Reis Marina B: juli 2020 Denver - San Diego.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Reis Marina B: juli 2020 Denver - San Diego.

Bericht door Marina B »

Dag allemaal,
Alweer een klein maandje weer terug van onze goed bevallen reis door het zuidwesten ben ik de volgende alweer aan het plannen met veel nieuwe dingen en ook wat herhalingen; omdat wij het daar erg naar ons zin hadden en omdat mijn zoon die dit jaar niet mee ging, dat alsnog wel wil ervaren. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat deze route nog niet definitief is; ergens is er ook nog de wens om Hawaii aan te doen. Maar de strijd is wederom nog niet gestreden.

De route moet bevatten:
Yellowstone
Zion
Bryce
Page
Las Vegas
LA
San Diego

Liefst deze keer ook een pretpark.
Het laatste stuk zullen we waarschijnlijk om moeten draaien ivm vliegtickets, dan gaan we dus vanaf LV naar SD en rijden we via Anaheim naar LA/Hollywood voor de laatste dagen.

Reisgezelschap: ikzelf, zoon 19 en zoon 14 (in 2020).

Mijn eerste zorg is het autorijden; dat moet ik dus in mijn eentje doen. Dit jaar kon ik dat nog delen, volgend jaar dus niet. Ik vind veel kilometers (300+) niet fijn, maar volgens mij is het niet te vermijden.
Graag jullie ervaring, advies, mening.

Dit is de route:
03-jul-20 Amsterdam - Denver
04-jul-20 Denver
05-jul-20 Denver - Estes park
06-jul-20 Estes park - Fort Larami
07-jul-20 Fort Larami - Hill city
08-jul-20 HIll city
09-jul-20 Hill city - Sheridan
10-jul-20 Sheridan - Cody
11-jul-20 Cody - Yellowstone
12-jul-20 Yellowstone
13-jul-20 Yellowstone
14-jul-20 Yellowstone - Hoback junction
15-jul-20 Hoback junction - Salt lake city
16-jul-20 Salt lake city - Bryce
17-jul-20 Bryce - Page
18-jul-20 Page - Springdale
19-jul-20 Springdale
20-jul-20 Springdale
21-jul-20 Springdale - Las Vegas
22-jul-20 Las Vegas
23-jul-20 Las Vegas
24-jul-20 Las Vegas - Hollywood
25-jul-20 Hollywood
26-jul-20 Hollywood - Anaheim
27-jul-20 Anaheim
28-jul-20 Anaheim - San Diego
29-jul-20 San Diego
30-jul-20 San Diego
31-jul-20 San Diego - Amsterdam

Bij elkaar ruim 4.000 kilometer met een aantal flinke rijdagen.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Marina B: juli 2020 Denver - San Diego.

Bericht door Markstaal »

Mooie plannen!

Over het autorijden: Ik heb alle afgelopen reizen naar de VS alles zelf gereden (afgelopen juni deden we een groot deel van deze route, ongeveer 4800km intotaal) en vind het daar altijd wel prima te doen, ik heb liever ook niet dagen met meer dan 400km. Dit jaar hadden we een keer gekozen voor een wat grotere auto met alles erop en aan, moet zeggen dat ik dit veel prettiger vond rijden met de wat langere afstanden.

Een aantal dingen over de route:

- De tijd in RMNP is erg kort, ik zou vanuit Denver direct de dag erna naar RMNP gaan en daar 2 nachten verblijven, vanuit daar door naar de Black Hills. De afstand is wel groot maar ik vond dit zeker goed te doen. Mocht je dit toch niet willen dan kan je kiezen voor een tussen overnachting.

- Voor de Black Hills zou ik zeker een nacht extra plannen, wij hadden dit jaar 4 nachten en hadden net genoeg tijd om de dingen te bekijken van ons lijstje.

- Voor Yellowstone zou ik ook zeker minimaal 1 nacht extra doen, willen jullie verder niet naar Grand Teton? Vanuit hier zou je dan in 1x naar Salt Lake City kunnen rijden.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Marina B: juli 2020 Denver - San Diego.

Bericht door Mr. Patrick »

Poeh, ik vind het wel erg veel kilometers in korte tijd. Je rijdt een hele hoop mooie dingen voorbij. Maar op zich kan het wel als je een beetje extra tijd kunt maken. Ik denk namelijk dat je op deze manier net wat tijd te kort komt op een aantal plekken. Ik sluit me dan ook aan bij de opmerkingen van Mark. Voor de Black Hills denk ik dat je met drie nachten (één volle dag voor Custer SP en eentje voor Badlands NP) nodig hebt. Op de dag dat je aankomt kun je dan Mt. Rushmore bezoeken. Wind Cave NP zou ik in het toch al volle programma overslaan.

Rocky Mountain NP verdient echt wel 2 nachten. De Trail Ridge Road en de Bear Lake area zijn eigenlijk niet te combineren op één dag.

Yellowstone is echt krap aan met 3 nachten. Grand Teton verdient daarnaast ook minimaal één dag om ervan te genieten. Rond zonsopkomst kun je in dat park echt geweldige foto's maken van de bergketen. Logeer je in Jackson in de Ranch Inn heb je een adequaat motel voor een redelijke prijs.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: juli 2020 Denver - San Diego.

Bericht door Marina B »

Dank voor jullie reacties!
Ik denk inmiddels ook wel dat het te doen is, ik heb geen keuze namelijk, dus dan moet je wel. Het enige minpuntje is dat niemand het in tijden van ziek zijn of iets dergelijks kan overnemen. Dat moet dus niet gebeuren :).

Over de kilometers en de tijd: ik vind het eigenlijk best netjes een 4000 kilometer in 28 dagen. Ik zie mensen dat wel in 21 dagen rijden. Niet dat mij dat aantrekkelijk lijkt, maar daarom dacht ik dat het met het aantal dagen dat we volgend jaar hebben zeker wel te doen moet zijn.

De route heb ik inmiddels weer wat aangepast; ik las op het forum hier dat je ook dichterbij Yellowstone kan aanvliegen. Dat heb ik even gecheckt en kan prima met de KLM/Delta.

Ik realiseer me dat ik daarmee RMNP oversla, maar het geeft mij wel meer tijd elders en het scheelt 800 kilometer rijden.
Dit is de nieuwe opzet:

03-jul-20 Amsterdam rapid city
04-jul-20 rapid city
05-jul-20 rapid city sheridan
06-jul-20 sheridan cody
07-jul-20 cody yellowstone
08-jul-20 yellowstone
09-jul-20 yellowstone
10-jul-20 yellowstone
11-jul-20 yellowstone hoback junction
12-jul-20 hoback junctio SLC
13-jul-20 SLC
14-jul-20 SLC Bryce
15-jul-20 Bryce
16-jul-20 Bryce page
17-jul-20 page Zion
18-jul-20 Zion
19-jul-20 zion LV
20-jul-20 LV
21-jul-20 LV
22-jul-20 LV barstow
23-jul-20 barstow los angeles
24-jul-20 los angeles
25-jul-20 los angeles anaheim
26-jul-20 anaheim
27-jul-20 anaheim
28-jul-20 anaheim san diego
29-jul-20 san diego
30-jul-20 san diego
31-jul-20 san diego amsterdam

Hierbij aangetekend dat ik de 4 nachten in Yellowstone wil verdelen over het park. De twee nachten SLC is zeker geen must, maar wel lekker na een lange rit vanuit Hoback om even 2 nachten te kunne pakken. Barstow is een optie, in 1x van Las Vegas naar LA is wellicht ook te doen en die nacht kan ik weer elders besteden.

Fijn als jullie weer even willen kijken en adviseren!
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Marina B: juli 2020 Denver - San Diego.

Bericht door Markstaal »

Zo heb je inderdaad wel meer tijd. Desondanks vind ik de tijd in South Dakota wel nog steeds kort, afhankelijk van hoe laat de vlucht is zou ik er voor kiezen om in iedergeval 3 nachten in de Black Hills te verblijven en dan door te gaan naar Sheridan/Buffalo. The Black Hills vonden wij een erg mooi gebied met leuke dorpjes. Verder zou ik voor Jackson kiezen ipv Hoback Junction en hier een overnachting bijzetten. De rit van LV naar LA is prima te doen in 1 dag, ook omdat jullie op beide plekken meerdere overnachtingen hebben is het nog steeds rusting op dat stuk, daarom zou ik Barstow laten vallen.

Als jullie nog niet in Capitol Reef zijn geweest is dit ook een aanrader. Je zou bijvoorbeeld zoiets als dit kunnen doen:

03-jul-20 Amsterdam - Custer/Keystone
04-jul-20 Custer/Keystone
05-jul-20 Custer/Keystone
06-jul-20 Custer/Keystone - Sheridan
07-jul-20 Sheridan - Cody (via Bighorn NF, alt14)
08-jul-20 Cody - Yellowstone (via Beartooth Highway
09-jul-20 Yellowstone
10-jul-20 Yellowstone
11-jul-20 Yellowstone
12-jul-20 Yellowstone - Grand Teton
13-jul-20 Grand Teton
14-jul-20 Grant Teton - SLC
15-jul-20 SLC
16-jul-20 SLC - Capitol Reef
17-jul-20 Capitol Reef - Bryce (via UT-12)
18-jul-20 Bryce - Zion
19-jul-20 Zion
20-jul-20 Zion - Las Vegas (via Valley of Fire)
21-jul-20 LV
22-jul-20 LV
23-jul-20 LV - LA
24-jul-20 LA
25-jul-20 LA - Anaheim
26-jul-20 Anaheim
27-jul-20 Anaheim
28-jul-20 Anaheim - San Diego
29-jul-20 San Diego
30-jul-20 San Diego
31-jul-20 San Diego - Amsterdam

In dit schema zou 2 overnachtingen bij Capitol Reef ook mooi zijn. Verder vonden wij Salt Lake City een verrassend leuke stad, ook de Outlets bij Park City zijn erg de moeite waard, 2 nachten lijkt me opzich wel mooi hier. Verder zou ik ook 1 dag rondom LA inleveren, zo wordt het allemaal wat rustiger.
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: juli 2020 Denver - San Diego.

Bericht door Marina B »

Hartelijk dank voor de suggesties. Ik heb mijn reisschema weer een beetje aangepast.
Voor the Black Hills houd ik Rapid City aan als uitvalsbasis, ik zie dat ook Custer een optie is, maak ik een misser als ik Rapid City aanhoud?
We hebben deze zomer ruimer de tijd, we hoeven niet met andere vakantieplannen rekening te houden, dus ik heb de route met een paar dagen verlengd. Niet om meer kilometers te maken, maar om de rust in de route te houden.
Tips zijn nog van harte welkom!

03-jul-20 Amsterdam rapid city
04-jul-20 rapid city
05-jul-20 rapid city
06-jul-20 rapid city sheridan
07-jul-20 sheridan cody
08-jul-20 cody
09-jul-20 yellowstone
10-jul-20 yellowstone
11-jul-20 yellowstone
12-jul-20 yellowstone jackson (grand teton)
13-jul-20 jackson (grand teton)
14-jul-20 jackson (grand teton) SLC
15-jul-20 SLC
16-jul-20 SLC Capitol Reef
17-jul-20 Capitol Reef
18-jul-20 Capitol Reef Bryce
19-jul-20 Bryce Page
20-jul-20 Page Zion
21-jul-20 Zion
22-jul-20 Zion LV
23-jul-20 LV
24-jul-20 LV
25-jul-20 LV LA
26-jul-20 LA
27-jul-20 LA
28-jul-20 LA Anaheim
29-jul-20 Anaheim
30-jul-20 Anaheim
31-jul-20 Anaheim San Diego
01-aug-20 San Diego
02-aug-20 San Diego
03-aug-20 San Diego Amsterdam
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Marina B: juli 2020 Denver - San Diego.

Bericht door IngridZw »

Mooie route en overal lekker veel tijd. Wat betreft Rapid City: De stadjes in de buurt van Custer SP zoals Keystone en Custer zijn veel leuker en je zit er meer in de natuur.
Wij hadden deze volgorde vanuit Denver:
1 Denver - Keystone (avondceremonie Mount Rushmore)
2 Keystone (bezoek Custer SP)
3 Keystone - Badlands NP en overnachten in Deadwood
Deadwood is een authentiek westernstadje, erg leuk en gezellig vooral 's avonds, en met een overnachting daar zit je al iets verder richting volgende bestemming. Vanuit Deadwood is de scenic route richting Spearfish (alt 14) erg mooi. Vergeet ook niet de kleine omweg naar Devil's Tower te maken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Marina B: juli 2020 Denver - San Diego.

Bericht door PSVwally »

Eens met het commentaar van Ingrid mbt Keystone en Custer, maar an sich is er met Rapid City ook niets mis. Stukje verder rijden.
Doch word er al meerdere malen aangeraden om minimaal een dag meer in de Black Hills regio te blijven en zie ik dat steeds niet terug in je plan. Ik zou daar ook echt een dag bijzetten zodat je ook Badlands NP mee kunt pakken. En dan is Rapid City wel weer een handige plek om zowel de Black Hills als Badlands te doen.

De 'lange' ritten die er zo nu en dan inzitten valleen nog wel mee vind ik. Het lijkt allemaal veel erger dan dat het is en met de cruise control aan zou ik me daar niet zo druk over maken. Ik rijd ook alles zelf en maak nog wel meer kilometers. Hou er wel rekening mee dat je op deze totale route echt nog wel 500/1000km extra rijd in de parken en steden. Dat wordt vaak even vergeten. Vooral Hellowstone is heerlijk om 's ochtends heel vroeg of 's avonds tijdens de schemeruren rond te rijden. Dan komt er vaak wat meer wildlife tot leven die de hele dag verscholen zaten vanwege de zon.
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: juli 2020 Denver - San Diego.

Bericht door Marina B »

Dank je wel voor de tips. Keystone lijkt mij ook prima, ik heb niet een specifieke reden om in Rapid city te verblijven, anders dan dat we daar op willen aanvliegen, maar ik zie op google maps dat Keystone heel dichtbij is, dus dat ga ik aanpassen.

In mijn beleving heb ik wel een extra nacht in de Black Hills; in mijn originele plan had ik er 2, nu 3. Kan uiteraard nog wel schuiven, maar 3 nachten leken mij op zich wel aardig.

In Yellowstone wil ik 4 nachten en dan twee verschillende locaties; 2 nachten Canyon en 2 nachten bij Old Faithfull. Ik moet echter nog even uitzoeken wat de beste locaties/hotels dat dan moeten zijn.

Ik realiseer me dat de kilometers nu uitsluitend gebaseerd zijn op van plaats naar plaats reizen en dat daar zeker nog kilometers bij gaan komen. Dat is niet erg. Ik verwacht met deze route niet het gevoel te hebben dat ik alleen maar onderweg ben. En bovendien lijkt mij het reistempo niet al te vermoeiend. Dat vind ik belangrijk, want op de een of andere manier vind ik autorijden in vakantie altijd vermoeiender dan in het dagelijks leven.
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: juli 2020 Denver - San Diego.

Bericht door Marina B »

Ingrid, dank je; ik ga jouw optie even bekijken om 2 nachten Keystone en 1 nacht Deadwood te doen. Klinkt als een leuk idee!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Marina B: juli 2020 Denver - San Diego.

Bericht door PSVwally »

In mijn beleving heb ik wel een extra nacht in de Black Hills; in mijn originele plan had ik er 2, nu 3
Als jij dag 1 na je reisdag nog wat gaat doen ok, maar anders heb je er echt nog maar 2. De dag dat je naar Sheridan gaat zou ik gebruiken om het noordelijke deel boven de snelweg en Devils Tower te bekijken. Je Ou deze dag evt natuurlijk nog wel Deadwood of bv Crazy horse memorial kunnen meepakken. Maar 2 volle dagen voor de black hills en badlands is niet enorm veel.
Één voordeel. Je betaal geen entree maar parkeergeld bij mt Rushmore. Die kaart is een jaar geldig. Dus je zou daar elke dag dat je in de buurt bent even langs kunnen willen.
Zo heel groot is dat parkje ook weer niet
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: juli 2020 Denver - San Diego.

Bericht door Marina B »

Ik snap wat je bedoelt, Paul. We landen om 14.00 uur op Rapid City, ik denk niet dat dit een heel groot vliegveld is en dat het redelijk snel verloopt, dan auto ophalen. Ik wil dan gelijk naar Keystone, daar zijn we dan einde van de dag. Volgens mij is dat heel dichtbij Mount Rushmore en hoewel ik niet weet tot hoe laat je daar naar toe kan, zouden we dat nog einde van de dag kunnen doen?
Ik ben aan het overwegen om het idee van Ingrid over te nemen; dus 2 nachten Keystone en 1 nacht Deadwood. Dat ga ik nog even bekijken, want dan hebben we echt maar 1 volle dag in Keystone en omgeving.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Marina B: juli 2020 Denver - San Diego.

Bericht door Mr. Patrick »

Het is bijzonder om bij Rushmore 's avonds de Evening Ceremony mee te maken (iedere avond om 21.00). Dan wordt er met ceremonieel en Amerikaans patriottisme het licht dat de 4 koppen verlicht aangemaakt.
De mooiste foto's maak je echter bij daglicht. Je kunt echter redelijk makkelijk nog langs gaan de dag erna.
Je krijgt ook lekker ijs daar (je betaalt wel 6 dollar voor een portie, maar die is enorm).
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Marina B: juli 2020 Denver - San Diego.

Bericht door IngridZw »

Mount Rushmore ligt 5 km vanaf Keystone. Een kwartiertje verder ligt de afslag Needles Hyw. Prima locatie dus.
Na de Needles Hyw kun je de Wildlife Loop rijden (weer een heel ander landschap) en tot slot de Iron Mountain Hyw. Wij reden het in deze volgorde zodat je de laatste route van zuid naar noord rijdt en waar je door de tunnels in de verte de hoofden van Mount Rushmore kunt zien.
Aan het begin van de Needles Hyw kom je bij Sylvan Lake. Heel mooi gelegen pittoresk meertje. Je kunt er een wandeling rondom het meer maken. Aanrader. Verderop hebben we in het restaurant bij Legion lake koffie gedronken met een heerlijke bosbessen muffin.
Voor dit alles hadden we aan één volle dag voldoende.

Op de 2de volle dag hebben we Badlands bezocht. Heen via de Interstate, met onderweg nog een stop bij de Wall Drug Store en terug via de Hyw 44 en daarna door naar Deadwood.

Wil je nog andere bezienswaardigheden bezoeken zoals Crazy Horse Memorial en/of Wind Cave / (wij zijn daar niet geweest) dan heb je wel een extra dag nodig.

Nog een tip: Bij Cruizzers in Keystone heb je heerlijke pizza's

Het vliegveld van Rapid City ligt buiten de drukte van de stad. En naar Keystone is een ritje van hooguit 45 minuten. Maar of je diezelfde avond nog puf hebt voor de ceremonie is de vraag. :wink:
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer