Reis Djolie: mening over dit reisschema?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Djolie
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Djolie: mening over dit reisschema?

Bericht door Djolie »

Hai! In vervolg op het vorige topic waar ik vroeg waar we voor een week heen kunnen. Ik kreeg daar geweldige tips, dank jullie wel! Ik ben wat rond gaan kijken, heb de tips in mijn hoofd gehouden en heb zelf een reisschema gemaakt. Ziet er op papier leuk uit, maar ik heb natuurlijk geen idee of het ook werkt. Daarom vraag ik me af of er iemand nog tips of opmerkingen heeft. Ook tips voor verblijfplaatsen, dus hotels of appartementen etc, zijn welkom! Ook voor een plek om een auto te huren zijn tips welkom. Alle tips zijn sowieso welkom voor deze Amerika newbie. :lol:

Dag 1: Amsterdam - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas - Valley of Fire
Dag 3: Valley of Fire - Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 5: Las Vegas - Los Angeles (ergens in Anaheim)
Dag 6: Los Angeles
Dag 7: Los Angeles (uitstapje naar San Diëgo)
Dag 8: Los Angeles - Amsterdam

Ik hoor het graag! Alvast bedankt!
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Mening over dit reisschema?

Bericht door Marina B »

Hi Djolie, Begrijp ik uit jouw reisschema dat je op twee plaatsen overnacht; Las Vegas en LA (Anaheim)?
Ik zou persoonlijk als ik 3 nachten in LA verblijf geen uitstapje doen naar San Diego, het is een drukke route, wij deden er dit jaar van SD naar Santa Monica ruim 3 uur over zonder stops. Dus op en neer reken maar op 6 uur. Is echt zonde van je tijd. Blijf lekker in LA, ook daar is genoeg te doen en te beleven. Wil je alle drie de nachten in Anaheim?
Djolie
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Mening over dit reisschema?

Bericht door Djolie »

Naar overnachtingen heb ik nog niet echt gezocht. Zit eigenlijk nog in de zoek-alles-uit fase en met geen ervaring met rondreisjes is dat best lastig.. Ik twijfel of het slim is om naar een reisbureau te gaan.
Goed om te weten dat het naar SD niet persé een goed plan is. Op het andere topic gaf iemand juist aan dat het wel goed te doen was. Hangt vast af van het verkeer!
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Mening over dit reisschema?

Bericht door Marina B »

Hi Djollie, een reisbureau heb je niet nodig hoor. Boek gewoon je tickets en hotels los, kijk op tripadvisor voor hotels en boek alles zelf, daar staat dan wel bij welke aanbieder de beste prijs aanbiedt voor het hotel dat je leuk vindt.

Als je naar Valley of Fire wilt, dan slaap je gewoon in Las Vegas. Ben je nog nooit in de Grand Canyon geweest? Ik heb 'm dit jaar opnieuw gedaan (South rim) en had 't achteraf wel kunnen missen; we zaten er maar 1 nacht en hebben geen wandelingen gedaan; slechts een aantal uitkijkpunten bezocht. Wel leuk, maar een eind rijden voor 1 nachtje.
Persoonlijk zou ik een hotel in LV kiezen en een uitstapje maken naar Red Rock Canyon en Valley of Fire. Dat is leuk, daar kan je zelf lekker doorheen rijden en op bepaalde plaatsen stoppen.

San Diego is mijn favoriete stad aan de westkust, dus ja is zeker de moeite waard, maar niet voor een op en neertje vanuit LA. Dat voegt echt helemaal niets toe.

Wil je 3 daten pretparken bezoeken? Of slechts 1? Ik denk (maar heb dat zelf nog niet zo ervaren), dat je vanuit LA makkelijk naar Anaheim kan rijden voor een bezoek aan Disney.

Misschien zou je 3 nachten LV, 1 nacht Anaheim en 3 nachten LA kunnen doen. Veel anders zou ik in zo'n korte tijd niet doen.

Succes!
Djolie
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Mening over dit reisschema?

Bericht door Djolie »

Fijne tip over de Grand Canyon! Dat neem ik zeker mee.
We houden niet echt van pretparken, dus dat was niet echt het plan.. Disney is misschien wel leuk.
Zou SD dan misschien leuker zijn dan LA? LA is echt zon plek waar je vaak van hoort dat mensen erheen gaan. Kreeg als tip ook al SF maar dat is vanaf LV erg ver.
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Mening over dit reisschema?

Bericht door Marina B »

Als je niet van pretparken houdt, dan zou ik Anaheim overslaan.
Je hebt 7 nachten, je kan deze wel verdelen zoals je zelf wilt, ik zou maximaal 3 locaties doen, maar dat is ook persoonlijke voorkeur. Ik hou niet van iedere dag verkassen en overal doorheen crossen. Ik wil altijd een beetje kunnen settelen en de boel goed kunnen bekijken. Soms heb je alleen een hotel even nodig om een afstand te overbruggen en dan is 1 nacht prima. Heb je al gekeken naar vluchten?
Je zou LV, San Diego, LA kunnen kunnen doen. Kan je niet wat langer weg?
Djolie
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Mening over dit reisschema?

Bericht door Djolie »

Langer kan helaas niet ivm werk.
Ik deel je mening, ik blijf ook graag wat langer op één plek. Misschien LV, richting SD, tussendoor nacht overnachten en dag later weer verder? LA dan overslaan.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Mening over dit reisschema?

Bericht door nieuwenoord »

Ik zou ook eerder naar San Diego gaan dan Los Angeles. LA is veel files, erg druk, alles ver uit elkaar.

San Diego is een leuke stad! Lekker veel strand, mooi centrum, geweldige Old Town, veel te zien én Seaworld.

Als ik maar een week had, zou ik misschien zelfs maar voor één stad kiezen. Maar van Las Vegas naar San Diego is wel een leuke rit te maken. En dan op de ene stad heen vliegen en van de andere terug.
Djolie
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Mening over dit reisschema?

Bericht door Djolie »

Ja één stad is misschien beter voor één week. Toch lijkt het me ook wel leuk om twee steden te zien.. anders zou ik kiezen voor alleen LV, denk ik. In eerste instantie dachten we LA, maar dat werd door meerdere mensen afgeraden.

Het zijn nu werelddeal weken bij KLM, van AMS-LV en SD-AMS zou zo €800 pp zijn. Vind ik meevallen.
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Mening over dit reisschema?

Bericht door Marina B »

Ik zou dan ook voor Las Vegas kiezen en San Diego en LA bewaren voor een andere keer.
Djolie
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Mening over dit reisschema?

Bericht door Djolie »

Dankje! Heel fijn om met iemand te kunnen sparren :D
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Djolie: mening over dit reisschema?

Bericht door IngridZw »

Als je de Grand Canyon wilt bezoeken dan is South Rim de aangewezen plek. Toch wel heel indrukwekkend als je voor de eerste keer aan de rim staat en je de canyon inkijkt. Alleen is het in jouw route niet echt handig. Het is sowieso een lange rit en je moet de volgende dag dezelfde weg weer terugrijden. Zonder de Grand Canyon heb je meer tijd voor LV zodat je naast alles wat de stad heeft te bieden ook nog wat uitstapjes kan maken naar bv Valley of Fire/Red Rock Canyon.
Ik zou persoonlijk San Diego er wel in houden. Ook onze favoriete stad. Ik zou daar zeker 2 volle dagen aan besteden. In onderstaande route is de lange rit van LV naar SD onderbroken door een overnachting bij Joshua Tree NP.
Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 LV
Dag 3 LV
Dag 4 LV - Twenty Nine Palms (Joshua Tree NP)
Dag 5 Twenty Nine Palms - San Diego
Dag 6 SD
Dag 7 SD
Dag 8 SD - Amsterdam
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Djolie: mening over dit reisschema?

Bericht door Martin & Marianne »

Je had in je eerste topic een aantal goede suggesties gekregen maar je probeert nu meerdere van die voorstellen in 1 reis te stoppen. Als je naar de Grand Canyon wilt zou Ik een rondje Las Vegas doen. Dat lijkt me prachtig in het voorjaar. Ga je voor steden dan kun je ook alleen LA en omgeving en San Diego doen. Met bijvoorbeeld een bezoek aan Joshus Tree. Daar heb je in een week al je handen vol aan.
Die ticketprijs vind ik niet bijzonder laag voor het laagseizoen. Je kijkt wel naar de multicity optie?

Marianne
Djolie
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Djolie: mening over dit reisschema?

Bericht door Djolie »

Klopt. We gaan nu enkel naar Las Vegas, dat is retour € 800 pp. Gaat wel om de tijd van de schoolvakantie, misschien dat het daarom niet veel scheelt?
Laatst gewijzigd door markro op 15 sep 2019, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggend bericht quoten is niet nodig, is verwijderd.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Djolie: mening over dit reisschema?

Bericht door josea »

€800?? Dat ga je toch niet boeken? Ik vind ze voor rond de €450,- (in de schoolvakantie) en daar hoef ik niet eens veel moeite voor te doen. Of zit je aan een specifieke datum vast?
Djolie
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Djolie: mening over dit reisschema?

Bericht door Djolie »

Tja, dit is met KLM wat volgens mij altijd al wel duurder is dan andere bepaalde maatschappijen, vanaf Amsterdam, 23 kg ruimbagage waar je tegenwoordig ook al € 100 voor betaald. Zelfs buiten de vakanties zag ik dat het gewoon ruim € 500 is. Dus dit heb ik wel geboekt, ja.
Laatst gewijzigd door markro op 08 dec 2019, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer