Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Mia91
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 aug 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Mia91 »

Bij mij ook 2x zo duur... jammer!

Ik heb nu een reservering staan bij Alamo Brits (die uiteindelijk altijd ver de goedkoopste zijn als ik naar Amerika ga). Moet ik me zorgen maken na de Brexit aangezien ik via UK geboekt heb? Of blijft alles volgens de voorwaarden van nu lopen?
sleutelbos
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:54
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sleutelbos »

Robbie&Irene schreef:
10 sep 2019, 12:47
Coyote schreef:
09 sep 2019, 20:01
Wie van jullie heeft wel eens via Happy Tours Car Rental een auto gehuurd? Wat zijn jullie ervaringen?

Roland
Net gekeken, behoorlijk aantrekkelijk geprijst! Lukt het ook om "skip the counter" te doen met je reserveringsnummer?
Ja, hier!
Geboekt via Happy Tours, direct bericht van Alamo, met reservering online ingecheckt en bij het allerlaatste stapje van skip the counter bleef de site hangen en kregen we een foutmelding. Wel alles bevestigd gekregen via mail, maar niet de skip the counter streepjescode...
Wat raad je ons aan? Nog eens proberen of 3 weekjes geduld hebben en dan gewoon melden?

De prijs was ook nog eens aangenaam. 8 dagen Chevrolet Suburban of vergelijkbaar voor € 450
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

sleutelbos schreef:
10 sep 2019, 15:56
De prijs was ook nog eens aangenaam. 8 dagen Chevrolet Suburban of vergelijkbaar voor € 450
Altijd handig om dan de locatie en het tijdvak te melden.

Ik heb nu in Seattle hetzelfde type auto staan tijdens 10 dagen herfstvakantie bij Hertz voor $369...
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Robbie&Irene schreef:
10 sep 2019, 12:47
Net gekeken, behoorlijk aantrekkelijk geprijst! Lukt het ook om "skip the counter" te doen met je reserveringsnummer?
Ik heb zelf nog geen Skip the Counter gedaan dus dat moet ik nog proberen.
sleutelbos schreef:
10 sep 2019, 15:56
Wat raad je ons aan? Nog eens proberen of 3 weekjes geduld hebben en dan gewoon melden?
Die keuze kan ik niet voor je maken. :wink: Je bent dus al 'ingecheckt'? Je kunt het nog eens proberen en anders straks gewoon melden.

Skip the Counter wacht ik denk ik nog wel even mee. Weet niet hoe dat gaat als je daarna eventueel nog wilt annuleren aangezien je bij Skip the Counter wel je creditcard moet opgeven. Nu kan ik nog elk moment van de reservering af. Zag vanochtend al een goedkopere prijs voor mijn Cabrio maar voor $ 3 doe ik geen moeite. Maar prijzen fluctueren heel erg zag ik. Alamo was niet de goedkoopste met de Cabrio toen ik die koos maar huur daar altijd en bevalt prima, zeker icm Skip the Counter. Nu zijn ze wel de goedkoopste met een Cabrio en is Enterprise ineens $ 70 duurder.

Deze broker is voor mij ook nieuw maar eens moet de eerste keer zijn, toch? :wink: En ik zie hier vooral leuke aanbiedingen als je een specifiek model/type wilt. Daar kunnen de loyaliteitsprogramma's en kortingscodes bij rechtstreeks boeken niet tegenop. :P

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
bartus1989
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 nov 2018, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bartus1989 »

Via Hertz.nl een auto geboekt in de categorie V4 Adrenaline collection. Maar, ik dacht dat je bij autohuur geen borg betaald. Toch is er 200 dollar borg van de creditcard gegaan. Nu is dit geen wereldschokkend bedrag, maar kan een verhuurder dit in sommige gevallen dan toch doen?

Heb verder overal nee op gezegd, maar we waren blijkbaar toch niet helemaal scherp meer. De Challenger rijd wel monster met z'n V8😁
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Aarjan »

Ook even op Hertz.es zitten neuzen, en daar best een geinige aanbieding gezien voor onze trip naar NY.

20 dagen ophalen en inleveren JFK.

Welke van de twee zal ik kiezen? :lol: :lol: :lol:

image.png
image.png (109.85 KiB) 2026 keer bekeken
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door nieuwenoord »

Zie je, .es is niet zo slecht. Ik zou toch maar voor die goedkopere gaan, ziet er gaaf uit :-) Maar ik heb dan ook verder niks met merken, zoals die Mustang. Voor sommige is dat paardje heilig natuurlijk. Ik heb jaren echte paarden gehad, vind ik leuker :thumbup:
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

je huurt een categorie niet een gegarandeerd type, dus ook met de 'goedkopere' aanbieding kan je alsnog een Mustang meekrijgen/uitzoeken.

(overigens, de Camaro rijdt echt een stuk beter dan de Mustang (zeker in de top uitvoering(!) en ziet er een stuk beter uit (bumblebee!!), maar dat is mijn mening)
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Wat hilarisch dat een Camaro cabrio een 'elite convertible' is en een Mustang cabrio een 'gewone' convertible, terwijl het vergelijkbare auto's zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Robbie&Irene »

Coyote schreef:
09 sep 2019, 20:01
Wie van jullie heeft wel eens via Happy Tours Car Rental een auto gehuurd? Wat zijn jullie ervaringen?

Roland
Ook geboekt via deze link! Zeer mooie aanbieding van een Standaard SUV voor bijna 4 weken LV-LV in mei 2020 incl alle verzekeringen en bijrijder voor ~ 680 euro bij Alamo. Reserveringsnummer gecontroleerd bij Alamo en alles stond er netjes in. Medio maart -april ga ik dan " skip-the-counter" vastleggen.
MikeAmerika
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door MikeAmerika »

Ook een boeking geplaatst via Happy Tours. Deze partij heeft wel heel goedkope aanbiedingen van Alamo! 500 euro Standard SUV voor 18 dagen, huren in Houston. Niks mis mee :thumbup:
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Division schreef:
11 sep 2019, 18:17
Wat hilarisch dat een Camaro cabrio een 'elite convertible' is en een Mustang cabrio een 'gewone' convertible, terwijl het vergelijkbare auto's zijn.
Nee want de Camaro is een SS model uit de Hertz Adrenaline collectie (standaard 6.2liter V8, dus licht vergelijkbaar met de Mustang GT), en de mustang in die categorie is het basis model.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

MikeAmerika schreef:
12 sep 2019, 10:47
Ook een boeking geplaatst via Happy Tours. Deze partij heeft wel heel goedkope aanbiedingen van Alamo! 500 euro Standard SUV voor 18 dagen, huren in Houston.
Ja, in bepaalde steden echt veel goedkoper, andere steden dan weer niet.

Aangezien een Cabrio maar iets duurder was dan een Standard SUV in Houston heb ik die daarom maar gekozen. :P

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door SuperFieke »

Amai die prijzen fluctueren daar toch enorm. Eergisteren via bovenstaande link bij Alamo een Grand Dodge Caravan kunnen boeken voor 820 euro, 25 dagen vanuit SF in hoogseizoen (juli). Gisteren eens gekeken, stond hij aan 1600 euro geprijsd. Vandaag nog eens gekeken, staat hij aan 2550 euro :shock: Je moet dus echt op het goede moment kijken.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Gewoon een tijdje in de gaten houden. Juli is nog ver weg. Ondertussen andere aanbieders ook in de gaten houden. Zie je een leuke prijs, boeken als je die later eventueel ook weer kosteloos kunt annuleren.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Coyote schreef:
10 sep 2019, 22:29
Skip the Counter wacht ik denk ik nog wel even mee. Weet niet hoe dat gaat als je daarna eventueel nog wilt annuleren aangezien je bij Skip the Counter wel je creditcard moet opgeven. Nu kan ik nog elk moment van de reservering af. Zag vanochtend al een goedkopere prijs voor mijn Cabrio maar voor $ 3 doe ik geen moeite. Maar prijzen fluctueren heel erg zag ik.
Even mijzelf quoten...

Wilde ik vorige week voor $ 3 geen moeite doen bij Happy Tours, vanavond zag ik dat de prijs ineens $ 100 lager was. Kijk, dan word ik wakker! :P

Bestaande boeking geannuleerd en daarna nieuwe boeking gemaakt. De bevestigingsmail van het annuleren en de nieuwe reserveringsmail al ontvangen. Nieuwe reservering staat ook al te boek bij Alamo. 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
17 sep 2019, 20:48
vanavond zag ik dat de prijs ineens $ 100 lager was. Kijk, dan word ik wakker! :P

:thumbup:
Fijne avond !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Sparkling Pointe
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 nov 2016, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Sparkling Pointe »

Aarjan schreef:
11 sep 2019, 12:57
Ook even op Hertz.es zitten neuzen, en daar best een geinige aanbieding gezien voor onze trip naar NY.

20 dagen ophalen en inleveren JFK.

Welke van de twee zal ik kiezen? :lol: :lol: :lol:


image.png
Grappig dat de Camaro als 4 persoons wordt beschreven, er kunnen er echt maar 2 in met 1 kleine koffer.
De Mustang gaat net met z’n vieren met iets meer bagageruimte.
pukvg
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 jul 2019, 11:27
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door pukvg »

Over een paar weken ga ik met een paar andere vrienden naar colorado tijdens mijn eschange periode in Kentucky.
We hebben alles al geregeld, maar auto huur is een lastig verhaal voor ons. We zijn inmiddels tot de conclusie gekomen dat we een Duitse student van 22 willen laten rijden in verband met de leeftijdsrestricties (de Amerikaanse studenten zijn 20).

Tot nu toe leek Alamo ons de beste optie en dan komen we uit op een totaal van 537 dollar zonder extras zoals verzekeringen.
Nu keek ik net op de Nederlandse site van Alamo en daar komt ik uit op 404 euro inclusief verzekeringen. Hoe is dit verschil te verklaren?
En weet iemand of je hier ook kunt boeken als Duitser of is het exclusief voor Nederlanders?

Zelf komen we er niet zo goed uit dus ik zou het erg fijn vinden als iemand met ons mee wil kijken! We zijn op zoek naar een auto van 10 tot 15 oktober voor 5 personen met 2 grote koffers.
peterd87
Amerikafan
Berichten: 232
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door peterd87 »

pukvg schreef:
21 sep 2019, 21:29
Zelf komen we er niet zo goed uit dus ik zou het erg fijn vinden als iemand met ons mee wil kijken! We zijn op zoek naar een auto van 10 tot 15 oktober voor 5 personen met 2 grote koffers.
Gaat dit om een huur vanaf Denver airport? en wat zijn de tijden? Kan net uitmaken voor een dag meer of minder autohuur
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer