Vraag over trip LA (of bijv SF) naar Portland

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
miesje79
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 sep 2019, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Vraag over trip LA (of bijv SF) naar Portland

Bericht door miesje79 »

Hai mijn naam is Annemies en volgend jaar zomer zouden wij graag naar Amerika gaan met twee pubers. In principe ligt alles nog open maar we willen iig een bezoek brengen aan kennissen in Portland. Ik ben mij alvast aan het oriënteren op vluchten etc. Ik heb al gezien dat de meest betaalbare optie een retourtje LA is. Nu heb ik de route bekeken die we dan naar Portland zouden rijden en weer terug.

Over het aantal kilometers rijden zei mijn man dat hij heen bijv een enkeltje Amsterdam-LA en terug Portland-Amsterdam wel prettiger zou vinden. Maar dat is wel een stuk duurder zie ik.

Nu wilde ik jullie vragen of jullie vinden dat een rondje LA-Portland-LA (en dan o.a SF en LV aandoen op heen en terug weg bijvoorbeeld via een van de national parken) wel te doen is, of zeggen jullie dat is gekkenwerk, óf niet leuk via dezelfde route grotendeels..? We hebben ongeveer 2,5 week/max 3 weken. We willen niet met een camper maar een auto huren en verblijven in hotelletjes of air bnb's...

LA lijkt mij voor de kids leuk (qua herkenning (?) en is voordelig qua vlucht, maar is geen must.

Ik heb ook gekeken naar tickets vanaf bijv Seattle, San Francisco... hebben we nog andere opties qua vliegvelden?

En dan nog de laatste vraag, is het nu juist verstandig om nu al (10 maanden van te voren) de tickets te boeken of nog even wachten of het goedkoper wordt?

Ik weet het het is een onsamenhangend verhaal, maar ben een leek hier in :roll:
Groetjes Annemies
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Vraag over trip LA (of bijv SF) naar Portland

Bericht door El_guti2 »

Een multi-city Amsterdam - LA | Portland - Amsterdam hoef niet heel veel duurder te zijn dan een retourticket Portland of een retourticket LA (alhoewel dat vanwege het aantal vluchten wellicht misschien iets goedkoper is).

Er zijn meer dan genoeg opties; beginnen in Seattle, SF, LA, Las Vegas of Salt Lake city behoren allemaal tot de mogelijkheden.
Dat is wel afhankelijk van hoeveel tijd je in Portland wil besteden.

Mijn tip zou zijn, verdiep je eerst in het gebied en bekijk wat je graag zou willen zien/doen. Nu zijn er zoveel opties mogelijk, dat ik het lastig vind om specifieke tips te geven.

Wat ik niet zou doen is LA-Portland-LA want dan ga je wel heel veel in de auto zitten.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vraag over trip LA (of bijv SF) naar Portland

Bericht door Old Faithful »

Let ook op de autohuur. Tussen Los Angeles/San Francisco en Seattle heb je voor zover ik weet bij Alamo geen drop off fee. Dat was in 2012 in ieder geval zo.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
miesje79
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 sep 2019, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vraag over trip LA (of bijv SF) naar Portland

Bericht door miesje79 »

Dankjewel El_guti2, ja ik snap dat je niets concreets kunt noemen, ben wel al blij dat je zegt dat rondje LA-Portland teveel in de auto is.
Ik bekeek het eerst te simpel door te denken dat die plusminus 1500 km ook wel door ons gereden wordt naar Spanje en terug, maar uiteraard rijd je hier tussendoor ook nog een hoop heen en weer.

In Portland willen we een paar dagen verblijven, verder hebben we nog niks specifieks dat we móeten zien (ja wíllen alles op zich zien haha)
maar ik denk dan bijv aan San Fransisco, Yosemite, Crater Lake.... afhankelijk hoe we rijden zou ik de omgeving uitkammen en kijken wat we kunnen gaan bezoeken.

Heb jij tips qua vliegmaatschappij en bestaat er een site waar je multi city (tickets?) kunt vinden, ik kom allen op buitenlandse sites terecht.

Alvast bedankt voor de tips, Gr Annemies
miesje79
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 sep 2019, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vraag over trip LA (of bijv SF) naar Portland

Bericht door miesje79 »

Old Faithful schreef:
13 sep 2019, 13:24
Let ook op de autohuur. Tussen Los Angeles/San Francisco en Seattle heb je voor zover ik weet bij Alamo geen drop off fee. Dat was in 2012 in ieder geval zo.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Oh ja dat is dan inderdaad ook een dingetje, dat moet natuurlijk wel mogelijk zijn. Dankjewel
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vraag over trip LA (of bijv SF) naar Portland

Bericht door sanook »

miesje79 schreef:
13 sep 2019, 13:25
een site waar je multi city (tickets?) kunt vinden
Dat kan gewoon via bv skyscanner, momondo of google flights (voorkeur), het heet soms net iets anders bv multi stad, meerdere bestemmingen, meerdere steden.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vraag over trip LA (of bijv SF) naar Portland

Bericht door Almere vak V »

Een rondje rijden kan in mijn optiek best. Alleen moet je keuzes maken in de dingen die je wilt zien.

Wij deden in de meivakantie een rondje SF-Portland-Seattle-Portland-Salt Lake City-Las Vegas-SF. Dat is ruim 6.000 kilometer. Klinkt als heel veel. Maar 80% reden we in 5 dagen. De andere dagen kwamen we amper over de 150 kilometer gemiddeld.

Vlogen deze keer op San Francisco omdat de tickets daar het goedkoopst waren. Wij betaalden €279 incl bagage, vliegen van AMS met een overstap in Kopenhagen. Auto gehuurd bij Hertz. Niet op het vliegveld maar 1 kilometer verderop, scheelde ongeveer 70%.

Vliegen kan je in mijn beleving op LA, SF, Las Vegas, Portland, Seattle en Vancouver. Salt Lake City is ook een mogelijkheid. En als wij het heel ruim willen bekijken pakken we Calgary er ook nog wel is bij. Voor ons is het voordeel dat we naar "huis" gaan in de buurt van Portland. Alleen rijden we steeds een andere route.

Vanuit de genoemde steden kan je uiteraard een rondje doen. Zeker als je Yosemite wilt bekijken en vrienden in Portland wilt bezoeken. Er is altijd een rondje te maken. Er is zo belachelijk veel moois te zien. Wij komen nu al jaren meerdere keren per jaar in Oregon en Washington. De laatste twee zitten we er tussen de 2 en 3 maanden. Tot op heden hebben we ons nog nooit een dag verveeld. En sommige plekken zijn zo prachtig dat we er al verschillende keren zijn geweest.
miesje79
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 sep 2019, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vraag over trip LA (of bijv SF) naar Portland

Bericht door miesje79 »

sanook schreef:
13 sep 2019, 13:40
miesje79 schreef:
13 sep 2019, 13:25
een site waar je multi city (tickets?) kunt vinden
Dat kan gewoon via bv skyscanner, momondo of google flights (voorkeur), het heet soms net iets anders bv multi stad, meerdere bestemmingen, meerdere steden.
Oke die middelste kende ik nog niet, ga ik ook even bekijken! Dankjewel
miesje79
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 sep 2019, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vraag over trip LA (of bijv SF) naar Portland

Bericht door miesje79 »

Almere vak V schreef:
13 sep 2019, 13:56
Een rondje rijden kan in mijn optiek best. Alleen moet je keuzes maken in de dingen die je wilt zien.

Wij deden in de meivakantie een rondje SF-Portland-Seattle-Portland-Salt Lake City-Las Vegas-SF. Dat is ruim 6.000 kilometer. Klinkt als heel veel. Maar 80% reden we in 5 dagen. De andere dagen kwamen we amper over de 150 kilometer gemiddeld.

Vlogen deze keer op San Francisco omdat de tickets daar het goedkoopst waren. Wij betaalden €279 incl bagage, vliegen van AMS met een overstap in Kopenhagen. Auto gehuurd bij Hertz. Niet op het vliegveld maar 1 kilometer verderop, scheelde ongeveer 70%.

Vliegen kan je in mijn beleving op LA, SF, Las Vegas, Portland, Seattle en Vancouver. Salt Lake City is ook een mogelijkheid. En als wij het heel ruim willen bekijken pakken we Calgary er ook nog wel is bij. Voor ons is het voordeel dat we naar "huis" gaan in de buurt van Portland. Alleen rijden we steeds een andere route.

Vanuit de genoemde steden kan je uiteraard een rondje doen. Zeker als je Yosemite wilt bekijken en vrienden in Portland wilt bezoeken. Er is altijd een rondje te maken. Er is zo belachelijk veel moois te zien. Wij komen nu al jaren meerdere keren per jaar in Oregon en Washington. De laatste twee zitten we er tussen de 2 en 3 maanden. Tot op heden hebben we ons nog nooit een dag verveeld. En sommige plekken zijn zo prachtig dat we er al verschillende keren zijn geweest.
Wauw dat klinkt prachtig! Ja ik zou ook alles willen zien, alleen de natuur al, het leven daar... alles! Die ticketprijzen ga ik niet vinden denk ik.... of ik moet wachten tot dat we niet meer aan het hoogseizoen vast zitten hihi.
Goeie tip ook om de auto niet op het vliegveld te huren, dat scheelt dus blijkbaar?! Dankjewel
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vraag over trip LA (of bijv SF) naar Portland

Bericht door sanook »

En voor de volledigheid: het heeft voorkeur om je tickets rechtstreeks bij de maatschappij te boeken want in geval van wijzigingen kun je dan rechtstreeks met hun contact opnemen, anders moet het via de website waar je geboekt hebt en dat kan (veel) trager zijn.
Ook goed opletten of er bagage wel/niet inbegrepen is. Bij andere websites is het vaak onduidelijk en/of kun je niet direct bagage bijboeken. Bij de maatschappij zelf is dit veel duidelijker. Direct bagage bijboeken is (bij de maatschappij zelf) ook goedkoper dan wanneer je dit achteraf of op de luchthaven doet. Let op dat sommige websites ook eigen tarieven kunnen rekenen voor bijboeken van bagage en dit is veelal veel duurder dan bij de maatschappij zelf.
Vandaar dus de voorkeur om direct bij de vliegmaatschappij te boeken (tenzij het tarief van een andere website echt veel voordeliger is).
Ook loont het om te kijken op bv momondo.be en daar dezelfde gegevens in te voeren als bij momondo.nl. Wil nog wel eens gebeuren dat het via de .be website net iets goedkoper is.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vraag over trip LA (of bijv SF) naar Portland

Bericht door Martin & Marianne »

Wij deden in 2006 een one way Seattle SF. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 14 sep 2019, 06:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vraag over trip LA (of bijv SF) naar Portland

Bericht door Coyote »

Old Faithful schreef:
13 sep 2019, 13:24
Let ook op de autohuur. Tussen Los Angeles/San Francisco en Seattle heb je voor zover ik weet bij Alamo geen drop off fee. Dat was in 2012 in ieder geval zo.
Ga er niet zonder meer vanuit dat je geen dropoff kosten hebt.

Vorig jaar een auto gehuurd bij Alamo (via uscarhire.com) op LAX, ingeleverd op SEA en moest wel dropoff kosten betalen. In 2007 een auto gehuurd op SFO en ingeleverd in SEA (destijds nog via een reisbureau bij Hertz) en toen waren er geen drop off kosten.

Er zijn veel aanbieders (brokers) voor autohuur en zelfs rechtstreeks bij de verhuurders behoort tot de mogelijkheden. Daar kun je nu al op zoeken en kun je je alvast een beeld vormen van de autohuur en de kosten.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
miesje79
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 sep 2019, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vraag over trip LA (of bijv SF) naar Portland

Bericht door miesje79 »

Martin & Marianne schreef:
14 sep 2019, 02:58
Wij deden in 2006 een one way Seattle SF. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Marianne
Dankjewel Marianne, ik had van de week idd al even rondgeneusd op je pagina maar ga nog even uitgebreider lezen, dankjewel
miesje79
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 sep 2019, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vraag over trip LA (of bijv SF) naar Portland

Bericht door miesje79 »

Coyote schreef:
14 sep 2019, 05:54
Old Faithful schreef:
13 sep 2019, 13:24
Let ook op de autohuur. Tussen Los Angeles/San Francisco en Seattle heb je voor zover ik weet bij Alamo geen drop off fee. Dat was in 2012 in ieder geval zo.
Ga er niet zonder meer vanuit dat je geen dropoff kosten hebt.

Vorig jaar een auto gehuurd bij Alamo (via uscarhire.com) op LAX, ingeleverd op SEA en moest wel dropoff kosten betalen. In 2007 een auto gehuurd op SFO en ingeleverd in SEA (destijds nog via een reisbureau bij Hertz) en toen waren er geen drop off kosten.

Er zijn veel aanbieders (brokers) voor autohuur en zelfs rechtstreeks bij de verhuurders behoort tot de mogelijkheden. Daar kun je nu al op zoeken en kun je je alvast een beeld vormen van de autohuur en de kosten.

Roland
Dankjewel Roland, ik ga mij hier ook even in verdiepen, neem aan dat de kosten wel vermeld staan.?
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vraag over trip LA (of bijv SF) naar Portland

Bericht door pumi1000 »

Wij gaan volgend jaar ook tot aan Portland en weer terug naar LA. Je kunt best een leuke route uitstippelen met Californie en Oregon. Het ligt er wel aan hoe lang je kunt gaan.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
miesje79
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 sep 2019, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vraag over trip LA (of bijv SF) naar Portland

Bericht door miesje79 »

pumi1000 schreef:
15 sep 2019, 18:38
Wij gaan volgend jaar ook tot aan Portland en weer terug naar LA. Je kunt best een leuke route uitstippelen met Californie en Oregon. Het ligt er wel aan hoe lang je kunt gaan.
Wij kunnen max. drie weken, maar iets beter (voor onze eigen zaak) zou 2,5 wk zijn
heb jij al een reisschema gemaakt wat je zou willen delen, of nog niet zo ver? :)
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vraag over trip LA (of bijv SF) naar Portland

Bericht door pumi1000 »

Route ligt wel al vast, maar dat is geen standaard rondje. Omdat je nog niet in de USA geweest bent zou ik dan vanuit LA rijden via SeKi NP-Yosemity-Lake Tahoe-Lassen Volcanic NP-Crater Lake-Bend-Portland-Oregon Kust-SF-Hightway 1 Big Sur terug naar LA. Of heen op LA en terug vanuit SF als je graag LA wilt bezoeken.

Of La-Las Vegas-Death Valley-Bishop-Yosemity-Lake Tahoe-Reno-Crater Lake-Bend-Portland-Oregon Kust-SF (of eventueel terug naar LA)
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
miesje79
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 sep 2019, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vraag over trip LA (of bijv SF) naar Portland

Bericht door miesje79 »

Dank je wel Pumi, ik ga wat jij noemt eens even googlen allemaal!! :thumbup:
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Vraag over trip LA (of bijv SF) naar Portland

Bericht door chell »

Wij hebben vorig jaar een one way Las Vegas - Seattle gedaan. Misschien heb je ook nog wat aan onze verslagen: www.duizelreizen.nl
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
miesje79
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 sep 2019, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vraag over trip LA (of bijv SF) naar Portland

Bericht door miesje79 »

Dankjewel Chell, ik ga kijken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer