Reis schre062: Texas in de winter.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
schre062
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Reis schre062: Texas in de winter.

Bericht door schre062 »

Afgelopen 2 winters in Californië en Florida geweest. Nu hadden we het idee is Texas misschien een mooie winterbestemming.
Ik zit dan te denken aan januari/februari. Hoe is het weer daar? En zijn er mensen die een rondreis gedaan hebben in Texas. Zit te denken aan 16-18 dagen. Misschien is combi New Mexico en Texas ook nog mooi alternatief.
Phoenix-L.A. 2011
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Texas in de winter

Bericht door winterpark »

18 dagen zou perfect zijn!

Wij hebben in april dit rondje gedaan, onze mooiste reis tot nu toe.
Hoogtepunten waren voor ons:
- Austin
- Big Bend NP
- De Indian Lodge in Davis Mountains SP
- Palo Duro Canyon
- Santa Fe
- Caprock Canyons

Een collega van mij is in januari geweest en ik denk dat ik dan zo zuidelijk mogelijk zou blijven. Dus niet naar Santa Fe bijv, en misschien zelfs niet naar Amarillo.
Maar misschien heeft @hemmie specifieker advies daar over.

1. Amsterdam - Austin
2. Austin
3. Austin - Enchanted Rock State Park - Del Rio
4. Del Rio - Seminole Canyon - Big Bend NP
5. Big Bend NP
6. Big Bend NP
7. Big Bend NP - Alpine - Fort Davis / Davis Mountains (Indian Lodge)
8. Davis Mountains - Carlsbad
9. Carlsbad (CB Caverns)
10. Carlsbad - White Sands - Santa Fe
11. Santa Fe
12. Santa Fe - Amarillo
13. Amarillo (Palo Duro Canyon)
14. Amarillo - Caprock Canyons SP - Florence (wijngaard boven Austin!!)
15. Florence
16. Florence - Austin - Amsterdam
17. Austin
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Texas in de winter

Bericht door hemmie »

Wat betreft Oost-Texas, Houston is milder van klimaat dan de andere steden verder landinwaarts, zeker Dallas kan best koud zijn in de winter. Houston heeft in de winter zat dagen dat het boven de 20 komt, maar soms ook dagen met nachtvorst en overdag niet meer dan 5 graden. Extreme kou (overdag nog onder/rond het vriespunt) komt weinig voor, maar is mogelijk. Maar voor alle steden geldt volgens mij wel dat je in de winter mooie zonnige en redelijk warme dagen kunt treffen, maar ook gure, koude dagen als er een koufront langs komt. Februari is beduidend warmer dan januari, in de jaren dat wij hier wonen hebben we in Houston volgens mij nog nooit in februari echt koud weer gehad, dus ik zou in elk geval voor februari gaan.
Ik ben minder bekend met West-Texas in de winter, ik weet wel dat je in Big Bend sneeuw kunt treffen, en Davis Mountains vond ik in maart nog flink koud.
Wij hebben zelf altijd de 2e week van maart schoolvakantie, dat vind ik echt een ideale tijd om in Texas te reizen (of het stukje New Mexico net over de grens). Niet te warm, niet te koud. Neemt niet weg dat zeker de nachten landinwaarts en/of op grotere hoogte nog wel kunnen tegenvallen. Ik heb wel eens gekeken naar Amarillo en ook naar de regio rond Santa Fe, dat is goed te doen, maar leek mij nog wat fris om te gaan tentkamperen. Als je eind februari kunt gaan zul je grotendeels datzelfde fijne weer al hebben denk ik (2e volle week maart is voor velen in TX spring break, en sommige gebieden de weken erna, dus als je voor die tijd gaat is het beduidend rustiger en goedkoper). Januari is wat meer een gok denk ik.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
schre062
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis schre062: Texas in de winter.

Bericht door schre062 »

Hartelijk dank voor jullie reacties. Vandaag naar Tioga in Zwolle geweest. Daar was een presentatie van een te rijden route met start en eindpunt Dallas.
Route is dan;
Dag 1 Amsterdam-Dallas
Dag 2 Dallas
Dag 3 Dallas-Fort Worth
Dag 4 Fort Worth-Abilene
Dag 5 Abilene-Midland
Dag 6 Midland-Big Bend
Dag 7 Big Bend
Dag 8 Big Bend-Del Rio
Dag 9 Del Rio-Bandera
Dag 10 Bandera-SAN Antonio
Dag 11 SAN Antonio
Dag 12 SAN Antonio-Fredericksburg
Dag 13 Fredericksburg-Austin
Dag 14 Fredericksburg
Dag 15 Fredericksburg-Austin
Dag 16 Austin
Dag 17 Austin-Dallas
Dag 18 Dallas-Amsterdam

Lijkt een mooie route. Genoeg te zien.
Phoenix-L.A. 2011
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis schre062: Texas in de winter.

Bericht door winterpark »

Aan het eind gaat er even wat mis geloof ik. Wil je drie nachten in Fredericksburg zitten? Ik zou zéker een extra nacht doorbrengen in Big Bend NP.
En ik zou denk ik er toch ook voor kiezen om de overnachting in Abilene te laten vallen, en in plaats daarvan direct naar Midland te rijden en vanaf daar naar Big Bend. Niks mis met Abilene hoor, maar niet veel te doen. Wij hebben er een nachtje geslapen (heb ik niet goed genoteerd in ons rondje zie ik), maar tis nou niet bepaald een trekpleister. Dan hou je dus ook een extra nacht in Big Bend NP over. En ik zou kijken of je de Chisos Lodge in het park kunt boeken.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis schre062: Texas in de winter.

Bericht door hemmie »

Inderdaad, extra nacht voor Big Bend. Tenzij je echt begin januari ofzo wil gaan, dan ben je misschien wat beperkt door het weer. Dag minder in Fredericksburg kan inderdaad prima.
Verder vind ik persoonlijk het eerste stuk niet geweldig. Ik ben sowieso niet zo'n fan van Dallas/Fort Worth, je hebt er nu 2 volle dagen, dan zou ik vooraf wel even goed bedenken wat je plannen daar zijn. 6th Floor Museum is overigens zeker wel de moeite waard als je in Dallas bent. Ik weet ook niet precies wat je plannen voor Abilene zijn, ze hebben er een leuk dierentuintje, maar verder zou ik het zo niet weten. Midland e.o. ken ik zelf ook niet goed, deels omdat het daar duur overnachten is (vanwege de oliewinning), maar deels ook omdat er volgens mij ook niet zo veel speciaals is. Ik zou dus ook Abilene overlsaan, en wellicht nog wat verder rijden dan Midland, zodat je de volgende dag al vroeg in Big Bend bent. Wij hadden dit voorjaar 2,5 dag in Big Bend, en hadden zeker niet te veel tijd daar.
Daarnaast, je rijdt nu helemaal naar West-Texas alleen voor Big Bend. Als je die kant toch al op gaat zou ik overwegen het te combineren met Davis Mountains SP, Guadalupe Mountains, Carlsbad Caverns en/of White Sands. Of pak Palo Duro Canyon SP en Caprock Canyons SP erbij, ik ben er zelf nog niet geweest maar dat schijnt ook erg mooi te zijn. Maar beginnen en eindigen in Dallas is dan misschien niet zo handig, een rondje vanuit Austin of San Antonio is dan denk ik beter, of een one-way waarbij je eindigt in El Paso of Albuquerque.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis schre062: Texas in de winter.

Bericht door chippie777 »

Wij hebben ook een reis door Texas gemaakt. Was niet in de winter maar het was een van onze mooiste usa reizen. Ik zou proberen om de White Sands in NM in te passen. Dat is echt een prachtig park. En inderdaad een extra nacht in Big Bend is ook aan te raden.
Wie weet haal je nog wat uit ons blog.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis schre062: Texas in de winter.

Bericht door winterpark »

Je zou ook kunnen overwegen om het rondje zo te doen (ook nav wat @hemmie schrijft)
Met dit schema heb je nog twee dagen over, dus zou je idd White Sands kunnen meepakken, of een nachtje extra in San Antonio.
Zou ook even goed kijken hoe het weer rond Amarillo is in die tijd.

1. Amsterdam - Austin
2. Austin
3. Austin - Enchanted Rock State Park - Fredericksburg - San Antonio
4. San Antonio - Del Rio
5. Del Rio - Big Bend NP
6. Big Bend NP
7. Big Bend NP
8. Big Bend NP - Fort Davis
9. Fort Davis - Carlsbad
10. Carlsbad - Amarillo
11. Amarillo (Palo Duro)
12. Amarillo - Caprock Canyons - Wichita Falls
13. Wichita Falls - Dallas/Fort Worth
14. Dallas/Fort Worth
15. Dallas/Fort Worth - Austin
16. Austin - Amsterdam
Gebruikersavatar
schre062
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis schre062: Texas in de winter.

Bericht door schre062 »

Weer heel veel goeie tips. De route met Fredericksburg klopte niet helemaal, moet 1 dag minder zijn. De tussenstop Abilene en Midland zijn er door Tioga in de route gezet om niet te lange reisdagen te hebben, maar na jullie tips kan dat inderdaad wel anders.
De optie met een deel New Mexico zouden we zeker opnemen in de route. We willen wel liever vliegen naar Dallas ipv Austin omdat dat 1 vlucht is.
Phoenix-L.A. 2011
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Reis schre062: Texas in de winter.

Bericht door nieuwenoord »

Wij hadden in 2016 half april nog sneeuw in Santa Fe. Was echt heel koud ... brrr.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis schre062: Texas in de winter.

Bericht door hemmie »

Als je persé rechtstreeks wil vliegen is Houston ook nog een optie. Ik lees net dat KLM vanaf mei ook rechtstreeks op Austin gaat vliegen, maar daar heb je niets aan als je komende winter wil gaan.
Wel zonde om een heel eind extra te moeten rijden alleen om een overstap te vermijden.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
schre062
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis schre062: Texas in de winter.

Bericht door schre062 »

We moeten zeker wel wat geluk hebben met het weer, maar dat het een keer wat kouder is vinden we niet erg.
Phoenix-L.A. 2011
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
Gebruikersavatar
schre062
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis schre062: Texas in de winter.

Bericht door schre062 »

Dit is nu de route die we in gedachten hebben.

Dag 1 Amsterdam-Dallas
Dag 2 Dallas-Austin
Dag 3 Austin-Fredericksburg
Hamilton pool, Pedernales Falls, Lyndon B Johnson State Park, Enchanted Rock
Dag 4 Fredericksburg
Dag 5 Fredericksburg
Dag 6 Fredericksburg-San Antonio
Dag 7 San Antonio- Del Rio
Dag 8 Del Rio-Big Bend NP
Dag 9 Big Bend NP
Dag 10 Big Bend NP
Dag 11 Big Bend NP-Guadeloupe Mountains NP
Dag 12 Guadeloupe Mountains NP-Carlsbad Caverns
Dag 13 Carlsbad-Alamogordo (White Sands NM)
Dag 14 Alamogordo-Albuquerque
Dag 15 Albuquerque
Dag 16 Albuquerque-Amarillo ( Palo Duro Canyon SP)
Dag 17 Palo Duro Canyon SP
Dag 18 Palo Duro Canyon SP-Abilene
Dag 19 Abilene-Fort Worth
Dag 20 Fort Worth-Dallas
Dag 21 Dallas-Amsterdam

Ben benieuwd of deze route te doen is.
Zitten nog te twijfelen of we ook Santa Fe niet moeten nemen en dan 1 nacht Albuquerque inleveren. Ik weet niet wat jullie ervaringen zijn.
Laatst gewijzigd door schre062 op 06 okt 2019, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Phoenix-L.A. 2011
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis schre062: Texas in de winter.

Bericht door winterpark »

Leuke route zo!!!
Ik heb nog een paar dingetjes:
- Je bedoelt dat je op dag 3, 4 en 5 het lijstje wil zien wat je noemt toch? Dus Enchanted Rock en Pedernales Falls?
- Ik zou persoonlijk na Big Bend NP in Fort Davis overnachten en dan de volgende dag doorrijden naar de Caverns en dan in Carlsbad slapen (wij hebben hier in een super mooie, wel prijzige, b&b geslapen). Je hebt namelijk geen overnachtingsmogelijkheden bij de Guadeloupe Mountains dus je eindigt dan sowieso in Carlsbad. Plus het is niet echt een autopark, tenzij je wilt wandelen zou ik het wellicht laten
- Santa Fe lijkt me inderdaad te riskant qua weer

Ik zou zo laat mogelijk proberen te gaan, dus half/eind februari (en oppassen met springbreak begin maart natuurlijk).
Gebruikersavatar
schre062
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis schre062: Texas in de winter.

Bericht door schre062 »

Klopt In Fredericksburg willen we die uitstapjes maken. Schijnt een mooie omgeving te zijn.
Een goeie tip. Fort Davis.
We willen 15 februari starten en zijn 5 maart dan terug.
Zou eventueel nog een week later kunnen plannen. In Big Bend schijnt het overigens nogal moeilijk te zijn om daar te overnachten. Hebben jullie tips?
Phoenix-L.A. 2011
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis schre062: Texas in de winter.

Bericht door winterpark »

Ja, de Chisos Mountain Lodge! :) Gelijk kijken of ze een kamer vrij hebben. Zo niet: de komende tijd 4x per dag checken ;-)
Dat is wat mij betreft de allerbeste plek. Midden in het pak. Al het andere is minstens een halfuur rijden.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis schre062: Texas in de winter.

Bericht door winterpark »

Oh en in Fort Davis kun je dus heel mooi slapen in de Indian Lodge in Davis Mountains State Park. Vonden wij ook heel bijzonder! Leuk voor een nachtje.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis schre062: Texas in de winter.

Bericht door Ing »

Texas in de winter, ben heel benieuwd hoe jullie het gaan hebben! Leuk. Ik ben vorig jaar april geweest en vond het echt geweldige staat.
schre062 schreef:
06 okt 2019, 18:03
Dag 11 Big Bend NP-Guadeloupe Mountains NP
Dag 12 Guadeloupe Mountains NP-Carlsbad Caverns
Dag 13 Carlsbad-Alamogordo (White Sands NM)
Dag 14 Alamogordo-Albuquerque
Dag 15 Albuquerque
Dag 16 Albuquerque-Amarillo ( Palo Duro Canyon SP)
Dag 17 Palo Duro Canyon SP
Dag 18 Palo Duro Canyon SP-Abilene
Dag 19 Abilene-Fort Worth
Dag 20 Fort Worth-Dallas
Dag 21 Dallas-Amsterdam
Op jullie eerste deel heb ik niet zoveel aan te merken, tweede deel wel wat opmerkingen.
Sowieso proberen de Chisos Lodge in Big Bend te reserveren! Echt heeel erg de moeite waard.

Als je vanuit Big Bend rijdt neem dan vanaf Terlingua de 170, de route langs Big Bend Ranch State Park, tot Presidio, en rijdt vanaf daar naar het noorden. Dit is echt een prachtige route langs de rivier en de grens, erg mooi.
Net zoals @winterpark aangeeft, kies een slaapplek uit in Fort Davis of eventueel Alpine en rijdt vanaf daar de volgende dag naar Guadeloupe Mountains NP. Marfa, Alpine en Fort Davis zijn grappige stadjes met wat geinige bezienswaardigheden en in Fort Davis is bijvoorbeeld ook nog een Historic Monument e.d.
Vervolgens overnacht in Carlsbad of Artesia (iets verder en klein beetje heen en weer rijden, maar veel goedkopere en betere hotels) en dan door naar White Sands etc.

Voor Carlsbad Caverns zou ik vooraf even kijken of je een tour wilt doen door de caverns (zeker aan te raden, Winterpark en ik hebben toevallig samen de King's Palace tour gedaan en vond ik erg leuk!) en die tour dan ook altijd vast boeken. Ze gaan namelijk maar paar keer per dag, wel zo handig om hier beetje mee uit te kienen hoe laat je op bestemming bent.

Je zou vanuit Albuquerque altijd nog Sante Fe kunnen bezoeken, mocht het weer meezitten.

Wat denk je 2 nachten in Palo Duro Canyon SP te gaan doen? Mooi park, maar ik weet niet of je er zo lang kunt vermaken. Amarillo zelf vond ik verder niet heel bijzonder, al zitten er wat grappige Route 66 dingen.

Daarnaast: Vanuit Amarillo zou ik in 1 ruk doorrijden naar Fort Worth/Dallas ipv via Abilene. Dan kun je een extra nachtje Fort Worth of Dallas pakken, zodat je voor beide steden 1 dag hebt. Ik vond beide steden namelijk best de moeite waard (Stockyard, Fifth Floor Museum, leuke restaurantjes, sfeer proeven, downtown Fort Worth is heel gezellig) en dan hoef je niet een 'nacht/dag' te verspillen aan Abilene. In 5,5 uur (350 mijl) zit je in Fort Worth vanaf Amarillo.

Ik zou er zelf zoiets van maken:

Dag 11 Big Bend NP - via route 170 - Alpine/Fort Davis
Dag 12 Alpine/Fort Davis - Guadeloupe Mountains NP - Carlsbad/Artesia
Dag 13 Carlsbad/Artesia - Carlsbad Caverns - Alamogordo
Dag 14 Alamogordo (White Sands NM) - Albuquerque
Dag 15 Albuquerque
Dag 16 Albuquerque -Amarillo ( Palo Duro Canyon SP)
Dag 17 Palo Duro Canyon SP
Dag 18 Amarillo -Fort Worth
Dag 19 Fort Worth (dag spenderen in Fort Worth)
Dag 20 Fort Worth - Dallas (dag spenderen in Dallas)
Dag 21 Dallas - Amsterdam
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
schre062
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis schre062: Texas in de winter.

Bericht door schre062 »

Dank winterpark en Ing voor het meedenken.

We dachten dat we in Palo Duro Canyon wel een rustige dag in konden plannen met ook een wandeltocht daar bij het park. Een goeie tip overigens om dan daarna direct door te rijden naar Fort Worth.

De Chicos lodge in Big Bend staat in de planning. Omdat het in deze periode nog niet echt druk is kunnen we altijd nog bepalen of we Albuquerque of Santa Fe aandoen. De hotels in dat stuk boeken we dan als we in de buurt zijn.

Zie nu alleen dat er in deze periode geen directe vluchten zijn op Dallas. Wel op Houston. Misschien de route nog eens beter bekijken. Ik heb liever een directe vlucht.
Phoenix-L.A. 2011
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
usaroadtripfan
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2019, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis schre062: Texas in de winter.

Bericht door usaroadtripfan »

In maart 2020 vertrekken wij naar Texas. We zijn druk met het uitzoeken van een route en bezienswaardigheden. Veel informatie vinden we hier en vinden dit erg prettig. Superhandig en dank je wel dat jullie dit delen. :clap: :offtopic:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer