Hoeveel kilometer per dag afleggen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Jadam
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2013, 20:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Hoeveel kilometer per dag afleggen?

Bericht door Jadam »

Op het gevaar af dat de vraag al eens eerder gesteld is:
We gaan volgend jaar opnieuw voor een rondreis van circa 30 dgn, dit keer (weer in) Washington State en Orgeon, waarbij we de Redwoods in Noord California meepakken. Vanuit onze laatse reis, alweer een heel tijdje geleden, kan ik me niet goed meer herinneren hoeveel kilometers we met de huurauto ongeveer aflegden per dag (we kamperen). We houden ervan de tijd te nemen om de omgeving te verkennen, korte trails te lopen, visitors centers te bezoeken, etc.
Wie deelt zijn/haar ervaringen met ons op dat gebied?
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hoeveel kilometer per dag

Bericht door ClaireVHaut »

Ik reed in net geen maand 4500 km. Mijn Max lag op 300 km per dag (en dat zo min mogelijk ;-) )
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Hoeveel kilometer per dag

Bericht door Ruud2004 »

Afgelopen zomer zo'n 4300km in 19 dagen autohuur. Afstand per dag verschilt enorm, zit ook wel eens een lange autodag in door een minder interessant stuk.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Hoeveel kilometer per dag

Bericht door Trails »

Wij reden in 2017 gemiddeld 105 mijl per dag. Dit was wel met een camper maar ook wij houden er van om overdag van alles te zien en doen.
Overmorgen vertrekken we weer (Denver) en ook nu weer een gemiddelde van ongeveer 100 mijl per dag.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hoeveel kilometer per dag

Bericht door Markstaal »

Ik hou meestal rond de 200km per dag aan, waarbij we uiteraard niet elke dag verplaatsen. Afgelopen juni deden we 4800 km in het noord westen in 25 dagen. Daarbij rij ik alles altijd zelf.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hoeveel kilometer per dag

Bericht door SuzieQ »

Het wisselt gewoon per dag. Soms lange rijdagen waarbij we echt 600 km rijden ofzo. Maar dit zeker niet dagelijks. Mijn man rijd alles.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Hoeveel kilometer per dag

Bericht door Mr. Patrick »

Houd er ook rekening mee dat je aanzienlijk meer km maakt dan je plant. Je rijdt in de nationale parken de nodige kilometers en je verplaatst je tussen hotel/camping, restaurants en de bezienswaardigheden. Wij reden afgelopen zomer een kleine 6.000 km, waar we er maar net iets meer dan 4.000 gepland hadden.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gast

Re: Hoeveel kilometer per dag

Bericht door Gast »

Wij reden afgelopen zomer iets meer dan 5700 mijl in 3,5 week (ja er zaten best een aantal lange reisdagen tussen). Wat niet helpt is dat onze kids ruim 1500 mijl uit elkaar wonen
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Hoeveel kilometer per dag

Bericht door Almere vak V »

Wij reden in de meivakantie in 15 dagen bijna 6.000 kilometer. Dat lijkt veel. Maar in 5 dagen reden we van San Francisco naar Portland, Op en neer naar Seattle. Van Portland naar Las Vegas en van Las Vegas naar San Francisco. Dat is bijna 4500 kilometer. In de overige 10 dagen kwamen we dus gemiddeld niet verder dan 150 kilometer per dag.
Annika
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 apr 2019, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hoeveel kilometer per dag

Bericht door Annika »

Wij hebben vorige maand in 12 dagen 1800 miles gereden. In de planning (van camping naar camping) kwamen wij op 1600 miles, dus het verschil was vrij klein. We sliepen op campings in de parken, dus hadden daar vaak de auto niet meer nodig. Dat beviel ons erg goed!
Wij hadden dus een gemiddelde van zo'n 250 km per dag. Eén van de dagen was een volle rij-dag waar we niets anders hebben gedaan.
Bij de planning probeerden we gemiddeld 3 uur per verplaatsing te rijden, soms was dit iets meer, soms iets minder. (Wel bijna elke dag/om de dag verplaatsen) Ons beviel dit tempo heel erg. (Wat lang en veel is, is natuurlijk erg persoonlijk!) Wij reden trouwens met z'n 2en, dat maakt ook verschil.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hoeveel kilometer per dag

Bericht door roelb »

Ik hou in mijn planningen altijd zo'n 125 tot max 150 mijl avg/day aan. Voor de afstanden van a tot b op de kaart. Uiteindelijk rij je natuurlijk nog wel veel meer, maar goed. Dat bevalt altijd prima. Nu proberen wij vaak ook avonden te gebruiken om van a naar b te komen, dan kun je best wel ver komen zonder dat het je nuttige vakantietijd kost. Normaal doe je 's avonds toch niet heel erg veel. Maar dat moet je dus wel willen.
Gast

Re: Hoeveel kilometer per dag

Bericht door Gast »

Avond eten en een drankje/muziekje ergens in een leuk restaurant/kroeg is voor ons ook nuttige vakantie tijd, dus absoluut geen noodzaak om s avonds nog eens te gaan rijden, zeker niet in natuurgebieden (lees:buiten de steden), ook vanwege het vele (overstekende) wild op de wegen.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Hoeveel kilometer per dag

Bericht door Tipsy_1 »

ivm de "nuttige tijd" (avond) discussie van hierboven:
eea hangt toch ook af van wanneer je op vakantie gaat.
In bvb oktober of maart is het zo vroeg donker, dan ontkom je toch bijna niet aan rijden in het donker (met dan dat leuke etentje als stop onderweg)

(wij rijden trouwens ook liever niet in het donker 1) je ziet niks van het mooie landschap (toch zeker in het westen van toepassing) 2) gevaar overstekend wild) tenzij het bvb een goed verlichte interstate is.
Hier aan de oostkust zijn goede interstate dus is rijden in het donker niet zo'n topic (de herten zijn er vooral rond het schemeruur). )

Leuke restaurants en cafetjes zijn nu ook niet zo rijkelijk gezaaid inde US vind ik zelf, daar kan je niet altijd op rekenen. Soms zijn we al blij als er op meer afgelegen plaatsen een of andere fastfood plaats is. Of we picknicken (als het nog licht is) in een of ander leuk park.
Jadam
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2013, 20:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Hoeveel kilometer per dag

Bericht door Jadam »

O.k. dank voor reacties. Ik ga op grond van de feedback m'n ambities toch wat bijstellen.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Hoeveel kilometer per dag

Bericht door Coyote »

Je hebt altijd baas boven baas... :wink:

Afgelopen mei/juni reed ik in 19 dagen 7816 km, gemiddeld dus 412 km per dag. :mrgreen:

Dat zal niet iedereen per dag kunnen/willen rijden maar voor mij is het heel normaal om in Amerika behoorlijke afstanden af te leggen.

Voor mijn komende vakantie heb ik voor 13 dagen alweer 2900 mijl / 4666 mijl in de planning staan. :P

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hoeveel kilometer per dag

Bericht door Galapogos »

Wij rijden gemiddeld zo'n 200 km per dag. Daar zitten dan dagen bij dat we helemaal niet rijden, maar ook reisdagen waarop we 600 km doen. Afgelopen reis lag ons gemiddelde wat hoger, op zo'n 250 km per dag. Daarmee haalden we wel onze grens voor wat acceptabel is. Wij rijden overigens met twee personen, meestal in maanden met veel daglicht.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Hoeveel kilometer per dag

Bericht door Tipsy_1 »

Coyote schreef:
10 sep 2019, 22:06
Afgelopen mei/juni reed ik in 19 dagen 7816 km, gemiddeld dus 412 km per dag. :mrgreen:
Voor mijn komende vakantie heb ik voor 13 dagen alweer 2900 mijl / 4666 mijl in de planning staan. :P
Zo'n afstanden leggen wij ook af maar wij gaan altijd maximum 17 dagen (of minder) (en nu we in de US wonen maar enkele dagen).
Ik denk dat het misschien wel een verschil maakt als je echt meer dan 3 weken of zelfs een hele maand gaat (wat toch verschillende forummers doen en waar ik altijd heel jaloers op ben), dan is dat tempo allicht minder makkelijk vol te houden?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Hoeveel kilometer per dag

Bericht door Coyote »

Van anderen weet ik het niet maar tijdens mijn laatste reizen die 4 weken of langer duurden reed ik toch ook gemiddeld > 300 km per dag. Heb altijd al grote afstanden afgelegd in Amerika. Ook het rijden zelf door Amerika geniet ik enorm van. Dat maakt ook dat ik er geen enkele moeite mee heb. :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Hoeveel kilometer per dag

Bericht door groennom »

Persoonlijk vind ik het rijden in Amerika, en dan met name buiten de steden, super relaxed. Soms moet je gewoon wat verder rijden. Zijn ook in Texas geweest en b.v. Big Bend NP ligt gewoon uit de richting. Soms reden we 700 - 800 km op een dag om vervolgens een aantal dagen in b.v. Big bend te zijn. Maar soms ook om de dag daarna weer verder te gaan. Als je om 8:00 weg gaat en 5 uurtjes rijdt kom je al een heel eind. Wij rijden vaak 6000- 7000 km in 4 weken en hebben dan zeker heel veel dagen dat we weinig rijden.

Belangrijkste is en blijft: wat vind je zelf prettig?
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hoeveel kilometer per dag

Bericht door Tantelotje »

De algemene vraag 'Hoeveel kilometer per dag' vind ik een lastige.

Afgelopen vakantie reden wij ongeveer 4000 mijl in 23 dagen. En daar zaten best wat forse rijdagen in. Maar ja, niet alles ligt dicht bij elkaar. De langste rijdag was van Glacier naar Gardiner, ongeveer 400 mijl. Ik vind een langere rijdag meer rust geven dan 2 halve achter elkaar. Zeker als dat betekent dat je daarna meer tijd hebt in, in ons geval, Yellowstone.

Op het moment zelf hebben wij eigenlijk nooit het idee dat het veel is wat we 'moeten' rijden. Het rijden zelf maakt voor ons ook onderdeel uit van de reis. Achteraf, als je ziet hoeveel kilometers je eigenlijk hebt gereden, denk ik wel eens: volgende keer misschien een compacter rondje. Maar dat is eigenlijk nog nooit gelukt :lol:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer