Blijft emigreren een droom?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
booze
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 okt 2013, 14:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Blijft emigreren een droom?

Bericht door booze »

Hallo Iedereen,

Mijn droom is om naar Amerika te verhuizen (niet echt een voorkeur waar), zoals velen van jullie! Maar is dit onmogelijk voor mij? Ik heb al heel wat uren gespendeerd op het internet om erachter te komen hoe dit zou kunnen, echter geen geluk met het vinden van een passende weg.

- Green Card Lottery? Ja dit zou kunnen, alhoewel de kans gelijk lijkt aan het winnen van de nationale postcode loterij...
- Werk? Mogelijk, maar het vinden van een sponsor lijkt ook bijna onmogelijk...
- Familie? Ja een Tante, daar kom ik dus ook niet ver mee.
- Investering? Helaas laat het budget dit niet toe.
- Eigen bedrijf? Nope.
- Een Amerikaanse vrouw? Na het zien van "90 day fiance" lijkt mij dit ook niks. Tevens heb ik al een Canadese vriendin :P
- Illegaal? Ja, maar laten we dat maar niet doen.

Blijven er dan nog andere wegen over? Of kan ik mijn droom voor altijd een droom laten? Ik heb wel een Bachelor in ICT, goede baan (ervaring), ik spreek goed engels en ben 28 jaar oud.

Ik hoor graag of jullie mij kunnen helpen. Dankjewel.

Gegroet!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door Hockey »

Onmogelijk? Mischien. Je hebt in elk geval genog opleiding voor de DV lottery, en ook voor een H1B visum.
Helaas hebben wij ook geen geheime weg die wel werkt.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door Queste »

booze schreef:
17 sep 2019, 17:15
Ik heb wel een Bachelor in ICT, goede baan (ervaring)
Kan je er een master bovenop zetten? Dat vergroot je kansen voor een H1B visum.
booze schreef:
17 sep 2019, 17:15
Tevens heb ik al een Canadese vriendin :P
Emigreren naar Canada, naturalizeren en dan voor een TN-visum gaan?
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
booze
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 okt 2013, 14:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door booze »

Queste schreef:
17 sep 2019, 20:04
booze schreef:
17 sep 2019, 17:15
Ik heb wel een Bachelor in ICT, goede baan (ervaring)
Kan je er een master bovenop zetten? Dat vergroot je kansen voor een H1B visum.
booze schreef:
17 sep 2019, 17:15
Tevens heb ik al een Canadese vriendin :P
Emigreren naar Canada, naturalizeren en dan voor een TN-visum gaan?
Een Master gaat hem niet worden, maar van het TN-visum wist ik nog niet af. Goeie tip! Dankjewel. Ik zal mij hier eens in gaan verdiepen. Mocht ik dit visum krijgen en een baan vinden, moeten mijn vriendin en ik dan beide een TN-Visum hebben of kan zij mee met mij? Moet ik hier voor getrouwd zijn?

Ik zal ondertussen zelf wat onderzoek doen, Bedankt!
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door kastelke »

Even een reactie van een Belgische Canadees: TN is een non-immigrant status, dus je kan er enkel maar blijven zolang je in die goedgekeurde job zit.
Als je gehuwd bent, kan je echtgenote mee op dat visum. Of ze mag werken, dat weet ik niet. Moet je zelf even opzoeken.
Als je Canadese vriendin een job heeft die kan kwalificeren voor TN status, dan verdubbel je je kansen (als je met haar trouwt).

https://travel.state.gov/content/travel ... rkers.html
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door dutch_in_seattle »

booze schreef:
17 sep 2019, 17:15
Mijn droom is om naar Amerika te verhuizen (niet echt een voorkeur waar), ...
Ik vind het altijd heel interessant om te zien waarom iemand ervan droomt om naar de V.S. te emigreren. Zeker met een opmerking als "niet echt een voorkeur waar" lijkt het dat je (nog) geen duidelijk beeld van de V.S. hebt gevormd (maar ik kan me natuurlijk vergissen). Dat is mijns inziens ongeveer hetzelfde als naar Europa of Azië te willen verhuizen, zonder een duidelijk idee waar.

Wat trekt jou zo in de V.S.? Wat denk je hier te aan te treffen wat je elders niet kan vinden? Da's echt een open vraag; ik ben gewoon benieuwd. Zeker met een Canadese vriendin is er een weg naar Canada, maar die lijk je niet te willen bewandelen, of hooguit als springplank naar de V.S.

En dit is duidelijk niet bedoeld om de knuppel in het hoenderhok te gooien, hoor. Ik ben gewoon geïnteresseerd.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door Dude »

kastelke schreef:
18 sep 2019, 13:52
TN is een non-immigrant status, dus je kan er enkel maar blijven zolang je in die goedgekeurde job zit.
Klopt officieel maar via een TN visum is het wel mogelijk om via diezelfde werkgever een greencard te bemachtigen. Het is alleen een hele lange weg. En je moet bij dezelfde werkgever blijven werken en die moet nog eens meewillen in jouw verhaal. Wij hadden een Canadees bij ons op het werk die deze route afgelegd heeft. En een paar Mexicanen zijn met hetzelfde bezig ...
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
booze
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 okt 2013, 14:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door booze »

dutch_in_seattle schreef:
18 sep 2019, 21:57
booze schreef:
17 sep 2019, 17:15
Mijn droom is om naar Amerika te verhuizen (niet echt een voorkeur waar), ...
Ik vind het altijd heel interessant om te zien waarom iemand ervan droomt om naar de V.S. te emigreren. Zeker met een opmerking als "niet echt een voorkeur waar" lijkt het dat je (nog) geen duidelijk beeld van de V.S. hebt gevormd (maar ik kan me natuurlijk vergissen). Dat is mijns inziens ongeveer hetzelfde als naar Europa of Azië te willen verhuizen, zonder een duidelijk idee waar.

Wat trekt jou zo in de V.S.? Wat denk je hier te aan te treffen wat je elders niet kan vinden? Da's echt een open vraag; ik ben gewoon benieuwd. Zeker met een Canadese vriendin is er een weg naar Canada, maar die lijk je niet te willen bewandelen, of hooguit als springplank naar de V.S.

En dit is duidelijk niet bedoeld om de knuppel in het hoenderhok te gooien, hoor. Ik ben gewoon geïnteresseerd.
Ik denk dat je mij verkeerd hebt begrepen. Ik heb een heel goed beeld van amerika, alleen heb ik nog niet goed nagedacht over waar omdat het lijkt alsof het onmogelijk is om überhaupt te gaan. Waarom zou ik daar overna gaan denken en een beslissing maken als ik toch niet kan gaan.

Ik heb familie in Californië, waar ik meerdere malen ben geweest natuurlijk. Tevens heb ik high school gevolgd in Arkansas, en sindsdien probeer ik minimaal 1x per jaar terug te gaan. Ik weet de verschillen heel goed tussen Canada en Amerika. Mijn voorkeur zal eerder naar het zuiden gaan dan het westen.
booze
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 okt 2013, 14:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door booze »

Dude schreef:
19 sep 2019, 06:36
kastelke schreef:
18 sep 2019, 13:52
TN is een non-immigrant status, dus je kan er enkel maar blijven zolang je in die goedgekeurde job zit.
Klopt officieel maar via een TN visum is het wel mogelijk om via diezelfde werkgever een greencard te bemachtigen. Het is alleen een hele lange weg. En je moet bij dezelfde werkgever blijven werken en die moet nog eens meewillen in jouw verhaal. Wij hadden een Canadees bij ons op het werk die deze route afgelegd heeft. En een paar Mexicanen zijn met hetzelfde bezig ...
Goed om te horen, dankje voor de toelichting. Het klinkt wel als een lastige opgave, maar gelukkig wel een extra optie voor mij... als ik het zo hoor.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door Hockey »

@ booze, het is niet toegestaan volledige voorgaande berichten te quoten.

Met dutch_in_seattle ben ik het niet eens dat het vergelijkbaar is met emigreren naar Europa of Azië, de verschillen tussen de landen zijn groter dan de verschillen tussen de staten. Wel ben ik het met eens dat er grote verschillen tussen de gebieden zitten waardoor niet iedereen overal even goed kan aarde.

Edit: je hebt al gereageerd op dutch_in_seattle terwijl ik mijn reactie aan het schrijven was.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door Ziva »

Gewoon elk jaar meedoen met de loterij Booze. Ja, de kans is klein maar hij is er wel!! Ik had zelf het geluk al bij de 2e keer meedoen uitgekozen te worden.

Voor de rest zou ik bij een bedrijf proberen te werken wat ook vestigingen in Amerika heeft. Wellicht zou je op die manier naar Amerika kunnen?

Geef niet op. Waar een wil is, is meestal wel een weg :)
Gebruikersavatar
Max Kool
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:02
Locatie: Los Angeles, California

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door Max Kool »

booze schreef:
17 sep 2019, 17:15
Hallo Iedereen,

[...]

Ik heb wel een Bachelor in ICT, goede baan (ervaring), ik spreek goed engels en ben 28 jaar oud.
Een baan vinden bij een IT dienstverlener die kantoren heeft in zowel Nederland als de VS lijkt me een goede optie.

Ik ben zelf ooit gevraagd door een game studio in de VS. Aanvankelijk vanuit huis gewerkt het eerste jaar (daarvoor hebben ze wel een Nederlandse vestiging moeten openen), daarna middels een L1 Visa naar de VS verhuisd...

Dan is de emigratie een "overplaatsing binnen het bedrijf".

Trouwens zomaar een vraag, heb je emigreren naar Canada overwogen?
LA, LA, LA....
booze
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 okt 2013, 14:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door booze »

Ziva schreef:
19 sep 2019, 18:32
Gewoon elk jaar meedoen met de loterij Booze. Ja, de kans is klein maar hij is er wel!! ...
Yes, dat ga ik sowieso doen. Thanks voor de motiverende woorden :)
booze
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 okt 2013, 14:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door booze »

Max Kool schreef:
19 sep 2019, 20:15
booze schreef:
17 sep 2019, 17:15
Hallo Iedereen,

[...]

Ik heb wel een Bachelor in ICT, goede baan (ervaring), ik spreek goed engels en ben 28 jaar oud.
Een baan vinden bij een IT dienstverlener die kantoren heeft in zowel Nederland als de VS lijkt me een goede optie. ...
Daar heb ik inderdaad rekening mee gehouden, aangezien ik momenteel al voor een bedrijf werk wat zowel in Nederland als Amerika zit. Alleen is dit nog steeds erg lastig om te bewerkstelligen.

Tevens heb ik begrepen dat je getrouwd moet zijn om je vriendin/vrouw mee te kunnen nemen... idem voor de lottery. Ik ben niet getrouwd.

Emigreren naar Canada overweeg ik nog steeds, alleen ligt mijn grote voorkeur bij Amerika. Canada staat eigenlijk als tweede optie op mijn lijst.

Nog een vraag voor iedereen:
Kan ik mij dit jaar inschrijven voor de lottery en mocht ik uitgekozen worden, kan mij om vriendin dan mee? Of moet zij op voorhand ook bij de inschrijving staan? Of kan ik mijzelf inschrijven en wanneer ik uitgeloot wordt trouwen en mijn vriendin meenemen?

Alvast bedankt!
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door kastelke »

Je kan je elk jaar inschrijven. 1 inschrijving per jaar.
Je hoeft niet getrouwd te zijn op datum van inschrijving om je vriendin mee te mogen nemen, en kan dus trouwen op het moment dat je ontdekt dat je uitgeloot werd. In jullie geval is het duidelijk om aan te tonen dat je al een relatie had vooraleer je deelnam/won, dus je huwelijk is niet verdacht.
Je vriendin kan niet meedoen indien zij enkel de Canadese nationaliteit heeft, want Canadezen (en enkele andere landen) zijn uitgesloten van de diversity lottery.

En ik ben iemand die 10+ jaar meegedaan heeft aan de loterij en uiteindelijk dan maar besloot om naar Canada te verhuizen in 2010. Veel tijd gestoken in uitzoeken waar ik wou wonen (kwaliteit van leven/bos en water vlakbij/groot cultureel aanbod/geen 3 meter sneeuw elke winter/groot aanbod aan kwaliteitsvolle universiteiten/...).
Eigenlijk uit gewoonte bleef ik jaarlijks meedoen aan de loterij, en enkele jaren geleden was ik bij de gelukkigen. Ik kon dus naar Amerika verhuizen als ik wou. Ik heb heel lang naar alle opties gekeken, naar plaatsen waar ik naartoe zou willen/kunnen verhuizen in de US die me meer zouden bieden op alle vlakken dan wat ik nu had, en besloot uiteindelijk om de stap niet te zetten en in Canada te blijven. Niet omdat ik opzag tegen een verhuis, want na mijn 19de heb ik zelden ergens langer dan 3 jaar gewoon. Maar omdat ik hier erg gelukkig was (ben). Dus mijn 'tweede keus' is erg goed uitgevallen. :lol:
Waar ergens in Canada woont je vriendin?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
booze
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 okt 2013, 14:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door booze »

kastelke schreef:
20 sep 2019, 13:53
Je kan je elk jaar inschrijven. 1 inschrijving per jaar.
Je hoeft niet getrouwd te zijn op datum van inschrijving ....
Waar ergens in Canada woont je vriendin?
Bedankt voor je informatie, zeer verhelderend voor mij. Mijn vriendin woont bij mij in Nederland sinds 2 jaar een heeft nog gewoon haar Canadese nationaliteit, ze komt zelf uit London, ON. Als ik je goed begrijp kan ze dan niet mee, tenzij ze eerst de Nederlandse nationaliteit krijgt... maar dan zijn we weer een aantal jaar verder.

Ik begrijp je helemaal wat betreft de juiste plek, dat zijn ook mijn wensen. Ik zie dat jij in Oakville woont.. volgens mij is dat een zeer dure wijk, ik denk niet dat mijn budget dat toelaat. Dit is ook gelijk een probleem voor mij, want wanneer je al die wensen wilt dan kom je volgens mij echt in de dure gebieden, voornamelijk betreft huizenprijs etc. Misschien is het best mogelijk, alleen moet ik mij hier eerst in verdiepen (financieel).

Mocht je het totaal anders zien dan hoor ik het graag, maar zeer bedankt voor je verhelderende reactie!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door hemmie »

Als jij de loterij wint, of een werkvisum voor de VS krijgt, kan je vrouw (je moet dus wel eerst trouwen) volgens mij gewoon mee, ongeacht haar eigen nationaliteit. Ze kan alleen niet zelf inschrijven voor de loterij. Daardoor hebben jullie samen maar 1 kans, terwijl een stel waarbij beide partners uit een land komen dat mee mag doen dubbel zo veel kans hebben, die kunnenimmers beide inschrijven.
Terug in Texas!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door Hockey »

booze schreef:
20 sep 2019, 17:59
Als ik je goed begrijp kan ze dan niet mee, tenzij ze eerst de Nederlandse nationaliteit krijgt... maar dan zijn we weer een aantal jaar verder.
Dat schrijft kastelke dus niet. Wat ze wel schrijft:
kastelke schreef:
20 sep 2019, 13:53
Je vriendin kan niet meedoen indien zij enkel de Canadese nationaliteit heeft, want Canadezen (en enkele andere landen) zijn uitgesloten van de diversity lottery.
Ze schrijft dat jouw vriendin niet kan meedoen aan de DV Lottery. Als jullie trouwen, mocht jij de DV Lottery winnen, dan kan ze gewoon mee als jouw echtgenote.
booze
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 okt 2013, 14:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door booze »

Hockey schreef:
20 sep 2019, 20:31
booze schreef:
20 sep 2019, 17:59
Als ik je goed begrijp kan ze dan niet mee, tenzij ze eerst de Nederlandse nationaliteit krijgt... maar dan zijn we weer een aantal jaar verder.
Dat schrijft kastelke dus niet. Wat ze wel schrijft...
Naja, je kan het op twee manieren interpreteren. Meer @hemmie gaf ook al aan "ongeacht haar eigen nationaliteit". Dus dan ga ik daar inderdaad vanuit.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Blijft emigreren een droom?

Bericht door kastelke »

booze schreef:
20 sep 2019, 17:59
Ik begrijp je helemaal wat betreft de juiste plek, dat zijn ook mijn wensen. Ik zie dat jij in Oakville woont.. volgens mij is dat een zeer dure wijk, ik denk niet dat mijn budget dat toelaat. Dit is ook gelijk een probleem voor mij, want wanneer je al die wensen wilt dan kom je volgens mij echt in de dure gebieden, voornamelijk betreft huizenprijs etc. Misschien is het best mogelijk, alleen moet ik mij hier eerst in verdiepen (financieel).

Mocht je het totaal anders zien dan hoor ik het graag, maar zeer bedankt voor je verhelderende reactie!
Oakville is, volgens MoneySense, een van de beste plaatsen om te wonen in Canada. Al jaren staan we in de top 5, in 2018 zelfs op de eerste plaats. En ik kan absoluut begrijpen waarom het hoog scoort op heel veel vlakken. Maar zoals jij zelf al aangeeft, vanwege de hoge cost of living vind ik dat het niet op de eerste plaats zou mogen staan. En er zijn best nog heel wat andere leuke plaatsen om te wonen.
Veel heeft ook te maken met wat je beroep is. Als je bijvoorbeeld in constructie werkt, dan zijn er plaatsjes meer noordelijk (Georgian Bay) waar de huizen minder dan de helft van hier kosten, waar je ook prachtige natuur hebt en een super leuk meer, EN heuvels om op te skiën. Maar... zeer beperkt aanbod aan kwaliteitsvol onderwijs, beperkt aanbod aan culturele activiteiten, ... Het ligt er dus aan wat je zoekt. Ik woon hier graag, maar er zijn andere plaatsen die zeker ook aan mijn eisen voldoen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer