Vanaf half september 2020 3 maanden met camper

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
toinegroot
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 sep 2019, 12:49
Aantal x V.S. bezocht: 4

Vanaf half september 2020 3 maanden met camper

Bericht door toinegroot »

Dag allemaal

Na 1 keer zuidwesten en 3 keer florida met de camper willen we volgend jaar echt een lange trip doen van 3 maanden met camper.
We zijn met 2 jonge kinderen en willen dolgraag als eerste Yellowstone bezoeken omdat het weer dan nog redelijk zal zijn.
Van welke stad is het beste te reizen Salt Lake City of Denver?
Daarna richting arches, Moab, monument valley, Grand Canyon, death valley
De kust hebben we enkele jaren terug al bezocht.
We reizen met jonge kinderen het tempo zal dus laag zijn
Mijn vraag is rond half oktober zullen wij bovengenoemde plaatsen bezocht hebben en willen we vanwege het weer richting het zuiden reizen ( we zijn gek op warm weer)
Wat is een mooie route om te doen in de resterende 2 maanden?
Blijven hangen in New Mexico, Arizona of via de zuidelijke Staten naar Florida rijden, is dat te doen qua afstanden? Dan rijden we een fors stuk door Texas dat lijkt me behoorlijk saai en leeg, maar word graag overtuigd van t tegendeel
Heel graag jullie tips en adviezen wat jullie in mijn plaats zouden doen met jonge kinderen
Gast

Re: Vanaf half september 2020 3 maanden met camper

Bericht door Gast »

Hoe ga je drie maanden in de U.S. reizen? Heb je een B2 visum?
toinegroot
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 sep 2019, 12:49
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vanaf half september 2020 3 maanden met camper

Bericht door toinegroot »

Terpies schreef:
11 okt 2019, 21:50
Hoe ga je drie maanden in de U.S. reizen? Heb je een B2 visum?
We gaan Max 90 dagen dus ongeveer 3 maanden, dan kan het volgens de reguliere esta aanvraag dacht ik
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vanaf half september 2020 3 maanden met camper

Bericht door Martin & Marianne »

toinegroot schreef:
11 okt 2019, 20:33
Van welke stad is het beste te reizen Salt Lake City of Denver?
Salt Lake City ligt natuurlijk het beste voor Yellowstone. Vliegen op Denver is wel aantrekkelijk omdat je dan ook Rocky Mountain NP mee kunt nemen, en South Dakota (met Custer SP, Mt Rushmore, Badlands etc). Maar je bent dan wel later in Yellowstone. Half september ligt vast of kun je ook wat eerder weg?

Kijk ook eens in het interregionaal forum. Daar staan veel routes in het voorjaar gaan; misschien kun je daar wat ideeën uithalen. Of dit topic: viewtopic.php?f=8&t=74713.

Je wilt niet weer naar de kust? Tussen LA en San Diego en in San Diego zal het wel aangenaam weer zijn. Joshua Tree is ook lekker in die periode. Ik begrijp ook dat je je in de omgeving van Tucson weken kunt vermaken, zoek maar eens op Tucson met de zoekfunctie. Texas schijnt zeer de moeite waard te zijn. Zie bijvoorbeeld dit otpic: viewtopic.php?f=36&t=75194.

Marianne
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vanaf half september 2020 3 maanden met camper

Bericht door winterpark »

Wat gaaf!
Als jullie écht pas half september weg kunnen, dan zou ik zeker op Salt Lake City vliegen. Dan zit je inderdaad zo in Grand Teton en Yellowstone. Al kan het vanaf Denver ook, trouwens, via bijvoorbeeld Glenwood Springs en Vernal. Maar dan heb je geen tijd om inderdaad nog RMNP te zien.

Texas is trouwens fantastisch, wij hebben daar in april een hele mooie vakantie gehad. Maar je moet wel weten waar je heen gaat. Big Bend NP is geweldig, maar Texas heeft ook een aantal fantastische state parks. In het topic wat Marianne noemt, heb ik ook een aantal tips voor Texas gegeven.

Je kunt alle kanten op, maar je zult even goed moeten puzzelen om alle wensen in een goede route te krijgen.

Mocht Yellowstone nou geen must zijn voor deze reis - omdat half september laat is - dan kun je ook ervoor kiezen om vanaf Denver naar Las Vegas te rijden, vanaf Las Vegas naar Phoenix/Tucson, van Tucson via El Paso naar Texas/Big Bend, en vanaf daar een stuk Texas en dan via Houston naar Florida. Even mega grof geschetst.
toinegroot
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 sep 2019, 12:49
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vanaf half september 2020 3 maanden met camper

Bericht door toinegroot »

Half september is laat voor yellowstone, maar we kunnen niet eerder helaas, het is misschien een idee om de weer verwachting in de gaten te houden en op het laatste moment te kiezen of het nog redelijk weer zal zijn die tijd.
Ik heb de laatste jaren gekeken, het kan half— eind september 25 graden zijn of net boven nul, heel onvoorspelbaar dus
pompedom11
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 aug 2014, 11:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vanaf half september 2020 3 maanden met camper

Bericht door pompedom11 »

Hi,
Wij zijn op dit moment met 2 jonge kids onderweg op een zesweekse trip met de camper. We zijn half september gestart in Seattle en vandaar in ong 10 dagen richting Yellowstone getrokken. We waren daar eerste week van oktober, precies toen het weer omsloeg. Overdag net boven het vriespunt, snachts -8, maar het was prachtig! Dik pak sneeuw, weinig mensen, veel wildlife. We hebben echt genoten! En met het comfort van een camper met verwarming was het ook goed te doen, hoewel het wel heel aangenaam was om naar het zuiden af te zakken en de korte broek weer aan te kunnen (nu in Monument Valley).
Wij eindigen in Las Vegas, maar je kan natuurlijk 'gewoon' doorreizen naar het zuiden in de resterende tijd.
Groeten Sarah
Cameron
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2019, 12:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vanaf half september 2020 3 maanden met camper

Bericht door Cameron »

Wij zijn eerder dit jaar (in mei) vanuit Denver richting Yellowstone gereden. Pittige rit was dat wel overigens, verdeeld over twee dagen (de voortdurende regen- en sneeuwbuien onderweg hielpen ook niet). Maar eenmaal bij Yellowstone trok alles open en hebben we prachtig weer gehad, dus de rit was snel vergeten.

Overigens wel iets om in elk geval te checken, mochten de kinderen onder de twee jaar zijn: niet bij elke camperverhuurder mag je kinderen onder de twee jaar meenemen, heeft dan voornamelijk met het vervoeren - gordels etc - te maken (zonder dat ik hier de kinderstoel/gordel discussie wil aanzwengelen). Uit m'n hoofd meen ik dat ze bij Road Bear, Cruise America en El Monte wel kinderen onder twee jaar 'accepteren', althans toen wij gingen. En sowieso Road Bear zit niet in Salt Lake City (maar wel in Denver).

Wij wilden oorspronkelijk vanuit Salt Lake gaan maar zijn dus uiteindelijk op Denver gevlogen omdat we een Road Bear wilden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer