Nieuw e-mailadres: jullie mening

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Nieuw e-mailadres: jullie mening

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik heb op dit moment een e-mailadres met het woord 'dutch' erin en ook een geografische indicatie waar ik woon (Seattle): dutchinseattle@....
Nu zit ik ondertussen alweer bijna 20 jaar in de V.S. en ik hoef die nationale achtergrond niet meer zonodig in mijn e-mailadres. Ook is de kans groot dat wij volgend jaar gaan verhuizen (binnen de staat Washington, maar niet meer in Seattle). Nu is dus een mooie gelegenheid om een nieuw primair (persoonlijk) e-mailadres te gaan gebruiken.

Ik wil niet mijn hele naam gebruiken. Da's te lang en ingewikkeld voor de V.S.
Alle voor de hand liggende "afkortingen" (initialen e.d.) zijn al vergeven. Ik wil per se Gmail gebruiken en daar mag je alleen maar letters en cijfers gebruiken, dus iets met streepjes of underscores is ook geen optie.

Ik zit er nu aan te denken om mijn initialen (bijv. mvdt) te gebruiken met een toevoeging, bijvoorbeeld een getal. In eerste instantie dacht ik aan mijn geboortejaar (65), maar dan dateer ik mezelf natuurlijk behoorlijk, dus dat wordt het niet. Hier zijn wat andere mogelijkheden:
1) Verjaardag (op z'n Amerikaans), dus bijvoorbeeld rvdc817@... (als je verjaardag op 17 augustus is).
2) Willekeurig, maar 'betekenisvol' getal, dus bijvoorbeeld rvdc314@... (3.14 = pi).
3) Fictief jaar in de toekomst, bijvoorbeeld rvdc2049@... (jaartal van tweede Blade Runner) of rvdc2305@... (geboortejaar van Jean-Luc Picard. Deze wiki is wel leuk in dit opzicht.
Of zouden jullie getallen helemaal vermijden? Zoja, wat zouden jullie doen? Wat vinden jullie van iets als mail4rvdc@... of iets dergelijks?
ik neig naar optie 1,dus initialen met geboortedatum op z'n Amerikaans, maar ik sta volledig open voor suggesties.

Da's nog verrekte lastig om een goed e-mailadres te vinden dat nog beschikbaar is!
Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen.

TIP: je kunt heel gemakkelijk controleren of een Gmail-adres nog beschikbaar is door naar de Account Recovery-pagina te gaan. Als je daar een e-mailadres invoert en op Next klikt, en je ziet dan "Couldn't find your Google acount", dan is dat e-mailadres nog beschikbaar. (E-mailadressen moeten minimaal uit 6 tekens bestaan.)
Laatst gewijzigd door dutch_in_seattle op 18 sep 2019, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Nieuw e-mailadres: jullie mening

Bericht door Bushmaster »

dutch_in_seattle schreef:
18 sep 2019, 20:44
Ik wil per se Gmail gebruiken
Wil je persé @gmail.com ??
Anders kan je ook een eigen domein onderbrengen bij Google, kan je zelf je e-mailadressen verzinnen, en heb je toch de functionaliteit van Gmail.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuw e-mailadres: jullie mening

Bericht door sanook »

Je kan ook denken aan een eigen domein naam zodat je helemaal vrij bent om je eigen email adres te kiezen. Enige probleem is dan eigenlijk dat je een leuke domeinnaam moet vinden die nog vrij is (wat je nu dus met je emailadres hebt).
Dus ipv dutchinseattle@gmail.com krijg je dan iets als mvdt@dutchinseattle.com (en ipv mvdt kun je dus iedere gewenste naam gebruiken).
Dit hoeft niet meer te kosten dan een paar tientjes per jaar.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Nieuw e-mailadres: jullie mening

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik heb al allerlei domeinnamen, waaronder dutchoutpost.us (en .com) en dutchroots.net, maar ik doe daar eigenlijk niet heel veel mee.
Misschien is iets als ron@dutchoutpost.us (of .com) het overwegen waard.

Gmail is gewoon heel bekend, dus dat hoef je niet uit te leggen, terwijl je dat met eigen domeinnamen mogelijk wel moet doen. Iets als outlook.com is ook een optie. Daar zijn weliswaar meer e-mailadressen nog beschikbaar, maar qua functionaliteit kan dat niet tippen aan Gmail.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Nieuw e-mailadres: jullie mening

Bericht door Bennogr »

Ik gebruik het oude telefoonnummer van wijlen mijn moeder plus initiaal van mijn voornaam. Dus b13......
Laatst gewijzigd door Bennogr op 18 sep 2019, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Nieuw e-mailadres: jullie mening

Bericht door nieuwenoord »

Combinatie naam - land?

Wij gebruiken achternaam.spanje@gmail.com (Spanje dus op z'n Nederlands geschreven, ok, dat moeten we hier nog weleens uitleggen).
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Nieuw e-mailadres: jullie mening

Bericht door dutch_in_seattle »

>> Wij gebruiken achternaam.spanje@gmail.com...

Ik wil juist geografische verwijzigingen vermijden. En iets met 'usa' erin vind ik iets te nationalistisch.
Ook is mijn achternaam gewoon te lang en te ingewikkeld (voor Amerikanen in ieder geval).
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Nieuw e-mailadres: jullie mening

Bericht door babarage »

RvdC@gmail.com? Die is vrij waarom nr er bij?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Nieuw e-mailadres: jullie mening

Bericht door nieuwenoord »

Ja, ik snap dat er iets van ´van der´ of zo in zit. Dat is inderdaad heel lastig! Ik snap je nationalistische verwijzing inderdaad. Ik moet ook zeggen dat ik steeds vaker ons eigen domein gebruik, maar dat vind ik voor instanties dan weer niet nodig. Ons blog hangt daaraan en daar hoeft niet iedereen op te komen.

Ik vind dus een apart mailadres voor privé en zakelijk wel heel prettig.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Nieuw e-mailadres: jullie mening

Bericht door dutch_in_seattle »

>>RvdC@gmail.com?

Een Google-accountnaam moet minstens zes tekens bevatten. Daarom zegt Google dat de account 'rvdc' niet bestaat, maar die kun je niet aanmaken, aangezien dat maar vier letters zijn.

Dat soort voor de hand liggende e-mailadressen zijn allemaal al vergeven, bijvoorbeeld ronvdc, etc. En streepjes (voor iets als ron-vdc) accepteert Google niet in accountnamen. Vandaar dat ik aan 'rvdc' plus wat cijfers zit te denken. ik neig zelf naar mijn verjaardag op z'n Amerikaans.
Laatst gewijzigd door dutch_in_seattle op 18 sep 2019, 22:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Nieuw e-mailadres: jullie mening

Bericht door babarage »

Oh das balen. Ok rvdc_3142 (landcode nl en washington 42e staat)
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Nieuw e-mailadres: jullie mening

Bericht door dutch_in_seattle »

Google accepteert geen streepjes of underscores, alleen letters en cijfers.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Nieuw e-mailadres: jullie mening

Bericht door babarage »

Ok dan zonder.die underscore :)
(en gmail is stom wat dat betreft)
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Nieuw e-mailadres: jullie mening

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik heb vooralsnog een nieuwe Google-account aangemaakt met mijn initialen en verjaardag op z'n Amerikaans: rvdc514@...
Lekker kort en een "logisch" getal (voor mij in ieder geval) waarmee ik me niet dateer.
Ik sta echter nog steeds open voor andere suggesties.

Maar misschien denk ik hier veel te lang over na... :-)
Of misschien moet ik mijn volledige naam doen: henricusronaldusjohannesmariavandecrommert@gmail.com. Die is vast nog beschikbaar! :-)
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Nieuw e-mailadres: jullie mening

Bericht door babarage »

Dah zou ik doen!
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Nieuw e-mailadres: jullie mening

Bericht door babarage »

hrjm.vd.c of zonder punteb hrjmvdc

(ik vind, om mij onbekende redenen, nummers in email adressen niks :))
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Nieuw e-mailadres: jullie mening

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik heb even overwogen om hrjmvdc te gebruiken (niet gecontroleerd of die nog beschikbaar is), maar dat is, zeker voor Amerikanen, een letterbrij waar ze echt helemaal niks mee kunnen. Bovendien is het hier heel ongebruikelijk om vier voornamen te hebben. Als ik zie hoe post soms aan mij geadresseerd is, wil ik het zo simpel mogelijk houden (vandaar 'rvdc'). Bijvoorbeeld:
Ron V. De Crommert
Ron Crommert
De Van (ik zou dat computeralgoritme wel 'ns willen zien!)

Ik heb liever ook geen cijfers in mijn e-mailadres, maar ik kan echt niks anders verzinnen. Het liefst had ik 'ronvdc' gebruikt, maar dat is niet meer beschikbaar.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Nieuw e-mailadres: jullie mening

Bericht door Disney-Golf »

What about dutch20plusyearsintheus?(@whatever.com)
Laat een hacker dit maar eens vinden? 😂😂😂
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Nieuw e-mailadres: jullie mening

Bericht door ANY »

Niet te moeilijk maken :) Hoe vaak moet je alles uitspellen…. Misschien een email met een interesse en naam?
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Nieuw e-mailadres: jullie mening

Bericht door Queste »

Streepjes en underscores worden dan misschien niet geaccepteerd, maar puntjes wel. ron.vdc@ lijkt nog vrij te zijn
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer