Reis JoMa2020: rondreis Phoenix-Phoenix.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
JoMa2020
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 okt 2019, 19:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis JoMa2020: rondreis Phoenix-Phoenix.

Bericht door JoMa2020 »

Goedemiddag forumleden op deze druilerige dag.

Een paar jaar geleden hebben we een rondreis met een camper gemaakt in Zuid-West Amerika. Highway 1, Yosemite NP, Sequoia NP, Death Valley, Bryce Canyon, Monument Valley, Antelope Canyon, Rainbow Bridge en de Grand Canyon hebben we toen bezocht in 5 weken.

Zion NP hebben we toen niet bezocht, omdat het weer heel slecht was en in Joshua Tree Park waren alle campings vol ivm Coachella.

In het vroege voorjaar van 2021 willen we een rondreis maken van ongeveer 30/35 dagen. Ik heb een ruwe opzet gemaakt. Op sommige plekken zoals Moab willen we zelfs enige dagen blijven om daar om de Arches en Canyonlands te bekijken. Graag hoor ik van jullie op of aanmerkingen. Kunnen we misschien nog andere plekken toevoegen?

Alvast bedankt!!!

Amsterdam? -Phoenix
Phoenix -Saguaro NP
Saguaro NP -White Sands
White Sands -Sedona
Sedona -Petrified Forest NP
Petrified Forest NP -Canyon de Chelly
Canyon de Chelly -Moab
Moab -Capitol Reef NP
Capitol Reef -Zion NP
Zion NP -Las Vegas
Las Vegas -Joshua Tree Park
Joshua Tree Park -Phoenix
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Rondreis Phoenix-Phoenix

Bericht door ingrid14 »

Ik zou Sedona verhuizen naar het einde, tussen Joshua Tree en Phoenix.

Van Phoenix naar Tucson (en Saguaro, maar de stad en omgeving hebben nog meer te bieden), dan vb naar Tombstone en via Chiricahua naar White Sands. Daarna richting Albuquerque (en eventueel Santa Fe) en naar Petrified Forest - Canyon de Chelly - ..... rest zoals jij het hebt. Na Joshua Tree zou ik via Jerome naar Sedona rijden.

Misschien heb je iets aan onze reisverslagen van 2010 (Joshua Tree) en 2012 (Arizona en Utah) (wij reisden wel in juli)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
JoMa2020
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 okt 2019, 19:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JoMa2020: rondreis Phoenix-Phoenix.

Bericht door JoMa2020 »

Hoi Ingrid,

Dank je wel voor je antwoord. Tombstone slaan we liever over...we hebben zoiets al iets gezien in Oatman. Chiricahua NP lijkt me wel heel erg mooi..die ga ik er dus wel tussen plakken. Ik heb ook je verslag gelezen van 2010 en 2012...wat leuk om te zien dat jullie ook de Rainbow Bridge hebben bezocht...ik vond dat erg indrukwekkend.


Groeten,

Manuela
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis JoMa2020: rondreis Phoenix-Phoenix.

Bericht door Tantelotje »

Eens met Ingrid om een stukje om te draaien/te wijzigen.
Mocht je bijvoorbeeld via Albuquerque of Santa Fe naar Farmington rijden, dan zeker Kasha Katuwe Tent Rocks meenemen.
In 2018 hebben wij een one-way SF - LV gedaan, maar dan wel via New Mexico. Wij vonden KKTR erg leuk, en inderdaad ook Chricahua.
Tomstone vonden we dan weer helemaal niks, maar wij waren er ook op een verkeerd moment van de dag.
Als je naar Saguaro gaat en dan dus in de buurt van Tucson bent, is het Arizona Desert Museum ook zeker een

Misschien heb je ter inspiratie iets aan ons verslag van 2018.

Veel succes met voorbereiden!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
JoMa2020
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 okt 2019, 19:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JoMa2020: rondreis Phoenix-Phoenix.

Bericht door JoMa2020 »

Dank je wel voor de tips Tantelotje...ik ga ze eens bekijken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis JoMa2020: rondreis Phoenix-Phoenix.

Bericht door Martin & Marianne »

JoMa2020 schreef:
06 okt 2019, 15:09
Op sommige plekken zoals Moab willen we zelfs enige dagen blijven om daar om de Arches en Canyonlands te bekijken.
Ik weet niet hoeveel dagen je in gedachten hebt naar er wordt sowieso minimaal 3 nachten aangeraden. Maar 4 of 5 is ook niet gek.
Het lijkt mij mooi om Death Valley toe te voegen. En Valley of Fire.
Wij hebben dit jaar op weg naar Capitol Reef het Kodachrome Basin SP bezocht. Dat was een aangename verrassing. Ik weet niet hoe het weer er is in het vroege voorjaar maar kijk of je de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall kunt doen.
Ken je de verslagen van forumlid Kalaman? Die is meerdere keren in de winter of in het voorjaar in het zuidwesten geweest. Bekijk zijn verslagen eens.

Het zou mooi zijn als je ook de UT95 kunt meenemen. Misschien vanuit Moab naar Monticello en daar het Needles deel van Canyonlands bezoeken en dan naar Capitol Reef. Zie voor dat stuk ons 2013-verslag.

Ik weet niet of je tussen Joshua Tree en Phoenix nog iets hebt gepland. Je kunt natuurlijk ook eindigen in LA.

Marianne
JoMa2020
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 okt 2019, 19:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JoMa2020: rondreis Phoenix-Phoenix.

Bericht door JoMa2020 »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je reactie en tips.

In Death Valley hebben we al bezocht. Prachtige plek!!! We hebben daar een paar uur flinke regen gehad en een zandstorm toen we daar 's avonds op de camping stonden. We hebben nog geen vliegtickets gekocht dus een andere aankomstplaats zou ook kunnen. Tussen JTNP en Phoenix hebben we nog niets staan...wel hele lange rit....misschien hier ergens tussenin nog een nachtje.Valley of Fire staat ook op ons verlanglijstje. De andere parken die je genoemd hebt ga ik eens bekijken. En natuurlijk ook de verlagen van het forumlid Kalaman.


Groeten,

Manuela
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer