Grens Canada/Amerika

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door hemmie »

Nederlanders kunnen zo Canada binnen zonder kosten (over land), ik neem aan dat het voor belgen niet anders is.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door Tipsy_1 »

haha nu voel ik mij wel dom
Ik had ook nog nooit van zo'n kost gehoord maar ben het tegengekomen op zo een of andere website met reisverslagen en tips (weet niet meer welke).
Ja wij wonen inderdaad in Amerika op L1/L2 en Fragoman (deed mijn visa aanvraag een half jaar geleden) zei dat ik gewoon makkelijk de grens over kon.
When travelling internationally you should carry your passport with the valid visa stamp, as well as a copy of your endorsed I-129S.
Once you have re-entered the US, you should check your I-94 (https://i94.cbp.dhs.gov/I94/#/recent-search) to confirm that you have been admitted in the correct status.

Nu ben ik nog altijd wel een beetje zenuwachtig over het hele visa gedoe, hopelijk gaat het allemaal goed. Ik veronderstel dat ik bij het terug binnenrijden in de US gewoon dien te melden dat we hier op L1/L2 wonen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door hemmie »

Volgens mij was met de auto de VS in niet anders dan per vliegtuig, ze vragen meestal wel aan de grens of je idd op je L1/2 het land in wil. Bij ons was het een paar jaar geleden heel simpel.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door Tipsy_1 »

wij zijn net terug van ons tripje Canada, alles is supervlot verlopen. Bij de Canadese grens zijn ze enkel heel wat vriendelijker dan bij de Amerikaanse.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door Galapogos »

Bij mij is het net andersom. De twee keren dat ik Canada in ben gereisd trof ik de grootste chagrijn uit het land denk ik. Bij de VS juist altijd sympathieke grappenmakers. :lol:
Bram2018
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jun 2018, 07:21
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door Bram2018 »

wij gaan met de auto van Boston naar de stad Quebec in Canada. Waar kunnen wij dan het beste de grens oversteken, waar je de minste wachttijden hebt.
Gast

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door Gast »

In ieder geval niet via I89. Via I91 is hoor ik vaak minder druk.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door kastelke »

:offtopic: de naam van de provincie is Quebec, de stad is Quebec City. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bram2018
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jun 2018, 07:21
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door Bram2018 »

is dat via de grensovergang Stanstead?
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door Ruud2004 »

Ja, in jullie geval zou ik grensovergang Stanstead nemen, is via de I-91. Je kan wel binnendoor, maar zal mogelijk meer tijd kosten.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gast

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door Gast »

Eventueel dwars door Maine via I95 en Rt 201 zou ook nog kunnen. Maar dat is waarschijnlijk minder snel.
BarstowBOB
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 aug 2019, 01:52
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door BarstowBOB »

Auto (Alamo)
Ik ben in de staat Washington de grens naar Canada overgestoken met de auto en er was 1 auto voor me in de rij. Op de terugweg naar Amerika bij Idaho de grens overgestoken terug naar Amerika. Geen enkel probleem, geen kosten hoeven betalen. :clap:

Bij Alamo (via Sunnycars) geen extra kosten om in Canada te kunnen rijden met de huurauto. Drop-off kosten kunnen erg duur zijn. Misschien is terugrijden naar de oppik locatie toch goedkoper.

Bus (Amtrak)
Keer met de bus de grens overgestoken onder Vancouver. Wel moeten uitstappen, maar nog steeds geen moeilijke vragen of kosten. De gehele bus was in 20 minuten gecontroleerd en toen konden we weer verder naar Vancouver. :alien:
Waarom ik van Amerika hou:
De lange goederentreinen, de graffiti, Atlanta, BBQ, basketbal, de mensen, de goede service, alles is goed bereikbaar, de behulpzame Amerikanen, de prachtige natuur, de geweldige pretparken, de Canyons en de wolkenkrabbers.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door roelb »

Het verschil met wat hierboven wordt aangegeven is dat jij, als je al in de US bent geweest, dus ook een geldige I94(W) hebt. Dat is het (tegenwoordig meestal digitale) papiertje waarop jij bent toegelaten in de USA. Zolang die I94 geldig is kun je gewoon meerdere keren opnieuw de VS binnen tijdens de geldigheidsperiode (normaal gesproken 90 dagen).

In jouw geval heb je die (digitale) I94W dus gekregen toen je, vermoedelijk per vliegtuig, de USA binnenkwam. Als je vervolgens de grens naar Canada over gaat heeft dat geen gevolgen, die I94 blijft gewoon doorlopen. En als je weer terugkomt wordt je opnieuw toegelaten onder dezelfde I94. Daarom zijn er geen verdere formaliteiten aan de grens.

Kom je echter vanaf Canada binnen zonder dat je al een I94(W) hebt, dan krijg je die daar. En in tegenstelling tot vliegvelden rekent de USA aan de landgrenzen daar een vergoeding voor. En je krijgt (of is dat inmiddels ook afgeschaft) ook nog steeds een papieren afschrift daarvan in je paspoort geniet, terwijl op vliegvelden alleen nog digitale versies worden afgegeven. Het andere verschil is dat je geen ESTA nodig hebt om via een landgrens de USA in te reizen. Die hebt je alleen maar nodig als je een vliegtuig of boot wilt boarden met als bestemming USA.

Een afgegeven I94(W) eindigt voortijdig zodra je Noord-Amerika (Canada, USA, Mexico, Cairibisch gebied) verlaat. Maar als je dat gebied verlaat vanuit een ander land dan de USA dan is het - bij twijfel - aan jou om dat aan te tonen, bijvoorbeeld als je binnen 90 dagen na de originele afgifte weer terugkeert naar de USA en opnieuw 90 dagen wil blijven.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door Almere vak V »

roelb schreef:
11 sep 2019, 09:44
En je krijgt (of is dat inmiddels ook afgeschaft) ook nog steeds een papieren afschrift daarvan in je paspoort geniet
Vorig jaar kregen mijn kinderen nog keurig zo'n ding in hun nieuwe paspoort geniet.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Grens Canada/Amerika

Bericht door Ruud2004 »

juni 2019 ook nog.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer