Reis roelofsfamily: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 3 kinderen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
roelofsfamily
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 sep 2019, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis roelofsfamily: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 3 kinderen

Bericht door roelofsfamily »

Wij gaan volgend jaar zomervakantie 3 weken met onze kinderen van 6, 8 en 10 jaar een reis maken door Zuidwest Amerika. De tickets zijn al geboekt, we vertrekken en komen aan in Las Vegas. We willen niet de bekende grote tour maken, naar ons idee te onrustig met de kinderen omdat we dan overal maar kort blijven. Aan het eind van de vakantie willen we ruim de tijd nemen voor de pretparken aan de kust. Dit is ons idee qua planning. Wat is jullie advies, zouden jullie er iets aan veranderen?

27-30 juli: Las Vegas (3 nachten)
30 juli-1 aug: Bryce Canyon (2 nachten)
1-2 aug: Page (1 nacht)
2-4 aug: Grand Canyon (2 nachten)
4-5 aug: Palm Springs (1 nacht)
5-12 aug: San Diego (7 nachten)
12-17 aug: Los Angeles (5 nachten). In de ochtend rijden we terug naar Las Vegas voor de vlucht naar huis.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 3 kinderen

Bericht door Hockey »

7 dagen San Diego lijkt me veel, wat zijn jullie plannen daar?
Eerste tip zou zijn om je schema eens per dag uit te schrijven in een van-naar schema.

27/07: Amsterdam Las Vegas
28/07: Las Vegas
Enzovoorts.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 3 kinderen

Bericht door Markstaal »

De planning is aan het einde inderdaad erg ruim. Verder hebben jullie veel tijd om eventueel nog andere dingen mee te nemen. San Diego is een erg leuke stad maar 7 nachten is erg veel, ook als je de parken wilt bezoeken. 4 nachten zou voldoende moeten zijn. Willen jullie niet naar Zion? Dit is ook voor kinderen een erg leuk park.

Waarom kiezen jullie voor 2 nachten Bryce?

Hoe laat gaat de vlucht terug vanuit Vegas op 17 aug? Om nog van LA naar LV te rijden op de dag van de vlucht zelf is natuurlijk wel een risico. Ik zou zelf aanraden om de dag voor de vlucht al in Las Vegas te zijn, je weet immers nooit hoe het loopt.
Gebruikersavatar
Nathalie21
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 02 jan 2012, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 3 kinderen

Bericht door Nathalie21 »

Een mooi vooruitzicht met jullie gezin! Ik vind 7 nachten San Diego ook wat lang, en de rit van LA naar Las Vegas voor de terugvlucht zou ik ook anders doen, ik zou zorgen dat je op de dag van de terug vlucht in ieder geval in Las Vegas bent.

Nog overwogen om ook Zion aan te doen?
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
roelofsfamily
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 sep 2019, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis roelofsfamily: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 3 kinderen

Bericht door roelofsfamily »

Alvast bedankt voor de reacties. Ik zal een en ander nog nader toelichten.
We willen inderdaad wel naar Zion NP, dat willen we doen op weg naar Bryce Canyon. We willen die dag dan vertrekken vanuit Las Vegas, Zion NP bezoeken en dan doorrijden naar Bryce Canyon. Daar zullen we dan wrs laat aankomen. Vandaar dat we daar dus 2 nachten blijven.
We willen in San Diego o.a. naar Legoland (2 dagen), Seaworld (2 dagen) en Aquatica. Verder natuurlijk nog de rest van de stad bekijken. Ik denk dat we op deze manier de dagen wel vol krijgen.
We vliegen pas in de avond terug vanuit Las Vegas. Leek ons voldoende tijd
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis roelofsfamily: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 3 kinderen

Bericht door Markstaal »

Een bezoek brengen aan Zion tussen Las Vegas en Bryce is niet echt te doen. Vanuit Las Vegas ben je 3,5 uren kwijt om in Zion aan te komen (Utah is een uur later). Zion is een erg druk park wat gebruik maakt van shuttle bussen, het is dus niet mogelijk hier met de auto doorheen te gaan. Bovendien mis je zo ook Valley of Fire wat tussen Las Vegas en Zion in ligt. Aan te raden is om 2 nachten Zion te plannen en 1 nacht Bryce.

Ondanks dat jullie in de avond terug vliegen vanaf Las Vegas is de rit van LA naar Las Vegas meer dan 4,5 uren zonder pauze. Ik zou zelf het risico niet lopen.
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Reis roelofsfamily: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 3 kinderen

Bericht door El_guti2 »

Ik zou toch mininaal 1 nacht in Zion plannen (2 is nog beter). Het is één van de drukste parken in het zuid-westen en dat is niet voor niets want het is een geweldig mooi park (mijn favoriet).

Het nadeel van niet dichtbij het park overnachten is dat je er later dan alle andere mensen aankomt. Dat betekent dat je in Springdale al flink zal moeten zoeken naar een parkeerplek en met de shuttlebus van Springdale naar het park moet om vervolgens met een andere shuttlebus het park in te gaan. Wanneer je dan klaar bent in het park mag je met de shuttle weer terug naar Springdale om vandaar met de auto door een klein stukje park richting Bryce te gaan. Dat is wel een beetje gedoe op zo'n drukke dag vanuit Vegas naar Bryce.

Zion is vooral voor kinderen een prachtig park. Vooral The Narrows is echt geweldig daar kan je je al bijna de hele dag vermaken. Ik zou daarom 2 nachten plannen bij Zion en 1 bij Bryce. Wil je toch je tijd zo efficiënt mogelijk gebruiken dan is het nog een optie om tegen de avond aan te komen in Springdale. De volgende dag vroeg vertrekken naar Zion en tegen het einde van de dag naar Bryce te rijden.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis roelofsfamily: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 3 kinderen

Bericht door IngridZw »

Ik zou ook een nacht van de Grand Canyon afhalen. Eén nacht is ruim voldoende als je alleen voor de uitzichtpunten gaat want ik neem aan dat je met de kinderen niet naar beneden gaat wandelen.
Qua parken is 2 nachten Zion, (groot park met meer wandelmogelijkheden) 1 nacht Bryce (kleiner park) en 1 nacht Grand Canyon (uitzichtpunten) een betere verdeling.
In Zion is naast de Narrows de eenvoudige wandeling naar de Lower Emerald Pools ook een aanrader met kinderen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
roelofsfamily
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 sep 2019, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis roelofsfamily: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 3 kinderen

Bericht door roelofsfamily »

Dan gaan we dat veranderen!
Dan worden het dus 2 nachten Zion, 1 nacht Bryce en 1 nacht Grand Canyon.

Is het verstandig om in de ochtend naar de volgende plaats te rijden (kom je wel later aan) of in de avond nog?
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis roelofsfamily: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 3 kinderen

Bericht door Markstaal »

Ligt er aan wat de plannen van die dag zijn. Als je bijvoorbeeld 2 nachten Zion hebt gedaan kan je de ochtend erna direct vertrekken naar Bryce en daar het park bezoeken, de ochtend erna richting Page.

Onze voorkeur is eigenlijk altijd na het ontbijt vertrekken als dat mogelijk is.
roelofsfamily
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 sep 2019, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis roelofsfamily: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 3 kinderen

Bericht door roelofsfamily »

Komen we dan niet te laat aan? Ik lees namelijk overal dat je vroeg in de parken moet zijn aangezien het zo druk is (dat geldt dan mn voor Bryce).
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis roelofsfamily: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 3 kinderen

Bericht door Markstaal »

Het stuk Zion - Bryce is niet erg lang (wel een hele mooie route!). We zijn de afgelopen 2 keren rond een uur of 12 het park binnen gekomen, het was wel druk maar erg was overal genoeg parkeerplek. Je mag met de auto Bryce Canyon in. Een mooie wandeling die je in Bryce kan doen is de combinatie van de Najavo en Queens Garden Loop, aanrader! Hier ben je ongeveer 2,5 uur mee zoet en loop je tussen de Hoodoos. Vervolgens kan je nog een aantal uitzichtspunten bezoeken.

Het vroeg in het park aankomen is met de parken die jullie willen bezoeken vooral bij Zion van belang. De parking van het park zelf zit vaak vroeg vol, vorig jaar waren we hier om iets na 8 uur en er waren nog enkele plekken over. Je kan ook in Springdale parkeren maar hier is het tegenwoordig betaald parkeren aan de weg. Het mooiste is om in Springdale te overnachten, vanuit hier rijdt een shuttle bus tot de ingang van het park.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer