Reis Robje2019: rondje SLC - SLC/Californië/Oregon/Wyoming.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Robje2019
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2019, 00:48
Aantal x V.S. bezocht: 15

Reis Robje2019: rondje SLC - SLC/Californië/Oregon/Wyoming.

Bericht door Robje2019 »

Beste ervaringsdeskundigen,

Graag jullie feedback mbt onderstaande route Californië/Oregon/Yellowstone. Ik realiseer me dat er een aantal lange rijafstanden inzitten - maar gezien waanzinnig goede heel vroege Hertz aanbieding en geboekte (maar wijzigbare) KLM/Delta award tickets blijft een rondje SLC-SLC op dit moment de voorkeur hebben, ondanks deels extra kilometers rijden. Dit leidt tot in ieder geval 1 zeer lange rijdag op dag 2 waar van ik hoop dat deze behapbaar is. Las Vegas (en de parken tussen SLC en LV) heeft nu niet geen tijd, maar op eerdere reizen bezocht en nu dus meer te bezien als doel voor doorgangsplaats met wellicht nog een een middag outletshopping en avondje bezoek LV Strip en vervolgens de volgende dag richting DV en Yosemite. Ik heb het gevoel dat afgezien van dag 2, wat gewoon een lange rijdag wordt, dat dit berijdbaar is, maar graag hoor ik verdere meningen/ervaringen & eventuele tips voor verbeteringen. Washington State is hier doelbewust uitgelaten ten faveure van Oregon, maar staat nog wel op de planning voor een toekomstige one way trip San Diego - Seattle (of vv).

Dank!

Dag Datum
1 vrijdag 5 juni 2020 Amsterdam - Salt Lake City
2 zaterdag 6 juni 2020 Salt Lake City - Las Vegas
3 zondag 7 juni 2020 Las Vegas - Death Valley - Lone Pine
4 maandag 8 juni 2020 Lone Pine - Yosemite
5 dinsdag 9 juni 2020 Yosemite
6 woensdag 10 juni 2020 Yosemite - Lake Tahoe
7 donderdag 11 juni 2020 Lake Tahoe - Mt Shasta
8 vrijdag 12 juni 2020 Mt Shasta - Crater Lake
9 zaterdag 13 juni 2020 Crater Lake - Coos Bay - Newport
10 zondag 14 juni 2020 Newport- Cannon Beach - Astoria
11 maandag 15 juni 2020 Astoria- Woodburn - Portland - Troutdale
12 dinsdag 16 juni 2020 Troutdale - Cascade Locks - Mt Hood - Hood River
13 woensdag 17 juni 2020 Hood River - Mt Hood - Silver Falls SP - Bend
14 donderdag 18 juni 2020 Bend
15 vrijdag 19 juni 2020 Bend - Painted Hills - Boise
16 zaterdag 20 juni 2020 Boise- Craters of the Moon - Idaho Falls
17 zondag 21 juni 2020 Idaho Falls - Beartooth Highways- Red Lodge
18 maandag 22 juni 2020 Red Lodge - Cody - YNP Canyon Lodge
19 dinsdag 23 juni 2020 Yellowstone (OF)
20 woensdag 24 juni 2020 Yellowstone (OF)
21 donderdag 25 juni 2020 Yellowstone - Grand Teton (Jackson)
22 vrijdag 26 juni 2020 Jackson - Grand Teton - Afton
23 zaterdag 27 juni 2020 Afton - Salt Lake City
24 zondag 28 juni 2020 Salt Lake City- Amsterdam
25 maandag 29 juni 2020 Amsterdam
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Robje2019: rondje SLC - SLC/Californië/Oregon/Wyoming.

Bericht door PSVwally »

Ik kan alleen over het eerste week wat zeggen en dat vind ik al erg vol. Niet alleen dag 2, maar zeker ook dag 3,4 en 6 zijn gewoon fikse ritten met flink wat bezienswaardigheden onderweg. Dag 3 is dan nog wel te doen, maar je hebt bv amper tijd voor de mt Whitney portal of alabama hills rond Line Pine en ook de dag erna is het eigenlijk direct naar Yosemite om daar nog iets van genoeg tijd te creeeren en dan doe je eigenlijk ook weer lake tahoe op doorreis.

Als je toch nog eens naar zuid California gaat zou ik eerlijk gezegd het grootste deel van dit stuk bij de rest van je route plaatsen en heel california overslaan of na death valley een keuze maken tussen Yosemite of Lake Tahoe. Of rijd vanaf SLC de loneliest highway richting Lake Tahoe op 2 dagen en dan de rest van je route..of plak hier dan minimaal 2,5e dag yosemite tussen met de reistijd
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis Robje2019: rondje SLC - SLC/Californië/Oregon/Wyoming.

Bericht door chippie777 »

Ik kan wat zeggen over dag 2: prima te doen. Hebben wij ook gedaan met een bliksembezoek aan Valley of fire er bij. Eind van de middag waren wij toen in LV.
https://chippie777.wordpress.com/2017/0 ... las-vegas/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Robje2019: rondje SLC - SLC/Californië/Oregon/Wyoming.

Bericht door Franciscus »

Alles kan maar ik zou dit nooit doen. Heb niet de hele route nauwgezet bekeken maar krijg thuis op de bank al een opgejaagd gevoel als ik de eerste twee weken bekijk. Ik zou op dag 4 al gesloopt zijn...
Je rijdt van punt naar punt en hebt nauwelijks tijd over om dingen te bekijken. Vergeet niet dat dingen als boodschappen doen, eten e.d ook tijd kosten, vaak meer dan vooraf gedacht. En veel stukken van je route gaan veel minder snel dan Google aangeeft, de Oregon-kust bijvoorbeeld schiet echt niet op.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Robje2019: rondje SLC - SLC/Californië/Oregon/Wyoming.

Bericht door Mr. Patrick »

Ook ik krijg het opgejaagde gevoel, ook als ik de kronkels rond Yellowstone zie. Ik zou echt zorgen voor een nacht extra in Yellowstone om daar goed te kunnen rondkijken. Het is daar druk, je verliest al veel tijd in files en op zoek naar parkeerplaatsen.
Een nacht in Cody is aan te bevelen, zodat je 's avonds de lokale rodeo kunt bezoeken.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Robje2019: rondje SLC - SLC/Californië/Oregon/Wyoming.

Bericht door SuperFieke »

Je zit vooral in met dag 2, maar dat vind ik nu niet de grootste zorg. Vorig jaar reden wij ook van SLC naar LV. 's morgens vroeg vertrokken en kort na de middag liepen we al in de Premium outlets rond. Je zal vroeg op zijn en je wint een uur van SLC naar LV, dus dat is niet zo'n probleem. En ook dag 3 hebben wij ooit gereden en is te doen. Maar ikzelf zou niet graag 2 dagen na elkaar zo'n ritten doen, zonder dan wat meer tijd in LV door te brengen. Op zich zijn die ritten wel haalbaar, en voor de parken wordt het minimum aan tijd uitgetrokken, maar het is allemaal wel krap. Ik ken nog mensen die zo reizen, het is een keuze of je dat zo fijn vindt.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Robje2019: rondje SLC - SLC/Californië/Oregon/Wyoming.

Bericht door Almere vak V »

Alles kan, je moet er alleen zelf een goed gevoel bij hebben.

Ja, je hebt best een druk programma. Maar wat zijn je concrete plannen op de locaties die je aangeeft??

Dag 2 zou ik me geen zorgen over maken. Van SLC naar LV is een goeie 5 uur rijden. Waar ik zelf altijd de meeste moeite mee heb is als je op zaterdag aankomt. Op zaterdag is Las Vegas een nog groter gekkenhuis dan anders. Mijn vrouw vindt dat geweldig. Voor mij mag het best een paar tandjes minder.

Ik kan vooral voor Oregon praten. Kijk goed wat je wilt doen. Met name langs de kust. Ja, de kust is prachtig. Maar het is dik 5 uur rijden van Coos Bay naar Astoria. En dat is 5 uur prachtig. Maar het is wel bijna 400km rijden. Eerlijk is eerlijk, Cannon Beach is pracht. Maar je zou bijvoorbeeld ook eerder landinwaarts kunnen rijden voor Woodburn. Ook dat is een druk dagje. Ik weet niet hoe lang je in Woodburn gepland hebt. Maar mijn vrouw en kinderen kunnen met gemak al 2 uur doorbrengen in de Nike store. En dan blijven er nog 149 andere winkels over.. Als je daarna ook nog naar Portland wilt?? En je wilt dan ook nog naar Troutdale. Ik weet niet hoe laat je daar wilt zijn. Maar de files op de I5 en de 205 zijn behoorlijk berucht. Er wordt gewerkt om het beter te krijgen. Maar zo ver is het nog lang niet.

Dag 12 zou ik een grote ronde maken om Mt Hood heen en dichter bij Silver Falls uitkomen. Pak bij Hood River de 35 naar het zuiden en dan de 26 naar het westen. Via Sandy, Estacada en Molalla kan je dan naar Silverton of naar Stayton en dan ben je al vlak in de buurt van Silver Falls.

Kijk goed wat je wilt gaan doen. Als het jou voldoende rust en tijd geeft om te genieten, wie houdt je dan tegen??
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Robje2019: rondje SLC - SLC/Californië/Oregon/Wyoming.

Bericht door SuzieQ »

Het valt mij op dat je voor salt lake city helemaal geen tijd hebt ingepland. Zonde want het is een mooie stad. Kun je niet beter kiezen tussen oregon of de andere kant op?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Robje2019
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2019, 00:48
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Robje2019: rondje SLC - SLC/Californië/Oregon/Wyoming.

Bericht door Robje2019 »

Beste allemaal. Dank voor de reacties tot dusver! Ik realiseer me dat het een druk programma is maar iha zijn we inderdaad van vroeg opstaan en zoveel mogelijk zien op een dag. In het algemeen op dit moment eigenlijk welredelijk tevreden over het Oregon en Yellowstone gedeelte alhoewel hier nog wel wat nuances zijn aan te brengen (zie hieronder). Met name, gezien de feedback op het Yosemite gedeelte: dit is wellicht te druk en dit is ook nog met de aanname dat de Tioga Pass open is begin juni volgend jaar wat wellicht helemaal overhoop gegooid moet worden als we een winter krijgen met veel sneeuwval.
door SuzieQ » 16 sep 2019, 17:40

Het valt mij op dat je voor salt lake city helemaal geen tijd hebt ingepland. Zonde want het is een mooie stad. Kun je niet beter kiezen tussen oregon of de andere kant op?
De terugvlucht vanuit SLC is gelukkig op de laatste dag een late vlucht rond 9 uur in de avond - dus de verwachting is dat een groot deel van de dag ( en de avond tevoren) nog ingepland gaat worden om de stad te bekijken.
Almere vak V » 16 sep 2019, 16:57

Ik kan vooral voor Oregon praten. Kijk goed wat je wilt doen. Met name langs de kust. Ja, de kust is prachtig. Maar het is dik 5 uur rijden van Coos Bay naar Astoria. En dat is 5 uur prachtig. Maar het is wel bijna 400km rijden. Eerlijk is eerlijk, Cannon Beach is pracht. Maar je zou bijvoorbeeld ook eerder landinwaarts kunnen rijden voor Woodburn.

Dag 12 zou ik een grote ronde maken om Mt Hood heen en dichter bij Silver Falls uitkomen. Pak bij Hood River de 35 naar het zuiden en dan de 26 naar het westen. Via Sandy, Estacada en Molalla kan je dan naar Silverton of naar Stayton en dan ben je al vlak in de buurt van Silver Falls.
Mee eens - de kustroute is nu in 2 gedeeltes opgesplitst en wellicht is het beste om niet door te rijden naar Astoria en te overnachten in Cannon Beach. Vreemd genoeg zie ik op Booking.com alleen hotels die vooraf betaald moeten worden dus als iemand nog tips heeft. Verder heb ik een kleine aanpassing gemaakt om dan direct van Cannon Beach naar Hood River te rijden op 1 dag. We zouden toch wel erg graag een overnachting hebben bij Hood River met uitzicht op de rivier (nu de Best Western in Hood River weten te boeken). Dan de volgende dag via een uitgebreide uitstap via Mount Hood naar Woodburn en daar in de buurt (vb Salem) overnachten. Dan de volgende dag via Silver Falls naar Bend.


Al met al is het nu als volgt gewijzigd en dan met name het Yosemite gedeelte nog verder te bekijken.

Dag Datum
1 vrijdag 5 juni 2020 Amsterdam - Salt Lake City
2 zaterdag 6 juni 2020 Salt Lake City - Las Vegas
3 zondag 7 juni 2020 Las Vegas - Death Valley - Lone Pine
4 maandag 8 juni 2020 Lone Pine - Yosemite
5 dinsdag 9 juni 2020 Yosemite
6 woensdag 10 juni 2020 Yosemite - Lake Tahoe
7 donderdag 11 juni 2020 Lake Tahoe - Mt Shasta
8 vrijdag 12 juni 2020 Mt Shasta - Crater Lake
9 zaterdag 13 juni 2020 Crater Lake - Coos Bay - Newport
10 zondag 14 juni 2020 Newport- Cannon Beach - Astoria
11 maandag 15 juni 2020 Astoria- Cascade Locks - Hood River
12 dinsdag 16 juni 2020 Hood River- Mt Hood - Woodburn
13 woensdag 17 juni 2020 Woodburn- Silver Falls SP - Bend
14 donderdag 18 juni 2020 Bend
15 vrijdag 19 juni 2020 Bend - Painted Hills - Boise
16 zaterdag 20 juni 2020 Boise- Craters of the Moon - Idaho Falls
17 zondag 21 juni 2020 Idaho Falls - Beartooth Highway- Red Lodge
18 maandag 22 juni 2020 Red Lodge - Cody - YNP Canyon Lodge
19 dinsdag 23 juni 2020 Yellowstone (OF)  
20 woensdag 24 juni 2020 Yellowstone (OF)
21 donderdag 25 juni 2020 Yellowstone - Grand Teton (Jackson)
22 vrijdag 26 juni 2020 Jackson - Grand Teton - Afton
23 zaterdag 27 juni 2020 Afton - Salt Lake City
24 zondag 28 juni 2020 Salt Lake City- Amsterdam
25 maandag 29 juni 2020 Amsterdam
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Robje2019: rondje SLC - SLC/Californië/Oregon/Wyoming.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind hwt behoorlijk veel. Kijk inderdaad eens naar het stuk bij Yosemite. Waarom nog Lake Tahoe ertussen? En hoe wil je rijden vanaf Yosemite? Is de stop in Mt Shasta nodig?
Voor Yellowstone is meer tijd wel fijn. Het is een druk park. Je zult veel moeten wachten: op overstekende bizons, op een parkeerplaats, op het uitbarsten van een geiser.

Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag voor een vergelijkbare route in ongeveer dezelfde periode.

Marianne
dirkvd001
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 mar 2016, 01:34
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Robje2019: rondje SLC - SLC/Californië/Oregon/Wyoming.

Bericht door dirkvd001 »

Wij hebben jouw rondJE opgesplitst in drie. Dus per deel een maand. En dan heb je overal tijd genoeg en moet je dagelijks niet meer dan 200 km rijden met hier en daar een uitschieter van 300km op een dag. Véél relaxter en niet het gevoel dat je onmiddellijk terug moet vertrekken als je ergens aankomt.

Mijn mening is dus dat het een té ambitieus plan is op té korte tijd.
2014 : IJsland
2015 : New York
2016 : Westcoast USA
2017 : Alberta, British Columbia
2018 : IJsland
2018 : Waterton, Montana, Wyoming
2019 : Washington, Oregon, California
2022 : Schotland
2023 : Washington D.C.
2023 : Nieuw Zeeland
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Robje2019: rondje SLC - SLC/Californië/Oregon/Wyoming.

Bericht door PSVwally »

Lake tahoe zou imo nog wel kunnen, maar dan vanuit SLC rijden en ook nog een volle dag daar. Imo is de ‘omweg’ Vegas - Death valley - Lone Pine eruit halen echt iets wat je verderop in je trip veel meer ruimte gaat geven
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer