Reis Sandramarcel: drie weken Las Vegas-Los Angeles, hulp gevraagd!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Reis Sandramarcel: drie weken Las Vegas-Los Angeles, hulp gevraagd!

Bericht door Sandramarcel »

Hallo,

Na veel beraad zijn wij er thuis uit wat wij willen gaan zien. Nu heb ik een route opgesteld en vraag mij af of dit niet iets te enthousiast is. Het wordt onze eerste campertocht door Amerika dus alle suggesties zijn welkom! We hebben max 23 dagen dus een dag langer lukt helaas niet.

dag 1 Amsterdam - Las Vegas (vlucht in optie met aankomst om 14.00 uur)
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas - Grand Canyon
dag 4 Grand Canyon - Page
dag 5 Page - Monument Valley
dag 6 Monument Valley - Moab
dag 7 Moab
dag 8 Moab - Capitol Reef
dag 9 Capitol Reef - Bryce Canyon
dag 10 Bryce Canyon
dag 11 Bryce Canyon - Zion
dag 12 Zion - Beatty
dag 13 Beatty - Mono Lake
dag 14 Mono Lake - Yosemite National Park
dag 15 Yosemite National Park
dag 16 Yosemite - San Francisco
dag 17 San Francisco
dag 18 San Francisco - Carmel/Monterey
dag 19 Carmel/Montery - San Simeon
dag 20 San Simeon - Los Angeles
dag 21 Los Angeles
dag 22 Los Angeles - Amsterdam
dag 23 thuis

We willen erg graag naar Arches. In Los Angeles hoeven we eigenlijk niet te zijn (geen pretpark bezoek of iets dergelijks).
Ik lees over beter 2 nachten Bryce en 1 nacht Zion, of juist het omgekeerde? iedereen lijkt zo zijn voorkeur te hebben?
Is deze verdeling over highway 1 ok, of zijn er betere stops?
Is het raar om de camper in SF om te ruilen voor een auto? Of zeg ik dan hele rare dingen?
Je ziet, ik heb nog vragen genoeg en heb al veel gelezen hier (geweldig forum!) maar ben er nog niet uit.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Drie weken Las Vegas -Los Angeles hulp gevraagd!

Bericht door Elendan »

Van een camperreis word ik altijd blij, ik zal wat van mijn ervaringen delen.
Om te beginnen bij Bryce meesten zijn voor 1 nacht Bryce en 2 nachten Zion. Dat zou ik zeker ook zo aanpassen. Als je 's middags in Bryce aankomt met de camper plekje zoeken om te staan en dan de weg door het park nemen om bij alle uitzichtpunten een kijkje te nemen. Dan volgende ochtend vroeg nog een wandeling maken tussen de rotsformaties, erg mooi, zou ik zeker doen. En dan door naar Zion.

En heb je een Early Bird geboekt bij je camper, want van Las Vegas naar Grand Canyon gaat je anders echt niet lukken op één dag. Wij halen de camper meestal op rond 12.00-13.00 uur en voordat je weg bent en je boodschappen hebt gedaan, is het vaak al tegen 3 of 4 uur. Meer dan 1,5 à 2 uur rijden we dan niet meer.

Afstand van Zion naar Beatty, vind ik persoonlijk wel wat ver met een camper, geen idee wanneer je gaat, maar als je naar Death Valley gaat dan zou ik daar overnachten. Onderweg kom je nog langs Valley of Fire State Park, ook mooi als tussenstop. Maar je hebt niet meer dagen geef je aan, dus dat zou betekenen dat je ergens iets moet schrappen. Ik zal niet nog meer suggesties doen, want daarmee wordt het niet overzichtelijker of makkelijker voor je. (zeker omdat ik Monument Valley zou schrappen omdat het niet mijn persoonlijke favoriet is).

In SF heb je geen auto nodig als je een camping neemt vlakbij het openbaar vervoer. Wij hebben alles gelopen in SF afgelopen juni, maar zijn daar met onze rondreis begonnen en hadden wel een auto om van de luchthaven naar het hotel te rijden en daarna naar het verhuurstation om de camper op te halen. De auto hebben we in de tijd (2 dagen) dat we in SF waren niet gebruikt, autohuur was voor ons alleen goedkoper dan met taxi's.
Highway 1 onder SF ken ik niet, alleen het deel boven SF. Anderen kunnen je daar vast meer over vertellen.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Re: Drie weken Las Vegas -Los Angeles hulp gevraagd!

Bericht door Sandramarcel »

Bedankt voor je reactie!

We willen de camper op dag 2 halen, dan boodschappen doen en ergens in Las Vegas blijven overnachten (misschien circus circus of oassis) en de dag erop naar Grand Canyon rijden. Zo kunnen we 2 avonden in LV zijn en op dag 3 gelijk op pad.

Omdat we eind juli 2020 gaan mogen we met de camper niet door DV. Vandaar de keuze voor Beatty. Ik zou niet weten hoe we anders van Zion uiteindelijk bij Yosemite aankomen en Mono Lake lijkt mij mooi als extra stop, zodat we de dag erop op ons gemak de Tioga pass kunnen rijden.

MV ben ik ook niet over uit, zouden we eventueel kunnen skippen want het is geen must. Dat levert wel een dagje extra op. Hoe zou jij de route vanaf Zion dan opsplitsen?
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Drie weken Las Vegas -Los Angeles hulp gevraagd!

Bericht door Old Faithful »

Sandramarcel schreef:
10 sep 2019, 16:30
Ik zou niet weten hoe we anders van Zion uiteindelijk bij Yosemite aankomen en Mono Lake lijkt mij mooi als extra stop, zodat we de dag erop op ons gemak de Tioga pass kunnen rijden.
Via Cathedral Gorge S.P. en overnachten bij area 51 is ook een mogelijkheid.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Drie weken Las Vegas -Los Angeles hulp gevraagd!

Bericht door Elendan »

Als je dag 2 de RV al ophaalt dan kun je inderdaad vroeg weg op de derde dag en haal je het wel, maar is nog steeds 440km zeker 5 à 6 uur rijden.
We hebben op Sam's Town gestaan in Las Vegas, er is een gratis shuttle naar de strip en Fremont, maar je moet dan wel heen en weer shuttlen en dat wil je misschien liever niet. Met de ander twee die je noemt heb ik geen ervaring.

Als je in Rachel overnacht zoals Old Faithfull verstelt, deel je die lange rijdagen wel mooi op en het is ook een apart deel om eens te zien. Ik hou zelf wel van de eenzamere delen. Jammer dat je dan Valley of Fire mist en Red Rock Canyon, maar je kunt niet alles zien. Als je toch één van deze parken wilt zien dan zou ik in Pahrump al stoppen, jammer genoeg is de campground bij Red Rock Canyon in de zomer gesloten, zoals wijzelf ervaren hebben in juni 2017.

Je geeft ook aan dat LA geen must is, is het dan een optie om te stoppen in San Francisco, zodat je meer tijd hebt voor wat rustigere reisdagen? Zelf ben ik niet zo van de lange afstanden, en ga liever nog 100 keer terug:), maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik begrijp het ook als je veel wilt zien, dan ontkom je echter niet aan een paar dagen alleen maar rijden.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Drie weken Las Vegas -Los Angeles hulp gevraagd!

Bericht door Marcopstal »

Al bij al vind ik het toch nog een gehaaste reis. Met een camper doe je er immers een beetje langer over.

De grootste zwakte in het voorstel vind ik bij Moab. Hier heb je met 2 nachten echt wel tijd tekort. Moab is Arches, Canyonlands en Dead Horsepoint en dat kost allemaal best wat tijd.

Er is niet veel ruimte om te schuiven. Ik zou eerlijk gezegd Moab vergeten in dit verhaal.

Tussen Bryce en Zion zou ik het ook omdraaien, Bryce is een klein park.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Drie weken Las Vegas -Los Angeles hulp gevraagd!

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het ook wel wat gehaast. Is het een optie om in San Francisco te eindigen? Het is sowieso wel handig om daar geen camper meer te hebben hoewel de hotelprijzen wel hoog zijn.
Hoe ziet het reisgezelschap er uit? Reizen jullie met kinderen?

Marianne
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Re: Reis Sandramarcel: drie weken Las Vegas-Los Angeles, hulp gevraagd!

Bericht door Sandramarcel »

De vluchten omzetten en vertrekken vanaf SF naar huis lukt helaas niet. We reizen met 2 tieners.

Ik heb wat geschoven en zoals jullie adviseren moab eruit gehaald. Nu zou het dan zo zijn:

dag 1 Amsterdam - Las Vegas (vlucht met aankomst om 14.00 uur)
dag 2 Las Vegas (camper halen )
dag 3 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon
dag 5 Grand Canyon - Page
dag 6 Page - Monument Valley
dag 7 Monument Valley - Capitol Reef
dag 8 Capitol Reef - Bryce Canyon
dag 9 Bryce Canyon - Zion
Dag 10 Zion
dag 11 Zion - Valley of Fire
Dag 12 Valley of Fire - Beatty
dag 13 Beatty - Mono Lake
dag 14 Mono Lake - Yosemite National Park
dag 15 Yosemite National Park
dag 16 Yosemite - San Francisco
dag 17 San Francisco
dag 18 San Francisco - Carmel/Monterey
dag 19 Carmel/Montery - San Simeon
dag 20 San Simeon - Los Angeles
dag 21 Los Angeles
dag 22 Los Angeles - Amsterdam
dag 23 thuis

Al beter? Ik ben alleen nog niet uit monument valley en capital reef...
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Sandramarcel: drie weken Las Vegas-Los Angeles, hulp gevraagd!

Bericht door PSVwally »

Persoonlijk zou ik die 2e volle dag bij Page zetten. Kunnen de kids een dagje aan het meer doorbrengen. Je hoeft er de dag ervoor dan ook niet supervroeg aan te komen.
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Re: Reis Sandramarcel: drie weken Las Vegas-Los Angeles, hulp gevraagd!

Bericht door Sandramarcel »

Inderdaad is een extra dag aan het meer ook lekker! We gaan nog even puzzelen!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Sandramarcel: drie weken Las Vegas-Los Angeles, hulp gevraagd!

Bericht door Marcopstal »

Wat zijn de plannen voor Grand Canyon ? Als je alleen voor wat views gaat zou je het met 1 nacht daar ook kunnen doen en de tweede nacht naar Page verschuiven. Je zou dan relatief laat in Page kunnen toekomen zodat je die dag toch nog flink wat tijd voor de GC hebt.

Naar MV hoef je niet zo heel vroeg te vertrekken.

Op zich vind ik het nu wel een stuk beter.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Re: Reis Sandramarcel: drie weken Las Vegas-Los Angeles, hulp gevraagd!

Bericht door Sandramarcel »

Bedankt voor de tips en het meedenken! In Grand Canyon wil ik vooral van het uitzicht genieten. Twee nachten Page heb ik nu opgenomen, maar de route iets aangepast.

Routeoverzicht
dag 1 Amsterdam - Las Vegas
dag 2 Las Vegas camper halen
dag 3 Las Vegas - Zion
dag 4 Zion
dag 5 Zion - Bryce Canyon
dag 6 Bryce Canyon - Capitol Reef
dag 7 Capital Reef - Monument Valley
dag 8 Monument Valley - Page
dag 9 Page
dag 10 Page - Grand Canyon
dag 11 Grand Canyon - Kingman
dag 12 Kingman - Beatty
dag 13 Beatty - Mono Lake
dag 14 Mono Lake - Yosemite National Park
dag 15 Yosemite National Park
dag 16 Yosemite - San Francisco
dag 17 San Francisco
dag 18 San Fransisco - Carmel/Monterey
dag 19 Carmel / Monterey - Pismo Beach
dag 20 Pismo Beach - Los Angeles
dag 21 Los Angeles
dag 22 Los Angeles - Amsterdam
dag 23 thuis

Ik heb het idee dat dit iets lekkerder loopt qua route?
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Re: Reis Sandramarcel: drie weken Las Vegas-Los Angeles, hulp gevraagd!

Bericht door Sandramarcel »

Via de zoekfunctie kom ik er niet helemaal uit. Is Pismo mooier dan Morro Bay of wellicht Lompoc?

Is Jalama Beach Country Park iets om te overnachten? Ik sta het liefst aan het strand, voorzieningen hoeft niet voor die nacht. Iemand suggesties voor een leuke campground?

Ik overweeg de nacht ervoor Kirk Creek. Maar ook voor een leuke suggestie daar in de buurt hou ik mij aanbevolen! Liefst geen asfaltterrein!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer