Florida of Californië?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Pream
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2015, 19:24
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Florida of Californië?

Bericht door Pream »

Nog niet genoemde factor, als je op het strand ook nog het water in wil, de temperatuur van het zeewater in Florida is veel aangenamer dan in Californië.
BarstowBOB
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 aug 2019, 01:52
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Florida of Californië?

Bericht door BarstowBOB »

In augustus is het in Los Angeles en in Florida bloedheet. Los Angeles is officieel woestijnklimaat. Vorig jaar september was ik in Florida en het was echt benauwd. En er bestaat zeker een kans op orkanen wat je vakantie kan verpesten.

Ik zou je net als WallyPSV adviseren om naar Noord-California te gaan en dan noordelijk te rijden naar Oregon en Portland. Ik weet zeker dat je kinderen het prachtig vinden om watervallen te zien en te gaan kijken bij beekjes in de bergen. Je kunt gaan kanovaren en bijvoorbeeld in Portland een rondleiding nemen in het voetbalstadion. Verder kunnen de kinderen spelen op het strand aan de kust van Oregon. Mensen in Oregon zijn correct en down-to-earth.

San Francisco vind ik zelf een vreselijke stad, vind de mensen niet aardig en het verkeer is daar echt een drama. Ben zelfs meer in Oakland geweest dan in Frisco. Uitzicht vanaf Oakland is wel mooi op Frisco.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Florida of Californië?

Bericht door harryh »

BarstowBOB schreef:
09 aug 2019, 23:56
Los Angeles is officieel woestijnklimaat.
Huh? https://en.wikipedia.org/wiki/Climate_of_Los_Angeles "The climate of Los Angeles is a year-round mild-to-hot and mostly dry climate for the LA metropolitan area in California. The climate is classified as a Mediterranean climate, which is a type of dry subtropical climate. It is characterized by seasonal changes in rainfall—with a dry summer and a winter rainy season."

Je zit vanuit LA best snel in de woestijn maar door de ligging aan zee is LA zelf geen woestijnklimaat ;)
BarstowBOB
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 aug 2019, 01:52
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Florida of Californië?

Bericht door BarstowBOB »

@harryh

Ik heb het nagezocht en je hebt inderdaad gelijk. Er is wel een hoop over te vinden. Ik was in de veronderstelling dat het zo was, omdat een amerikaan mij dit ooit verteld had.
Waarom ik van Amerika hou:
De lange goederentreinen, de graffiti, Atlanta, BBQ, basketbal, de mensen, de goede service, alles is goed bereikbaar, de behulpzame Amerikanen, de prachtige natuur, de geweldige pretparken, de Canyons en de wolkenkrabbers.
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Florida of Californië?

Bericht door DennisS »

Wij zijn 5 keer aan de westkust van Amerika geweest en zijn net terug na 2 weken Florida. Als ik heel eerlijk ben, dan vinden wij de westkust vele malen mooier en aantrekkelijker. Maar wij zijn dan ook niet van de pretparken en hele dagen op het strand of zwembad liggen.

Onze volgende reis gaat weer naar de westkust. Florida was mooi, maar we hebben het gezien en hoeven er niet meer naartoe.

Maa rgoed, smaken verschillen :-)
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Florida of Californië?

Bericht door nieuwenoord »

Mee eens Dennis. Dat zeiden wij in 2010 ook al na onze eerste keer Florida.

En toch gaan we nog een keer, gewoon om eens wat anders naar de staat te kijken. Meer state parks, wildparken, lekker relaxen, wat shoppen, uit eten. Maar ga je voor spectaculaire natuur, dan is het westen (vergeet ook het noordwesten niet!) veel mooier.
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Florida of Californië?

Bericht door DennisS »

Ik sluit niet uit dat we nooit meer naar Florida gaan. We willen Miami nog weleens zien en Key West vonden we ook echt leuk en gezellig. Helaas kwam Miami er dit jaar niet van vanwege Dorian. Maar ieder zo zijn ding. We moeten nog veel meer van Amerika ontdekken!

Alleen even kijken of we aan zomer weer naar Amerika gaan. Er is een kleintje onderweg dus even afwachten hoe dat allemaal gaat. Maar als het kan dan gaat hij (wordt geboren eind december) gewoon lekker mee naar de States!
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Florida of Californië?

Bericht door nieuwenoord »

Ja joh, en dan gewoon als die kleine kan zwemmen weer eens een villa huren in Florida. Er kan nog zoveel meer!

Voor ons is het deze keer gewoon even een echte winter escape.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer