Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door SuzieQ »

Wat ik mij afvraag is of de prijs van een rondreis in alle staten van Amerika zo'n ongeveer hetzelfde is of dat er regio's (veel) duurder zijn. Heeft iemand vergelijkingsmateriaal?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door Coyote »

Dat is al vaak genoemd hier op het forum.

Wat mijzelf opgevallen is: het (noord)westen en het noordoosten zijn tegenwoordig dure regio's om rond te reizen. Met duur bedoel ik, dure overnachtingen.

Zo zat ik te kijken naar een korte roadtrip in het noordoosten (Boston, New Hamphire). Ik kon geen fatsoenlijke motels onder de $ 100 vinden. Soms zelfs $ 200 per nacht. Nou is de Fall Foliage ook een populaire tijd maar dit werd mij dit jaar te gek. Ook vorig jaar toen ik in het noordoosten was tijdens de Fall Foliage was mij al opgevallen dat overnachtingen een stuk duurder waren dan voorheen.

Zodra je echter in de minder populaire gebieden komt zie je dat de motelprijzen nog hetzelfde zijn als 10 jaar geleden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door SuzieQ »

Ik heb nog niet veel vergelijkingsmateriaal dus ben vooral erg benieuwd. Ik had al wel gelezen dat boston-New york- Washington erg duur is
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door tomhster »

Californië is over het algemeen duur, met de omgeving van San Francisco als uitschieter.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door SuzieQ »

San Francisco is duur idd. Iemand vergelijking met prijzen in Orgeon/Portland? Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door UitHolland »

De prijs van autohuur is ook verschillend afhankelijk war je begint of eindigd. Zo kan de vliegticket interessant zijn maar dat je het verschil weer betaald bij de autohuur.
Alle staten hebben ook een eigen VAT (BTW) tarief.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door Tantelotje »

Wij vonden 2 jaar geleden Portland 'niet te betalen'. Natuurlijk toch gewoon 2 nachten verbleven :lol: Wel met een hotel via Hotwire wat toen nog leuke prijzen opleverde.
Overigens is die hele regio (Noordwest) zo mooi dat het wat ons betreft het geld meer dan waard is.

Vorig jaar waren we o.a. in Arizona en New Mexico. Wil je 'goedkoop' overnachten dan kan dat daar heel goed.
Onze route van dit jaar valt bepaald niet in de categorie goedkoop... Maar we hebben wel in alle parken overnacht. Da's ook wat waard :)
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door winterpark »

Ik vind het een interessante vraag! Mijn ervaring is de volgende:

In principe kun je overal wel terecht met een bepaald budget in je hoofd, maar soms moet je dan wel concessies doen / je eigen wensen aanpassen. Het valt me bijvoorbeeld op dat onze reis naar het noordwesten - die ik nog aan het plannen ben - vrij prijzig is. Want lodges in National Parks zoals bijv. Glacier en Grand Teton zijn duurder dan bijv. een cabin in de Great Smoky Mountains of een overnachting in Shenandoah NP of in Big Bend NP. Maar zie hier: ik had er ook voor kunnen kiezen om goedkoper buiten de parken te slapen, maar dat wil ik niet. Dus daardoor kom ik vanzelf een stuk duurder uit. Over het algemeen lukt ons toch best goed om binnen een budget van 1000 euro per persoon per week te blijven, waar we ook heengaan. Soms zijn de vliegtickets goedkoper, soms de autohuur.

Onder de streep denk ik wel dat je over het algemeen in bijvoorbeeld Texas en New Mexico meer waar voor je geld krijgt dan in sommige staten die westelijker liggen (en meer toerisme aantrekken). Wij hebben bijvoorbeeld in Texas op een prachtige wijngaard geslapen, voor minder dan 100 euro per nacht, inclusief a la carte ontbijt. Later zag ik 'm ook aangeboden voor 75 euro.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door SuzieQ »

Ja ik denk ook dat Texas goedkoper is, staat ook nog op mijn lijstje. Onze drie rondreizen verschillen qua accomodaties niet zoveel (de eerste keer was wat duurder). Ik heb dus geen idee hoe het met de andere staten zit. Heb nog best veel staten op mijn lijstje. Waaronder dus Oregon.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door covri »

@SuzieQ

Welke kosten bedoel? Boodschappen, hotels, campings? Huur camper of auto, vliegtickets.....

Wij hebben dit jaar rondje noordwesten gedaan met de camper. Wij vonden de prijzen van de campings in state parken beduidend duurder dan in zuid westen. Boodschappen maakt niet zoveel verschil vonden wij.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door SuzieQ »

Het totaalplaatje en de prijzen van motels/hotels.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door Old Faithful »

Accommodatie dichtbij populaire bezienswaardigheden zijn vaak (veel) duurder dan accommodatie op enige afstand.

Accommodatie in parken is vaak niet heel duur maar wel relatief sober en heel snel uitverkocht.

Wanneer je ergens verblijft en wanneer je boekt kan een rol spelen. Las Vegas is in het weekend vaak duurder dan doordeweeks, als ergens een congres, festival o.i.d. is kunnen de prijzen de pan uitrijzen. Voorbeeld in Nederland: de berichten over de kamerprijzen tijdens de Formule 1 Grand Prix volgend jaar in Zandvoort.

Een kamer in Pismo Beach kost van zaterdag op zondag €188, datzelfde hotel kost van donderdag op vrijdag €86. Begin juli boekte ik een hotel in San Luis Obispo op een zaterdag voor €100, als ik nu boek kost dat hotel €183, zou ik er op vrijdag zijn €132 en op donderdag kost het slechts €61. Maar als ik hetzelfde doe voor een ander hotel in Holbrook, waar ik op een andere zaterdag verblijf, dan krijg ik nu dezelfde prijs als toen ik twee maanden geleden boekte en die prijs is voor donderdag, vrijdag en zaterdag hetzelfde.

Mijn laatste ervaring met het noordwesten stamt uit 2012. Ik vond het toen niet heel duur, een gemiddelde kamerprijs van €65.

Volgende week vertrek ik naar het zuidwesten. Gemiddelde kamerprijs €88.
De duurste kamer is in het Red Rock Motel in Page voor €133. Andere dure plekken zijn Grand Canyon Village, Panamint Springs, Moab en Mexican Hat. Al deze hotels liggen dichtbij zeer populaire bezienswaardigheden.
De goedkoopste kamer is in de Little Ale Inn in Rachel voor €57. Hier is geen heel populaire bezienswaardigheid in de buurt.
Andere goedkope plekken zijn Holbrook - Petrified Forest N.P. is minder populair dan veel andere Nationale Parken - en Panguitch - ligt iets verder van Bryce N.P.

Succes bij de keuze.
Groet,

Old Faithful
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door SuzieQ »

Mijn man heeft het nu nog over het zachte bed in Page.... (2016). Je gaat daar geen spijt van krijgen!
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door winterpark »

Old Faithful schreef:
10 sep 2019, 13:25
Accommodatie in parken is vaak niet heel duur maar wel relatief sober en heel snel uitverkocht.
Yep, heb je gelijk in. We hebben nu een kamer in de Signal Mountain Lodge voor 200 dollar per nacht, terwijl een soort tentachtige constructie 100 meter verderop 70 dollar kost. En een cabin zonder badkamer (weliswaar alleen via de telefoon boekbaar) 100 euro. Dus ja, alternatieven zijn er wel. :)

Ook in Yellowstone lopen de prijzen nogal uiteen. In de Roosevelt lodge kost een kamer zonder badkamer 100 dollar, terwijl in sommige andere lodges het pas bij 200 dollar begint.

Edit: nog een toevoeging, het is ook net de eis die je aan een hotel stelt. Ik ben gek op fitness/trainen, dus af en toe een hotel met een goede fitnessroom (dumbbells etc) is voor mij fantastisch (en daar betaal ik graag iets extra's voor), terwijl sommige anderen per se een zwembad willen of ontbijt erbij.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door Almere vak V »

Laten we het erop houden dat het niet goedkoper wordt...

Afgelopen meivakantie paar dagen in San Francisco geweest. Maar ik weiger om $200 per nacht te betalen voor een kamer. Uiteindelijk tussen het vliegveld en de stad gaan zitten voor ruim de helft van de prijs in een prima hotel van La Quinta. Je auto kan je gewoon onder Union Square kwijt voor max $35 per 24 uur.

Verder ben je natuurlijk afhankelijk van het moment, locatie, tijdstip, evenementen, feestdagen en ga zo maar door. En wat wil je zelf?? Wat vind je zelf belangrijk? Las Vegas is een mooi voorbeeld. Van zaterdag op zondag is spuugduur. De andere dagen valt het heel erg mee.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door Tipsy_1 »

Old Faithful schreef:
10 sep 2019, 13:25
De goedkoopste kamer is in de Little Ale Inn in Rachel voor €57. Hier is geen heel populaire bezienswaardigheid in de buurt.
Oh de Little Ale'Inn. :lol: :lol: :lol:
Daar hebben wij ook al overnacht in zo'n krakkelmikkige trailer die in ons geval bijna wegwaaide. Geen TV en internet, maar wel nog videobanden op de kamer. Echt hillarisch. Heel tof voor zo een keertje.
(bij onze volgende reizen hebben wij hier overigens owm het krakkelmikkige en het feit dat er geen tankstations zijn + dat het al heel vroeg sluit (toen wij er arriveerden om 7 u vonden we niemand om ons in te checken) niet meer geslapen, maar welin de al even goedkope Alamo Inn in het dorp er voor (daar is wel een supermarkt en tankstation). We gaan dan - volgens ondertussen goede traditie- wel gaan ontbijten in de Little Ale Inn)
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door SuzieQ »

Toffe tips staan er tussen!
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
MikeAmerika
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door MikeAmerika »

Ik merk bij het boeken van mijn reis in Texas & New Mexico een stuk goedkoper zijn dan vergelijkbare hotels/motels in het zuidwesten en Florida.
Zat ik bij die andere reizen rond de 100 gemiddeld per nacht, zitten we er nu een stuk onder 70 euro per nacht. Dan overnachten we bijvoorbeeld ook nog de Chisos mountain lodge bij big bend voor 3 nachten voor 140 euro p nacht. Steden in het zuidwesten zijn zoiezo een stuk duurder qua hotels. In San Antonio overnachten we middenin het centrum voor 60 per nacht. In SF betaalden we toendertijd 200 euro per nacht.
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door Markstaal »

In vergelijking met het bekende stukje zuidwesten (LA - SF -LV) vond ik met name sommige stukken in Wyoming/South Dakota, New Mexico en het Zuiden van Arizona een stuk goedkoper wat betreft overnachtingen. Dineren was in het Noordwesten goedkoper.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Prijzen rondreis verschil of zelfde in andere staten

Bericht door roelb »

Toch is er zelfs in een stad als San Francisco met regelmaat een goede deal te regelen. Maar het valt of staat echt bij het moment van boeken en verblijf en je bereidwilligheid om dat ook echt regelmatig in de gaten te houden. Ook slim gebruik maken van loyalty programma's kan veel opleveren. En sowieso alles er aan doen om niet in juli/augustus of eind december te reizen - dan is alles duurder: vliegen, autohuur, overnachtingen, en dat kan zo een factor 2 schelen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer