Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Heather: Rocky Mountains Canada en Amerika.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Heather
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Heather: Rocky Mountains Canada en Amerika.

Bericht door Heather »

Dag forumleden en experten,

Na een prachtige vakantie in het Zuidwesten (Las Vegas, Grand Canyon, Monument Valley, Page, Bryce, Zion, Death Valley, Yossemite en San Francisco) willen we graag een combinatie van Amerika en Canada doen.

Ik hoop dat ik dit topic op de juiste plaats zet.

Op ons lijstje staat zeker Yellowstone, Glacier, Banff, Jasper en Wells Gray en Vancouver (vooral om orca's te spotten).
(Yoho en Whistler ook maar waarschijnlijk is dat te veel van het goede).
Het is de bedoeling om in juli 2021 een wagen te huren.

We zijn een gezin van 5 met 3 zonen die in 2021 14, 16 en 22 zullen zijn.
We plannen eerst een bezoek aan de nonkel van mijn partner in Eau Claire (Wisconsin).
Van daaruit vliegen we dan naar Canada of richting Yellowstone.
We hebben dan nog 19 nachten (20 dagen) om de parken te bezoeken.

Ik heb begrepen dat we de wagen moeten ophalen én inleveren in hetzelfde land.
Weet iemand of het goedkoper is om een wagen te huren in Canada ipv Amerika of andersom ?

Hopelijk kan iemand ons op weg helpen want ik zie door de bomen het bos niet meer ...

Ook tips voor lodges of overnachtingen zijn heel welkom.

Alvast bedankt !
Groetjes, Heather.
Heather
Amerikafan

Re: Reis : Rocky Mountains Canada en Amerika

Bericht door Heather »

Ik heb volgend reisschema in gedachten maar twijfel over veel dingen :

1. Minneapolis -Jackson Hole
2. Jackson Hole - Grand Teton - Yellowstone
3. Yellowstone
4. Yellowstone
5. Yellowstone
6. Yellowstone
7. Yellowstone - Helena of ???
8. Helena of ??? - Glacier
9. Glacier
10. Glacier - Banff
11. Banff
12. Banff - Jasper (Lake Louise)
13. Jasper
14. Jasper
15. Jasper - Well's Gray
16. Well's Gray
17. Well's Gray - Vancouver
18. Vancouver
19. Vancouver - Seattle
20. Seattle - Belgie of Nederland

OF

van Minneapolis recht naar Calgary en dan een rondje maar dan missen we Vancouver en Well's Gray ...

Graag jullie meningen en advies.

Misschien is dit wel allemaal te veel van het goede.

Eerst wilden we enkel voor West-Canada gaan (Vancouver - VI - Whistler - Well's Gray - Jasper - Banff - Calgary) maar we willen toch ook zo graag Yellowstone zien vandaar ...

Groetjes,
Heather
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Heather: Rocky Mountains Canada en Amerika.

Bericht door stegeman »

oeps. Wells Grey- Vancouver is echt veel te lang.. We hebben Canada /Amerika in 2017 gedaan. En de wegen zijn echt niet zo, zeker op dat stuk, dat de tijden op Google maps kloppen. Onze ervaring is dat er heel veel tijd bij komt. Door de wegen, maar ook de dingen die je ziet en graag wilt stoppen.
Zit nog even na te denken wat met vliegen handigst is. Misschien Vancouver weglaten en dat een keer met Vancouver Island doen?? En dan vliegen op bijv Edmonton. Welk Grey en Rockies en dan naar beneden Glacier en Yellowstone en dan terug vanaf Calgary?
Zoals je nu hebt zou ook kunnen met een extra stop tussen WG-VC ten koste van Yellowstone, maar wel heel veel kilometers alleen voor Vancouver.
Heather
Amerikafan

Bericht door Heather »

Hallo,

We (mits hulp van een Canada en Amerika fan) hebben beslist om Vancouver en Clearwater er bij te nemen.
We plannen 21 dagen ipv 20 dagen.

Ik heb ons schema omgedraaid en een beetje aangepast :

1. Minneapolis - Seattle
2. Seattle - Vancouver
3. Vancouver
4. Vancouver - Clearwater
5. Clearwater
6. Clearwater - Jasper
7. Jasper
8. Jasper - Lake Louise
9. Lake Louise - Banff
10. Banff
11. Banff - Waterton
12. Waterton
13. Waterton - Glacier
14. Glacier
15. Glacier - Helena
16. Helena - Canyon Village (Yellowstone)
17. Canyon Village (Yellowstone)
18. Old Faithfull (Yellowstone)
19. Old Faithfull (Yellowstone) - Grand Teton
20. Grand Teton - Jackson
21. Jackson Hole - Brussel/Amsterdam

Langer kunnen we de rondreis niet maken. 21 dagen is echt het maximum.
We beseffen dat Vancouver - Clearwater een heel lange rit is maar zien geen andere optie.

Graag jullie mening over onze route.
Tips voor overnachtingen zijn welkom. We zijn met 5 en rijden met een huurwagen.
Zijn 2 nachten Canyon Village en 1 nacht Old Faithfull logisch ?
Ik zou liever nog 1 nacht extra Yellowstone hebben maar weet niet of er nog ruimte is om ergens anders een nacht skippen ?

Alvast bedankt voor jullie input !
Groetjes,
Heather.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Je zult altijd een hoop mooie dingen voorbij rijden. Maar als je je instelt op een langere rijden, dan valt dat ook wel weer mee. Het is 5 uur. Dat geeft je toch nog wel een hoop tijd om onderweg een en ander te zien. Gewoon op tijd vertrekken.
Zo zijn wij afgelopen jaar in een keer van Glacier naar Gardiner gereden. Was 6 uur maar dat liever dan 2 rijdagen van 3 uur en een overnachting waar je 'eigenlijk niks aan hebt'. Geeft je gelijk een nacht extra in Yellowstone :thumbup:

Succes met voorbereiden!
Heather
Amerikafan

Bericht door Heather »

@Tantelotje bedankt voor de info. We bekijken het nog maar één rit van meer dan 5 uur lijkt mij voldoende.

@Martin & Marianne Kan ik na jullie supertips in 2017-2018 jullie mening over deze route ook nog eens krijgen aub ?

Thanks.
Heather.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan alleen iets over Yellowstone zeggen. De tijd daar is niet ruim. Zet het ook even in de van/ naar vorm. Ik had niet direct gezien dat het maar 3 nachten waren.
Je zou van Glacier naar Gardiner kunnen rijden, dan win je een dag.
Canyon kan, ligt wel centraal, maar is duur. Lake is ook een mogelijkheid voor de laatste nacht. Dan zit je ook al wat dichter bij Grand Teton.
Old Faithful is een aanrader. Twee nachten daar is ook niet gek.

Nemen jullie overal twee kamers?

Kijk eens in ons 2017-verslag en ons 2015-verslag voor onze indeling en planning.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 03 okt 2019, 21:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Heather
Amerikafan

Bericht door Heather »

@marianne

Bedankt voor uw snelle reactie.

Ik heb uw verslagen gelezen en al heel wat genoteerd.
Ik wil ook liever 4 nachten in Yellowstone verblijven dus we zullen keuzes moeten maken ...
Misschien 1 nacht (Lake of Canyon Village) en 2 nachten Old Faithfull, en mogelijks nog ergens een nacht.

Eventueel van Old Faithfull recht naar Jackson en dus een kort bezoek voor Grand Teton.
Of Waterton overslaan.

Liefst 1 kamer met een extra bed indien mogelijk gezien de toch wel stevige prijzen.

Vanaf mei 2020 kunnen we boeken dacht ik voor juli 2021 ?

Ivm Glacier, kan iemand mij zeggen wat de logische route is van Banff via Glacier naar Yellowstone qua overnachtingen aub ?
Ik veronderstel dat we verplicht zijn om de Going-to-the-sun-Road op te rijden via St Mary naar West Glacier en dan dezelfde weg terug ?

Groetjes,
Heather
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, je kunt vanaf 1 mei boeken.

Kamperen is ook erg leuk en niet duur. De aanschaf van twee tentjes etc heb je er zo uit. Wij deden dat in 2017. Koken deden we niet zelf, maar is ter afwisseling ook prettig.

Marianne
Heather
Amerikafan

Bericht door Heather »

@marianne

Kamperen is geen optie voor mijn partner :(
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Grand Teton is een erg mooi park! Wij waren er helaas maar 1 dag zonder overnachting en balen er nu nog van.... Ik zou zeggen “ niet overslaan ‘ en ‘niet te snel erdoor moeten’. We hadden graag in Jackson overnacht
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik kan niet over het hele stuk wat zeggen, maar vind hEt gehaast. Wij hadden afgelopen zomer 4 nachten Yellowstone, en 2 in Grand Teton (Jackson), dat vond ik maar net genoeg. Voor de Canadese Rockies zou je ook wel meer tijd kunnen gebruiken, wij deden daar 2 nachten Banff, 2 nachten Golden (Lake Louise of Field is beter) en 3 nachten Jasper. Ook dat was zeker niet te veel.
In clearwater is 1 nacht misschien ook wel voldoende, maar niet als je daarna weer direct doorrijdt tot Vancouver. Misschien die 2e nacht Clearwater al wat richting Vancouver doen, zodat je onderweg wat meer tijd hebt on ergens te stoppen. 1 dag Vancouver is overigens ook niet veel. Persoonlijk zou ik denk ik Seattle/Vancouver er uit laten in dit geval, te veel rijden voor zo'n beperkt bezoek. Maar dan zit je natuurlijk met de huurauto die je niet in een ander land kunt inleveren. Ik vond je idee van een rondje Calgary wel goed klinken, dan heb je overal net wat meer tijd, en mocht je nog een keer teruggaan on Vancouver te zien dat kun je dat met Vacouver Island en de rests van British Columbia combineren.
Terug in Texas!
jess85
Amerikafan

Bericht door jess85 »

Hallo

Je gaat een hele mooie reis tegemoet. Wij deden west canada en yellowstone nu 2 keer.
Wij deden in 2016 ook clearwater - vancouver in 1 dag. Zeker te doen. Hebben dan nog een 2 tal watervallen gedaan op de sea to sky highway. Bereid je wel voor op een hele lange rijdag. Dit jaar deden we jasper naar kamloops en dan naar whistler. Maar dat was omdat we veel meer hikes gepland hadden.

Volledige dag voor wells grey is zeker de moeite. Deden we ook in.2016.

Ik zou van jasper naar field gaan en daar 3 nachten nemen in een guesthouse als dat kan. Dit jaar deden we 4 nachten in field en was top. Kan je op gemak lake lousie area en yoho verkennen. Super mooi. Vervolgens kan je naar canmore rijden en op die dag dan banff uitgebreid doen. Scheelt je ook in hotelkosten. Want banff zelf is super duur. Net als lake louise.

Waterton heb je volledige dag. Dat kan zeker. Wij deden het park nu 2 keer. En vonden het door de grote brand van 2017 eigenlijk niet meer zo de moeite. 1 nacht zou dus voldoende kunnen zijn.

Probeer many glacier tz doen en een hike naar bijv iceberg lake. Super mooi.

In 2013 deden we ook de route van glacier naar yellowstone in 2 keer. 2 volle dagen in yellowstone is weinig maar als je goed plant zal je wel veel kunnen zien hoor.

Probeer in grand teton zelf te overnachten. Vorig jaar deden we dat ook. Was de moeite ook al was het duur.

Op www.tj2travel.com vind je al onze blogs
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Heather
Amerikafan

Bericht door Heather »

Bedankt allen voor jullie opmerkingen en tips.

Ik blijf echter piekeren over Yellowstone. Ik wil daar liever 3 volle dagen zijn zoals Marianne en anderen al aangaven.
Dat zal dan ten koste van een andere bestemming zijn want ik kan het aantal dagen niet verlengen.

Mogelijke opties voor ons (we willen vancouver echt graag zien) :
1. Banff - Glacier ipv Banff - Waterton : als we dit beslissen, is het dan de moeite om Waterton binnen te rijden of beter niet dan ?
2. Glacier - Yellowstone ipv Glacier - Helena
3. Old Faithfull - Jackson ipv Old Faithfull - Grand Teton : als we dit beslissen, is het dan de moeite om Grand Teton binnen te rijden of niet ?
4. Vancouver - Banff met tussenstop maar dan missen we Well's Grey Park :(

Graag jullie mening hierover.

Alvast bedankt !
jess85
Amerikafan

Bericht door jess85 »

Ik zou voor 1 en/of 2 gaan.
Waterton kan je wel degelijk binnenrijden. Je passeert er quasi. Kan je de mooie view bij het prince of wales hotel doen. De cameron falls die net naast we weg zich bevinden. Even door het stadje wandelen. Mss een beer zien.

Glacier naar yellowstone op 1 dag zal te doen zijn als je vroeg genoeg vertrekt.

Bij grand teton passeer je sowieso als je van yellowstone naar het zuiden rijdt. Wij hebben in 2013 ook in jackson overnacht. Maar wel 2 nachten. Je kan hoogrepunten doen als je gewoon rijdt van yellowstone naar jackson. Maar het zal moeilijk zijn om bijv een hike te doen a la hidden falls.

Grts
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Ik weet niet hoeveel dagen je moet winnen, maar zoals ik eerder al aangaf zou ik 2 sowieso doen.
Zeker als het gaat om de afweging een overnachting in Helena of extra tijd in Yellowstone. Wij hadden in onze 2019 route min of meer dezelfde afweging te maken. En kozen voor 1 rijdag. Het is dat we die dag wat 'gedoe' met de huurauto hadden waardoor we 2 vliegvelden en een 'Kwik-fit' hebben bezocht. Anders hadden we 's middags nog tijd gehad om Yellowstone in te gaan. En we zijn zeker niet voor 09.00 uit Glacier vertrokken.

Optie 1 zou ook een goeie mogelijkheid zijn. Je kunt Waterton 'doen' onderweg naar Glacier.

Optie 3 zou ik vermijden. in 2015 deden wij GT onderweg van Yellowstone naar Jackson. Natuurlijk kun je dan wat highlights zien, maar afgelopen jaar sliepen we in Colter Bay (kun je prachtig wandelen) en Jackson en dat maakte het bezoek aan GT toch wel heel veel relaxter.

Optie 4 kan ik niks over zeggen, Canada staat voor volgende zomer op de planning.

Succes, het blijft altijd lastig om het goed gepland te krijgen... :thumbup:
Brigit
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Brigit »

Het zijn prachtige gebieden maar drupte zoals nu voorgesteld is voornamelijk ontzettend veel autorijden en laat wei if ruimte voor gewoon eens rondkijken. Als de natuurparken de voorkeur hebben dan zou ik Seattle en Vancouver eruit laten. Persoonlijk vond ik Well’s Gray niet ontzettend bijzonder, we waren recent ook in IJsland geweest en daarbij vallen de watervallen wat in het niet.

Wb je route; is een rondje vanuit Jackson Hole (evt Salt Lake City/Denver) of juist vanuit Edmonton/Calgary te overwegen?
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Heather
Amerikafan

Bericht door Heather »

Bedankt voor de reacties.

@hemmie en andere grotere gezinnen :)
Ik heb begrepen dat u reeds ervaring hebt met overnachtingen voor 5 personen in de route die wij plannen.
Zou u het erg vinden om door te geven waar u overnacht heeft ?
Het is namelijk niet gemakkelijk om 1 kamer te vinden voor 5 personen.
Ik heb ook begrepen dat je soms een matje kan bijleggen maar hoe pak je dat dan aan ?
Moet je dan eerst een goedkeuring krijgen van de accommodatie ?

Groetjes,
Heather.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik heb op deze route geen ervaring met kamers voor 5 personen. Wij reisden daar nl. samen net een ander gezin, totaal 8 personen, dus ik kon 2 kamers voor 4 personen boeken. In de praktijk sliepen wij altijd met 5 op een kamer, destijds sliep onze jongste (kleine kleuter) nog in een kinderbedje dat we mee hadden genomen.
Wij reizen nu altijd met matje en slaapzak voor 1 van de kinderen, ik boek altijd kamers (via hotels.com of rechtstreeks bij het hotel) waar duidelijk is dat 5 personen toegestaan is. Meestal zijn er dan toch maar 2 queen/dubbele bedden, dus leggen we het matje ergens op de grond voor nr. 5. Daar vragen we geen toestemming voor, we mogen immers met 5p op de kamer slapen.
Terug in Texas!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Oh wacht, voor Jackson heb ik wel een tip, Virginian Lodge, wij hadden daar een 6p kamer met 3 dubbele bedden. In Yellowstone hebben wij gekampeerd, dus daar was het geen probleem. Mocht je nog een nacht Cody doen, bij het Big Bear motel mag je met 5 op een kamer, staan 2 queen bedden dus whij hebben daar een matje gebruikt.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer