Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door WeernaardeVS »

@JVDP78 Ik heb helaas geen antwoord op je vraag, maar wij zoeken ook een Minivan of SUV voor 31 dagen in de zomer (SFO). Ik kom bij avis.co.uk op 3124 pond uit. :shock: Ook als "gast" gekeken.

Twee jaar geleden hadden we een minivan voor iets van 800 euro voor bijna 6 weken, ook vanuit San Francisco. Ik ben dus zeer verbaasd over de hoge prijzen.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door habbekuk »

Ik heb ook een status match gedaan bij Hertz en krijg het volgende binnen:

Our records verify your Gold Service has not yet been activated. To activate Gold Service, customers are required to book a reservation using their Gold number and the primary credit card in their profile. At the time of rental, the credit card and driver’s license will need to be shown for verification. Once the rental is returned and paid for using the primary credit card, Gold Service and President’s Circle Gold benefits will be activated for future rentals at participating locations. This policy is in place to protect our customers from fraud since most Hertz profiles are set up on Hertz.com. I apologize for the inconvenience this causes.


Ik zie wel de President circle staan in mijn profiel..
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door PSVwally »

WeernaardeVS schreef:
10 okt 2019, 18:10
Ik ..... op 3124 pond uit. :shock: Ook als "gast" gekeken.
Als jij op ponden kijkt klopt het sowieso al niet.

Maar voor de zomer volgend jaar zou ik pas over een maandje of 2 gaan zoeken...
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Ik heb bij onze vorige twee reizen steeds als guest bij Avis geboekt omdat het met een bestaand Preferred-account significant duurder was. Dat verhaal komt me dus bekend voor.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Terpies schreef:
10 okt 2019, 13:27
@bedeve goede reis en ik hoop op een mooie Explorer voor je en veel veilige mijlen :) Fijne vakantie :thumbup:
Dank je wel [mention]Terpies[/mention] :thumbup:
Ik zit er over te denken om eens een Jeep Wrangler te gaan testen.
Nog nooit mee gereden.
En de routes in Death Valley , Monument en of Dreams die ik wil gaan rijden lenen zich wel voor een Jeep.
We zien wel even....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Galapogos schreef:
10 okt 2019, 20:07
Ik heb bij onze vorige twee reizen steeds als guest bij Avis geboekt omdat het met een bestaand Preferred-account significant duurder was.
Ja ja , Avis rekent jouw upgrade alvast door.....
Hierbij mijn allerlaatste AVIS tip voor de komende weken.
Gewoon een copie van een tekst die ik hier eerder schreef.

Er is de Flying Blue AWD : F982700
Er is de algemene Preferred AWD die je alleen ziet als je ingelogd bent ; D650000

Reken dan je AVIS huur nog eens een keer door.
Maar....denk er aan ; bij National en bij Hertz ben je klaar met het boeken van een midsize car.
Avis heeft wat upgrades maar nog niet datzelfde systeem van Hertz en National !

:offtopic:
Best Western Plus in Hoofddorp is een prima plek om te slapen voor je vlucht.
De prijs wordt ook leuk als je corporate code 00101841 gebruikt
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Mies2301 »

bedeve schreef:
10 okt 2019, 20:35
Ik zit er over te denken om eens een Jeep Wrangler te gaan testen.
Nog nooit mee gereden.
En de routes in Death Valley , Monument en of Dreams die ik wil gaan rijden lenen zich wel voor een Jeep.
We zien wel even....
Hele fijne auto, vooral de nieuwe 4 deurs. Lekker veel power, hele kleine draaicirkel en toch voldoende comfortabel.
Op Hawaii hadden ze veelal een aantal versies, de 2 deurs (eigenlijk te klein) en de 4 deurs en dan het huidige model (met display op de middenconsole) en de oude versie (met cd speler).

Ook leuk is dat je de dakplaten eraf kan pakken en zo toch "cabrio" kan rijden mocht je er behoefte aan hebben.

Goede vlucht en veel plezier met kiezen straks :)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

rob2019 schreef:
08 okt 2019, 09:45
Bij SUNNY kwamen we uit op €723 voor een CHEVROLET CRUZE. Wie helpt ons?
Bij Hertz met CDP 633306 en PC 192021:
Int. SUV: $612,58
Full size: $560,50

Succes!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Mies2301 schreef:
11 okt 2019, 08:19

Hele fijne auto, vooral de nieuwe 4 deurs. Lekker veel power, hele kleine draaicirkel en toch voldoende comfortabel.
Goede vlucht en veel plezier met kiezen straks :)
Dat was aanstekelijk enthousiasme @Mies2301
Bedankt daarvoor !
En zo stond ik een dik uur na landing bij Hertz .
Het duurde even maar hij kwam wel te voorschijn,
De Jeep Wrangler.
Foto volgt
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5006
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Veel plezier ermee @bedeve!
Gebruikersavatar
Rudgermaas
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 01 dec 2012, 12:35
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Rudgermaas »

Zojuist gezocht naar een SUV voor 20-03 t/m 28-03 in Calgary. Via dit topic op Avis.es (Spanje) terecht gekomen en daar tot de vreemde ontdekking gekomen dat de medium SUV (Jeep Grand Cherokee) met de "betaal later" optie goedkoper is dan de "betaal nu". € 258,- euro (na kortingscode een paar berichten eerder). Dit is veruit de goedkoopste die ik tot nu toe ben tegengekomen voor die locatie en dat tijdstip. Zie ik enige addertjes over het hoofd?

Wellicht dat het hier al een paar keer vaker is gevraagd, maar het boeken bij een "buitenlandse" Avis-site lijdt niet tot problemen bij het ophalen van de auto? En voor de zekerheid, ik zie weinig worden vermeld over de standaard verzekeringen. Al lijkt me wel dat je via de officiële Avis-site inclusief verzekeringen huurt.

Alvast bedankt voor enige reactie
2001: Toronto, Niagara,
2003: Miami, Orlando, Washington, Toronto, Ottawa, Montreal
2012: New York
2014: West-Usa NV-UT-AR-CA
2017: Midwest-usa CO-NE-SD-MT-WY
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Ing »

Bedankt voor je uitgebreide Hertz uitleg @Terpies. StatusMatch is aangevraagd en ik heb al de truc geprobeerd met mijn gewone account en dat lukt.

Vraagje: hoe zit het met een 2e chauffeur bij Hertz? Ik reis vanaf Seattle (dus geen CA regels) en mijn moeder is de 2e chauffeur. Betaal je dan de 180 max dollar aan kosten, of is het dan gratis zoals bij National?
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Ing dank voor je complimemt!
Als je minimaal gold status hebt (dus lid bent van het Hertz Rewards program) is je tweede bestuurder altijd gratis.

https://www.hertz.nl/p/boek-direct-met-hertz
Scroll even naar beneden op deze pagina daar staat het.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Rudgermaas schreef:
12 okt 2019, 11:33
Zie ik enige addertjes over het hoofd?
:? :D

Ik heb zelf ook al 2 maal via AVIS.es gehuurd, dat geeft geen enkel probleem (zolang je geen codes gebruikt waar je geen recht op hebt).
Laatst gewijzigd door sanook op 12 okt 2019, 14:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Rudgermaas schreef:
12 okt 2019, 11:33
Zojuist gezocht naar een SUV voor 20-03 t/m 28-03 in Calgary. Via dit topic op Avis.es (Spanje) terecht gekomen en daar tot de vreemde ontdekking gekomen dat de medium SUV (Jeep Grand Cherokee) met de "betaal later" optie goedkoper is dan de "betaal nu". € 258,- euro (na kortingscode een paar berichten eerder). Dit is veruit de goedkoopste die ik tot nu toe ben tegengekomen voor die locatie en dat tijdstip. Zie ik enige addertjes over het hoofd?
Dat bij Avis 'Betaal later' soms goedkoper is dan 'Betaal nu' is me al vaker opgevallen. Dat is eerder ook al wel benoemd in dit topic. Ik zou zeggen: profiteer ervan!
Rudgermaas schreef:
12 okt 2019, 11:33
Wellicht dat het hier al een paar keer vaker is gevraagd, maar het boeken bij een "buitenlandse" Avis-site lijdt niet tot problemen bij het ophalen van de auto? En voor de zekerheid, ik zie weinig worden vermeld over de standaard verzekeringen. Al lijkt me wel dat je via de officiële Avis-site inclusief verzekeringen huurt.
Zolang je boekt via een Europese Avis-site zal het over het algemeen wel goed zitten met de verzekeringen. Overigens zijn die Europese Avis-sites niet 'de' officiële Avis-site, in de zin dat er volgens mij een ander bedrijf achter zit dan het Amerikaanse Avis. We hebben zelf tot twee keer toe als Nederlanders een auto gehuurd via de Belgische site. Dat leverde totaal geen problemen op. Ik zie niet in dat dat voor de Spaanse site anders zou zijn.
marrob
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 dec 2003, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door marrob »

Dank voor alle tips en handleidingen m.b.t. status-upgrades en kortingscodes. Ik ben inmiddels, dankzij de aanwijzingen, ook Hertz President's Circle Gold. Voor onze rondreis (5 juli Las Vegas- 5 aug Las Vegas) willen we graag een Minivan huren. Heb ik het goed begrepen dat deze niet in de President's rij zullen staan (hele kleine lettertjes in de voorwaarden)? In dat geval heeft de upgrade-actie voor ons dus niet veel zin. Weten jullie hoe het zit met de no-showkosten? Stel dat er voor ons geen mooie Minivan te vinden is in de rij en we op onze Minivan boeking elders terugvallen, zijn hier dan bij Hertz kosten aan verbonden? In die hele kleine lettertjes lees ik dat upgrades niet van toepassing zijn bij huren van 28 dagen of langer. Dit is iets anders toch dan de vrije keuze uit de President's Circle?

En mocht iemand zin hebben om tarieven te zoeken :D We hebben op dit moment een boeking via Happy Tours (dank voor de tip!) voor 1123 dollar voor een Minivan in deze periode. Het is mij nog niet gelukt met alle genoemde codes om lager te komen, maar we zijn natuurlijk altijd heel geïnteresseerd wanneer iemand hieronder weet te komen.
Rondreis Zuidwesten 2002
Rondreis Noordoosten + oosten van Canada 2003
Rondreis Californië 2005
New York en rondreis Zuidwesten 2015
Rondreis Denver 2017
Rondreis Zuidwesten 202...
Kobrakai
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 mar 2015, 20:23
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: België

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Kobrakai »

benme schreef: Bij National, Alamo en/of Hertz reserveren en betaal later kiezen. Prijzen blijven volgen/vergelijken.
Goedkoper dan annuleren en opnieuw reserveren. Bovenstaande verhuur maatschappijen hebben geen no show kosten.
Lees ff topics door, oa National emerald aisle en backup boeking
Niet dat ik je niet geloof, maar staat dit ergens in de voorwaarden? Ik vind enkel het volgende terug:

4. Changes to a reservation must be done at Hertz.com using the "Modify/Cancel" option. Any changes to the reservation may impact the rental charges. If a prepaid reservation is cancelled more than 24 hours before the pickup time, a $50 ($ 50 CAD) cancellation fee will be assessed. If the prepaid reservation is cancelled within 24 hours before the pickup time, a $100 ($100 CAD) fee will be assessed. If the customer does not cancel the reservation prior to the time of pick-up and the rental vehicle is not picked up on the rental date, the entire prepaid amount will be forfeited.

Dit gaat enkel over prepaid, dus inderdaad niet "betaal later". Maar vreemd dat er dan nergens iets instaat?
Kobrakai
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 mar 2015, 20:23
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: België

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Kobrakai »

Alvast bedankt voor alle info en uitleg in verband met de mogelijkheden via National en Hertz. We hebben al een aantal keer een wagen gehuurd, steeds via broker (auto europe), maar ik viel van men stoel als ik zag welke prijzen ze nu hanteren. Vorig jaar hadden we voor 680€ 3 weken een minivan, nu zaten die prijzen allemaal op USD1500 en hoger :o.

De goedkoopste die ik nu kon vinden voor 01/04 tot 26/04 LAX is $834,31 via Hertz.be
Voertuig:
Intermediate SUV Categorie Q4 IFAR
(Q4) Nissan Rogue of gelijksoortig

Via National zat ik voor een midsize SUV op $958,27. Promocodes werkten wel niet, enkel de contract ID.
Mocht iemand een tip hebben hoe het nog beter kan, is dat uiteraard altijd welkom :-).

Nu had ik nog nog enkele korte vraagjes, hoewel ik meeste al gelezen heb in (soms oudere) posts. Maar een extra bevestiging zou me wat gemoedsrust geven, het laatste wat ik wil is een probleem bij de afhaling van mijn wagen na een lange vlucht met 2 jonge kinderen die doodmoe gaan zijn :-).

1- Dankzij jullie tip heb ik nu Gold Plus Rewards President's Circle staan op mijn Hertz account. Ik krijg hiervan nog een plastic kaart toegestuurd met de post?
2- Ik wandel gewoon de pick-up garage binnen zonder via de counter te passeren, ga op zoek naar een gang waar (bordjes?) "President's Circle" staat, kies een wagen, installeer mijn (eigen) kinderstoelen en rij buiten?
3- Moet ik iets kunnen aantonen dat ik recht heb op gebruikte contractcodes/couponcodes?
4- Ik las een paar keer "controleer of de correcte verzekering inbegrepen is". Ik heb hier tijdens de hele boeking echter nooit geen keuze voor gehad, zit dit bij Hertz standaard goed? Ik moest wel op geven of het zakelijk of privé was bij het ingeven van de CDP.
5- Gezien we met 4 zijn en vermoedelijk wel enkele valiezen zullen meesleuren had ik graag iets minivan gehad. Vorige keren hadden we een Dodge Journey meegenomen en dat was wel ideaal. Kan ik dergelijke model ook verwachten?

Alvast bedankt, en nogmaals dank aan allen voor het delen van deze kennis en het vrijmaken van de tijd om nieuwelingen zoals mezelf mee op weg te helpen!
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Ing »

Terpies schreef:
12 okt 2019, 12:12
@Ing dank voor je complimemt!
Als je minimaal gold status hebt (dus lid bent van het Hertz Rewards program) is je tweede bestuurder altijd gratis.

https://www.hertz.nl/p/boek-direct-met-hertz
Scroll even naar beneden op deze pagina daar staat het.
Thanks Terpies! Deze pagina kon ik niet vinden, hij schakelde dan steeds over naar een Engelse pagina die niet wil laden. Nu op mijn telefoon doet hij het wel.

Ik zie alleen het volgende staan:
Voor leden van onze hogere statusniveaus, deel het rijden met uw partner, echtgen(o)ot(e), vriend of andere gekwalificeerde bestuurder. Na uw eerste huur zijn hier geen kosten aan verbonden.

Dus dat is niet voor de eerste keer dat je een auto bij hertz huurt? Als ik op de lees meer link klik, kom ik op een lege pagina uit.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Ik had afgelopen zomer de eerste keer een Hertz auto (met PC status) in de US en heb gewoon bij uitrijden mijn rijbewijs en dat van mijn vrouw op contract laten zetten, zonder kosten en zonder problemen.

Volgens mij staat er ook als je (evt door status Match) de eerste keer huren geen gebruik kunt maken van de hogere status, maar in de praktijk heb je gelijk de eerste keer de PC status en dus ook recht op een auto keus uit alle drie de rijen. Wel moet je eerst even langs het kantoortje in de garage (omdat dat daar meestal rustiger is dan bij de balies) om je cv en rijbewijs te laten zien, maar daarna loop je gelijk naar de PC aisle.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer