Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
JKG
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 24 mar 2008, 20:25
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door JKG »

Bij Area 51 zijn op 10 september 2019 twee Nederlandse YouTubers gepakt, die de zaken van wat dichterbij wilden bekijken.
Ze zijn gearresteerd en naar de gevangenis gebracht.

Zie; https://www.telegraaf.nl/nieuws/1181172 ... a-51-in-vs

Nu vraag ik mij af;

Komen zij in de toekomst nog steeds de VS in, of worden ze geweigerd bij de immigratieprocedure of wellicht zelfs al bij de aanvraag van een nieuwe ESTA? Ik ben daar wel benieuwd naar, als ze je arresteren op een strafbaar feit. Niet dat ik het van plan ben, maar het zou toch wel hilarisch zijn als beide heren het land nooit meer in mogen vanwege een berg likes en een paar honderd tot een paar duizend euro voor een video.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door roelb »

Tsja.. prima toch om ze nooit meer binnen te laten? Maar ik ben bang dat ze toch echt eerst een tijdje moeten blijven.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door Hard Rock Cafe. »

@ roelb. Dit dus en ik zou niet graag in hun schoenen staan
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door roelb »

Nee, ik ook niet. Maarja, jij en ik maken dan ook niet de keuze om hooggevoelige militaire objecten te gaan bespioneren met drones en camera's ;-).
JKG
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 24 mar 2008, 20:25
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door JKG »

roelb schreef:
12 sep 2019, 09:51
Tsja.. prima toch om ze nooit meer binnen te laten? Maar ik ben bang dat ze toch echt eerst een tijdje moeten blijven.
Voor Amerika prima, maar ik kijk het even vanuit de ogen van de jongens.
Nooit meer naar Amerika. Ik zou daar echt een probleem mee hebben. Maar goed, ze veroorzaken het zelf.
En zeker Ties krijgt meer dan genoeg inkomsten om maar te doen en laten wat hij wil, dankzij zijn kijkers. Hoe dan ook: behoorlijk dom.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door roelb »

Als je je vrijheid lief hebt en ook vrij wilt kunnen reizen dan zorg je dat je aan de wet houdt.

Ik vermoed overigens dat deze jongens wel grotere problemen hebben dan niet meer de USA inmogen. En tja, als je zo dom bent verdien je dat toch gewoon? Allereerst vermoed ik dat ze sowieso al illegaal journalistiek aan het bedrijven waren en niet het land zijn ingekomen onder een I-1, maar ik gok gewoon onder het VWP. Dat is overtreding 1 en al voldoende om uitgezet te worden. Vervolgens maken ze zich bewust schuldig aan handelingen die prima als spionage kunnen worden uitgelegd. Met drones. Op een van de meest gevoelige locaties in de USA. Met de intentie om inkomsten te vergaren met de gemaakte beelden. Wat is daar anders aan dan wat een ouderwetse spion doet in opdracht van een specifieke actor?

Als je graag een keer rondkijkt op (vast een sterk gelimiteerd deel van) deze basis dan kan dat tegenwoordig: met een tour. Eens per maand, zit wel altijd vol, maar met een beetje volhardendheid lukt het je echt wel om ooit een keer een plekje te krijgen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door Almere vak V »

Ik kan alleen maar zeggen, eigen schuld, dikke bult...

Alles voor de views en de likes. Ja, er flikkert er wel is ergens eentje in een ravijn. Er dondert er wel is ergens eentje van een flatgebouw. Je loopt wel is 300 borden voorbij met verboden toegang. En dan denk je wat, ik gooi ook nog ff een drone de lucht in om wat opnames te maken. En daar moet ik dan medelijden mee hebben. You win some, you lose some! Je kan ook bij de Jumbo achter de kassa gaan zitten. Maar dat zal wel niet zoveel likes opleveren ben ik bang voor.

Ik denk dat ze in hun handen mogen klappen als ze er met 6 maanden zitten vanaf komen zoals nu wordt gesuggereerd. Amerika inkomen een volgende keer?? Think again!!

Het is hier al veel vaker gezegd. Respecteer het land waar je naartoe gaat met al zijn gebruiken en eigenaardigheden. Bevallen je die niet, blijf er dan vooral weg. Doe je dat niet, dan zul je op de blaren moeten zitten. En juist bij de jeugd verbaast me dat. Ze hebben de mond vol over respect. Maar blijkbaar is dat alleen maar éénrichtings verkeer.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door PSVwally »

Beetje de dommigheden waar we het in een ander topic ook al over hadden. Ik begrijp ook echt niet waarom we dit soort types ook nog eens ‘influencers’ moeten noemen. Alles moet maar onder het kopje ‘ludiek’ of grappig en inderdaad alles voor de likes. Ik zeg ook wat foto’s op insta en/of facebook voor het thuisfront. En ik maak ook (soms) een youtube filmpje, maar dit soort zaken blijf ik ver van weg.

Laatst klom er ook zo’n type op mijn werk een 50m hoge toren in. Toen ik hem sommeerde eraf te komen wilde hij eerst niet. Dreigen met politie deed hem met veel moeite omlaag komen. Hem wijzen op wat er kon gebeuren kwam ook niet echt binnen. Ik ben toch niet gevallen....
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door Old Faithful »

Mijn vader zaliger zei in zulke gevallen altijd: "dom geboren en niks bijgeleerd."
Groet,

Old Faithful
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door roelb »

PSVwally schreef:
12 sep 2019, 13:06
Hem wijzen op wat er kon gebeuren kwam ook niet echt binnen. Ik ben toch niet gevallen....
En mocht dat toch gebeuren dan hebben we daar altijd nog de Darwin awards voor..
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door Hockey »

Ik zie een nieuwe Youtube serie aankomen. Van YouTube vlogger naar prison bitch.
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door El_guti2 »

Mijn boreale vriend (sarcasm) Thierry Baudet gaat het nu politiek maken. Wil de jongens zo snel mogelijk naar Nederland halen. :lol: :lol:


6 Maanden lijkt me wat veel maar laat ze maar flink schrikken en de VS komen ze in ieder geval niet meer binnen. :thumbup:
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door Hockey »

Die idioten hebben het echt niet begrepen.
Ik zit alleen vast omdat ik een verboden terrein betrad en ik denk niet dat dat normaal is voor zo’n kleine overtreding”, aldus Sweep.
komt uit dit artikel.
De VS beslist wat een klein vergrijp is, niet een stel Youtubers. En de VS tilt hier zwaar aan.
JKG
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 24 mar 2008, 20:25
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door JKG »

Voor Nederlandse begrippen is het een kleine overtreding. Dat komt omdat je hier gewoon agenten kan bespugen of neerhoeken.
In Nederland heb je een hoop regels en wetten, maar als het er op aan komt, kan je met heel erg veel wegkomen.
Dat is in Amerika wel anders. Ik ben serieus benieuwd naar de afloop. Laat ze maar even zitten en doe die boete er ook maar bij. Zeker Ties verdient behoorlijk veel geld door alle kleine kinders die kijken.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door SpaceAce »

Ze zijn vrij... op borgtocht, dat wel. Ieder 500 euro betalen.

Zie: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... zyizSU1TQI
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door Coyote »

En het erge is nog, als ze straks terug zijn in Nederland zal er wel weer een blog van gemaakt worden waar ze financieel weer beter van worden... Uitgenodigd worden in talloze talkshow ( = meer volgers = meer $$$). :evil:

Benieuwd of ze de rechtszaak afwachten danwel hiervoor terugkeren naar Amerika. Ze mogen Amerika verlaten zo valt te lezen dus benieuwd of die voor de 19e gehouden wordt. Meende dat ze die dag officieel weer terug zouden naar Nederland.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door Dutchess »

Ze moeten op 16 september verschijnen voor de rechter (bron: Nye County Sheriff's Office via Facebook).
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Hamilton
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 jul 2019, 10:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door Hamilton »

Hockey schreef:
12 sep 2019, 15:59
Die idioten hebben het echt niet begrepen.
Ik zit alleen vast omdat ik een verboden terrein betrad en ik denk niet dat dat normaal is voor zo’n kleine overtreding”, aldus Sweep.
komt uit dit artikel.
De VS beslist wat een klein vergrijp is, niet een stel Youtubers. En de VS tilt hier zwaar aan.
Poeh wel wat overdreven hoor. Het is super dom het mag niet en ja ze moeten hun straf accepteren. Hopelijk leren ze hier van. Maar om dit soort jonge mensen maar meteen maanden cel toe te wensen en prison bitch te noemen zegt meer over je eigen azijngehalte. In the end hebben ze niemand pijn gedaan. De VS lijkt het daar mee eens te zijn want ze mogen het land verlaten en een borg van 500 is niet genoeg incentive voor de meeste mensen om je courtdate af te wachten.

Ik lees veel over likes en social media. Dit is van alle tijden en vroeger deden (jonge mensen) ook domme dingen. Ik kan me programma's op TV herinneren waar er aan een noodrem van een trein getrokken werd of iemand naakt het tennisveld van Wimbledon opliep. Er was een man die een touw tussen de Twin Towers spande (illegaal) om erover heen te balanceren. Er is zelfs een film over gemaakt.

Ik praat het niet goed maar ik merk dat veel mensen afgeven op de social media generatie.
Het opzoeken van grenzen om veel kijkers en likes te krijgen is volgens Mark Deuze, hoogleraar Mediastudies, iets van alle tijden. "Dat sommige mensen stomme dingen doen is geen trend. Het wordt ook niet heftiger, maar het is wel meer zichtbaar."

Er zijn nu meer voorbeelden, zegt Deuze. "Die zucht naar likes, daar draait die hele influencer-economie om. Een influecer doet ook alles voor die likes. Voorheen had je MTV of BNN, daar werden ook grenzen overschreden. Dat was dan in opdracht van een omroep, als onderdeel van een programma. Nu kan iedereen dit soort acties doen."
Nogmaals: super dom en ze moeten op de blaren zitten maar de enorme reacties hier om ze maanden cel toe te wensen vanwege een hek over klimmen vind ik best bijzonder.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door mtl »

Laten we inderdaad niet doen alsof ze een afschuwelijk misdrijf hebben gepleegd.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Nederlandse YouTubers gepakt bij Area 51

Bericht door Hockey »

Hamilton schreef:
13 sep 2019, 08:24
Hockey schreef:
12 sep 2019, 15:59
Die idioten hebben het echt niet begrepen.
komt uit dit artikel.
De VS beslist wat een klein vergrijp is, niet een stel Youtubers. En de VS tilt hier zwaar aan.
Poeh wel wat overdreven hoor. Het is super dom het mag niet en ja ze moeten hun straf accepteren. Hopelijk leren ze hier van. Maar om dit soort jonge mensen maar meteen maanden cel toe te wensen
Waar heb ik ze maanden celstraf toegewenst?
Hamilton schreef:
13 sep 2019, 08:24
en prison bitch te noemen zegt meer over je eigen azijngehalte.
Deze twee idioten hebben willens en wetens borden genegeerd in een gebied waar men sowieso al zeer streng reageert op trespassers, iets wat ze hadden kunnen en moeten weten. Ze zijn vervolgens gearresteerd door de county sherrif, wat dus inhoudt dat ze zullen worden vastgehouden in een county jail en na veroordeling in een state prison. Echt staatsgevaarlijk zijn ze niet, dus geen maximum security prison; dat wordt dus medium security prison. En juist dat zijn de meest gevaarlijke gevangenissen op het gebied van gangs en seksueel geweld.
Deze jongens zijn wellicht heel stoer op Youtube, maar in de gevangenis worden ze gewoon als prooi gezien. Maar goed, ga vooral zeggen dat ik een hoog azijngehalte heb.
Hamilton schreef:
13 sep 2019, 08:24
In the end hebben ze niemand pijn gedaan. De VS lijkt het daar mee eens te zijn want ze mogen het land verlaten en een borg van 500 is niet genoeg incentive voor de meeste mensen om je courtdate af te wachten.
Dat ze de VS mogen verlaten heb ik alleen maar gelezen in het bericht van RTL Nieuws en dat bericht riep meer vragen op dan het beantwoordde.
"Ze mogen de Verenigde Staten nu verlaten", zegt de woordvoerder. "De borgsom is opgelegd zodat ze naar de rechtszaak komen."
Wie is die woordvoerder? Woordvoerder van wie? Heeft RTL, de NOS, de Telegraaf of wie dan ook de voorwaarden ingezien van de borgtocht?
En de VS is het ermee eens dat het allemaal zo erg niet is? De VS is een compleet land, met net als in Nederland een opsporende macht, aanklagende macht en rechtsprekende macht. De rechter die over een eventuele vrijstelling beslist op borgtocht kan wel eens een andere zijn dan de rechter die uiteindelijk de beslissing neemt over de strafmaat. De aanklager kan het volstrekt oneens zijn met de voorlopige invrijheidsstelling. De federal government kan besluiten alsnog heel vervelend te gaan doen. Kortom, de VS heeft nog helemaal niks besloten.

Waar we nog even aan voorbijgaan is dat beide "heren" op Youtube al vooraf melding hebben gedaan over wat ze gingen doen, o.a. Geenstijl maakte daar melding van. Dat het allemaal met een sisser lijkt af te gaan lopen ben ik nog niet zo van overtuigd.

En ze hebben niemand pijn gedaan? Ze hebben inderdaad niemand een pistool tegen het hoofd gezet of gestoken met een mes of iets dergelijks. Maar hun stomme actie, hun achterlijk stomme actie, zorgt er wel voor dat goedwillenden straks argwanender bekeken worden als ze naar de VS gaan.
Hoeveel net zo domme volgers van ze, wellicht minderjarigen, gaan dit straks nadoen? Want ach, zo erg is het niet en de straf valt ook heel erg mee?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer