Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door winterpark »

Zou je je héle route nog eens kunnen uitschrijven? :)
Dan kunnen we goed meedenken over het laatste stukje!
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door MrsBucket »

@winterpark Dat wil ik best nog eens doen. Daar zal ik vanavond goed voor gaan zitten.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door hemmie »

In Pensacola het Naval Aviation museum. Ook is daar (aan de andere kant van het water) Fort Pickens leuk. Het fort zelf is denk ik leuk voor een kleuter, maar de weg er naartoe gaat is er een smal stuk land met prachtig wit zand. Dus ook heel goed te combineren met een uurtje spelen op het strand.
Sowieso overal mooie stranden in de Panhandle en ook in Alabama. Wij hebben zelf de USS Alabama nog nooit bezocht, maar wel vergelijkbare schepen, ik denk dat dat ook erg leuk is met een kleuter.
Onze toen 5-jarige vond de Tabasco fabriek op Avery Island overigens ook facinerend.
Als je in Florida nog niet genoeg alligators hebt gezien is Gator Country in Beaumont een optie om ze van heel dichtbij te zien. Of net buiten Houston Brazos Bend SP om ze in het wild te zien. Wij hebben daar nog nooit geen alligators gespot, maar hartje winter is verre van ideaal. Wij zijn er wel eens op een grijze, koude dag geweest, toen tijdens een lange wandeling uiteindelijk 2 gespot. Op zonnige, warme dagen struikel je daar over de alligators, en we hebben er ook meerdere keren een nestje jonkies gezien.
Terug in Texas!
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door MrsBucket »

Ok, onze route uitgeschreven. Eigenlijk staat bijna niets vast, behalve het hotel in Vegas, dat hebben we al geboekt. Verder ligt alles open, want we hebben een camper. De reden dat we toch een hele route hebben uitgeschreven, is dat we met een kleuter reizen en met hem niet helemaal op de bonnefooi durven te gaan. Een back-up plan in de vorm van een route vinden we erg prettig. Daarnaast is het erg toffe voorpret natuurlijk!

Dag 1-5: vliegen op Newark, ophalen camper, logeren bij schoonfamilie

Dag 6: Easton, PA - Bentleyville, PA
Dag 7: Bentleyville, PA - Louisville, KY
Dag 8: Louisville, KY - Jonesburg, MO
Dag 9: Jonesburg, MO - Lawrence, KS
Dag 10: Lawrence, KS - Shawnee County, KS
Dag 11: Shawnee Couty, KS - Morland, KS
Dag 12: Morland, KS - Limon, CO
Dag 13: Limon, CO - Grand Lake, CO
Dag 14: rustdag
Dag 15: Grand Lake, CO - Fruita, CO
Dag 16: Fruita, CO - Moab, UT
Dag 17: Moab, UT - Blanding, UT
Dag 18: Blanding, UT - Kayenta, AZ
Dag 19: Kayenta, AZ - Grand Canyon Village, AZ
Dag 20: Grand Canyon Village, AZ - Glendale, UT
Dag 21: Glendale, UT - Escalante, UT
Dag 22: Escalante, UT - Las Vegas, NV
Dag 23: rustdag
Dag 24: Las Vegas, NV - Oatman, AZ
Dag 25: Oatman, AZ - Wood Canyon Road, CA (Thanksgiving)
Dag 26: Wood Canyon Road, CA - Selma, CA
Dag 27: Selma, CA - Midpines, CA
Dag 28: Midpines, CA - Cambell, CA
Dag 29: rustdag (San Francisco)
Dag 30: rustdag
Dag 31: rustdag
Dag 32: Cambell, CA - Capitola, CA
Dag 33: Capitola, CA - Prewitt Ridge, CA
Dag 34: Prewitt Ridge, CA - Shandon, CA
Dag 35: Shandon, CA - Santa Barbara, CA
Dag 36: Santa Barbara, CA - Malibu, CA
Dag 37: Malibu, CA - Anaheim, CA
Dag 38: Disneyworld
Dag 39: Disney California Adventure
Dag 40: Anaheim, CA - Bonita, CA
Dag 41: rustdag (San Diego)
Dag 42: rustdag
Dag 43: Bonita, CA - Chiriaco Summit, CA
Dag 44: Shiriaco Summit, CA - Yuma, AZ
Dag 45: Yuma, AZ - Ajo, AZ
Dag 46: Ajo, AZ - Buenos Aires National Wildlife Refuge, AZ
Dag 47: Buenos Aires, AZ - Green Valley, AZ
Dag 48: Green Valley, AZ - Cochise, AZ
Dag 49: Cochise, AZ - Deming, NM
Dag 50: Deming, NM - Las Cruces, NM
Dag 51: Las Cruces, NM - Fort David, TX
Dag 52: Fort David, TX - Fort Stockton, TX (1e kerstdag)
Dag 53: Fort Stockton, TX - Comstock, TX
Dag 54: Comstock, TX - San Antonio, TX
Dag 55: San Antonio, TX - Gillespie County, TX
Dag 56: Gillespie County, TX - Austin, TX
Dag 57: rustdag (Austin, TX)
Dag 58: rustdag (oudjaarsavond)
Dag 59: Austin, TX - Port Bolivar, TX
Dag 60: Port Bolivar, TX - Sulphur, LA
Dag 61: Sulphur, LA - Lafayette, LA
Dag 62: Lafayette, LA - New Orleans, LA
Dag 63: rustdag (New Orleans, LA)
Dag 64: New Orleans, LA - Grassy Point, FL
Dag 65: Grassy Point, FL - Bristol, FL
Dag 66: Bristol, FL - Jacksonville, FL
Dag 67: rustdag (Jacksonville, FL)
Dag 68: rustdag
Dag 69: Jacksonville, FL - Astor, FL
Dag 70: Astor, FL - Orlando, FL
Dag 71: rustdag (DisneyWorld)
Dag 72: rustdag
Dag 73: rustdag
Dag 74: rustdag
Dag 75: ...

We vertrekken op dag 88 vanuit Orlando naar Nederland. De laatste dagen mogen we dus nog invullen. Het liefst hebben we nog wat meer invulling ergens tussen California en Florida.
Laatst gewijzigd door MrsBucket op 29 sep 2019, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door MrsBucket »

@hemmie Bedankt voor je tips!

Even een algemene vraag: Ik reis samen met mijn vrouw, we zijn dus een echtpaar van 2 vrouwen. Zij is Amerikaans en we hebben allebei het idee dat we Alabama het beste kunnen overslaan, zodat we niet gestenigd worden zeg maar. Klopt ons vooroordeel?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door Martin & Marianne »

Over het grootste deel kan ik niets zeggen masr ik verbaas me over de korte tijd voor Moab. Daar zou ik zeker wat meer nachten blijven.
En waarom Blanding en Kayenta? Ik zou in plaats van Blanding een nacht Moab extra doen. En in plaats van Kayenta voor Monument Valley kiezen.
Het heen en weer rijden nasr de Grand Canyon lijkt nogal gehaast. Misschien overslaan?
Een dagje aan Lake Powell is ook niet gek.

Marianne
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door MrsBucket »

@Martin & Marianne Ik moet zeggen dat de omgeving van Moab ons niet echt trekt. We gaan erheen om het een keer gezien te hebben, omdat we er langs komen. Maar we zijn enthousiaster over het deel van de reis na Vegas.
We kiezen voor Blanding en Kayenna omdat daar campsites zijn die gratis zijn en goede reviews krijgen op freecampsites.org. We gaan namelijk zoveel mogelijk boondocken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door Martin & Marianne »

Gratis overnachten begrijp ik met zoveel dagen. Het tikt dan wel aan. Maar toch jammer dat je op die manier wel leuke plaatsen mist. Wij stonden een paar weken geleden voor 20 dollar op een prachtige plek in Monument Valley. In de parken is het over het algemeen niet duur. Misschien met een camper wel wat duurder dan met een tent maar dat zal van de voorzieningen afhangen.

Ik zie een rustdag staan bij Grand Lake. Wij hadden daar vorige week al nachtvorst dus hou rekening met lage temperaturen.

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door hemmie »

MrsBucket schreef:
29 sep 2019, 20:41

Even een algemene vraag: Ik reis samen met mijn vrouw, we zijn dus een echtpaar van 2 vrouwen. Zij is Amerikaans en we hebben allebei het idee dat we Alabama het beste kunnen overslaan, zodat we niet gestenigd worden zeg maar. Klopt ons vooroordeel?
Ik kan er niet veel over zeggen, want geen ervaring, maar eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat het zo heftig zal zijn als je daar als toerist een paar dagen bent. Jullie kunnen immers net zo goed zussen of gewoon vriendinnen o.i.d. zijn. Wonen in Alabama lijkt me idd in jullie situatie minder geslaagd (al zullen er ongetwijfeld steden zijn waar ook dat wel meevalt), maar dat is wat anders.

Texas is toch ook behoorlijk conservatief, maar de vorige burgemeester van Houston was lesbisch, dus dat valt dan toch weer mee.
Terug in Texas!
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door winterpark »

Het lijkt alsof jullie National Parks op de route overslaan, is dat zo, of komt dat nu omdat je grofweg de route hebt aangegeven? En gaan jullie echt bijna elke nacht verkassen, moet dat vanwege het boondocken?

Ik kan wel iets zeggen over het laatste stukje. In Alabama vonden wij Fairhope een keer mooi en gastvrij stadje (nee, ik niet dat je daar gestenigd wordt ;-)). In de Panhandle vonden wij Pensacola erg leuk, Apalachicola verderop ook (maar wel een klein beetje redneck). Dan als je de kust van Florida pakt is St Augustine de moeite waard, Jacksonville niet echt. En verderop New Smyrna Beach, mocht je nog wat strand willen zien.
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door MrsBucket »

Misschien moet ik de route niet in ‘dagen’ uitschrijven, maar in ‘reisdagen’. De voornaamste reden om de route uit te schrijven, is omdat ik het heel moeilijk in te schatten vind hoeveel tijd we overal hebben. Ik heb geen zin om pas 1 dag voor onze vlucht in Florida aan te komen, maar ik hoef daar ook geen 1,5 maand door te brengen. Dus heb ik het, voor mijn gemoedsrust, nodig om in ieder geval een indicatie te hebben van hoe lang we overal door kunnen brengen. Ik merk dat we in deze planning tijd over hebben aan het eind en dus ergens anders tijd kunnen toevoegen.

@Martin & Marianne In Grand Lake logeren we bij kennissen, vandaar dat we daar een rustdag hebben.

We verkassen bijna dagelijks omdat ons dat fijn lijkt. Hoewel we ook gewoon twee nachten ergens kunnen blijven als het ons bevalt, natuurlijk. Maar dat weten we pas als we er zijn. Aan het eind hebben we, volgens mij, redelijk wat dagen over dus we hebben speling.

Ik heb nu alleen de route aangegeven met waar we overnachten, niet met wat we overdag en onderweg doen. We bezoeken zeker de nationale parken, we gaan naar Zion, Bryce, Grand Canyon (Antelope slaan we over, dat vind ik te prijzig. Ik weet namelijk zeker dat mijn kleuter dat niet leuk gaat vinden en we alleen maar kleuterdrama gaan krijgen daar), Yosimite, Big Sur, Joshua Tree, Big Bend en nog veel meer. Maar allemaal niet meer dan een dag volgens deze planning. Dat is vanwege voorgenoemde kleuter (dagenlang wandelen zit er simpelweg niet in) en vanwege het weer.

Ik begrijp dat dit zonde lijkt, dat we zo weinig tijd doorbrengen in de parken, maar met onze kleuter en in deze periode is dit het hoogst haalbare. En nogmaals, als het ons ergens bevalt, dan blijven we wat langer. Want dat kan gewoon.

@winterpark In Jacksonville kunnen we ook bij kennissen overnachten, vandaar dat we daar een par nachten blijven. Ik ga naar de andere plaatsen kijken die je beschrijft.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door hemmie »

Ik kan niet over de hele route iets zeggen, maar ik zie niet hoe je in deze route ergens Big Bend zou bezoeken? Op welke dag had je dat willen doen, dag 53? Wij waren dit voorjaar in Big Bend (met een 6-jarige, bijna 7), deden geen echt lange wandelingen, maar hadden echt wel meerdere dagen nodig om het park te zien. Het is een groot park, dus je bent al lang onderweg om de verschillende (totaal verschillende) delen van het park te zien. Als je echt alleen wat hoogtepunten wil zien is 1 volle dag wellicht voldoende, maar dan moeten je dus wel 2 nachten in het park overnachten (of misschien in Terlingua als het niet anders kan), niet uren rijden van de ingang van het park. Van Fort Davis naar Stockton via Big Bend is al bijna 5 uur rijden, met de korte dagen in de winter heb je dan vrijwel geen tijd in het park, dan kun je het beter overslaan. Je hebt nl. ook al weinig tijd voor Davis Mountains de dag er voor, en je komt de dag ervoor dichtbij Whites Sands, Carlsbad Caverns en Guadalupe Mountain, maar hebt voor alledrie geen tijd.
Als je wel naar Big Bend wil op dag 53, en de dag erna naar Comstock (voor Seminole Canyon?) dan is de overnachting in Fort Stockton ook niet logisch. Er is daar eigenlijk niets, en je rijdt er voor om.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp echt niet hoe je de parken die je opnoemt wilt bezoeken. Je bent behalve bij de GC nergens in de buurt van een NP. En juist de GC is met een kleuter het minst aantrekkelijk om te bezoeken. Waarom geen tijd voor Zion? En waarom zou een kleuter de parken niet leuk vinden? Je hoeft toch niet alleen maar te wandelen daar? Is het wel leuk om elke dag weer ergens anders te staan?

Marianne
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door MrsBucket »

We hebben alles nog eens bekeken en de planning het raam uit gegooid. Ons motto wordt “we zien wel”. Als het ergens tof is, blijven we en als het ergens niet leuk is (of rotweer), rijden we door. We vertrekken maandag!
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door MrsBucket »

We zijn ondertussen een kleine maand onderweg en we hebben de tijd van ons leven. We hebben geen planning, alleen een globale route die we volgen en we kijken naar het weer en naar hoe het met ons gaat. Zo zijn we nu een paar dagen in Bakersfield, omdat het enorm sneeuwt in Yosemite en we daarop wachten.
Onze kleuter vindt het ook allemaal erg tof, maar we moeten wel zorgen dat we een goede afwisseling hebben tussen natuur en speeltuinen. Gelukkig vermaakt hij zich ook wel in de natuur, maar daar heeft hij weinig contact met leeftijdsgenootjes en dat heeft hij af en toe wel nodig.

We hebben tot nu toe de volgende parken/steden gezien (niet in chronologische volgorde, maar uit mijn hoofd):
- Canyonlands
- Bryce
- Arches
- Grand Canyon
- Mojave National Monument
- Monument Valley
- Rockies
- Sequoia National Forest
- Navajo National Monument
- Death Valley
- Natural Bridges National Park
- Valley of the Gods
- Mexican Hat
- Las Vegas
- Denver

Ik ben vast nog iets vergeten ergens...

De komende weken staan op de planning (ook niet op chronologische volgorde):
- Yosemite (als het weer beter wordt)
- San Francisco
- Highway 1
- LA
- Disneyland en DCA
- San Diego
- Big Sur
- Joshua Tree
En dan daar het oosten.

We rijden rond in een Big Sur van Escape Campervans en dat is echt zo tof en fijn. We hebben nu zo’n 4500 mijl gereden denk ik en het verbruik is prima. We hebben 1x buiten in de sneeuw moeten staan koken, maar verder hebben we goed weer gehad. We hebben in totaal $14 uitgegeven in de afgelopen weken aan slaapplaatsen, dat was in Death Valley. Verder staan we alleen op gratis plekken. Het is leuk om die te zoeken en niet te weten waar je uit komt. Heel groot avontuur zo!
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door markro »

Dank voor de update. Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben.
Goede reis verder en veel plezier.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door Mrvanilla »

Goed te horen!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door nieuwenoord »

Heerlijk als je zo in alle vrijheid durft en kunt reizen. Wij zijn daar veel te benauwd voor, alles moet geboekt en geregeld zijn. Tof!
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis MrsBucket: november-december-januari 2x cross country

Bericht door MrsBucket »

We zijn bijna een maand verder en hebben alles van ons lijstje gezien wat ik opnoemde in mijn vorige post. Gister zijn we Texas binnen gereden. We hebben wat tijd doorgebracht in Tucson, waar we heerlijk weer hadden vlak voor kerst. Nu zijn we onderweg naar Austin, omdat we daar een kennis hebben wonen waar we even mogen logeren. Daarna rijden we naar Florida (met tussenstops links en rechts) om nog een paar weken zon/zee/strand te hebben. Het is nog steeds erg tof!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer