Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 299
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door habbekuk »

Nog een vraag..

Op de vlucht van AMS - DTW- PHL. em MCO - AMS zit geen ruimbagage bij.
NL Delta zegt gewoon met de koffer naar Schiphol komen op de dag
van vertrek en € 50,- per koffer per vlucht betalen.

Op de USA Delta website staat $ 30,- per koffer ik kan alleen deze niet toevopegen
alleen de stoelen.

Kan ik een mail sturen om te regelen of kan dit alleen op AMS bij incheck?

Die eventuele € 100,- pp is ingecalculeerd op de prijs die is dan nog prima.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Harry »

Als je iets naar beneden scrolt op de Delta site kun je zien wat het kost tussen de US en Europa, 60 dollar of 50 euro per koffer. Bij die 30 dollar staat bij domestic, dat betekend binnenland. :D
bigroc
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 01 okt 2008, 11:24
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: regio Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door bigroc »

Ron Notenboom schreef:
29 sep 2019, 15:48
@
bigroc schreef:
29 sep 2019, 14:54
We willen voor de lange terugvlucht stoelen reserveren, alleen lukt dat niet via Lufthansa. Komt dat omdat we niet direct bij hun hebben geboekt?

Groetjes,
Mirjam
Volgens mij is dat inderdaad de reden.
Gisteravond laat kregen wij ineens de E tickets per mail. Via Lufthansa kunnen we nu ook tegen betaling stoelen reserveren.

Op de tickets staat nu ook de ruimbagage inclusief.

Gr Mirjam
http://usadegroot.wordpress.com

1990/1991/1994,NY&Florida/Westkust/muziekrondje
1999/2005/2007:Florida
2009:westkust
2011:west & YNP
2013:NY-Orlando
2014:Florida
2016:Denver eo
2017:NO
2018:NW
2019:NW&Canada
2022:Muziek&Texas
2023:Texmex
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mikekiwi »

Mag ik een ander soort vraag stellen? Wat is het handigst om te doen op de terugvlucht qua tijden om thuis het makkelijkst weer het ritme op te pakken?
Ik heb vanuit Vegas de optie om met een indirecte vlucht van 13-15 uur met 1 tussenstop op Schiphol aan te komen op diverse tijden. Voor mezelf zou ik zeggen (gezien het feit dat ik onderweg waarschijnlijk niet kan slapen) dat in de avond terugkomen het meest praktisch is. Ik heb dan in Vegas nog de hele dag en kan als ik thuis ben meteen het bed in duiken.
Klopt die redenatie?

Dit zou dan bijv. het vluchtschema zijn (gaat dus vooral om het return deel):
BA1.PNG
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Gast »

Ik vind het het fijnste om tegen/in de avond pas te vliegen, omdat je dan bij thuiskomst (in de middag) gelijk op een “normale” tijd kunt gaan slapen.
Afgelopen voorjaar pas om 22.45 vanaf MCO gevlogen. s Avonds op het vliegveld na inchecken de lounge in om wat te drinken en te eten, heerlijk vliegtuig in, tukje doen en de volgende dag uitgerust wakker worden.

Ik vind het ideaal.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Division »

Ik zou lekker in de avond terugkomen. Dan kan je vrij snel daarna naar bed. Mijn ervaring is dat als je vanuit het westen komt en 's ochtends aankomt en je niet de volledige vlucht slaapt, je eenmaal thuis alsnog gaat pitten. En dan moet je 's avonds nog...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Coyote »

Ik zou ervoor tekenen als ik zo laat zou kunnen vertrekken en aankomen in NL. Hoewel, je komt wel halverwege de middag aan in London. Wachten, nog naar Amsterdam vliegen, op koffers wachten (altijd...), naar huis. Dus zal wel latertje worden. Maar je kunt wel gelijk je nest induiken. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
sn98
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jan 2019, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door sn98 »

Gewoon doen. Ik was laatst om 09:00 uur geland. Ik kon heel de vlucht( vanuit Chicago) niet slapen. Ik was rond 12:00 uur thuis. Ik moest nog een hele dag door ( minimaal tot 20:00 uur). Het is me niet gelukt.

Je landt om 20:20 ,tot je je bagage hebt ben je wel een 1,5 uur verder. Zodra je thuis bent kan je meteen slapen. Kun je meteen weer wennen aan de Nederlandse tijd.
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mikekiwi »

Duidelijke reacties, ik weet wat me te doen staat!

Vervolgvraag : ik ben gezien de aankomende Brexit (of toch niet?) een beetje huiverig voor overstappen in Londen ivm mogelijke langere overstap.

Nu heb ik nooit een vlucht met overstap gedaan, is mijn vrees terecht of heb ik met een overstap op Gatwick niets met douaneperikelen te maken?
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Division »

Niemand weet wat daar gaat gebeuren na de Brexit, dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

mikekiwi schreef:
01 okt 2019, 07:06
Vervolgvraag : ik ben gezien de aankomende Brexit (of toch niet?) een beetje huiverig voor overstappen in Londen ivm mogelijke langere overstap.
Waarom? De UK is nu al geen deel van Schengen. Je zult dus net als nu, het Schengen gebied verlaten op de luchthaven van vertrek. Bij een normale connectie (dus op een enkel ticket met doorgecheckte baggage) kun je op gatwick gewoon airside blijven volgens de eigen site, maar het is voor mij verder geen bekend vliegveld.

Maar goed, brexit of niet, daar wijzigt dus allemaal niets aan.
Nu heb ik nooit een vlucht met overstap gedaan, is mijn vrees terecht of heb ik met een overstap op Gatwick niets met douaneperikelen te maken?
Met de douane heb je niets te maken, je brengt immers geen goederen het land in. Met grenscontrole ("immigrations") heb je voor zover ik weet ook niet te maken, je connectie speelt zich airside af, in het "internationale" gebied. Kwestie van de bordjes connections volgen en naar je nieuwe gate wandelen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

Terpies schreef:
30 sep 2019, 20:36
Ik vind het het fijnste om tegen/in de avond pas te vliegen, omdat je dan bij thuiskomst (in de middag) gelijk op een “normale” tijd kunt gaan slapen.
Ik kom juiste het liefste vroeg aan. Maar kan dan ook weer heel goed slapen in een vliegtuig. Dan kan ik de rest van de dag gewoon aan het werk. En word ik min of meer in het ritme geramd. Werkt voor mij het beste. Zelden of nooit last van jetlag. Terwijl ik soms 2 keer in de week op en neer vlieg.
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mikekiwi »

roelb schreef:
01 okt 2019, 09:17

Waarom? De UK is nu al geen deel van Schengen. Je zult dus net als nu, het Schengen gebied verlaten op de luchthaven van vertrek. Bij een normale connectie (dus op een enkel ticket met doorgecheckte baggage) kun je op gatwick gewoon airside blijven volgens de eigen site, maar het is voor mij verder geen bekend vliegveld.

Maar goed, brexit of niet, daar wijzigt dus allemaal niets aan.
Ook duidelijk, paniektrienerij mijnerzijds om niets dus...
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gebruikersavatar
recidivist
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 11 aug 2009, 18:34

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door recidivist »

Mag ik een ander soort vraag stellen? Wat is het handigst om te doen op de terugvlucht qua tijden om thuis het makkelijkst weer het ritme op te pakken?
Eens met eerdere reacties: 's avonds vertrekken is inderdaad vaak fijn om thuis het ritme op te pakken. Wat wel soms lastig is, is dat je vaak al om 11.00 uur je je hotelkamer moet verlaten, late check-out is niet altijd mogelijk. Als je dan nog een lang deel van de dag ergens 'verplicht' moet rondhangen is dat ook vervelend.

Wat wij vaak doen is om de laatste dag niet te dicht bij de luchthaven te slapen, zodat we overdag nog lekker onderweg zijn en/of plannen we nog een activiteit. Maar misschien zijn er hier nog andere handige tips om de dag door te komen als je al 'vroeg' je hotelkamer moet verlaten (los van open deuren als..."dan boek je toch gewoon een extra nacht".)
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Status bij een hotelketen zorgt er meestal wel voor dat 4pm of nog later geen issue is. Sowieso is 12 noon een normale checkout tijd in de US, behalve als je echt bij de onderkant van de markt verblijft.

Maar goed, de hele dag op je kamer zitten is ook zonde.

Status bij een airline, of lounge toegang via credit card/Priority pass zorgt er voor dat je op het vliegveld, net voor vertrek, nog even fijn kunt douchen.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Timb »

Gisteren geboekt bij Budgetair Frankfurt - Las Vegas. 24 juli 2020 t/m 10 augustus 2020 voor 4 personen €1420 euro. 1x overstap in Londen met BA. Ze staan er nog op dus mocht je net als ik dicht bij de Duitse grens wonen of het niet erg vinden een stukje te rijden :thumbup:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

Timb schreef:
02 okt 2019, 07:43
1x overstap in Londen met BA.
Let wel op of je wel/niet van vliegveld moet wisselen. Die zie ik namelijk wel is vaker voorbij komen. Niet echt ideaal vind ik persoonlijk...
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door chippie777 »

roelb schreef:
01 okt 2019, 17:25
Status bij een hotelketen zorgt er meestal wel voor dat 4pm of nog later geen issue is. Sowieso is 12 noon een normale checkout tijd in de US, behalve als je echt bij de onderkant van de markt verblijft.

Maar goed, de hele dag op je kamer zitten is ook zonde.

Status bij een airline, of lounge toegang via credit card/Priority pass zorgt er voor dat je op het vliegveld, net voor vertrek, nog even fijn kunt douchen.
De status voordelen komen hier wel vaker voor, echter heel veel toeristische reizigers hebben nauwelijks een status bij een airline of bij een cc en dan zul je wat anders moeten verzinnen. Een activiteit op de dag van vertrek kan maar ik wil ook weer niet te ver van de luchthaven af zitten. Een keer van Savannah naar Atlanta gereden om s’avonds terug naar huis te vliegen. Dat is ons niet goed bevallen. Tegenwoordig in zo’n geval in de buurt van het vliegveld overnachten en zo laat mogelijk uit checken. Dan wat shoppen voor de laatste must haves.
Persoonlijk vind ik het fijnst om rond het middag uur in Amsterdam aan te komen vanuit de usa. Dan blijft er een redelijke tijd te overbruggen om uiteindelijk om een normale tijd naar bed te gaan.
Daarnaast maakt het ook veel uit of je wel of niet kunt slapen in het vliegtuig. Mij lukt het niet altijd. Ik maak er maar het beste van met wat hulp van een slaappilletje van de Walmart.
Thuis, ondanks de vermoeidheid, proberen zo snel mogelijk in het normale ritme te komen.
Maar goed het is allemaal off topic hier, gaat over vliegtickets.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Timb »

Almere vak V schreef:
02 okt 2019, 10:51
Timb schreef:
02 okt 2019, 07:43
1x overstap in Londen met BA.
Let wel op of je wel/niet van vliegveld moet wisselen. Die zie ik namelijk wel is vaker voorbij komen. Niet echt ideaal vind ik persoonlijk...
Klopt die waren er ook. Moest je van Heatrow naar Gatwick. Wij blijven gelukkig op Heatrow :mrgreen:
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mikekiwi »

chippie777 schreef:
02 okt 2019, 11:12

Maar goed het is allemaal off topic hier, gaat over vliegtickets.
Nope, uit de startpost:
In dit topic kunnen alle vragen met betrekking tot het vliegen naar de VS worden gesteld. Daarnaast kunnen er tarieven worden vergeleken en melding worden gemaakt over aanbiedingen.
Verder is het idd wel een dingetje over hoe je de dag doorkomt als je 's avonds vertrekt. Je kunt bij veel hotels nog wel je spullen achterlaten, maar op deze vakantie nemen we meer mee dan naar een weekendje Londen dus ik betwijfel of ik alle waardevolle spullen wel de hele dag wil meesjouwen.
Wellicht nemen we een AirBNB en dan zou ik er wellicht wat meer op vertrouwen.

Heb geen bijzondere status waar dan ook, dus kan daar geen beroep op doen. Dus het bijboeken van een extra late checkout of extra nacht is ook een optie (afhankelijk uiteraard van meerprijs)
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer