Voor- en nadelen wonen in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door Ziva »

Nou ja, als we dan nog een nadeel aan het wonen in Amerika noemen, de frequentie van powercuts haha.

Ik heb in Nederland wellicht 1 keer in mijn leven zonder stroom gezeten en hier in Amerika al behoorlijk vaak vanwege, alweer een nadeel, het soms ruige en onvoorspelbare weer hier. Aan de andere kant ga je wel het hebben van stroom veel meer waarderen als je het niet hebt ;)

Verder natuurlijk die oerlelijke stroomdraden die door heel Amerika te zien zijn. Echte eyesores zijn het. Maar ja... wil jij degene zijn die een beginnetje maakt en al die enorme kilometers kabel in de grond gaat stoppen? Ik denk dat dit niet rendabel en wellicht zelfs ondoenlijk is op sommige plekken.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door Ziva »

RaphaelB schreef:
05 jul 2019, 14:12

Wat ik overigens erg jammer vind is dat veel mensen (collega's/kennisen/vrienden/maar ook mensen online) erg negatief zijn over de USA terwijl de meesten er nooit geweest zijn. Er heerst een beeld van een "erg gevaarlijk land" waar men constant op elkaar schiet, waar iedereen overgewicht heeft, dat Amerikanen dom en luidruchtig zijn, dat Healthcare zeer slecht is en niet betaalbaar is (deels waar) en dat woningen van karton/hout zijn gemaakt en daarom zo goedkoop zijn. Complete bullshit
Ik vind het geen "complete" bullshit. Door de aanwezigheid van wapens die gekocht en gedragen kunnen worden door burgers creëer je sowieso een meer gevaarlijke situatie dan in een land waar wapens niet door burgers gedragen kunnen worden. Het is niet zo dat we "constant op elkaar schieten" maar het is wel zo dat er door die wapens gewoon veel vaker schietpartijen voorkomen waarbij vaak één of meer mensen het dodelijke slachtoffer worden.

Ik ben zelf in het bezit van wapens en heb een carry-licentie maar ik ben me wel degelijk bewust van de risico's. Voor mij is het gewoon heel simpel, als ik ooit in een gevaarlijke situatie terecht kom (overval, inbraak, etc.) dan is de kans dat er wapens gebruikt worden enorm groot. Dus wil ik een kans hebben om mezelf te verdedigen, dan moet ik zelf ook een wapen hebben en leren ermee om te gaan want alleen op de politie vertrouwen vind ik niet genoeg. Alhoewel ik de politie echt heel goed en snel vind waar ik woon.

Overgewicht... ja.. ook waar. In vergelijking met Europa helemaal natuurlijk. Ik denk dat dit vooroordeel zeker klopt alhoewel het er ook maar van afhangt waar je woont. Zeker in staten als California en New York heb je ook juist enorme grote groepen gezonde mensen. Wat wel belangrijk is, is om te begrijpen dat dik worden in Amerika best wel makkelijk is als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Nederland. Om te beginnen beweeg je je minder omdat je veel vaker in de auto zit. Fietsen is wel mogelijk maar het is, waar ik woon, veel vaker recreatief en niet zozeer vanwege transport. Verder vind ik gezond eten gewoon echt belachelijk duur als je het vergelijkt met junk food. Waarom kost een salade bij McDonalds pakweg $5.00 en kun je voor datzelfde geld 4!! Cheeseburgers krijgen? Daarmee maak je het ouders met kinderen wel erg makkelijk om, in plaats van gezond te koken, "even snel" langs de McDonald te gaan. Verder adverteren ze hier veelal met dingen als "light" en "zero" etc. terwijl dat soms gewoon echt onzin is. Eten krijg het stempel gezond terwijl dat het niet is. Mensen om me heen zeggen dat Subway gezond is... maar dat is natuurlijk niet altijd waar. Als je het vergelijkt met andere ketens misschien gezonder... maar zeker niet gezond :)

Domme Amerikanen... tja... ik moet eerlijk bekennen dat ik, zeker waar ik woon, het schoolsysteem echt bijzonder slecht vind als ik het vergelijk met Nederland. Niet alleen qua niveau maar ook qua hoeveelheid onderwijs. Nou moet ik wel zeggen, er bestaat een enorm verschil tussen public en private schools. Maar het aantal dagen dat ze hier vrij krijgen is echt bizar hoog. Vanwege vakantie, vanwege leraar dagen, vanwege het weer. Echt te gek voor woorden vind ik het. Verder denk ik weleens dat Nederlanders zo wereldwijs zijn omdat wij relatief veel nieuws uit het buitenland meekrijgen. Dat is in Amerika echt heel anders. Het TV-aanbod is hoog maar het aantal zenders waar wereldnieuws op komt is dan weer enorm laag. Verder is het meeste nieuws afkomstig uit Amerika zelf dus ook al staat zowat in elke openbare ruimte een televisie, daar is voornamelijk Amerikaans nieuws op te zien. Dus hoe zouden kinderen dan wereldnieuws moeten meekrijgen als het ze niet echt aangeboden wordt?

En de kwaliteit huizen, ja... hangt ook weer af van waar je woont. Er zijn veel buurten met vinyl huizen omdat die relatief goedkoop zijn. Verder is de manier van bouwen ook heel anders in Amerika en ik denk ook wel veelal uitdagender vanwege de grondtypen die we hier hebben. Mensen moeten toch wonen en een vinyl huis is dan beter dan niets toch?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door hemmie »

Misschien is het bij jullie anders, maar ik denk dat het zo lijkt dat kinderen hier minder school hebben doordat ze minder dagen hebben, maar wel (veel) langere dagen. Hier in TX schrijft de wet voor dat kinderen 75600 minuten = 1260 uur per jaar les moeten hebben (alle jaren). In NL moeten ze in 8 jaar basisschool 7520 uur les krijgen, dat is maar 940 uur per jaar. Voortgezet onderwijs ongeveer hetzelfde. Oftewel, kinderen in TX hebben per jaar zeker 300 uur meer les dan kinderen in NL.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door hemmie »

Oh ja, het weer verandert daar in principe niets aan. In ons schooldistrict hebben de kinderen elk jaar in 2 dagen extra school (ingeroosterd), zodat we in geval van nood 2 dagen vrij door het weer op kunnen vangen zonder niet meer aan de eis te voldoen. Vallen er meer dagen weg door het weer, dan moeten die worden ingehaald. Enige uitzondering zijn echt extreme dingen, zoals de 2 weken die we tijdens/na Harvey vrij hadden. Die hebben we nooit in hoeven halen.
Terug in Texas!
Gast

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door Gast »

Maar het aantal dagen dat ze hier vrij krijgen is echt bizar hoog. Vanwege vakantie, vanwege leraar dagen, vanwege het weer. Echt te gek voor woorden vind ik het.
Dagen die gemist worden door onverhoopt vrij te moeten hebben (bv vanwege het weer) worden gewoon aan het eind van het jaar ingehaald, dit was iig zo bij onze kinderen, zou niet weten of dit veranderd is.

In NL vallen de laatste jaren ook veel lessen of complete vakken uit omdat er een chronisch tekort aan docenten is, en de docenten die er zijn vaak omvallen door de ‘bizarre’ werkdruk. Bovendien helpen de lage salarissen in het onderwijs in NL ook niet mee om voldoende mensen te vinden.

Dus om nou te zeggen dat het in NL beter is, waag ik zeer te betwijfelen. Bovendien is Home scholing in NL niet toegestaan itt in de US.

Wat nog een voordeel is in de US is dat er een redelijk universeel systeem is (lagere school) zodat als je verhuist nagenoeg naadloos op een andere locatie kan aanhaken.
Arian
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 sep 2019, 22:58

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door Arian »

RaphaelB schreef:
05 jul 2019, 14:12
Wat ik overigens erg jammer vind is dat veel mensen (collega's/kennisen/vrienden/maar ook mensen online) erg negatief zijn over de USA terwijl de meesten er nooit geweest zijn. Er heerst een beeld van een "erg gevaarlijk land" waar men constant op elkaar schiet, waar iedereen overgewicht heeft, dat Amerikanen dom en luidruchtig zijn, dat Healthcare zeer slecht is en niet betaalbaar is (deels waar) en dat woningen van karton/hout zijn gemaakt en daarom zo goedkoop zijn. Complete bullshit
Ik woon nu een tijd in de Bay Area (SF) in California, alhoewel het enorm uitmaakt waar je woont, kan ik je vertellen dat veel wijsheid te vinden is onder Nederlanders, en je er echt niet hoeft te wonen om dit te kunnen weten.

Vanuit mijn ervaring hier in CA.

Het is best gevaarlijk, er wordt hier wel degelijk wat afgeschoten, en sommige gebieden zijn intimiderend op z'n minst.

Dom en luidruchtig is precies hoe ik Amerikanen zou beschrijven, agressiviteit is hier blijkbaar een normale omgangsvorm, of je nou met knipperlicht een links wil maken die de ford f150 achter je niet ziet aankomen omdat ie als een malloot tailgate, of als je liever niet hebt dat iemand een sigarettje van je bietst. Amerikanen zijn zo ongeveer de domste en luidruchtigste mensen die ik heb ontmoet en ik ben zeker niet wereldvreemd.

Healthcare is hier absurd duur en compleet waardeloos, ik betwijfel dat je ooit naar het ziekenhuis heb moeten gaan. Ik betaal $800 per maand, en een bezoekje aan het ziekenhuis kan me nog steeds een paar duizend kosten. Naar de dokter? $95. Wordt ook echt niet zoveel gedekt als in Nederland. Mijn vriendin heeft artreuze en die huilt zo ongeveer elke maand als ze met haar verzekering te maken krijgt. Sommige medicatie hier kost misschien 5x tot wel makkelijk 10x meer dan in NL, heb jij even een extra duizend per maand om een maand langer te kunnen ademen?

Huizen worden hier gemaakt van hout. Hier in de Bay Area, kost een huis wat uitelkaar valt in het midden van de ghetto je $500k. Vind de opmerking helemaal niet bullshit.

Hier dan nog mijn lijstje, betreft enkel California:

Pros:
- natuur
- financieel stelsel
- veel mensen, multicultureel, veel gezelligheid
- bier en voedsel, (oneindig veel micro brouwerijen bv)
- Hoop te doen, vlieg brevet misschien of toch golfen?
- consumeren, heb kleren zat, kortingen, sales, om gek van te worden
- auto belasting
- competitievere carriere en hoger salaris

Cons:
- Dom en luidruchtige amerikanen
- Veel randfiguren, mentale problemen, zwervers
- Overheersende armoede en bijna slavernij
- Politie staat
- Amerikanen rijden als asociale idioten
- Healthcare is absolute ramp.
- Slechte werknemer beschermingen, slechte rechten
- mensen rechten zijn hier niet zo belangrijk
- Mensen willen over het algemeen alleen geld van je
- Infrastructuur is middeleeuws
- Publieke scholen systeem is rampzalig
- mensen kunnen zomaar een wapen trekken
- Alles is stom duur. boodschappen etc.
- Meth, Cocaine, drugs domineert hier het uitgaansleven
- huur hier is absurd duur, voor $900 heb je een gedeelde kamer in een krot, zo ongeveer
- eten is hier over het algemeen zwaar ongezond

Kortom, leven is hier keihard.

Zij notitie: Ik betaal $3000 per maand aan alimentatie, civiele rechtssysteem is hier middeleeuws, als je ooit een advocaat moet aannemen ben je per definitie al zwaar in de problemen.

Wanneer moet je in de VS wonen:
- Je wordt nooit ziek
- Je bent niet van plan met pensioen te gaan
- Je gaat nooit in de problemen komen, of
- je betaalt graag duizenden euros aan een advocaat
- Je bent niet van plan te trouwen, of bent vrouwelijke citizen
- Je kijkt liever NFL en real housewives dan NPO.
- Je bent rijk, of
- Je houdt van wapens, grote trucks, bent blank en wil het liefst in midden Amerika wonen en Bud Light drinken
Laatst gewijzigd door Arian op 04 sep 2019, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door Dutchess »

@Arian - welkom op het forum... I guess :roll:
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door Almere vak V »

@Arian Dus...
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door Dude »

Wauw, leuke binnenkomer ....
Ik vraag me echt af waarom je hier dan blijft wonen ? :blink:

Amerikanen zijn dom ... beetje kort door de bocht om iedereen over dezelfde kam te scheren.
Infrastructuur is middeleeuws :lol: Kan je dat wat preciezer uitleggen aub?

Je spreekt jezelf ook tegen: Alles is stom duur (cons) maar bij pros: heb kleren zat, kortingen, sales, om gek van te worden
Als je een beetje uitkijkt is het hier veeeel goedkoper dan NL/B, zeker kleren ed. Maar ook boodschappen. Vandaag in de Safeway gekocht: 4 kartons cola blikken voor 10$. 12 stuks per karton= 48 cola's voor 10$. Probeer dat maar eens in NL/B te vinden voor die prijs.


Je hebt op veel punten ook gewoon gelijk hoor, begrijp me niet verkeerd, maar als ik zo over Amerika zou denken verhuis ik onmiddelijk weer terug naar waar ik vandaag kom. Misschien toch eens een andere regio proberen eerst?
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Arian
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 sep 2019, 22:58

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door Arian »

Dank je.

Niks mis met Vs, je hoort mij nog niet zeggen dat ik terugkom.

Maar mensen moeten het niet zo ophemelen, NL is een klein paradijs en helemaal als je het vergelijkt met VS, dat mag gewoon gezegd worden.
Arian
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 sep 2019, 22:58

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door Arian »

Dude schreef:
04 sep 2019, 01:28
Wauw, leuke binnenkomer ....
Ik vraag me echt af waarom je hier dan blijft wonen ? :blink:

Amerikanen zijn dom ... beetje kort door de bocht om iedereen over dezelfde kam te scheren.
Infrastructuur is middeleeuws :lol: Kan je dat wat preciezer uitleggen aub?

Je spreekt jezelf ook tegen: Alles is stom duur (cons) maar bij pros: heb kleren zat, kortingen, sales, om gek van te worden
Als je een beetje uitkijkt is het hier veeeel goedkoper dan NL/B, zeker kleren ed. Maar ook boodschappen. Vandaag in de Safeway gekocht: 4 kartons cola blikken voor 10$. 12 stuks per karton= 48 cola's voor 10$. Probeer dat maar eens in NL/B te vinden voor die prijs.


Je hebt op veel punten ook gewoon gelijk hoor, begrijp me niet verkeerd, maar als ik zo over Amerika zou denken verhuis ik onmiddelijk weer terug naar waar ik vandaag kom. Misschien toch eens een andere regio proberen eerst?
Ja je kan je suf kopen bij Macy's of Nordstrom Rack, maar voor $5 een pakje boter en $10 een six pack pilsner. Ik bedoel te zeggen dat over het algemeen het hier in CA alles overdreven duur is, dat ik dan een mooi Calvin Klein pak voor $400 koop in de aanbieding met nog eens $500 store credits betekent niet dat ik bij de Safeway niet voor (naar mijn mening) alle daagse producten even het dubbele of driedubbele neerleg.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door Almere vak V »

Arian schreef:
04 sep 2019, 02:38
maar voor $5 een pakje boter en $10 een six pack pilsner.
Ik weet niet waar jij je spullen koopt of voor het laatst in Nederland bent geweest? Maar voor een halve kilo roomboter betaal je in Nederland ook gewoon €5,-. En 30 blikken Bud Light voor $25,- ga ik in Nederland niet gevonden krijgen of iets wat er op lijkt. Of probeer in Nederland is 24 blikken Coca Cola te kopen voor $8,50. Om over MD nog maar te zwijgen...

Luister, het is echt niet zo dat het allemaal fantastisch is in Amerika en dat het hier allemaal een drama is. Maar zo dramatisch als jij het omschrijft is het natuurlijk ook weer niet. Ja, California is duur. En ik verbaas me daar elke keer weer. Maar heb natuurlijk makkelijk praten omdat wij voornamelijk de prijzen in Oregon gewend zijn.

Maar volgens mij verplicht niemand je om in California of Amerika te blijven wonen...
Laatst gewijzigd door Almere vak V op 06 sep 2019, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 4001
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door Loek »

Als je alleen naar boodschappen kijkt kun je wat prijzen betreft beter in Bangkok of Saigon gaan wonen: lekker goedkoop. Maar ik vermoed dat de meeste van ons zich ergens vestigen waar ze zich lekker in hun vel voelen. Voor sommige is dat NL, anderen de VS en mogelijk weer anderen weer ergens anders. Maar als ik @Arian zo hoor zit ie niet lekker in zijn vel daar in California, en moet hij(/zij?) eens buiten de grenzen van zijn staat zoeken. Amerika is groot en divers en als je eenmaal een verblijfsvergunning hebt, kun je overal in het land gaan wonen: van Alaska tot Hawaii. Gewoon pros en cons op een rijtje zetten en een balans vinden. Dat kun je zelfs binnen het kleine Nederland al. Vergelijk wonen in de binnenstad van Rotterdam of Amsterdam maar eens met een dorpje in Drente.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door Queste »

Dat is natuurlijk nog maar de vraag of hij een verblijfsvergunning heeft zonder beperkingen. Het kan natuurlijk ook een non-immigrant visum zijn dat gebonden is aan een werkgever of opleidingsinstituut en daarmee tevens aan een locatie.

Ja, de bay is duur. Dat weet je voordat je er naartoe gaat. Als je vervolgens in de hoek Oakland-Concord-Antioch zit, zit je inderdaad ook niet in het meest veilige stukje van de bay. Ik heb verder alle hoeken van de bay gezien, van Palo Alto via Mountain View, Sunnyvale, San Jose, Milpitas, Fremont tot Hayward en nog nooit problemen gehad.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door Bennogr »

Als ik Nederlandse kranten lees, zou ik me zorgen maken over het geweld in Nederland en vooral niet in de binnenstad van Amsterdam of in Zuidoost gaan wonen, daar wordt behoorlijk wat afgeknald.

Niet dat dat een graadmeter is, maar ik heb me in Manhattan, Brooklyn, St. Paul (MN), North Carolina, Westchester County (NY) nooit echt onveilig gevoeld.

Je kunt altijd wel een stok vinden om een hond te slaan, zoals ze zeggen in het Oude Land.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Arian
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 sep 2019, 22:58

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door Arian »

Almere vak V schreef:
05 sep 2019, 10:54
Arian schreef:
04 sep 2019, 02:38
maar voor $5 een pakje boter en $10 een six pack pilsner.
Ik weet niet waar jij je spullen koopt of voor het laatst in Nederland bent geweest? Maar voor een halve kilo roomboter betaal je in Nederland ook gewoon €5,-. En 30 blikken Bud Light voor $25,- ga ik in Nederland niet gevonden krijgen of iets wat er op lijkt. Of probeer in Nederland is 24 blikken Coca Cola te kopen voor $8,50. Om over MD nog maar te zwijgen...

Luister, het is echt niet zo dat het allemaal fantastisch is in Amerika en dat het hier allemaal een drama is. Maar zo dramatisch als jij het omschrijft is het natuurlijk ook weer niet. Ja, California is duur. En ik verbaas me daar elke keer weer. Maar heb natuurlijk makkelijk praten omdat wij voornamelijk de prijzen in Oregon gewend zijn.

Maar volgens mij verplicht niemand je om in California of Amerika te blijven wonen...
Ik weet niet wat ik heb beschreven dat overdreven is, ik heb de voordelen en nadelen op een rijtje gezet en overigens was op mijn verjaardag een maand geleden een mass shooting maar een paar kilometer van mij vandaan. Ik denk dat dat vrij typerend is voor de staat van zaken.

Als ik op AH.nl kijk is 250 gram Zaanse Hoeve nog net geen 2 euro. En dat is het nou juist, bij de AH is gemiddeld elk product 1 of 2 euro, hier is het gemiddeld gewoon 4 of 5, en dat telt heel snel op. Ik kocht laatst wat brood, wat kaas, wat ham, een avocado, en was gewoon een lunch van $20. We kunnen daar lang over discussiëren, maar CA is duurder dan NL en dat is een feit. Overigens denk ik niet dat je uberhaupt Bud Light in Nederland wil drinken, Bavaria is immers 60 cent per halve liter en dus de helft van de prijs.

Nee, niemand verbiedt mij weg te gaan, maar dat betekent niet dat mijn mening gecensureerd moet worden omdat het iemand niet aanstaat, toch?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door Hockey »

Arian schreef:
03 sep 2019, 23:51
Hier dan nog mijn lijstje, betreft enkel California:

Pros:
- natuur
- financieel stelsel
- veel mensen, multicultureel, veel gezelligheid Verschilt per plek in Californië.
- bier en voedsel, (oneindig veel micro brouwerijen bv)
- Hoop te doen, vlieg brevet misschien of toch golfen?
- consumeren, heb kleren zat, kortingen, sales, om gek van te worden
- auto belasting
- competitievere carriere en hoger salaris

Cons:
- Dom en luidruchtige amerikanen En dat is uniek voor Californië en/of de VS? In NL en andere landen kom je net zo vaak domme luidruchtige mensen tegen.
- Veel randfiguren, mentale problemen, zwervers
- Overheersende armoede en bijna slavernij Slavernij verdient uitleg
- Politie staat Dit mag je uitleggen
- Amerikanen rijden als asociale idioten BS. Ik heb in heel Californië gereden en ervaar het als een stuk relaxter rijden dan in NL; en dan bevat mijn ervaring spitsrijden in LA, SF en Silicon Valley.
- Healthcare is absolute ramp. De healthcare is over het algemeen prima, de betaling ervan is inderdaad erg duur.
- Slechte werknemer beschermingen, slechte rechten
- mensen rechten zijn hier niet zo belangrijk Ook dit verdient uitleg.
- Mensen willen over het algemeen alleen geld van je Want in de rest van de wereld staan ze klaar om je te geven?
- Infrastructuur is middeleeuws
- Publieke scholen systeem is rampzalig BS. Er zijn zeer goede publieke scholen en zeer slechte, NL heeft ook dergelijke troep meegemaakt.
- mensen kunnen zomaar een wapen trekken Dat kunnen ze in elk land, alleen is het wapenbezit in de VS hoger dan in veel andere westerse landen.
- Alles is stom duur. boodschappen etc. Niet alles, auto's zijn goedkoper, kleding veelal ook. Boodschappen, ja die zijn duurder dan in NL. Maar mijn ervaring is ook dat de prijzen per plaats kunnen verschillen. In Eureka betaalde ik minder dan in Woodland Hills voor vergelijkbare etenswaren.
- Meth, Cocaine, drugs domineert hier het uitgaansleven Of Nederland zo veel beter is walt te betwijfelen.
- huur hier is absurd duur, voor $900 heb je een gedeelde kamer in een krot, zo ongeveer. Dit is niet waar, omdat je nu jouw ervaring in de regio SF doortrekt naar geheel Californië.
- eten is hier over het algemeen zwaar ongezond

Kortom, leven is hier keihard.

Zij notitie: Ik betaal $3000 per maand aan alimentatie, civiele rechtssysteem is hier middeleeuws, als je ooit een advocaat moet aannemen ben je per definitie al zwaar in de problemen.

Wanneer moet je in de VS wonen:
- Je wordt nooit ziek
- Je bent niet van plan met pensioen te gaan Verklaar dan eens dat er mensen met pensioen kunnen gaan en de FIRE movement, FIRE is Financial Indepence, Retire Early.
- Je gaat nooit in de problemen komen, of
- je betaalt graag duizenden euros aan een advocaat In NL betaal je ook duizenden euro's als je geen verzekering ervvoor hebt.
- Je bent niet van plan te trouwen, of bent vrouwelijke citizen Frappant dat zoveel mensen dan trouwen in de VS.
- Je kijkt liever NFL en real housewives dan NPO. Tsja, en in NL klagen mensen dat de NPO hun politieke kleur op kosten van de belastingbetaler door de strot van de kijkers duwt.
- Je bent rijk, of
- Je houdt van wapens, grote trucks, bent blank en wil het liefst in midden Amerika wonen en Bud Light drinken Right. :roll:
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door Dutchess »

Arian schreef:
07 sep 2019, 00:43
Nee, niemand verbiedt mij weg te gaan, maar dat betekent niet dat mijn mening gecensureerd moet worden omdat het iemand niet aanstaat, toch?
Dat ben ik met je eens hoor, maar niemand heeft het over censuur, ze stellen alleen dat hun ervaringen anders zijn dan de jouwe. En vragen om verdere uitleg van sommige van jouw uitspraken.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door Dude »

Ik vraag me ook af waar je aan censuur komt? Er is helemaal niets verwijderd of veranderd aan jouw berichten? Vreemd.

Maar als je zulke uitspraken doet, kan je toch verwachten dat er vragen gesteld worden, niet?
Hockey stelt er enkele (en ikzelf ook in een eerder bericht) die voor de meeste mensen hier wat toelichting verdienen. Je mag gerust een andere mening hebben, maar als je dingen noemt als 'slavernij' of 'politie staat', dan mag daar toch een woordje uitleg bij hoe je tot deze conclusies komt.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Voor- en nadelen wonen in Amerika

Bericht door Big Al »

Nou nou nou... ik krijg toch wel de indruk dat je niet op de juiste plek zit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer