Reis Bart75: 26 dagen mei-juni 2020

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Bart75
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2019, 17:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Bart75: 26 dagen mei-juni 2020

Bericht door Bart75 »

Hoi allen,

Wij ( 2 personen) hadden voor volgend jaar een reis in gedachten van ongeveer 26 dagen, dit in mei-juni. Onze voorkeur gaat vooral naar nationale parken, natuur en cultuur dus. San Francisco is een stad die ons wel aanspreekt, dit is echter de enige...
Van een reisorganisatie hebben we op basis van onze voorkeuren volgend schema doorgekregen:
Dag 1 tot 3: San Francisco
Dag 4 tot 5: Yosemite
Dag 6: Visalia
Dag 7: Death Valley
Dag 8 tot 9: Las Vegas ( om van daaruit enkele spookstadjes te bezoeken)
Dag 10 tot 11: Grand Canyon
Dag 12 tot 13: Page
Dag 14: Bluff
Dag 15 tot 16: Moab
Dag 17 tot 18: Torrey
Dag 19 tot 20: Bryce Canyon
Dag 21: St George
Dag 22: Barstow
Dag 23: Joshua tree
Dag 24: Los Angeles
Dag 25-26: terugreis

We hadden ook de voorkeur om Yellowstone te zien maar volgens de reisorganisatie is dit af te raden (in ons schema) omdat dit heel moeilijk in te passen valt in onze beschikbare dagen.

Wat denken jullie van bovenstaand schema? Zijn er dingen die jullie zouden aanpassen of anders voorstellen?

Alvast bedankt!!!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bart75: 26 dagen mei-juni 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Het reisbureau heeft gelijk wat betreft Yellowstone maar verder zou ik niet naar dat bureau luisteren want de route is niet optimaal op deze manier.
Als je in mei en juni gaat moet je rekening houden met de passen. De Tioga Pass is meestal eind mei wel open. In jouw route wordt de pas niet meegenomen wat jammer is. Het is wel een risico in die periode dus ik zou Yosemite op het laatst doen.
Verder mis ik Zion. En de tijd voor Moab is veel te kort. Hier zouden 3 nachten oftewel 2 volle dagen mooi zijn.
Qua route zou ik het laatste stuk ook anders doen. Eerst naar Zion etc en dan vanaf de Grand Canyon naar Joshua Tree en dan naar LA.
Lees je eens goed in om te zien waar je prioriteiten liggen en hoeveel tijd je in de parken wilt doorbrengen.
Naast de sites van de NPS is bijvoorbeeld www.ontdek-amerika.nl heel mooi. En lees ook eens wat reisverslagen.
Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag voor een aantal parken in dezelfde tijd van het jaar.

Hou ook rekening met het Memorial Day weekend.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bart75: 26 dagen mei-juni 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Even een opzetje van hoe ik het zou doen:

Dag 1 naar Los Angeles
Dag 2 Los Angeles - Joshua Tree
Dag 3 Joshua Tree - Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon
Dag 5 Grand Canyon - Page
Dag 6 Page
Dag 7 Page - Monument Valley
Dag 8 Monument Valley - Moab
Dag 9 Moab
Dag 10 Moab
Dag 11 Moab - Torrey
Dag 12 Torrey - Bryce
Dag 13 Bryce - Zion
Dag 14 Zion
Dag 15 Zion - Las Vegas
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 Las Vegas - Death Valley
Dag 18 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 19 Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 20 Yosemite
Dag 21 Yosemite
Dag 22 Yosemite - San Francisco
Dag 23 San Francisco
Dag 24 San Francisco
Dag 25 San Francisco

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Bart75: 26 dagen mei-juni 2020

Bericht door IngridZw »

De route van Marianne is een stuk beter dan wat de reisorganisatie bedacht heeft. Persoonlijk zou ik het echter wel jammer vinden om gelijk te vertrekken uit LA zonder iets van de stad te zien. Ik zou dan vanuit LA doorrijden naar Kingman of Needles en onderweg een bezoek brengen aan Joshua Tree. Wij vonden dat prima te doen op één dag. Je kan dan de extra nacht Grand Canyon schrappen en inzetten bij LA. Als je geen wandeling onderuit naar de canyon maakt heb je daar aan 1 nacht voldoende.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Bart75
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2019, 17:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Bart75: 26 dagen mei-juni 2020

Bericht door Bart75 »

@ Marianne: bedankt voor de uitleg en het werk om ons schema aan te passen! Ik zal eens uitpluizen waar we geraken met zelf hotels te boeken....al missen we dan natuurlijk wel een roadbook.
@IngridZw : bedankt voor de tip!


Nog een bijkomende vraag: dit jaar hebben we een reis naar China gemaakt, zou dit gegeven een probleem kunnen opleveren voor het verkrijgen van het esta visum?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bart75: 26 dagen mei-juni 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind 2 nachten Grand canyon toch wel fijn; er is genoeg te zien en te doen. Wij vinden een ranger activiteit of diavoorstelling ook altijd erg interessant. En een stuk naar beneden lopen is zeker een aanrader ook al ga je niet helemaal tot aan de Colorado.

Een roadbook van een reisorganisatie heb je helemaal niet nodig als je je met hulp van het forum goed voorbereidt. De voordelen van zelf boeken wegen echt wel op tegen het niet krijgen van een roadbook (en dan heb ik het nog niet eens over de kwaliteit van zo'n roadbook).
Je route is niet uniek, kijk voor tips ook eens in het topic bovenin met reisverslagen en roadbooks.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer