Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
driel24
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door driel24 »

Njit schreef:
08 okt 2019, 14:48
Mijn boeking bij AutoEurope en HappyToursUSA waren beide direct zichtbaar.
Ik ben er inmiddels achter wie er achter TIX autohuur zit.
www.cartrawler.com

Daar in een chat gevraagd om het reserveringsnummer bekend te maken bij Alamo vanwege "skip the counter".
Ze hadden er nog nooit van gehoord. Volgens cartrawler bestaat het niet. Alamo-Linkje gestuurd.
Ging nog steeds geen lampje branden. Ik ben bang dat ik pech heb.
driel24
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door driel24 »

Het is gelukt.
Heb het "Alamo nummer" van CarTrawler gekregen.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Markstaal »

Ondanks dat skip the counter afgelopen keer in SF niet lukte wegens boeken bij een third party werkte de bypassticket wel op de luchthaven, dus alsnog stonden we binnen een paar minuten in de garage. Er was redelijk wat keuze, veel midsize SUV, paar standard en wat kleinere pickups. We wouden eerst weg gaan met een Ford Ranger (was vooral mijn keuze, vriendin vond deze veel te groot) maar omdat we bijna niet onze bagage kwijt konden op de achterbank van de cabine zijn we met een bijna nieuwe RAV4 weg gereden. Prima auto en ook zuinig. Wel wat minder pit dan de Ford Edge die we afgelopen juni mee hadden. Al met al verder weer prima ervaring gehad bij Alamo.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Mrvanilla »

Op SFO ging het helemaal prim. Geboekt via Auto Europe en we konden zo wegrijden. Aanbod was niet echt heel lekker; stonden 4 auto's, waarvan drie Ford Escapes met aardig wat miles op de teller. Uiteindelijk Jeep Compass gepakt die heel prima dienst heeft gedaan.
Groetjes,
Daniel
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door UitHolland »

Om nog even terug te komen op mijn verhaal, skip-the-counter met voucher, en bij thuiskomst was 2 keer zo hoog bedrag afgeschreven, SEATAC -> LAX.
Alamo/National heeft tot op heden op geen enkele wijze gereageerd op mijn herhaaldelijke verzoeken om tot een oplossing te komen.

American Express heeft een betwiste betaling procedure opgestart en zelfs daarop heeft Alamo/National niet binnen de termijn gereageerd!
Ze zouden met afdoende bewijs moeten komen...
Ik betaal uiteindelijk de 2e afschrijving niet € 3700,-
AmEx heeft wel vooraf aangegeven dan we een ban zouden kunnen krijgen bij deze verhuurders.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1996
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door dejong89 »

wat een apart verhaal. Ik herken Alamo daar totaal niet in. Ik heb het ook een keer gehad en toen had ik via Twitter een PB gestuurd naar Alamo en toen was alles binnen 1 dag opgelost.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door UitHolland »

Ook ik kreeg direct response via facebook. Maar helaas kon mijn probleem niet door de eerste lijn opgelost worden. En na de eerste lijn lijkt een zwart gat te zitten. De eerste lijn reageert meestal binnen een dag op mijn vraag naar de status maar deze is nog steeds onverandert. Het probleem ligt bij de regiomanager en de problemen worden first in first out behandeld. Dat is de strekking van het antwoord dat ik herhaaldelijk krijg.
steven8600
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 mar 2019, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door steven8600 »

Juist online ingechecked voor onze SUV, gehuurd via Autoeurope - Alamo. Skip the counter gedaan, alles perfect verlopen! Vrijdag zijn we weg :thumbup:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door PSVwally »

UitHolland schreef:
21 okt 2019, 22:10
Om nog even terug te komen op mijn verhaal, skip-the-counter met voucher, en bij thuiskomst was 2 keer zo hoog bedrag afgeschreven, SEATAC -> LAX.
Alamo/National heeft tot op heden op geen enkele wijze gereageerd op mijn herhaaldelijke verzoeken om tot een oplossing te komen.
Heb je dit verhaal ook al eens bij National neergelegd?
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door UitHolland »

@PSVwally
Zeker, want Alamo en National gebruiken 1 en dezelfde customerservice. Initieel heb ik contact opgenomen met Alamo. Ik krijg vrijwel om beurten antwoord op mijn draadje van een medewerker die de ene keer ondertekend met Alamo en de andere keer als National. Daarmee wil ik aangeven dat de plek waar de issues afgehandeld worden is hetzelfde voor Alamo als National.

Er is ondertussen weer het 1 en ander gebeurt, het is nog steeds niet afgerond.
Het leek even opgelost, American Express steunde ons in eerste instantie. De verhuurmaatschappij reageerde niet binnen de periode die daarvoor was vastgesteld.
Maar... na ruim 2 maanden krijg ik een emailtje van American Express dat ik toch moest gaan betalen. En bewijs van het recht van National zou mij per post toe gestuurd worden.
De inhoud daarvan waren 2 screendumps van een softwaresysteem van National volledig ASCII karakters meer niet. Hierin stond enkel wat en wanneer ik betaald heb.
En een fax erbij met de datum van versturen half augustus, wat dus niet kan want toen hadden we de auto nog niet eens ingeleverd of bezwaar gemaakt.
Deze fax was van de AmEx vestiging in Ft Lauderdale een medewerker die expliciet aangaf bij zijn nederlandse collega's dat National in hun recht stond. blablabla

Ik heb nog geklaagd bij American Express maar de antwoorden waren vanaf dat moment kortaf en totaal niet medelevend of maar enigszins oplossing denkend of helpen. Ik moest maar elders mijn recht gaan halen. Strafpunten voor American Express dus. Ik kan helaas niet zonder ze.

Op dat moment geen enkele reactie van een regiomanager of waar mijn case dan ook naartoe geescalleerd was bij National/Alamo.
Ik vraag steeds de status op en de reactie is algemeen hetzelfde, "first in first out principe, ze zijn er nog niet aan toe gekomen"

Maar heel toevallig bleek die week daarvoor mijn geld teruggestord te zijn van Alamo. Dat scheelt al ruim 1700 euro. Geen enkel schrijven van wie of waarom ik dat bedrag heb gekregen....
Nu zit ik nog met het daily-rate verschil, ik zou rond 1700 euro betalen en het totaal bedrag bij Alamo was 4000 euro. Nog 2300 euro te gaan!

Ik heb bij de customerservice van National/Alamo opnieuw uitgelegd wat er aan de hand is en in hoeverre het nu opgelost was. (zelfde case nummer)
Aangegeven dat het mij niet uitmaakt wie ik betaal maar dat ik wel een eerlijke prijs wil betalen en het liefst nog voor de kerst zodat we allemaal een fijne kerst hebben.
Ik kreeg weer een menselijke respons terug, excuses voor de situatie "Dit was geen National gang van zaken we proberen zo snel mogelijk naar een oplossing te werken!" er ging opnieuw escalatie naar de location manager.
Kerst ging voorbij....
In het nieuwe jaar de status nagevraagd van mijn case, weer menselijk contact eigenlijk toch een beetje hetzelfde antwoord maar ik zou binnen 4 dagen response krijgen.

Maar op dit moment heb ik 1 op 1 contact met iemand dit zich assistent manager noemt en vraagt mij documentatie van Alamo.
Hij schrijft:
"I was just reaching- out in regards to your recent National rental. I wanted to inform you that we will be matching the price of your Alamo reservation for your actual rental with National."
Ik heb weer de hoop dat dit opgelost gaat worden. :thumbup: :clap:

Mbt de schuld van de of een fout, ik ga half mei naar Seattle voor werk en dan ga ik met mijn eigen ogen zien hoe dit nu kon gebeuren.
Ik heb het internet afgezocht naar beelden van beide garages. Ik heb wat slechte beelden kunnen vinden op youtube maar niets doorslaggevends.

Ik raad iedereen aan om de registratie voor Emerald Club en de registratie voor Skip the Counter van Alamo op verschillende creditcards te doen.
Blijkbaar kun je met het Emerald Club lidmaatschap zonder een reservering een auto pakken en uitrijden met je creditcard. Terug beredeneren bedenk ik dit. Niemand heeft dit tot nu toe verklaard van National. Op deze manier claimen ze dat ik bij hen gehuurd heb.
Beide staan bij mij nu nog op dezelfde creditcard en zo heeft dit dan kunnen gebeuren. Ook al laat jeje voucher zien... En je moet altijd je creditcard laten zien bij uitrijden...
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1996
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door dejong89 »

Pff. Wat een soap zeg! Hopelijk zit er nu wat schot in de zaak en wordt het snel afgehandeld.
Ik raad iedereen aan om de registratie voor Emerald Club en de registratie voor Skip the Counter van Alamo op verschillende creditcards te doen.
Ik denk dat het in het geval van een back up booking gewoon verstandig is om een reserveringbevestiging te overhandigen bij het uitrijden. Zo doe ik het ook altijd en dit gaat altijd goed en als ik de verhalen zo lees ben ik niet de enige. Ik denk dat je gewoon heel veel pech hebt gehad dat het bij jou zo gelopen is.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 229
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door wouterjanS »

Over een paar weken gaan we voor het eerst een auto huren in de VS bij Alamo. We hebben inmiddels oo kde skip the counter geregeld. Hebben mensen nog tips voor het uit kiezen van een auto? Wij hebben de cat Full size. Zit er dan nog veel verschil tussen de auto's? Het enige wat ik nu weet waar je op moet letten is of er een reserveband is. Zijn er nog andere punten die helpen bij het uitkiezen? Hoeveel keuzes heb je over het algemeen?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
kevin123
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 mar 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door kevin123 »

Het aantal beschikbare auto's is afhankelijk van de locatie en de drukte op dat moment. Je kunt kijken naar de kilometerteller en of er lampjes op het dashboard branden.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1996
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door dejong89 »

Staat van de banden,
Is er een krik en reservewiel aanwezig
Hoeveel Mile heeft het beestje gelopen
Schade
Is het een Ford Explorer en zo ja, niet twijfelen maar doen

Dat zijn voor mij wel de belangrijkste zaken. Aanbod is niets over te zeggen. Kan per uur verschillend zijn.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Almere vak V »

wouterjanS schreef:
10 mar 2023, 19:28
Wij hebben de cat Full size.
De vraag is?? Heb je het nodig. Ben je alleen, of met zn zessen. Dat maakt een aanmerkelijk verschil. Heb je veel of weinig bagage. Aan de hand daarvan zou ik het wellicht af laten hangen.

En dan misschien ook wel wat voor chauffeur ben je. Ben je gewend om met een auto om te gaan die wellicht twee keer zo groot is als wat je thuis rijdt. Wil je de volledige US-experience? Of kies je voor iets wat vertrouwd lijkt. Zeker als je het niet gewend bent kan een Amerikaanse auto erg zompig en indirect aanvoelen. Wij zijn de laatste 3 maanden bijna onafgebroken in Amerika geweest. In Amerika rij ik inmiddels een Suburban. Modelletje lomp en onbenullig. Maar een heerlijke comfortabele reisauto. Als ik dan weer thuis in mn Audi stap vind ik het maar een zenuwachtig ding.
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 229
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door wouterjanS »

@Almere vak V Om de afwegingen die jij geeft kwamen we uit bij Full size. Als een mooie tussen optie tussen klein maar fijn en SUV. Welke zou jij aanraden?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door Almere vak V »

wouterjanS schreef:
12 mar 2023, 16:42
Welke zou jij aanraden?
Ik zou altijd voor een hoge auto gaan. Maar als je volgens mij strikt de regels toepast valt een Full Size daar niet onder.
Gebruikersavatar
wouterjanS
Amerikafan
Berichten: 229
Lid geworden op: 04 jul 2022, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door wouterjanS »

@Almere vak V Wat is het voordeel van een hoge auto?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
kevin123
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 mar 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door kevin123 »

Makkelijker in en uitstappen als je in een National Park regelmatig uitstapt.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.

Bericht door harryh »

Voor mij vooral hogere ground clearance in die zelfde parken en beter overzicht op de weg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer