Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis stegeman (ouders): van Las Vegas tot Edmonton Canada.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis stegeman (ouders): van Las Vegas tot Edmonton Canada.

Bericht door stegeman »

Ben voor mijn ouders bezig ... die willen nu lang en veel zien. In Edmonton woont familie die ze sowieso ook willen bezoeken.
Ik vraag me af of dit zo met de extra vlucht een optie is, want vliegen op Amerika en terug vanaf Canada is geen optie denk ik?
Mijn ouders zijn mensen die wel van rijden houden en ook van mooie dingen zien, maar geen lange wandelingen meer kunnen. Vooral niet met stijgen en klimmen. Zeg maar tot 3 km.
Ze zien dit graag allemaal, maar ik heb zoiets van pak alleen de Rockies en Yellowstone, omdat ze LV en GC wel al gezien hebben. Maar ze willen dus nu ook zo graag Page en Zion zien nav onze reis ... Met deze afstanden raad ik hen hotels aan ipv camper denk ik?
Zelf zou ik zeggen vlieg op Edmonton, zie de Rockies, dan Glacier en Yellowstone en vlieg terug vanaf Calgary. Veel rustiger, maar ja. Ergens lang zijn heeft mijn vader het geduld ook niet voor, dus een wat vollere planning is niet erg.

1) AM-LV
2) LV
3) LV
4) LV-GC
5) GC
6) GC-Page
7) Page
8) Page- Br
9) Br-Zion
10) Zion
11) Zion- SLC
12) SLC - Idaho Falls
13) IF-GT
14) GT
15) GT-Old faithfull
16) OF-Cody
17) Cody- Gardiner
18) Gardiner
19) Gardiner-Butte
20) Butte- Whitefish
22) Whitefish
23) Whitefish-St Mary (going to the sun road)
24) St Mary- Calgary
25) Calgary- Banff
26) Banff
27) Banff
28) Banff-Jasper
29) Jasper
30) Jasper
32) Jasper-Edmonton
33) Edm
34) Edm
34) Edm- LV vlucht. Kan dat?? Auto zit je natuurlijk ook mee???
35) LV
36) LV-AM

Calgary-SLC even terugrijden is nogal wat denk ik?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis stegeman (ouders): van Las Vegas tot Edmonton Canada.

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom terugvliegen naar Las Vegas? Vluchten zijn geen probleem, autohuur wel als je in de VS huurt en terug wil vanaf Canada. Ik zou dan toch terugrijden naar SLC. Je kunt dan zowel op de heen- als terugreis Grand Teton en Yellowstone meenemen: eerst de oostkant (met de Beartooth Hwy), en op de terugweg de westkant.

Ik weet niet hoe oud ze zijn en wat hun conditie is, maar 3 km kan al heel veel zijn als het op grote hoogte is en er veel hoogteverschil is. Daarentegen kan een wandeling van 5 tot 10 km op vlak terrein heel goed te doen zijn.

Is het iets om na Page eerst Zion te doen en dan via Bryce en Capitol Reef naar SLC te rijden?

Bij Glacier zou ik eerder kiezen voor twee nachten aan de oostkant. En misschien de stop in Butte overslaan?

Wanneer willen ze gaan?

Marianne
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Ik vermoed juni in die buurt. 67 en 70 dan. Heb nog jonge en actieve ouders, maar de gezondheid beperkt het stijl omhoog lopen. Zijn erg ondernemend en reizen veel met hun eigen camper overal rond. Toch denk ik dat ze hier voor de auto gaan. We zullen zien. Lijkt me met deze afstanden ook beter.
Ja klopt wat je zegt. We hebben zelf ook erge moeite gehad met een 1,1 mile. Dat was een oeps. Pap en mam vinden een wandeling wel mooi maar zijn meer de types van van de parkeerplaats naar de plek toelopen waar je moet zijn. Ik zal ze waarschuwen voor Horseshoebend.
Ik vergeet nooit dat mn ouders trots zeiden in Rome de ruïnes wel te hebben gezien. Mmmmm ze waren er met hun scooter langs gescheurd, haha. Ze gaan normaal naar een reisbureau en zien wel waar de terecht komen. Maar nu mag ik deze reis voor hen samenstellen. Vind ik leuk en ga mijn best doen de leukste overnachtingen voor ze te regelen. Hopelijk geven ze snel duidelijkheid over data. Kunnen we eerst de vlucht boeken.

Neem je adviezen mee en ga ze zeker ook alles vertellen welke wandeling/bezichtiging toch zeker te doen.
1. Am-Lv
2. lV
3. LV
4. LV-Zion
5. ZIon
6. ZIon-Page
7. Page
8. Page-Bryce
9. Bryce- SLC
Lijkt me een goed begin. Morgen even verder puzzelen. Je advies meenemend.
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Capitol reef. Waar dan beste slapen. Fruita?? Torrey??
Even uitgaande van Torrey. Daarna dan beste SLC en dan naar GT. Slapen daar beste in Jackson??(2)
Daarna wilde ik ze laten overnachten in OF (1), Cody (1),Gardiner (2)
Maar daarna Marianne, had je het erover Butte evt overslaan. Maar is dat dan niet te ver naar Whitefish?? Ik neem aan dat de going to the sun road mooist is van links naar rechts? Of maakt dat niet uit en beste: gardiner(2)-st Mary (2)-Calgary-Edmonton en dan via de rockies weer richting SLC.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor Capitol Reef is Torrey mooi. Fruita is een camping.
Wij zijn er de laatste 4 reizen geweest, zie onze verslagen voor de wandelingen en overnachtingen. Ik ga binnenkort ook mijn wandelsite bijwerken met de Grand Wash trail. Helemaal vlak en leuk om te doen.

Ik zou niet vanuit Yellowstone naar Cody gaan. Dat is toch wel een eind rijden en die tijd is goed te gebruiken in Yellowstone zelf.
Voor Grand Teton is Jackson leuk maar in het park overnachten kan natuurlijk ook.

Vanuit Gardiner kun je in 1 dag naar St Mary rijden. Ze kunnen de oostkant als uitvalsbasis nemen en vandaar de Going to the Sun Road heen en weer rijden. Of de bus nemen.

Marianne
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Heb voorlopig nu (rekening houdend met dat ze GC en LV al gezien hebben). De dagen Edmonton vanwege familiebezoek een dag en een dag Edmonton Mall.
Dankjewel Marianne voor je reactie !
Zit alleen nog met die Beartooth Highway. Dacht dat door Cody in te lassen ik die erbij had?? Of misschien weet ik niet helemaal goed welke weg dit is? Meende Cody-Gardiner dat je er langs kwam. Vandaar dat ik Cody meenam. Maar idd. Cody-Yellowstone viel ons kwa afstand ook tegen.

1) am-LV
2) LV
3) LV-Zion
4) Zion
5) Zion- Page
6) Page
7) Page-Br
8) Br-CR (Torrey)
9) CR-Vernal
10) Vernal-GT (Jackson)
11) GT
12) GT-OF
13) OF
14) OF- Gardiner
15) Gardiner
16) Gardiner-Glacier (st Mary)
17) Glacier
18) Glacier-Calgary
19) Calgary-Edm
20) Edm
22) Edm
23) Edm-Jasper
24) Jasper
25) Jasper
26) Jasper- Banff
27) Banff
28) Banff
29) Banff-WL
30) WL-Butte
31) Butte- SLC
32) SLC
33) SLC-AM
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De Beartooth Hyw is de 212, zeg maar tussen Cooke City en Red Lodge. Als ze die willen rijden zou een overnachting in Cooke City niet gek zijn. Dan zou ik eerst OF doen, dan een nacht Lake of Canyon en dan een nacht Cooke City.

Of eerst Lake, dan OF, dan Gardiner en dan via Cooke City en de BT Hwy naar St Mary, met een stop in bijvoorbeeld Red Lodge of iets verder.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer