idee?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Sunpass account

Bericht door harryh »

Als je Android gebruikt zou je de apk versie van de app nog kunnen downloaden en installeren. Weet alleen niet of dat gaat helpen, die app werkt ook niet geweldig.
JackyJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 okt 2019, 11:29
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Sunpass account

Bericht door JackyJ »

Ik heb gaan android maar een iphone, zijn daar nog oplossingen voor?
Gast

Re: Sunpass account

Bericht door Gast »

Nieuwe Apple-ID aanmaken voor de Amerikaanse AppStore. Sowieso handig in de US om lokale apps te kunnen downloaden.
Ik heb op mijn iPhone een volledige pagina met allemaal gesorteerde apps voor als ik in de US ben, bijvoorbeeld hotels/stores/restaurants etc. De meeste bedrijven daar geven in-app coupons voor korting en spaarsystemen, dus sowieso handig.
JackyJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 okt 2019, 11:29
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Sunpass account

Bericht door JackyJ »

Wat een goed idee! Daar heb ik nooit aan gedacht. Ga ik meteen doen!
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Sunpass account

Bericht door Matan »

Als je niks doet betaal je gewoon de tolls via de rental company, juist? Moet volgende 2x de Florida Turnpike doen, maar denk dat ik gewoon via National zal nemen... Die vragen 3,95$ + tolls per gebruikte dag. Lijkt me niet on overkomelijk en geen gedoe..
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sunpass account

Bericht door Harry »

Wij doen dat ook altijd, ik heb echt geen zin in al dat gedoe. (vind ik dan :D )
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Sunpass account

Bericht door harryh »

@Matan mee eens, een Sunpass transponder moet je alleen kopen als je vaak in Florida komt vind ik. National is inderdaad een prima keus met lage kosten per dag en een maximum van $19,75 voor de kosten over je hele huurperiode (excl. tol).

Er was een pilot van een eenmalige pas deze zomer maar die is afgelopen https://visitortollpass.com/.
JackyJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 okt 2019, 11:29
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Sunpass account

Bericht door JackyJ »

Wij hebben het onze eerdere reizen ook gewoon via Hertz met plate pass gedaan. Maar daar betaal je 3,95 usd convenience fee per dag dat je tol betaalt, zonder maximum. Dat liep bij ons gewoon op tot meer dan 100 usd voor alleen de convenience fee!! Afgezien van dat dat een belachelijke regeling is, gaat ons dat ook vwb geld te ver. Vandaar nu de keuze voor sunpass.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Sunpass account

Bericht door knaapje »

Het "gedoe" met de sunpass transponder valt mee.
De eerste keer na aanschaf een account aanmaken en als je hem dan via je cc laat opwaarderen is het alleen de gegevens van je huurauto invoeren en als je dan gelijk je einddatum en tijd invoert heb je er geen omkijken meer naar voor de hele vakantie.
Je kunt overal gelijk doorrijden en geen extra kosten en je krijgt ook nog tot 25% korting op de toll.
Iedere volgende trip plak je hem op de voorruit en je kunt gelijk rijden. In je hotel/villa aangekomen voer je alsnog de gegevens van je auto in, maar dat hoeft geeneens.

Alleen niet vergeten hem mee te nemen!
Laatst gewijzigd door knaapje op 14 okt 2019, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Sunpass account

Bericht door harryh »

@JackyJ National, Alamo, Avis en Budget hanteren die $19,75 maximale kosten. Als je dus meer dan 5 dagen tol gaat gebruiken zijn dat de meest voordelige verhuurders qua tolkosten.
Hertz schijnt intussen ook een maximum te hebben of te krijgen begreep ik. Dollar en Thrifty hanteren geen maximum.
JackyJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 okt 2019, 11:29
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Sunpass account

Bericht door JackyJ »

Hertz heeft helaas geen maximum, we hebben gebeld en dit is bevestigd. Helaas zijn andere verhuurders op dit moment geen optie. Maar het is me gelukt de Sunpass app op mijn extra telefoon te krijgen dus dat helemaal goed komen straks in Florida.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Sunpass account

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb ooit een tweede Apple ID aangemaakt voor aankopen in de Spaanse App Store en dat lukte me toen wel. Maar ik krijg het nu niet voor elkaar om dat voor de Amerikaanse App Store ook te doen, omdat in OS Catalina iTunes niet meer bestaat. Daar kan ik dus ook niet uitloggen ...
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Sunpass account

Bericht door harryh »

Hertz heeft een maximum gehad maar heeft dat inderdaad nu niet. Dacht dat ik ergens gelezen had dat er weer een maximum is of ging komen maar kan er niets meer over vinden. Dan is een Sunpas transponder een goede oplossing ;)
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Sunpass account

Bericht door nieuwenoord »

Als je de App kan downloaden wel 😭
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Sunpass account

Bericht door harryh »

Ik heb de transponder en account ter plekke na aankomst geregeld, kan ook ;)
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Sunpass account

Bericht door nieuwenoord »

Dan hoef je geen App te downloaden? Een vriend brengt alvast de Sunpass voor ons mee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer