Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door asv60 »

Zit ik net op de site van KLM te kijken. Zie ik daar een ticket ams-mco 26 sept- 3okt directe vlucht voor 450 euro. Mooie prijs dacht ik, wel light tarief.
Klik ik door en denk dan komt er 110 euro bij voor standaard tarief. Maar nee, er komt 426 euro bij voor standaard tarief!
Hebben jullie zoiets wel eens gezien?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Division »

Ja bij SWISS waarbij het Light-tarief omhoog schiet van 500 euro naar 1250 euro voor het standaard tarief.
Afbeelding
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door asv60 »

Dat is helemaal bizar.
Ik vraag me af, als ik dit light tarief boek of ik dan naderhand wel voor 110 euro een koffer bij kan boeken.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Dat kan voorkomen. De airline heeft dan alleen een unbundled tarief gepubliceerd met dat tarief, zonder matching standaard economy tarief. Als je goed oplet zul je zien dat in dit geval de fare base geheel anders is.

Het light tarief is dan bijvoorbeeld VLP9NL (boekingsklasse V, fare LP9NL), maar het reguliere tarief is dan opeens NSLRNL. Andere fare base, andere boekingsklasse, omdat VSP9NL niet bestaat maar dat aanbiedingstarief alleen als "light" gedefinieerd is. KLM had daar tijdens deze "werelddealweken" een handje van zag ik.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

roelb schreef:
18 sep 2019, 09:31
"werelddealweken"
En met de " " zijn de werelddealweken op de juiste manier weer gegeven. Ik heb er nog nooit een fatsoenlijk ticket kunnen vinden wat ik elders zonder hippe marketingterm niet gevonden kan krijgen.
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Miquel »

Het scheelt wellicht 100 euro per ticket.
Het beste is denk ik nog om bv Google flight in de gaten te houden?
plankan
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jul 2013, 06:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door plankan »

Welke luchthavens zijn er in het noordwesten toegankelijk? Ik kijk altijd naar Salt Lake City en Denver.
Ben nu bezig om volgende zomer te gaan. Of is dit nog wat vroeg?
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door SuzieQ »

Je kunt niet vroeg genoeg beginnen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Grouchy »

plankan schreef:
18 sep 2019, 21:20
Welke luchthavens zijn er in het noordwesten toegankelijk? Ik kijk altijd naar Salt Lake City en Denver.
Ben nu bezig om volgende zomer te gaan. Of is dit nog wat vroeg?
In het noordwesten hebben Seattle en Portland directe vluchten met Amsterdam. Voor de rest van de luchthavens in Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming of Alaska mag je vanuit Amsterdam, Brussel of Dusseldorf 1 of meer overstappen.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door tomhster »

Calgary en Vancouver kunnen ook goeie opties zijn, ook allebei direct vanaf Schiphol. Eventueel is San Francisco ook nog een optie.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Coyote »

plankan schreef:
18 sep 2019, 21:20
Welke luchthavens zijn er in het noordwesten toegankelijk? Ik kijk altijd naar Salt Lake City en Denver.
Ben nu bezig om volgende zomer te gaan. Of is dit nog wat vroeg?
Afgaande op jouw reistopic voor volgend jaar zou ik in eerste instantie uitgaan van deze 2 steden. Voor jouw route de beste optie. Vliegvelden in de andere staten die je aandoet zijn veelal duurder om op te vliegen plus het feit dat je een huurauto nodig hebt, die zal bij een kleiner vliegveld ook duurder zijn.

Portland en Seattle liggen dan weer wat uit de buurt, tenzij je je route zo maakt dat je deze steden ook opneemt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
plankan
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jul 2013, 06:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door plankan »

Dat was ik ook aan het denken, vroeg het me gewoon af of ik niets over het hoofd heb gezien.
els70
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2006, 11:15
Locatie: gent
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door els70 »

Ik vlieg volgende maand van Newark naar Londen met UA 16. Nu viel mij dadelijk op aan de map van het vliegtuig dat de First class bijna zo groot is als economy, ik denk zelfs groter. Ook zijn er bijna geen stoelen meer vrij, zowel in economy als in first. Is dit normaal ik heb zoeits nog nooit gezien.
peeweetm
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 nov 2012, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door peeweetm »

Google Flights vindt, dat United in de meivakantie (half april - begin mei) van Düsseldorf naar veel bestemmingen in de USA tickets voor onder de 500 (met ruimbagage), of in de 300 (basic) wil verkopen.
Volgens mij waren deze prijzen ook afgelopen weekend beschikbaar.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Harry »

els70 schreef:
20 sep 2019, 15:13
Ik vlieg volgende maand van Newark naar Londen met UA 16. Nu viel mij dadelijk op aan de map van het vliegtuig dat de First class bijna zo groot is als economy, ik denk zelfs groter. Ook zijn er bijna geen stoelen meer vrij, zowel in economy als in first. Is dit normaal ik heb zoeits nog nooit gezien.
Er zullen op deze route meer zakelijke reizigers zijn dan toeristen, logisch dat ze dan ook een toestel inzetten met een relatief grote business class.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door PSVwally »

Even kijken of ik dit nou goed interpreteer.
With Basic Economy, you'll only be able to check in for your flight through united.com or the United app if you indicate that you're checking a bag. To check your bag, you'll go to a check-in counter or designated kiosk in the airport lobby. If you begin check-in and do not indicate that you're checking a bag, you'll need to finish checking in for your flight at the airport.
Ik vlieg basic economy en alleen met handbagage. Ik kan dus deels online inchecken en de rest van de check-in kan ik pas afmaken op Schiphol bij een kiosk? De reden dat ik juist zo vlieg is omdat ik juist die counters en kiosken wilde vermijden.....
On trans-Atlantic flights, your carry-on baggage allowance is the same as for standard Economy tickets.
Dus ik mag handbagage en 1 persoonlijk item meenemen? Ik wil een kleine rugzak meenemen waar mijn elektronische zaken als camera en opladers en dergelijke in zit...
Maar hoe zit dit eigenlijk dan met de vlucht NA de overstap.. Ik vlieg van AMS naar HOUston en daarna nog door naar LA...moet ik dan eigenlijk het 2e deel voor het persoonlijke item betalen?

Normaal zou ik dit allemaal veel eerder uitgezocht hebben, maar ik heb er deze keer zeer weinig tijd voor gehad. En in de mail van Gate1 staat eigenlijk ook gewoon dat je online kunt inchecken
Online inchecken doe je op de website van United Airlines. Dit kan vanaf 24h tot 180 min voor vertrek. Gebruik altijd bovenstaande incheckgegevens.
• Na het inchecken ontvang je een digitale boarding pass. Deze heb je nodig op de luchthaven. Print je boarding pass uit of laat zien op je smartphone (indienmogelijk).
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Coyote »

Volgens mij kun jij gewoon online inchecken. Je geeft dan ook op of je bagage hebt. Jij niet in dit geval.

Normaal gesproken ga je dan op Schiphol naar de balies van United om je koffer af te geven en krijg je meestal een 'verse' boardingpass, met gatenummer, instap- en vertrektijd of ze vermelden dat aan de balie op je boardingpass die je thuis print.

Of jij die stap nu kunt overslaan durf ik niet te zeggen. :think:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door bedeve »

PSVwally schreef:
20 sep 2019, 21:25

Ik kan dus deels online inchecken en de rest van de check-in kan ik pas afmaken op Schiphol bij een kiosk? De reden dat ik juist zo vlieg is omdat ik juist die counters en kiosken wilde vermijden.....
Heeele goede keuze !
Wanneer vlieg je ? Meteen nadat PSV van Ajax gewonnen heeft ?

to the point.
Je print je boarding pass thuis uit of je gebruikt op Schiphol zo ń automaat waar je je paspoort scant en een instapkaart uitgeprint krijgt
Van mensen die in de rij staan om koffers in te checken wordt bij die incheck ook het paspoort gecontroleerd en worden die gegevens doorgestuurd .
Jij mist dat moment dus moet dat elders ingehaald worden.
Dat moment is bij de gate.
Daar komt je naam op een bord, wordt je omgeroepen , je kunt ook uit eigen beweging even langs de balie bij de gate lopen om je paspoort te laten zien.
Meer is er niet bij.
Voor de terugreis geldt hetzelfde.

Je handbagage en een accessoiretas ....geldt voor je beiide vluchten die samen een boeking ;een reis vormen
Veel plezier !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door covri »

Vraag: ik heb 4 tickets geboekt naar New York. Delta, uitgevoerd door KLM. Light tarief. Nu zie ik dat KLM ons al stoelen heeft toegewezen; tegen betaling zou die kunen wijzigen.
Maar kan ik bij het inchecken deze stoelen ook nog gratis wijzigen?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door PSVwally »

Helaas @bedeve is het tijdens de wedstrijd :oops: Het was immers nog niet bekend wanneer dit gespeeld werd toen ik de reis boekte. Maar misschien is het maar goed ook dat ik de wedstrijd niet zie, want ik vrees dat als we de bal voorin niet hebben we op het middenveld en over de flanken zoek worden gespeeld. Ons centrale duo op het middenveld en onze backs zijn namelijk niet zo goed vind ik.....

Maar goed, bedankt voor de info :thumbup:
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer