Afsluitende vakantiedagen nabij L.A.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
VivianH_
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2019, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 2

Afsluitende vakantiedagen nabij L.A.

Bericht door VivianH_ »

Goedenavond lieve mede-leden,

Wij hebben zojuist een hele avond zitten puzzelen en we gaan in 2020 weer naar Amerika, eind augustus t/m 3e week september! Woohoo :clap:
Nu heb ik het forum t/m pagina 8 afgezocht van enkele onderwerpen, maar ik kan niet vinden wat we zoeken. We zouden namelijk graag wat tips willen over verschillende plekken waar we echt nog even een dag of 4/5 'vakantie' zouden kunnen houden aan het eind van onze rondreis.
We houden van het water, dus alles langs de kust is leuk, maar ik vind het lastig om echt iets te vinden.

Hebben jullie misschien nog leuke/mooie plaatsen in de buurt van L.A., waar we echt nog even enkele dagen kunnen ontspannen?

We horen het heel graag!
Alvast bedankt en zeker ook alvast sorry als blijkt dat het antwoord op deze vraag toch ergens op dit forum geplaatst is.

Hartelijke groet,
Vivian
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Afsluitende vakantiedagen nabij L.A.

Bericht door Martin & Marianne »

Het hangt er natuurlijk van af wat je precies wilt doen. Wil je strand of hoeft dat niet? In september zou ik zo zuidelijk mogelijk gaan zoeken. Is San Diego een optie?
Ik moet zeggen dat ik vier of vijf dagen wel veel vind op een reis van 3 weken. Maar jullie doen waarschijnlijk niet het standaardrondje?
Als je iets specifieks zoekt kun je het beste de zoekfunctie gebruiken.
Of kijk eens in het All about LA topic.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Afsluitende vakantiedagen nabij L.A.

Bericht door PSVwally »

Je kan makkelijk 4/5 dagen vakantie houden rond LA. Daarvoor hoef je niet persé naar San Diego. Ik zou dan zelf wel kiezen voor een plek rond Redondo of juist ren zuiden van LA rond Newport Beach/Costa Mesa of Laguna. Daar kan je vanalles doen en/of juist heel weinig doen om aan een strand/zwembad te liggen.

Let wel op dat deze locaties allemaal niet erg goedkoop zijn

Zelfde geldt voor Santa Barbara. Prima lokatie maar niet goedkoop
Laatst gewijzigd door PSVwally op 09 okt 2019, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Afsluitende vakantiedagen nabij L.A.

Bericht door Mies2301 »

Wat is jullie route?

Wij sluiten, indien mogelijk, altijd af in Las Vegas. Mooie en betaalbare hotels, goed weer, maar niet te heet, mooie zwembaden en genoeg te doen.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Afsluitende vakantiedagen nabij L.A.

Bericht door Pete.Z »

Ik zou zelf voor San Diego kiezen, mooie stranden, en veel te doen en zien. Ook een veel rustigere stad dan LA, meer relaxed.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Afsluitende vakantiedagen nabij L.A.

Bericht door PSVwally »

@Pete.Z en ik vorige weken in San Diego weer meer in de file gestaan dan in LA. :lol:

De vraag van TS gaat over info over vakantiedagen in de buurt van LA en dan krijgt ze antwoorden dan gaan over San Diego en Las Vegas. SD kan ik dan nog een klein beetje begrijpen, maar ik heb het idee dat ze niet echt naar een grote stad opzoek zijn.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Afsluitende vakantiedagen nabij L.A.

Bericht door IngridZw »

Wij hadden in SD geen files in tegenstelling tot LA maar ja het kan verkeren. Ten zuiden van LA heb je in ieder geval meer kans op aangenamere temperaturen. Ook de stranden zijn erg mooi en genoeg leuke badplaatsen aan de kust. Wij hebben overnacht in Carlsbad en vervolgens in SD, maar mijn voorkeur zou toch ook SD zijn. Tenminste als het je bedoeling is dat je naast het relaxen (strand etc.) ook nog iets wilt ondernemen. Het klopt inderdaad dat de hotels aan de kust prijzig zijn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Joeyvdl
Amerikafan
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 mar 2017, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Afsluitende vakantiedagen nabij L.A.

Bericht door Joeyvdl »

Wij zijn de laatste dagen van de vakantie in San Diego geweest maar hadden daar niet zo'n goed weer (eind september 2018). Op weg naar San Diego kwamen we langs Laguna Beach. Hier zijn we vervolgens weer naar teruggetrokken. Ontzettend mooie stranden en zelfs wat baaitjes waar je prima kunt zwemmen. Een aanrader is Treasure Island Beach. Er is hier een soort inhammetje waar het water rustig is en zelfs iets warmer lijkt.

https://www.tripadvisor.nl/Attraction_R ... ornia.html

Verder zijn er nog genoeg strandjes, die allemaal een beetje op elkaar lijken. Deze vond ik echt onderscheidend.

Daarnaast heeft Long Beach genoeg ruimte om te liggen, maar het nadeel hiervan is dat er wat meer daklozen aanwezig zijn.
VivianH_
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2019, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Afsluitende vakantiedagen nabij L.A.

Bericht door VivianH_ »

Iedereen alvast super bedankt voor de reacties!

We zijn niet specifiek op zoek naar iets IN L.A., maar we vliegen terug vanaf L.A., dus moeten we er niet al te ver van vandaan zitten. San Diego lijkt ons ook erg leuk, maar we zijn inderdaad op zoek naar een beetje rustiger plekje om echt nog even te kunnen relaxen. Enkele van jullie tips met de baaitjes spreken ons dan ook erg aan. Ik zwem zelf nooit in een zwembad op vakantie (vind ik zonde, kan ik thuis ook in principe =P), dus leuke strandjes en baaitjes zijn top!

Momenteel is de route (kan nog veranderen):
(Van eind augustus tot half september)

1 los angeles-palm springs
1 palm springs-sedona
2 sedona-flagstaff
3 flagstaff-GCNP
4 GCNP
5 GCNP
6 GCNP-page
7 page
8 page
9 page-glen canyon rec
10 glen cany rec
11 glen cany rec-cap reef
12 cap reef
13 cap reef-bryce np
15 bryce np
16 bryce np
17 bryce np-zion np
18 zion np
19 zion np
20 zion np-santa monica (soortgelijks)
21 santa monica (soortgelijks)
22 santa monica (soortgelijks)
23 santa monica (soortgelijks) - terugvlucht


Gezien het aantal dagen hebben we besloten om moab sowieso niet mee te pakken. Dit doen we de volgende keer. En gezien wij onze vorige reis teveel hadden gepropt in een vakantie, willen we nu geen overkill voor de route. En las vegas hebben we in 2017 op de heen én terugreis meegepakt, dus dat is even voldoende ;).

Bedankt weer allemaal!! :)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Afsluitende vakantiedagen nabij L.A.

Bericht door PSVwally »

Wow 3 nachten GCNP, wat zijn de plannen?
Zelfde met Glen Canyon en Page, lake powell ligt in het national Recreation area.

Ik zou zeker een nacht in Sedona toevoegen en een nacht rond palm springs, of je moet deze echt puur voor tussennacht plannen.

Laguna beach, dana point, newport. Allemaal prima strandplekken
VivianH_
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2019, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Afsluitende vakantiedagen nabij L.A.

Bericht door VivianH_ »

Zoals aangegeven, de plannen kunnen zeker nog wijzigen ;). Ik heb alle parken wat langer gepland, omdat we er dan 2 volle dagen zijn. De 1e dag en de laatste dag ben je sowieso nog gedeeltelijk aan het reizen, maar we ga de tip voor Palm Springs (Indian Canyon willen we graag wandelen) en Sedona (prachtige omgeving) zeker meenemen in onze planning.

En Dana Point en Newport hebben we nog niet naar gekeken, dus die gaan we ook onderzoeken.

Bedankt!
Laatst gewijzigd door markro op 13 okt 2019, 05:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Afsluitende vakantiedagen nabij L.A.

Bericht door Ruud2004 »

Zion <> Laguna Beach is 700km. Kan, maar zelfs ik zou een leuke tussenstop plannen. Zoals al aangegeven, kan dat prima in Palm Springs.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Afsluitende vakantiedagen nabij L.A.

Bericht door IngridZw »

Drie nachten GC is inderdaad erg veel. De meesten hebben het met 1 of 2 overnachtingen wel gezien. Hetzelfde geldt voor Page. Daar heb je ook veel dagen voor uitgetrokken terwijl in Sedona en omgeving, waar je maar 1 nacht hebt, zoveel te zien en te beleven is.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Afsluitende vakantiedagen nabij L.A.

Bericht door Ing »

VivianH_ schreef:
12 okt 2019, 22:18
San Diego lijkt ons ook erg leuk, maar we zijn inderdaad op zoek naar een beetje rustiger plekje om echt nog even te kunnen relaxen. Enkele van jullie tips met de baaitjes spreken ons dan ook erg aan. Ik zwem zelf nooit in een zwembad op vakantie (vind ik zonde, kan ik thuis ook in principe =P), dus leuke strandjes en baaitjes zijn top!

<knip>

20 zion np-santa monica (soortgelijks)
21 santa monica (soortgelijks)
22 santa monica (soortgelijks)
23 santa monica (soortgelijks) - terugvlucht
Als je graag wilt relaxen op een rustig plekje, ga dan niet naar Santa Monica en omgeving. Hartstikke druk,
en kermisachtige praktijken. Leuke plek voor een dagje, maar zeker geen plek om lekker nog even tot rust te komen.

Santa Barbara is misschien nog een leuke? Relaxed stadje, stuk rustiger dan LA en niet heel ver rijden van LA. Mooie stranden in de omgeving. Stukje Highway one kun je dan nog omhoog pakken.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Afsluitende vakantiedagen nabij L.A.

Bericht door opvakantie »

Als je zomers weer zoekt heb je meer garantie als je richting San Diego gaat.
Vorig jaar zijn we nog een paar dagen in Pismo beach gebleven voordat we terug vlogen vanuit LA.
We zaten toen in een leuk hotel met zwembad en hottub op een klif aan de kust. Je kon de dolfijnen vanaf het balkon zien zwemmen.
In Pismo beach zelf kun je lekker op het strand liggen.
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Afsluitende vakantiedagen nabij L.A.

Bericht door Jacobien »

Mag ik vragen welk hotel op pismo beach jullie hadden? Wij zoeken nl ook nog een hotel.

Groet Jacobien
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer