Reis AnneMouse: 24 dagen West-Amerika LA-SF.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
AnneMouse
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 20:22

Reis AnneMouse: 24 dagen West-Amerika LA-SF.

Bericht door AnneMouse »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum vanwege onze camperreis naar Amerika!
Op 18 juli 2020 gaan wij voor 24 dagen een rondreis maken in West-Amerika (kan nu al niet wachten!).

De vliegtickets, camperhuur en hotels in LA en SF zijn al geboekt, dus de volgende stap is de route: spannend!

Ik zou het heel fijn vinden als jullie een kijkje kunnen nemen naar onze route tot nu toe. ;-)

Za.18-07 Amsterdam-Los Angeles (hotel)
Zo.19-07 Los Angeles (hotel)
Ma.20-07 Los Angeles (hotel)
Di.21-07 Los Angeles-Palm Springs (camper El Monte c28 ophalen)
Wo.22-07 Palm Springs-Kingman (onderweg: Joshua Tree)
Do23-07 Kingman-Grand Canyon
Vr.24-07 Grand Canyon-Page
Za.25-07 Page
Zo.26-07 Page-Monument Valley
Ma.27-07 Monument Valley-Moab
Di.28-07 Moab (Arches, enz)
Wo.29-07 Moab-Bryce Canyon (onderweg: Capitol Reef)
Do.30-07 Bryce Canyon-Zion
Vr.31-07 Zion-Las Vegas
Za.01-08 Las Vegas
Zo.02-08 Las vegas-Mammoth Lake
Ma.03-08 Mammoth Lake-Yosemite (onderweg: Sequoai)
Di.04-08 Yosemite
Wo.05-08 Yosemite-San Francisco (laatste camping-camper schoonmaken enz.)
Do.06-08 San Francisco (camper inleveren en naar hotel)
Vr.07-08 San Francisco
Za.08-08 San Francisco
Zo.09-08 San Francisco-Amsterdam
Ma.10-08 aankomst Amsterdam

Is dit een goede, haalbare route? Gehaast of juist niet?
Ik hoor graag jullie mening, want ik heb wel honderd routes gemaakt ondertussen, maar deze is toch wel de favoriet qua plaatsen/bezichtigingen. :thumbup:

Groetjes, Annemarie.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis AnneMouse: 24 dagen West-Amerika LA-SF.

Bericht door IngridZw »

Welkom op het forum. Mooie plannen hoewel onderstaand gedeelte van de route behoorlijk gehaast is.
Zo.26-07 Page-Monument Valley
Ma.27-07 Monument Valley-Moab
Di.28-07 Moab (Arches, enz)
Wo.29-07 Moab-Bryce Canyon (onderweg: Capitol Reef)
Do.30-07 Bryce Canyon-Zion
Vr.31-07 Zion-Las Vegas

Ik zou Moab laten vallen en vanuit MV overnachten in Capitol Reef. Je rijdt dan de prachtige UT 95. Bovendien is de UT 12 van CR naar Bryce ook een prachtige weg. Zonder een overnachting in CR hou je heel weinig tijd over voor beide routes en heb je zeker geen tijd voor CR.
Vervolgens de 2de overnachting die je bespaart zonder Moab inzetten voor Zion NP. Het is een vrij druk park en je bent afhankelijk van shuttle bussen als je niet in het park zelf overnacht. Een extra dag is daar zeker de moeite waard.

Bedoel je Sequoia NP bezoeken onderweg naar Yosemite ?. Dit park kun je niet vanuit die kant bezoeken.

Voor de rest een mooie route.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis AnneMouse: 24 dagen West-Amerika LA-SF.

Bericht door Marcopstal »

Veel en veel te druk, zeker met een camper.

21/07: heb je een early bird ? anders is dit al een zware opdracht. Met de uitleg, papierwerk en boodschappen doen zit je al volop in de spits vooraleer je richting Palm Springs kan.
In Moab heb je veel te weinig tijd
Capitol Reef onderweg naar Bryce geeft je te weinig tijd
Voor Zion is er te weinig tijd
Sequoia kan je niet bezoeken tussen Mammoth Lakes en Yosemite in

Moab schrappen en de vrijgekomen tijd besteden aan Zion zal veel beterschap brengen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis AnneMouse: 24 dagen West-Amerika LA-SF.

Bericht door PSVwally »

Van de camperverhuur naar Palm Springs is echt wel te doen hoor. T is in juli tot ruim na 21u licht.

Maar idd vooral het middenstuk is wel erg vol. Als je van Monument Valley naar Moab rijd en tussendoor niets doet kan je daar Canyonlands NP het Island in the sky deel bezoeken en dead horse SP, dan heb je de volgende dag een hele dag voor Arches. Een dagje meer daar zou wel zeer welkom zijn hoor. Ik zou daarom moab ook schrappen.

Sequoia’s in Yosemite kan je in de Mariposa Grove bekijken. Ik zou (als je in het park gaat kamperen) dit bezoeken op de ochtend dat je naar de camping vlakbij SF gaat
AnneMouse
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 20:22

Re: Reis AnneMouse: 24 dagen West-Amerika LA-SF.

Bericht door AnneMouse »

Wat ben ik blij dat ik mijn route heb opgeschreven hier want ik dacht echt dat deze route heel relax zou zijn, serieus.

Wat betreft Palm springs: ik dacht echt dat dit makkelijk te doen was kijkend naar het aantal km vanaf LA. Wij hebben geen early bird.

Ik heb via Tioga tours de vliegtickets, enz. geregeld en die kwamen met deze route. Wat betreft Moab (die had ik eerst 1 nacht) adviseerde zij 2 nachten. Maar zelfs dan hebben wij dus te weinig tijd in Moab?

De plaatsen/parken die echt op onze wensenlijstje staat zijn:
LA, Kingman(route 66), Grand Canyon, Page, Monument Valley, Zion, Bryce, Arches, Las Vegas, Sequoia np (Of idd Mariposa), Yosemite en SF.
In Kingman, Page, Zion en Mammoth hebben wij activiteiten die wij graag willen doen.
Hoe zou dan zo'n route eruit komen te zien? Help hihi

Groetjes,
Annemarie
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis AnneMouse: 24 dagen West-Amerika LA-SF.

Bericht door stegeman »

We deden:
GC-MV
MV-Page
Page
Page-Bryce
Bryce-Zion
ZIon
Zion-LV
LV-DV eerder in de reis al 2 nachten in LV)
DV- ML
ML
ML-Yosemite
Etc

Dus als je Moab en omgeving weglaat heb je meer tijd. We deden 2 nachten Zion en dat was al erg weinig. 2 nachten Page was ook wel nodig. Prachtig!

Kan de route je zo echt aanraden. Dus 2 nachten Page, 2 nachten Zion en 2 nachten ML en zeker een overnachting in DV. De afstand Vegas-ML is veel te groot als je in ML ook nog iets wilt zien en DV vonden we tot onze verrassing super. Na LV kun je la je er overnacht de route onderlangs dan nemen via Shoshone en daar hadden we zeker geen spijt van. Mooiste stuk was onderlangs tot aan hotel in Furnace Creek. Tussen DV en ML hebben we de mooiste(?) korte hikes gedaan.
En na onze ervaring zou ik je adviseren 3 nachten LV (ten koste SF of LA, maar LA zal niet kunnen ivm de te halen camper)
Alles wat ik hier noem lukt denk ik niet.

Voor Sequoia en Arches vind ik persoonlijk dat je te weinig tijd hebt.
Laatst gewijzigd door stegeman op 13 okt 2019, 10:22, 2 keer totaal gewijzigd.
AnneMouse
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 20:22

Re: Reis AnneMouse: 24 dagen West-Amerika LA-SF.

Bericht door AnneMouse »

Dus van Kingman naar de Grand Canyon begrijp ik? Kunnen wij dan wel de route 66 rijden bij kingman-Seligman of kom je daar dan niet?
Death Valley willen wij niet doen dus dan van Las Vegas naar Mammoth Lake? (ik neem aan dat ML Mammoth lake is hihi?) Waarom adviseer je 2 nachten in mammoth lake?

Sorry voor mijn vragen want dit is dus onze eerste keer: een leek dus ;-)
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis AnneMouse: 24 dagen West-Amerika LA-SF.

Bericht door Marcopstal »

In Moab heb je Arches, Canyonlands en Dead Horsepoint. Hier heb je minstens 3 nachten nodig. Als je enkel Arches zou doen, wat dan met de rest? Gezien de drukte in je schema zou i, dit dus laten vallen en houden voor een andere keer met andere combinaties.

Sequoia NP is echt geen optie in jullie trip.

2 Nachten Mammoth Lakes, het kan natuurlijk altijd, doch in dit geval lijkt me de tijd er niet voor aanwezig.

Wie levert de camper ? Death Valley mag je waarschijnlijk niet door, al vind ik dat altijd weer zonde. Ik vind het wel bijzonder dat je zegt "Death Valley willen we niet doen". Precies of je dit zowiezo hebt geschrapt. Nochtans ligt het op de route en is het uiterst bijzonder.

Ik zei overigens niet dat Palm Springs "TE" ver is voor die eerste dag, maar houd er rekening mee dat het al snel 20 uur is voor je er raakt. Aangezien je de volgende dag een druk schema hebt (Joshua Tree en route 66 tot Kingman) zal je daar weinig tijd hebben. Oatman is overigens een aanrader op de route 66, maar idealiter ben je daar kort na de middag en dat is niet haalbaar als je van PS komt via JT.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis AnneMouse: 24 dagen West-Amerika LA-SF.

Bericht door stegeman »

Veel hier gebruiken Mammoth Lakes voor alleen overnachten en daarna de tiogaroad te rijden naar Yosemite. Mijn gevoel trok direct al naar ML (Mammoth lakes).
Als je vanaf Vegas naar ML rijdt is dat een enorm lange dag. Ik zie dat de dagen wel lang zijn. Dat scheelt. We wandelden de Mobius arch loop trail bij de Alabama Hills en de Valley of the vife lakes trail bij Bishop voor we in ML aankwamen. Erg leuk. De volle dag ML erna lijkt me voor jou zeker na zo’n lange dag wenselijk, omdat de route ML-Yosemite ook een volle dag is met de dingen die je op route kunt doen/zien.
Bij ML is dichtbij veel moois te zien. Prachtige meren om wat rond te wandelen en nog veel meer. Google maar eens op MAmmoth lakes. Bijv top tien Mammoth Lakes ofzo.
Route 66 pakten wij zo: we reden van LV via de Hooverdam naar Kingman en toen vanaf Kingman route 66 tm Seligman. Voor jou zou dit ook Kingman-Seligman zijn dan. Goed half uur langer als rechtstreeks dus heel goed te doen. Maar door de vele stopt met wat je ziet natuurlijk wel langer. Zou het zeker doen

En onthoud. We zijn allemaal verschillende mensen hier. De een houdt hiervan, de ander daarvan. Lees de tips hier die je krijgt en die vooral wat bij jou past! Gezien de dagen en de route zou ik de tip die iedereen eigenlijk geeft om Moab te laten vallen wel opvolgen zodat je elders meer tijd hebt. En sequoiabomen idd bekijken in de mariposa grove in Yosemite.
AnneMouse
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 20:22

Re: Reis AnneMouse: 24 dagen West-Amerika LA-SF.

Bericht door AnneMouse »

Waarom vind je zonde dat ik Death Valley niet wil doen? Wij hebben de El Monte c28 en wij mogen in de zomermaanden er niet doorheen. Dus dan houdt dat al op.
En wat stegeman al schrijf: We zijn allemaal verschillende mensen hier. De een houdt hiervan, de ander daarvan.

Ik denk inderdaad dat ik Moab ga laten vallen, je kan niet alles zien helaas ;-)
Mammoth lake trok mij inderdaad ook al: The Rainbow Falls, de tioga route naar Yosemite. Ik ga zeker eens kijken wat daar nog meer te zien is!

Ziet deze route er rustiger/beter uit? Of maak ik er nu helemaal een zooitje van ;-)

Za.18-07 Amsterdam-Los Angeles (hotel)
Zo.19-07 Los Angeles (hotel)
Ma.20-07 Los Angeles (hotel)
Di.21-07 Los Angeles-Palm Springs (camper El Monte c28 ophalen) Welke plaats zou beter zijn??
Wo.22-07 Palm Springs-Kingman (onderweg: Joshua Tree) Joshua Tree is niet een must voor ons
Do23-07 Kingman-Grand Canyon Via route 66: Kingman-seligman, of gaat dat niet??
Vr.24-07 Grand Canyon-Monument valley
Za.25-07 Monument Valley-Page
Zo.26-07 Page
Ma.27-07 Page-Bryce
Di.28-07 Bryce-Zion
Wo.29-07 Zion
Do.30-07 Zion-Las vegas
Vr.31-07 Las vegas
Za.01-08 Las Vegas-Mammoth lake
Zo.02-08 Mammoth Lake
Ma.03-08 Mammoth Lake-Yosemite
Di.04-08 Yosemite
Wo.05-08 Yosemite-San Francisco (laatste camping-camper schoonmaken enz.)
Do.06-08 San Francisco (camper inleveren en naar hotel)
Vr.07-08 San Francisco
Za.08-08 San Francisco
Zo.09-08 San Francisco-Amsterdam
Ma.10-08 aankomst Amsterdam
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis AnneMouse: 24 dagen West-Amerika LA-SF.

Bericht door Marcopstal »

Als je niet door Death Valley mag is het uiteraard geen optie, maar ik kreeg de indruk dat je dit zowiezo reeds vooraf van de lijst had geschrapt.

Als Joshua Tree geen must is dan kan je de kortste route richting GC nemen via Victorville en Hesperia naar Barstow. Dat geeft je dan direct ook de gelegenheid om Oatman mee te nemen op een interessant tijdstip.

De Tioga road neem je als je naar Yosemite rijdt. Het heeft geen zin heen en terug te rijden naar Mammoth lakes.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
AnneMouse
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 20:22

Re: Reis AnneMouse: 24 dagen West-Amerika LA-SF.

Bericht door AnneMouse »

Hallo marc,

Dus als ik het goed begrijp ipv Palm springs is Barstow als eerste overnachting met de camper een betere optie?

Wat betreft de Tioga road: ik wil vanaf Mammoth Lake inderdaad naar Yosemite via de Tioga Road, dus niet heen en terug te rijden naar Mammoth lakes

Pff....komt veel bij kijken hoor haha
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis AnneMouse: 24 dagen West-Amerika LA-SF.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je Moab laat vallen is een extra nacht Mammoth Lakes (of June Lake of Lee Vining) niet gek want er is daar in de omgeving genoeg te zien. Kijk eens naar onze laatste 4 reisverslagen om daar een idee van te krijgen. Een paar voorbeelden: Mono Lake, Bodie, de meren bij Mammoth Lakes, de Little Lakes Valley Loop, etc.
Maar je hebt nu maar 1 volle dag Yosemite; op zich zouden twee volle dagen ook niet verkeerd zijn. Lees je eens in en kijk wat je aanspreekt. Willen jullie veel gaan wandelen? Sequoiabomen zien? Eens fietsen of raften? Kan allemaal in Yosemite.

Wil je de 5e al naar SF rijden of zou je die dag ook nog voor Yosemite kunnen gebruiken?

Marianne
AnneMouse
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 20:22

Re: Reis AnneMouse: 24 dagen West-Amerika LA-SF.

Bericht door AnneMouse »

Bedankt voor jullie reactie trouwens!

Ik zit nu echt te tobben, vooral over het middenstuk.

Ik heb Moab er juist ingezet voor 2 nachten op advies van Tioga Tours. Het enige wat ik in die buurt echt zou willen zien is Arches. Tuurlijk is de rest van de omgeving ook mooi maar ik kan nu eenmaal niet alles zien.
Bij Monument Valley ga ik verder niks ondernemen maar ik wil er uiteraard langsrijden en het zien.
Verder willen wij in Page, Zion en Mammoth lake wel wat ondernemen (antylope canyon, river side walk-the narrows en the Rainbow falls hike)
De rest van de parken willen wij uiteraard ook zien maar wij gaan daar verder niks extra's ondernemen.

Wij willen ook het liefst de route van Kingsman naar Seligman (route 66) nemen.

De route van Las Vegas naar Mammoth Lake lijk mij een lange rit aangezien wij niet door Death Valley mogen, of valt dat wel mee?

Een hoop vragen..ik weet het :oops: maar uitgaande van de bovenstaande: hoe kan ik dan het beste de hele route nemen? Nogmaals: Moab hoeft voor mij niet perse, alhoewel mij Arches erg mooi lijkt.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis AnneMouse: 24 dagen West-Amerika LA-SF.

Bericht door stegeman »

Tiogaroad idd als je bij Mammoth lakes wegrijdt naar Yosemite en niet heen en weer vanaf ML. Als je extra nacht ML hebt heeft Marianne je al eea genoemd kwa mogelijkheden van mooie dingen.wst evt ook zou kunnen is LV- Bishop. De volgende ochtend bij Bishop de mooie hike (Valley of five lakes) en evt even langs Crowley Lake en dan naar ML en dan daar slechts 1 nacht. Dan splits je het lange stuk op. Of misschien nog beter LV naar Lone Pine. (De loop trail bij Alabama Hills wandelen evt) en dan dag erna Lone Pine- ML (met evt stops tussendoor)
In Yosemite niks extra’s ondernemen zou zonde zijn. De glacier point road en de hikes/stops vonden we geweldig. En de Valley. Je houdt er van of je houdt er niet van. Was mij teveel massa. Doe mij alles er buiten maar. Er overnachten is wel ideaal.
23-7 gaat zeker zo.
Hoe het beste de hele route vind ik een lastige. Misschien een ander dan een idee. Voor jezelf de keuze maken of je alles wilt zien incl Moab wat betekent meer gehaast en op div plekken hierdoor minder tijd, dus gehaaster. Of je daar problemen mee hebt. Wil je idd meer tijd op de mooie plekken dan idd ook al lijkt het mij prachtig Moab laten vallen. Wat past bij je.
Laatst gewijzigd door stegeman op 13 okt 2019, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis AnneMouse: 24 dagen West-Amerika LA-SF.

Bericht door stegeman »

LA camper dag eerder ophalen optie?? Zodat je 21-7 met de camper LA-Kingman kunt rijden?? Geeft weer een extra nacht elders.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis AnneMouse: 24 dagen West-Amerika LA-SF.

Bericht door Marcopstal »

De route 66 tussen Kingman en Seligman is helemaal niets bijzonders. Het enige wat aan deze route ligt is Hackberry. Oatman welke tussen Needless en Kingman inzit is veel en veel interessanter. Vanaf Kingman kan je gerust ook de interstate nemen en er in Seligman afrijden om dit te bezoeken.

Als je Joshua Tree niet wil bezoeken dan heeft Palm Springs niet veel zin en is Barstow wel een goede locatie langsheen de route 66. Van daaruit naar Oatman is het een 3 uur rijden, je bent de volgende dag dan op een ideaal uur in Oatman.

LV - Mammoth Lakes door Death Valley of er omheen maakt inzake tijd niet zo veel uit. De Alabama Hills is wel veel minder een optie. Je komt immers niet langs Lone Pien als je niet door Death Valley heen gaat of je zou terug via Barstow moeten rijden. Dat is dan wel een 90 mijl extra.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
AnneMouse
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 20:22

Re: Reis AnneMouse: 24 dagen West-Amerika LA-SF.

Bericht door AnneMouse »

Ik had inderdaad Barstow opgezocht (voor de eerste nacht) en daarna langs Oatman richting Kingman voor de 2e overnachting (na jouw advies die kant op te gaan ipv palm springs) en dat klinkt inderdaad veel leuker :thumbup: dus die houden we er waarschijnlijk in.

Moab hebben wij al "losgelaten" alleen zit ik even met de plaatsen Page (voor 2 nachten) , monument Valley (in principe hoef ik daar niet te overnachten) en de Grand Canyon (voor 1 nacht): is dit haalbaar en zoja in welke volgorde kan dit het beste?

Zo blij met de tips tot nu toe!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis AnneMouse: 24 dagen West-Amerika LA-SF.

Bericht door Marcopstal »

Grand Canyon - MV - page - Bryce is de meest logische volgorde.

In MV hoef je niet vroeg aan te komen, maar de zonsondergang en zonsopgang kunnen er wel heel mooi zijn. Je zou ook een toer kunnen doen met georganiseerde trips ter plaatse in MV. Als het weer goed is is een overnachting er top.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis AnneMouse: 24 dagen West-Amerika LA-SF.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je naar MV wilt dan zou ik er zeker een overnachting plannen. Zoals je het in je laatste route hebt staan kan het prima. Kijk eens in ons 2019-verslag voor onze overnachting in MV.
De verdeling is verder een kwestie van wat je zelf prettig vindt. Op zich zou 1 nacht Page voldoende kunnen zijn, maar twee is wel lekker om ook even te relaxen. Van Barstow naar de Grand Canyon zou ook in 1 dag kunnen, en dan misschien twee nachten GC om daar ook wat rust te hebben. Maar jouw voorstel kan prima. Behalve dan dat Yosemite wat kort is.
AnneMouse schreef:
13 okt 2019, 16:13
Verder willen wij in Page, Zion en Mammoth lake wel wat ondernemen (antylope canyon, river side walk-the narrows en the Rainbow falls hike)
De rest van de parken willen wij uiteraard ook zien maar wij gaan daar verder niks extra's ondernemen.
Dit begrijp ik niet helemaal; wat bedoel je met niks extra's ondernemen? Wat wil je doen in de parken? Je zult daar toch ook wel dingen gaan bekijken en wandelingen maken?
Lees eens wat reisverslagen om te zien wat je allemaal kunt doen overal. Kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl voor de parken en andere bezienswaardigheden. In onze reisverslagensite staat een index waarmee je makkelijk in onze verslagen iets kunt opzoeken.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 13 okt 2019, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer