De invloed van social media op toerisme in het zuidwesten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: De invloed van social media op toerisme in het zuidwesten

Bericht door Coyote »

Ik moet het toch ook wel een beetje voor Pete.Z opnemen hoor. Al jaren een zeer gewaardeerd forumlid die hier al kwam toen de meesten nog niet eens van het bestaan van Alles Amerika wisten, laat staan een voet in Amerika gezet hadden. En inderdaad, zeker geen snob zoals ik 'm ken (van tv :wink: ).

Op zich herken ik een aantal zaken wel. Ook ik ben blij dat ik de meest bekende National Parks reeds meerdere keren bezocht heb toen die nog niet door massa's toeristen overstroomd werden. En ja, als je dan een heel speciaal plekje gevonden hebt, snap ik best dat je dat niet altijd deelt als je ziet hoe bepaalde plekken verkracht worden door de massa. Neem ik hem niet kwalijk. De bekende rondjes hoeven van mij ook niet meer persé. Geef mij een ticket naar een willekeurige Amerikaanse stad en ik vermaak mij prima voor een aantal weken. :mrgreen:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: De invloed van social media op toerisme in het zuidwesten

Bericht door Pete.Z »

Dank voor de vriendelijke woorden..... :oops:

Maar zonder gekheid, locaties zelf ontdekken is jammer genoeg bijna niet te doen, als je hier woont, en niet wekelijks de woestijn in kan. Ik zou het overigens graag doen! Gelukkig heb ik goeie vrienden en familie daar die wel bekend zijn met b.v. de Mojave en alle mooie plekken, en daar maak ik al jaren dankbaar gebruik van.

En natuurlijk zal ik hier tips geven aan iedereen wat ze zeker moeten zien, althans volgens mij dan, en natuurlijk beantwoord ik vragen over locaties waar mensen graag naartoe willen.
Wat ik, en velen met mij, niet meer doe, is bijvoorbeeld de locaties delen van weinig bekende petrogliefen (er zijn al gevallen bekend van uitgehakte en verkochte tekeningen) en dat soort dingen. Feit is gewoon dat veel locaties die jarenlang zo goed als onbekend waren bij het grote publiek door de komst van internet en social media algemeen bekend zijn geworden en druk worden bezocht. White Pockets bijvoorbeeld, hoorde je nooit iets van, en groeit nu langzaam uit tot een redelijk drukbezochte locatie. Ship Rock, las afgelopen week hier dat je daar niet meer mag komen. Relingen bij Horseshoe Bend, en nog veel meer plekken die eigenlijk voorgoed verpest of verboden terrein zijn geworden.

Ik noem dat geen vooruitgang, en iedereen die van mening is dat alles in de hele wereld voor iedereen te zien en te bezoeken moet zijn, ik ben het simpelweg niet met je eens. Maar ik wordt zeker niet boos op je hoor! :wink:
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: De invloed van social media op toerisme in het zuidwesten

Bericht door nieuwenoord »

Ik snap helemaal waar je redenering vandaan komt. Ook wij zijn blij dat we tussen 2002 en 2010 heel veel van de wel bekende plekken gezien hebben. En inderdaad, voor ons is het ook prima om ergens in het boerenland rond te toeren of een weekje in een provinciestadje te zitten.

Ik moet er persoonlijk niet meer aan denken om in de rij te staan voor een foto die je overal op Facebook tegen komt. En ja, dan maar een snob.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: De invloed van social media op toerisme in het zuidwesten

Bericht door Coyote »

Als je dit bericht van gisteren over Zion NP op FB dan leest zakt je broek toch van je kont af... :o :sadcry:

Heel treffend en precies waar dit topic over gaat.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: De invloed van social media op toerisme in het zuidwesten

Bericht door boonens »

In dit topic leggen mensen een directe link tussen de komst van social media, de vlucht die het toerisme in ZW-USA heeft genomen en de negatieve effecten hiervan. Het betreft een vergelijkbare groei die gezien wordt overal ter wereld; in alle steden, parken, bergen en meren. Van Giethoorn, Amsterdam, Venetië, IJsland, Machu Picchu tot de Mt Everest...je leest inmiddels dagelijks de verhalen over de problemen van een snel stijgend aantal bezoekers (overlast, vernieling, vervuiling...).

Kan het misschien allemaal vrij weinig te maken hebben met de opkomst van social media of het delen van informatie op forums, maar met een wereldwijd groeiende welvaart en de lagere reiskosten per kilometer/goedkopere vluchten? Het is nu niet bepaald dat de Grand Canyon, Zion of Yellowstone pas sinds 2010 zijn doorgebroken als populaire sights. Of dat door Instagram-fotootjes van deze parken, toeristen massaal afzien van een city-trip NY of SF en nu het Zuid-Westen bezoeken. Of dat toeristen in de 1930's al het moois met de handen op de rug hebben bekeken.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: De invloed van social media op toerisme in het zuidwesten

Bericht door Hockey »

@ boonens, ik ben het niet helemaal met je eens. Er is m.i. sprake van twee zaken. Aan de ene kant de enorme groei van het toerisme waardoor alles veel drukker is, aan de andere kant van een groei in social media waardoor mensen het perfecte plaatje willen schieten en halsbrekende oerstomme toeren uithalen. Deze twee gecombineerd zullen er vermoedelijk veel meer incidenten plaatsvinden dan vroeger.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: De invloed van social media op toerisme in het zuidwesten

Bericht door nieuwenoord »

Het heeft ook te maken met de cultuur van de toeristen die uit landen komen waar andere normen en waarden gelden.
Wij zaten in juli in Nederland bij onze benedenburen op de koffie, toen er een bus stopte met mensen die afgezet werden coor het restaurant verderop.

Ons kleine appartementencomplex heeft een simpele voortuin met drie boompjes en drie van die enorme Annabelle hortensia’s. Tot onze grote verbazing zaten er in no time zeker 10 mensen in de tuin tussen de bloemen om ermee op de foto te
gaan. Wij verzinnen dat toch niet? En nu denk ik niet dat wij ineens elke dag een bus toeristen voor de deur krijgen, maar
dat soort foto’s komt wel op social media.

Geen enkel respect voor andermans bezit of de natuur.
Kijk maar naar de bollenvelden. Blijkbaar is alles ineens
materiaal om te delen, zelfs ons eenvoudige tuintje.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: De invloed van social media op toerisme in het zuidwesten

Bericht door Pete.Z »

Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: De invloed van social media op toerisme in het zuidwesten

Bericht door Almere vak V »

Idioten heb je helaas overal.

Ik hoorde pas geleden nog een verhaal van een stel dat ergens hun koffer op het strand van een eiland had volgeschept omdat ze het zand zo mooi vonden. Als ik dat soort verhalen hoor vraag ik me echt af of je uit een paasei komt.

Dit stel ook? Heb je dan geen opvoeding gehad?? Ben je achterlijk of zo?? Je laat jezelf blijkbaar ook nog op de foto zetten. Beetje misschien het probleem van tegenwoordig. Alles moet maar kunnen. Alles moet leuk gevonden worden. En als je dat niet doet het heb je geen respect of zo. Wat is dat trouwens ook een ontzettend jeukwoord geworden...
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: De invloed van social media op toerisme in het zuidwesten

Bericht door Old Faithful »

nieuwenoord schreef:
06 sep 2019, 20:34
Ook wij zijn blij dat we tussen 2002 en 2010 heel veel van de wel bekende plekken gezien hebben.
Naast nadelen heeft ouderdom blijkbaar ook voordelen. :wink:
Mijn eerste ervaringen in Amerika stammen uit de zeventiger jaren van de vorige eeuw. Voor informatie ging ik naar de bibliotheek - voor de jongeren: dat is een plek waar heel veel boeken bij elkaar staan, die je ter plaatse mag lezen of tegen betaling lenen. :wink: Ik ging vol verwachting naar Yellowstone N.P. maar zonder weet te hebben van bijvoorbeeld de schoonheid van Mammoth Hotsprings. Daar kwam ik pas achter toen ik in het park een boek kocht met prachtige kleurenfoto's van Mammoth Hotsprings. Die reis - van Trekamerica - deed Mammoth Hotsprings ook niet aan. Zodoende moest ik twintig jaar wachten om dan te moeten constateren dat de prachtige kleuren op de foto al een stuk minder waren.
In 1996 kreeg ik het boek "De Nationale Parken van Amerika" door Dr. A.J. van Zuilen als verjaardagscadeau. Daarnaast beschikte ik over "Reisgids Amerika Zuidwest" en "Reisgids Amerika Noordwest", uitgegeven door de ANWB. Al deze reisgidsen bevatten routebeschrijvingen, overnachtingsmogelijkheden en informatie over de bekendste bezienswaardigheden. Bisti Badlands, Valley Of Fire, Cathedral Gorge, Alabama Hills, Agathla Peak etc. staan daar zeker niet in. Nu zijn dit zaken die ik komende week hoop te gaan bezoeken. Dus ja, veel gemakkelijker toegankelijke informatie speelt beslist een belangrijke rol.

Dat geldt m.i. ook voor de toegenomen welvaart: in Nederland en andere westerse landen maar zeker ook m.n. in Azië. Toen ik 45 jaar geleden voor het eerst de grote plas overstak, kende ik vrijwel niemand die mij daarin was voorgegaan. Dat is nu wel anders. Een verre reis komt voor steeds meer mensen financieel binnen bereik en de organisatie van zo'n reis wordt door m.n. het internet ook steeds gemakkelijker. In 1996 was ik voor vliegtickets en autohuur nog aangewezen op een reisbureau. Ik beschikte al wel over boekjes van Best Western en Super 8 met daarin al hun hotels in de V.S. Die kon je dan telefonisch boeken. Omdat Best Western ook een kantoor in Amsterdam had, heb ik dat jaar vrijwel alleen in Best Western hotels gelogeerd. :wink:

Mensen die zich niet weten te gedragen en/of zelfs dingen vernielen zijn van alle tijden. Daarbij geldt ook: hoe groter het aantal toeristen, des te groter de groep die zich niet weet te gedragen, al betwijfel ik of het percentage veel groter geworden is.

Vroeger was zeker niet alles beter, maar sommige dingen wel. Toen ik 45 jaar geleden bij de Niagara stond, deed ik mijn ogen dicht en dacht aan de indiaan die enkele honderden jaren eerder de waterval al lang van te voren hoorde, niet wist wat het was en toen plotseling oog in oog stond met dit natuurwonder. Zijn beleving moet heel anders geweest zijn als die van mij*. Ik stapte op een gigantische parkeerplaats uit een busje, wandelde tussen enkele hotels door en zag toen precies wat ik verwachtte. De tijden van die indiaan komen nooit meer terug, helaas.

* Al was het maar vanwege het praktische probleem: hoe kom ik aan de overkant. Voor ons is Bryce N.P. een prachtig park om te bezoeken, voor Ebenezer Bryce was het "a hell of a canyon to lose a cow."
Groet,

Old Faithful
Jacqueline donders
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 aug 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: De invloed van social media op toerisme in het zuidwesten

Bericht door Jacqueline donders »

@ Old Faithful, zo herkenbaar wat je schrijft en vooral dat met die Best Western hotels, heerlijk destijds alles opzoeken uit een boek wat een leuke voorbereidingen waren dat, moet ook zeggen nu met internet maakt het een stuk makkelijker.
Wij zijn hebben nu verschillende keren een rondreis gemaakt, naar de “bekende “ plekken en de laatste keer was het enorm veranderd kon je voorheen zo de Grand Canyon rondrijden moet je nu met een bus mee, en zo op meer plekken,wij zijn blij dat we dit allemaal gedaan en gezien hebben,want zie zo de lol er niet meer van in, al die bussen die aankomen.
Onze laatste rondreis was in Canada van Calgary naar Vancouver en wat vonden wij het een verademing zo rustig.

Maar wens iedereen die deze reis nog gaat maken heel veel plezier en vooral overal van genieten.
.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: De invloed van social media op toerisme in het zuidwesten

Bericht door nieuwenoord »

Mijn eerste Amerikareis was in 1983. Op bezoek bij vrienden van mijn ouders in California. Niks wisten we! Ze namen ons mee naar San Francisco, Napa Valley, de Redwoods en Yosemite. Pas later snapte ik pas hoe bijzonder dat was! Het heeft de
Liefde voor het land doen ontwaken!
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: De invloed van social media op toerisme in het zuidwesten

Bericht door SuzieQ »

Die beelden van Zion benadrukken voor mij alleen maar het gevoel dat ik er niet meer naar toe hoef. Gelukkig in 2016 geweest. Ik vond Bryce Canyon dit jaar ook erg druk. En over Yellowstone hebben we het maar helemaal niet. Canyonlands was niet super druk, het verre deel helemaal niet. Volgend jaar waarschijnlijk weer in het echte hoogseizoen (zucht). Weet nog niet wat we gaan doen. Selfies maken is overal een probleem / gevaar. We zagen vorig jaar een volwassen Nederlandse vrouw op een kasteel in Griekenland door de "ramen" poseren. Daarna moest het kind ook daar tussen gaan hangen etc. Ze had ook speciaal extra kleding meegenomen ervoor. Let wel er zat een flinke afgrond naast en uiteraard overal bordjes dat het niet mocht.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: De invloed van social media op toerisme in het zuidwesten

Bericht door PSVwally »

Dit stel ook? Heb je dan geen opvoeding gehad?? Ben je achterlijk of zo?? Je laat jezelf blijkbaar ook nog op de foto zetten. Beetje misschien het probleem van tegenwoordig. Alles moet maar kunnen. Alles moet leuk gevonden worden. En als je dat niet doet het heb je geen respect of zo. Wat is dat trouwens ook een ontzettend jeukwoord geworden...
Helemaal met je eens. Alles moet maar kunnen en het erge is dat zowat alles ook wordt geaccepteerd tegenwoordig.
Eigenlijk zou er een soort blockade op mobiel gebruik moeten komen bij bv concerten, maar ook bij bv auto ongelukken. Gewoon dat de camera niet werkt is dan al genoeg. Misschien bij een concert even 5 minuten ofzo.

Zie even hieronder hoe het bv veranderd is op het Sint Pietersplein in Vaticaanstad...
Afbeelding

Aan de andere kant denk ik dat diverse social media tegenwoordig ook steeds voller wordt gezet met troep die door een grote groep voor waarheid wordt aangenomen.

DIT vind ik dan overigens altijd wel weer grappige berichten... en die zaak heeft er ontzettend veel reclame door gekregen
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: De invloed van social media op toerisme in het zuidwesten

Bericht door Pete.Z »

Ik was zelf voor het eerst in Amerika in 1984. Geen ESTA, maar een echt ouderwets visum, levenslang geldig, wat je ging halen bij de ambassade. Volgens mij koste dat een paar tientjes. 18 was ik, net mijn rijbewijs, en met een vriend en zijn ouders twee maanden naar familie van hem aan de westkust, in een gehucht in Oregon. Tijd van mijn leven, auto geleend van tante, en het arme ding was geloof ik 10.000 kilometer verder na die twee maanden....
Veel gezien, veel zelf ontdekt bij toeval, weinig toeristen. Kreeg zelfs het aanbod van zijn neef om mee terug te vliegen naar zijn werk (met zijn eigen Cessna) in Alaska bij een oliebedrijf, waar hij wel een baan kon regelen. Want, “als je tot tien kon tellen kon je daar zo aan de slag”. Nog steeds een beetje spijt dat ik toen niet heb toegehapt, maar ja, 18, meisje in Nederland, ouders, vrienden, hoe gaat dat. Ik was blijkbaar weinig avontuurlijk toen.

Daarna bijna ieder jaar terug, en de laatste jaren, mede door Amerikaanse vrouw, nog vaker. Zij kan zich het Las Vegas van haar jeugd nog herinneren, waar ze regelmatig met ouders was eind jaren 60/begin jaren 70. Vreselijk vindt ze het nu, absurd druk, vies, en lang niet meer zo leuk als toen. Voor haar is de schok nog groter, om te zien dat de plekken waar ze als kind kwam nu worden overspoeld door toeristen.
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: De invloed van social media op toerisme in het zuidwesten

Bericht door Erik88 »

SuzieQ schreef:
10 sep 2019, 13:18
En over Yellowstone hebben we het maar helemaal niet.
Een van de weinige parken waar ik denk dat je nog kan ontvluchten van de mensenmassa's: gewoon omdat het zo groot is als Noord-Nederland. Gelukkig!

Selfies en yellowstone trouwens... Sta je in een bizonfile, steekt er een zwarte beer over, stapt werkelijk iedereen de auto uit om snel een selfie met de beer te maken. Dat je dat in je hoofd haalt, terwijl 1. De bizons ook op luttele metes afstand staan en 2. je de zwarte beer alleen maar gefrustreerder en banger maakt door al die heisa... Een goede cocktail voor doden en gewonden, ook m.b.t. afschieten wildlife. 'Omdat de beer een toerist aanviel, werd deze afgeschoten'. Het moet toch niet gekker!

Ook Olympic NP heb ik me over positief over verbaasd... Zo weinig mensen in het hoogseizoen, behalve dan Hurricane Ridge: daar stonden we hutjemutje. Maar ook dan geldt: wil je alle selfiemakende, 'in-de-weg-lopende-terwijl-je-net-een-foto-wilt-afdrukken mensen er niet bij hebben, zorg ervoor dat je er met zonsopgang bent... Wat een rust, wat een heerlijkheid!
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: De invloed van social media op toerisme in het zuidwesten

Bericht door Vito »

Hoe ver gaan mensen voor een vlog of YouTube filmpje?
Zo ver!

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... n-bij-area
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: De invloed van social media op toerisme in het zuidwesten

Bericht door peterretep »

Social media? Dochterlief wilde voor instagram graag voor een roze muur in LA staan. Eenmaal daar bleek de geheel roze muur een onderwerp te zijn voor instagrammers die er in allerlei maffe poses voor gingen staan. Ik werd weggestuurd door een man met een bordje dat aangaf dat spiegelreflexcamera's verboden waren :)

In Bryce canyon had ik een prachtige plek gevonden om mijn statief op te zetten en de zonsondergang vast te leggen. 2 Meter naast me lag een Duits stel samen allerlei vreemde poses aan te nemen op 50 centimeter van de rand voor hun instagramaccount van hun sportschool.

Social media en in het bijzonder Instagram doet gekke dingen met de mens. Alles voor de likes.
Gebruikersavatar
Symbolio
Amerikafan
Berichten: 170
Lid geworden op: 06 jun 2011, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: De invloed van social media op toerisme in het zuidwesten

Bericht door Symbolio »

Ik vond het noordwesten dit jaar meevallen. De Japanners (no offense) blijven een voor mij te vreemde cultuur hebben met hun achterlijke selfies en vreemde houdingen op foto’s. Alleen gezien bij Crater Lake en Mt Rainier overigens.

Ik volg de NP’s ook allemaal op Facebook en ben regelmatig in shock van die drukte. Als jongetje van 12 veel gezien (1997) toen we in Amerika woonden en in 2011, 2013 en 2016 ook veel parken aangedaan. Maar met name het verschil tussen 2013 en nu vind ik fors. Zion zagen wij in rust, Grand Canyon was druk en ook Horsehoe Bend (instagram bestond nog niet) was op drie anderen na leeg. Als ik zie hoe dat nú eruit ziet... nope.

Gelukkig is er nog zoiets als karma en kukelt er regelmatig iemand van de berg tijdens het nemen van een selfie. Dat gun ik niemand overigens maar het risico zo bewust opzoeken voor een vreemde soort van egocentrische zelfverheerlijking moet door sommigen met de dood bekocht worden en zet hopelijk de rest aan het denken. Al vrees ik dat het voorlopig nog wel erger wordt.

Absolute tip voor iedereen: ga lekker hiken in de NP’s en kies niet de meest populaire trail. Na 1km loop je alleen en heb je nergens last van. Arches -> Devils Garden Trail en laat Delicate Arch links liggen. De bussen met Japanners/Chinezen knallen op alle viewpoints en boardwalks even een lading eruit en rijden weer door maar verder dan 5m de natuur in gaan ze niet. De echte selfiespots daar zijn we gelukkig al geweest ;).

In Seattle is bij Pike’s Market ook zo’n bubble gum steegje... ongelofelijk wat een drukte daar was van irritant volk wat een selfie moest maken. Ik begrijp het niet en zal het nooit begrijpen. Weet meteen wel weer waarom ik die toeristische dingen altijd mijd als de pest.
El Paso '86
El Paso '97
Cleveland '11
Southwest '13
Denver '16
Pacific Northwest ‘19
Florida ‘22
groennom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: De invloed van social media op toerisme in het zuidwesten

Bericht door groennom »

Hier weer een voorbeeld hoe het zomaar mis had kunnen gaan bij maken van "De perfecte foto"

https://www.telegraaf.nl/video/15053080 ... jna-fataal
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer