Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door TradeMarkNL83 »

tomhster schreef:
28 aug 2019, 22:32
Maar hij gaat wel alleen hè. Dat vind ik wel een dingetje.
Kun je wellicht toelichten waarom je dat vindt?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door PSVwally »

tomhster schreef:
28 aug 2019, 22:32
Maar hij gaat wel alleen hè. Dat vind ik wel een dingetje.
Und? Ik reis ook alleen. Goede voorbereiding is dan, zeker in de winter, wel echt een belangrijk ding. Voldoende eten/drinken mee in de auto en op sommige plekken kan je bv bij je hotel even aangeven dat je bv ergens een trail gaat lopen.

Verder waar het kan is het vaak handig om een groepje anderen te volgen. Hou ze gewoon in het zicht, je hoeft niet persé met ze kee te lopen.

En autorijden in de sneeuw is gewoon doen en voorzichtigheid inbouwen. Ijs onder de sneeuw is nog verraderlijker.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door tomhster »

Om bovenstaande redenen. Iets lulligs als je verstappen of een beet van iets kan als je alleen bent veel ernstiger gevolgen hebben dan wanneer er nog iemand is om op te steunen, die hulp kan halen, enzovoort. Ook kun je in januari echt vast komen te zitten in de sneeuw en alleen er uit komen is ook lastiger dan met hulp. Je zit in een gebied zonder telefonisch bereik, dus je moet dat echt niet onderschatten.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door TradeMarkNL83 »

De punten die @PSVwally aangeeft was ik inderdaad zeker van plan mee te nemen. Verder ga ik proberen bepaalde uitdaging of weersomstandigheden ook gewoon niet op te zoeken als het niet nodig is. Over telefonisch bereik lees ik wel wisselende dingen. Voor het gebied dat ik ga bezoeken was volgens een dekkingsmap van AT&T alleen Grand Canyon uitgesloten van bereik. Maar het lijkt me ook dat je eerder ergens geen dan wel bereik hebt plus dat weten jullie ervaringsdeskundigen natuurlijk beter :)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat als je naar de gangbare plaatsen gaat, ook in de winter, dat het allemaal wel mee zal vallen. Ja het is er veel minder druk, maar als je gewoon binnen de gebaande paden blijft is er weinig aan de hand. Ja er kan altijd wat gebeuren, daarom ook mijn bovenstaande post.
Zeker in zion/bryce/yosemite en de gc zijn diverse trail in de wintermaanden gesloten. Je kan altijd vragen om ze toch te lopen, maar ze sluiten dat niet voor niets af

Nu ga ik ook nog wel eens van de gebaande paden af. Op een plek als Yant flat weet ik dan wel dat er normaal gesproken nog wel ergens binnen 24u mensen lopen. Maar kijk zoals laatst in het nieuws die vrouw die ergens bij luil een weekend of langer in een greppel had gelegen, noem ik echt een exces of uitzondering. Zo zijn er idd ook plekken waar het minder druk zal zijn. Maar zelfs op het zandpad van mt boldy aan de sherman pass road kwam ik memsem tegen.

Je kan altijd nog een satelliet telefoon aanschaffen als je echt offroad gaat. Dan is dat nooit een slechte investering
Laatst gewijzigd door PSVwally op 16 sep 2019, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door TradeMarkNL83 »

Nee maar daarom, ik ben ook echt niet van plan om van grote paden af te gaan. Gewoon wat korte, easy trails naar mooie uitkijkpunten.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door TradeMarkNL83 »

Nu ik de activiteiten per dag aan het uitschrijven ben, kom ik erachter dat ik misschien een nacht extra Zion wil boeken (van 2 naar 3) en een nacht Page minder (van 2 naar 1). Nu heb ik nl maar 1 volledige dag in Zion (de 13e) en ik heb het idee dat daar voor mij het meest te zien/wandelen is van al m'n bestemmingen deze reis. En ik denk in Page genoeg te hebben aan 1 dag voor een slot tour en Horseshoe Bend. Hoe denken jullie hier over?

12-01: Las Vegas --> Valley of Fire --> Zion
13-01: Zion
14:01: Zion --> Page
15:01: Page
16:01: Page --> Grand Canyon
17:01: Grand Canyon
18:01: Grand Canyon - Las Vegas
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Dat lijkt me niet gek. Er is wel veel te zien rondom Page maar niet op eigen houtje. Tenzij je een tour naar White Pocket of iets dergelijks wilt doen zou ik ook 1 nacht voldoende vinden.
Je zou misschien ook een overnachting in de buurt van VoF kunnen doen. Het is prachtig om daar te zijn als de zon wat lager staat. Hoewel dat in januari natuurlijk sowieso al wel het geval is.

Mocht het weer goed zijn dan zou ik zeker Bryce toevoegen.
Dat kan ook ten koste van een nacht Grand Canyon.

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door TradeMarkNL83 »

Dank voor je reactie Marianne! Dan boek ik een nachtje Zion erbij. Tourtje White Pocket etc lijkt me te gek maar dat wordt me te prijzig, zeker in m’n eentje. En Bryce staat inderdaad op de reservelijst voor als het weer meezit :) VoF ga ik voorlopig proberen mee te pakken richting Zion. Ik haal m’n huurauto de dag ervoor al op dus dan kan ik ‘s ochtends vroeg meteen op pad.
Laatst gewijzigd door TradeMarkNL83 op 08 okt 2019, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door PSVwally »

Waarom haal je die niet gelijk op?
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ja doe ik ook, was een typefoutje. :)
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door TradeMarkNL83 »

Het gaat hier allemaal fantastisch en zal als ik terug ben een reisverslag schrijven. Lang verhaal kort: ik heb superveel aan jullie tips gehad.

Wellicht kan iemand me nog met 1 puntje helpen. Ik rijd morgen terug van Grand Canyon south Rim naar Vegas. Maar ik twijfel of ik de snelste route (4u en een beetje) moet nemen, of iets langer de onderlangs de I-40 zal volgen (5u en een beetje). Het is al een lange rit, zeker alleen dus wil het eigenlijk alleen doen als het echt een mooiere route is. Volgens mij pak je bij de langere route een stukje meer van Route 66 mee?
76C12252-3521-4715-9A73-07639DDA546B.jpeg
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door PSVwally »

Op deze manier pak je op beide routes geen route66 mee. Als je dat mee wilt pakken zou ik even stoppen jn Seligman en dan via de highway naar Kingman rijden en vanaf daar de weg naar Oatman pakken. Let wel op dat dit een bergpas is, geen idee of er sneeuw ligt. Je kan ook naar Needles rijden en dan 'even' op en neer naar Oatman.

Persoonlijk zou ik gewoon doorkarren naar de Hooverdam en daarna naar Vegas en heel route66 laten voor wat het is
lynn
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 06 mar 2011, 18:29
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door lynn »

Als je op tijd kunt rijden en de weersomstandigheden goed zijn zou ik zeker de route door Oatman nemen. Vond het het zeer mooie route.
Veel plezier met je verdere reis :thumbup:

Gr Lynn
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door stegeman »

Seligman de route 66 pakken tot aan Kingman. Moeite wel waard en scheelt kwa reistijd maar half uurtje. Alleen langer misschien doordat je steeds stopt en foto’s neemt. Ik zou persoonlijk na Kingman me aan de snelste kortste route houden en niet voor meer route 66 gaan. We vonden de dag zo wel lang genoeg ! En Vegas is erg mooi dus ook wel fijn beetje op tijd te zijn. (En hopelijk niet te lange rijen wat veel tijd kost. Ik verwacht dat dit nu in januari wel mee zal vallen)
Misschien is ene stop bij Bearizona in Williams nog leuk. Kost wel paar uurtjes denk ik(?). Wij reden dit stuk andersom en kwamen er niet meer aan toe ivm vroeg donker. Dat is nu wellicht ook het geval en zal ook afhangen hoe laat je rijdt.
Laatst gewijzigd door stegeman op 18 jan 2020, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door TradeMarkNL83 »

Seligman Route 66 tot aan Kingman lijkt me inderdaad een mooie tussenoplossing. Dat ga ik doen, bedankt!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door michelly »

Fijn dat je het naar de zin hebt. Wij hebben soortelijke plannen voor over 3 weken. Ik ben dan ook erg benieuwd naar je ervaringen. Heb je veel sneeuw gehad?
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door TradeMarkNL83 »

Zoals gezegd volgt m’n verslag nog. Maar ik heb geen sneeuw gehad afgezien van 1 hele gure vroege ochtend in de Grand Canyon met veel wind en hele lichte sneeuw. Er lag nog wel wat ijs hier en daar op de paden en dat was dus even verraderlijk met een laagje sneeuw erover. Ondanks dat heb ik prima de South Kaibab trail tot aan Cedar Ridge kunnen doen. Er waren de route wel wat fanatiekelingen met ijsdingetjes onder hun schoenen maar die hadden ze maar weinig nodig.

Verder dus geen sneeuw gehad, maar er lag op sommige plekken nog wel restanten van eerdere sneeuwval. Dat blijft soms heel lang liggen doordat daar dan geen zo’n komt en de temperatuur laag is. In Zion bv was het centrale deel heel goed begaanbaar, het noord-oostelijke deel minder. Ik wilde bv via de east mesa trail naar observation point maar dat raadde de mensen vh visitor center me niet aan omdat de wegen daar naartoe niet sneeuwvrij werden gemaakt. Hetzelfde gold volgens mij voor de Kolob Canyons.

Verder heb ik heel bewust Bryce overgeslagen ivm de hoogte en dus sneeuwval. Wat mij trouwens ook wel heeft geholpen is op social media de parken in de gaten houden. Op Twitter en Instagram plaatsen ze wel foto’s en updates over de huidige weersomstandigheden.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door michelly »

Wij willen ook een stukje van de South Kaibab Trail doen. We hebben zelfs van die "ijsdingetjes :lol: " aangeschaft. We gaan waarschijnlijk wel naar Bryce dus daar kunnen ze ook van pas komen. Ben benieuwd naar je verslagje tzt.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMark: Zion, Bryce, Grand Canyon Januari 2020

Bericht door TradeMarkNL83 »

Tof dat je ook naar Bryce gaat! Die bewaar ik voor een andere keer als het geen winter is en dan pak ik meteen nog wat andere delen van Zion mee :) M’n verslagje volgt een dezer dagen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer