Geweigerd bij gate door typefoutje in ESTA

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
gerretje1960
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 apr 2011, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 13

Geweigerd bij gate door typefoutje in ESTA

Bericht door gerretje1960 »

Begin augustus zouden wij via Heathrow naar Los Angeles vertrekken voor onze (welverdiende) vakantie: wij als echtpaar, dochter en schoonzoon.
Op Schiphol niets aan de hand, maar bij de gate op Heathrow werd dochterlief geweigerd omdat de Esta niet zou kloppen: er bleek een typefoutje in het paspoortnummer te staan (per ongeluk een J ipv I ingevuld).
De Esta was bij aanvragen wel gewoon gelijk goedgekeurd overigens.

Ze kon ter plekke een nieuwe ESTA aanvragen (de goedkeuring had ze ook met een half uur) maar omdat wij al vrij laat aankwamen door vertraging vanuit Schiphol kon ze niet meer mee met ons toestel, en moesten wij óf instappen zonder haar óf weigeren te vliegen om bij haar te blijven en dan ons geld kwijt zijn.
Wij tweeën zijn alsnog ingestapt maar met pijn in ons hart, haar man wilde haar niet alleen achter laten en heeft geweigerd.

De dame aan de gate vroeg ons nog of wij de koffers van dochter en schoonzoon op LAX van de band wilden halen, dan zou zij ervoor zorgen dat ze met het eerstvolgende vliegtuig meekonden als de nieuwe ESTA aanvraag goedgekeurd was.
Dat was voor ons uiteraard geen probleem.

Helaas bleek het eerstvolgende vliegtuig al vol en er was een lange wachtlijst voor, en dat gold ook voor de toestellen daarna.
Na veel zoeken door iemand van BA Holidays bleken er maar weinig mogelijkheden om alsnog naar Amerika te vertrekken op zeer korte termijn (hoogseizoen, zwart weekend), tenzij dochter en schoonzoon tickets van 1400 euro pp wilden hebben, en dan pas na drie dagen via New York met overnachting daar....Er zullen best meer mogelijkheden zijn geweest met andere maatschappijen maar alle tickets waren heel duur.

Na 3 uur aan de telefoon en rondhangen bij de gate waren beiden helemaal gaar en kapot van de schrik en zagen het niet meer zitten. Ze kozen er in overleg met de dame van BAHolidays voor om terug naar huis te gaan.
Die tickets werden verrekend met het ticket van onze dochter (omdat zij geweigerd was had ze recht op terugbetaling minus die 2 tickets naar Schiphol) maar schoonzoon kon naar zn geld fluiten; die had immers zelf geweigerd!
Zelf hebben wij als zombies aan boord de reis uitgezeten. hebben WIFI gekocht om in ieder geval app contact te kunnen houden, waardoor we wisten dat ze terug zouden gaan.

Toen zaten we op LAX met de koffers: we konden ze niet terug laten sturen want de eigenaren zelf waren er niet. Achteraf bleek dat wij gelijk bij de bagageband iemand hadden moeten aanspreken, maar dat wisten wij niet.

We hebben ze gelukkig wel zonder bijbetaling mee terug kunnen nemen door ze in elkaar te doen en wat kleine dingetjes zoals oude kleding en flessen shampoo achter te laten, en een kleine boardtrolley bijgekocht anders had dat ook nog eens extra gekost.

Tegen dochter en schoonzoon werd naderhand op Schiphol gezegd door iemand van de KLM balie dat men bij de gate niet zo moeilijk hadden moeten doen en haar gewoon in moeten laten stappen. Dan had ze aan boord een nieuwe ESTA kunnen regelen.
Of dat zo is weet ik niet, kan iemand hier dat bevestigen?

Wel vond ik achteraf dat men niet aan ons had mogen vragen de koffers op LAX van de band te halen: normaal gesproken worden de koffers van diegenen die niet instappen toch altijd gelijk weer van boord gehaald?

Nu zijn we bezig geweest om van de tickets in ieder geval de TAX terug te krijgen. Ik heb een mailtje gestuurd naar BA 2 weken geleden met dat verzoek maar er nog niets over gehoord.
Weet iemand misschien hoe ik dat officieel kan aanvragen? Niet via manage my booking/inloggen want de tickets van dochter en schoonzoon bleken gelijk uit de reservering gehaald.
Onze vakantie had hierdoor een zwart randje, mede door alle rompslomp eromheen maar het verdriet van dochter en schoonzoon was nog het ergste.
September/oktober 11e keer Florida, yes.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Geweigerd bij gate door typefoutje in ESTA

Bericht door michelly »

Jee, wat een verhaal en dat om een klein typefoutje :o
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Geweigerd bij gate door typefoutje in ESTA

Bericht door mtl »

gerretje1960 schreef:
06 sep 2019, 12:34
Tegen dochter en schoonzoon werd naderhand op Schiphol gezegd door iemand van de KLM balie dat men bij de gate niet zo moeilijk hadden moeten doen en haar gewoon in moeten laten stappen. Dan had ze aan boord een nieuwe ESTA kunnen regelen.
Of dat zo is weet ik niet, kan iemand hier dat bevestigen?
Dit is echt een onzinverhaal van die KLM-mederwerker. Je moet een esta hebben voordat je instapt. Zoniet, dan ga je niet mee.
gerretje1960
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 apr 2011, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Geweigerd bij gate door typefoutje in ESTA

Bericht door gerretje1960 »

mtl schreef:
06 sep 2019, 13:51
gerretje1960 schreef:
06 sep 2019, 12:34
Tegen dochter en schoonzoon werd naderhand op Schiphol gezegd door iemand van de KLM balie dat men bij de gate niet zo moeilijk hadden moeten doen en haar gewoon in moeten laten stappen. Dan had ze aan boord een nieuwe ESTA kunnen regelen.
Of dat zo is weet ik niet, kan iemand hier dat bevestigen?
Dit is echt een onzinverhaal van die KLM-mederwerker. Je moet een esta hebben voordat je instapt. Zoniet, dan ga je niet mee.
Ze had een ESTA, een goedgekeurde zelfs.
Wat de KLM dame bedoelde was dat ze aan boord bijna 11 uur de tijd zou hebben het opnieuw aan te vragen en goedkeuring te krijgen. (Haar nieuwe aanvraag in Londen had ze ook vlot met een half uurtje.)
Schijnbaar wordt er wel degelijk regelmatig door de vingers gekeken volgens deze mevrouw.
September/oktober 11e keer Florida, yes.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Geweigerd bij gate door typefoutje in ESTA

Bericht door nieuwenoord »

Toch lijkt dat laatste me sterk. Ik heb van twee kennissen onlangs gehoord dat ze niet mee mochten op een verlopen ESTA. Een vanwege de datum, tweede vanwege een nieuw paspoort: Beiden moesten een nieuwe ESTA op Schiphol afwachten en konden niet mee, omdat het te lang duurde.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Geweigerd bij gate door typefoutje in ESTA

Bericht door Vito »

Dit pluk ik van de site van American Airlines.
Sommige landen vereisen naast een paspoort een visum om binnen te mogen komen. Als u voor een verblijf van minder dan 90 dagen naar de VS reist, vraagt het Ministerie van Binnenlandse Veiligheid in aanmerking komende reizigers om gebruik te maken van het Electronic System for Travel Authorization (ESTA), als onderdeel van het Visa Waiver Program (VWP). U moet uw aanvraag uiterlijk 73 uur voor vertrek naar de VS indienen, maar we adviseren u om goedkeuring te vragen voordat u begint met het plannen van uw reis. Instappen wordt geweigerd als u zonder goedgekeurde ESTA op het vliegveld komt.

Een goedgekeurde inreisvergunning van ESTA is:

Geldig tot maximaal twee jaar of totdat uw paspoort verloopt, afhankelijk van wat zich het eerste afspeelt
Geldig voor meerdere bezoeken aan de VS
Geen garantie van toegankelijkheid tot de VS, de vergunning geeft u alleen toestemming om aan boord te gaan van een luchtvaartmaatschappij voor een reis naar de VS


Elke passagier die naar de VS reist onder het Visa Waiver Program moet in het bezit zijn van:

geldig elektronisch (e-Passport) met dit symbool op de kaft van het paspoort te hebben.
een geldige ESTA te hebben.

Volgens mij geldt dit voor alle maatschappijen en geeft de KLM medewerker niet de juiste informatie.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Geweigerd bij gate door typefoutje in ESTA

Bericht door Vito »

En dit vond ik ook nog op een site.
Het is verplicht om een ESTA of visum Amerika aan te vragen. Wanneer men op het vliegveld staat en aan boord wil van de vlucht naar de Verenigde Staten, wordt er meteen al gevraagd om het paspoort en het ESTA Amerika. Zonder geldig ESTA mag de luchtvaartmaatschappij de passagier niet vervoeren.
gerretje1960
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 apr 2011, 10:01
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Geweigerd bij gate door typefoutje in ESTA

Bericht door gerretje1960 »

Maar daar gaat het nou juist om: dochterlief had een goedgekeurde ESTA, in juni aangevraagd, dus niet verlopen, geen oud paspoort.
Er stond alleen een lettertje verkeerd, maar schijnbaar is dat voor de Amerikaanse overheid geen reden om haar gelijk na indienen te weigeren.
Zal ongetwijfeld gevalletje eigen verantwoordelijkheid zijn, moet je het maar goed doen.

Had ze dan niet toegelaten moeten worden juist omdat het goedgekeurd was?
September/oktober 11e keer Florida, yes.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Geweigerd bij gate door typefoutje in ESTA

Bericht door sanook »

Die ESTA was wel goedgekeurd maar het is geen geldige ESTA omdat het paspoort nummer niet correct is.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Geweigerd bij gate door typefoutje in ESTA

Bericht door Bushmaster »

michelly schreef:
06 sep 2019, 12:41
Jee, wat een verhaal en dat om een klein typefoutje :o
Fout=fout helaas in de Esta wereld. Daarom altijd de scan/upload-je-passport optie gebruiken bij de aanvraag van een nieuwe Esta.
Zelf ook meegemaakt met een reisgenoot had BSN-nummer en Passport-nummer door elkaar gegooid op de Esta aanvraag.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Geweigerd bij gate door typefoutje in ESTA

Bericht door Harry »

De ESTA was dus niet goedgekeurd, er stond namelijk een ander paspoortnummer op.

Heel vervelend hoor, en ik vind dat BA heel wat meer had mogen doen om het op te lossen, erg klantonvriendelijkheid dit.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Geweigerd bij gate door typefoutje in ESTA

Bericht door nieuwenoord »

De kennis met de goedgekeurde ESTA en een nieuw paspoort, had dus ook een goedgekeurde ESTA. Maar als het paspoortnummer niet klopt, is de ESTA niet meer geldig. Helaas mocht ook hij niet aan boord. Een typefout in de ESTA is supervervelend, maar echt eigen verantwoordelijkheid. Het is zó belangrijk om je ESTA gegevens nog eens goed naast je paspoort te leggen en te kijken of alles echt wel klopt.

De luchtvaartmaatschappijen mogen je gewoon niet aan boord laten. Ik vind het wel heel vreemd dat de koffers wel meegingen en dat ze niet meer moeite hebben gedaan om hen samen alsnog op een andere vlucht te zetten. Dat is bij onze kennissen wel gebeurd, in beide gevallen ook met het hele gezin.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Geweigerd bij gate door typefoutje in ESTA

Bericht door SpaceAce »

gerretje1960 schreef:
06 sep 2019, 14:46
Maar daar gaat het nou juist om: dochterlief had een goedgekeurde ESTA


Wanneer heb je voor het laatst gecheckt dat deze ESTA nog goed was? Bij een goedkeuring wil het niet zeggen dat hij later niet alsnog afgekeurd wordt. Soms zelfs één dag voor vertrek dat hij nog afgekeurd wordt. Hij zal bij het checken op het vliegveld in ieder geval als 'afgekeurd' in het systeem gestaan hebben.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Geweigerd bij gate door typefoutje in ESTA

Bericht door sanook »

Die aangevraagde ESTA zal op het vliegveld nog steeds goedgekeurd geweest zijn maar daar heb je niks aan omdat het paspoort nummer niet correct is.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Geweigerd bij gate door typefoutje in ESTA

Bericht door babarage »

Nee ik denk niet dat de esta als geweigerd stond. Ik denk dat BA het paspoortnummer invoert en daar dan geen esta bij vindt. Das logisch want die staat ook niet op dit paspoortnummer. En dus mag BA je niet aan boord laten (en willen dat ook niet gok ik want als ze je in Amerika terugsturen kost het hen geld om je terug te nemen of ze krijgen zelfs een boete).

Het is iig duidelijk (voor zover we dat niet wisten) dat de esta site geen controles uitvoert of paspoort en ingevoerde naam bij elkaar kloppen. Dus goedgekeurde esta is wat dat betreft niet veel waard. Controle aan de gate en bij immigrations aan de overkant.

Dat gezegd hebbende is het niet echt klantvriendelijk van BA. Je zou toch hopen dat ze ergens een plekkkie vrij hadden kunnen vinden. En het zou leuk zijn als ze het op Schiphol na hadden gekeken dan had je zat tijd gehad. Overigens, zoiezo jammer dat vliegtuigmaatschappijen in het algemeen vermoedelijk die check niet doen. Je zou denken dat het softwarematig toch in te richten moet zijn dat er t-48 uur of zo een check wordt gedaan of er geldige esta aan paspoort hangt. Dan kan er nog een noodsignaal naar de reiziger.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Geweigerd bij gate door typefoutje in ESTA

Bericht door SpaceAce »

Nee ik denk niet dat de esta als geweigerd stond. Ik denk dat BA het paspoortnummer invoert en daar dan geen esta bij vindt. Das logisch want die staat ook niet op dit paspoortnummer.
Dat is inderdaad logischer. Dat dus.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Geweigerd bij gate door typefoutje in ESTA

Bericht door sanook »

babarage schreef:
06 sep 2019, 15:47
e zou denken dat het softwarematig toch in te richten moet zijn dat er t-48 uur of zo een check wordt gedaan of er geldige esta aan paspoort hangt
Paspoort hoeft op dat moment nog helemaal niet bekend te zijn bij de maatschappij.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Geweigerd bij gate door typefoutje in ESTA

Bericht door Almere vak V »

Wat een verhaal!! Ik zal ook nog even een duit in het zakje doen.

Een aantal jaren geleden hetzelfde meegemaakt met vrienden van ons. Zal niet te veel over de situatie uitweiden maar zij waren uitgenodigd door een organisatie om samen met hun kinderen op kosten van de organisatie een reis te maken naar Amerika. Alles werd gefaciliteerd door de organisatie. Zij moesten alleen zorgen voor een geldig paspoort. Je voelt m waarschijnlijk al aankomen...

Op Schiphol werd er gevraagd naar hun ESTA. Daar hadden ze nog nooit van gehoord. Paniek in de tent! Maak je geen zorgen zeiden ze op Schiphol, gaan we hier ter plekke aanvragen. Dat werd een behoorlijk circus met computers die niet leken te werken tot uiteindelijk medewerkers van Delta aan toe die geen toegang kregen tot het ESTA systeem. Twintig minuten voordat de vlucht vertrok zijn ze als een speer overal doorheen geloodst en stond de captain van het vliegtuig ze bij de deur op te wachten met de woorden, wij gaan nergens heen zonder dat jullie in het vliegtuig zitten. Ze hebben 10 uur de tijd in Amerika om het te fiksen, en ze fiksen het maar. Meteen bij aankomst door een medewerker van Delta opgepikt, mee naar immigrations genomen en daar was alles al geregeld. ESTA kosten betaald door Delta. Met de vriendelijke groet. Oftewel, zo kan het ook. Maar dat is ook echt de eerste en de enige keer dat ik dit gehoord heb. Bij aankomst op Seattle kregen ze dan ook te horen dat het echt nog nooit, maar dan ook nooit, was voorgekomen dat er mensen waren toegelaten op een vlucht zonder een geldig inreisdocument.

Wat is er hier gebeurd??

Je paspoortnummer en je ESTA zijn nooit aan elkaar gekoppeld. Dus voor jouw specifieke paspoort is er geen ESTA afgegeven. Wellicht wel voor iemand anders met dat nummer. Vraag ik me meteen af stel dat zo iemand een ESTA zou aanvragen wat doen ze daar dan mee. Want werkelijk alle gegevens, op het paspoortnummer na, zijn verkeerd. Maar dat even terzijde.
Omdat je overstapt in Londen staat er in Amsterdam niks geregistreerd. Ze kunnen vragen heb je een ESTA. Maar het staat volgens mij niet in hun gegevens. In Londen staat dat wel geregistreerd. Zij zien geen koppeling aan jouw paspoortnummer. En daar ga je. Nou is Heathrow al niet mijn favoriete vliegveld om over te stappen, om de reden die jij noemt. Je komt bijna altijd te laat uit Amsterdam. Het is altijd rennen en vliegen geblazen. Leuk dat er hier wel is word geroepen dat je aan anderhalf uur genoeg hebt op Heathrow als je niet van Terminal hoeft te wisselen. Maar ook ik/wij hebben er met enige regelmaat met zweet op de rug op de volgende vlucht plaatsgenomen.
gerretje1960 schreef:
06 sep 2019, 12:34
Tegen dochter en schoonzoon werd naderhand op Schiphol gezegd door iemand van de KLM balie dat men bij de gate niet zo moeilijk hadden moeten doen en haar gewoon in moeten laten stappen. Dan had ze aan boord een nieuwe ESTA kunnen regelen.
Dat zal BA nooit doen. Stel dat je dochter geen ESTA krijgt. Dan is BA verantwoordelijk. Dan mogen zij ook de terugvlucht voor je dochter regelen en bekostigen.
gerretje1960 schreef:
06 sep 2019, 14:25
Ze had een ESTA, een goedgekeurde zelfs.
Ze had een goedgekeurde ESTA voor het documentnummer genoemd zoals in de ESTA. Ik kan nu 9 willekeurige cijfers en letters opgeven en daar een ESTA voor krijgen. Goedgekeurd en wel. Dan heb ik alleen nog een corresponderend paspoortnummer nodig.
Vito schreef:
06 sep 2019, 14:39
Wanneer men op het vliegveld staat en aan boord wil van de vlucht naar de Verenigde Staten, wordt er meteen al gevraagd om het paspoort en het ESTA Amerika.
Ik weet niet of dit correct is. Maar volgens mij kan men bij het inchecken al zien of er een ESTA gekoppeld is. Ik heb nog nooit mn ESTA hoeven laten zien. En heb nu gelukkig Global Entry.
gerretje1960 schreef:
06 sep 2019, 14:46
Had ze dan niet toegelaten moeten worden juist omdat het goedgekeurd was?
Alleen goedgekeurd in combinatie met het juiste corresponderende paspoortnummer. Dat was hier dus niet het geval
Bushmaster schreef:
06 sep 2019, 14:50
Daarom altijd de scan/upload-je-passport optie gebruiken bij de aanvraag van een nieuwe Esta.

En ook die vind ik gevaarlijk. Ik heb regelmatig ESTA's aangevraagd met die scanfunctie. En het gaat vaker fout dan goed moet ik bekennen. Altijd controleren of het klopt!! Niet zo maar klakkeloos aannemen dat die machine het allemaal goed voor je regelt.
SpaceAce schreef:
06 sep 2019, 15:25
Hij zal bij het checken op het vliegveld in ieder geval als 'afgekeurd' in het systeem gestaan hebben.
Nee, er heeft gestaan geen ESTA. Er is nooit een koppeling gemaakt of gevonden in het systeem.
babarage schreef:
06 sep 2019, 15:47
Je zou denken dat het softwarematig toch in te richten moet zijn dat er t-48 uur of zo een check wordt gedaan of er geldige esta aan paspoort hangt. Dan kan er nog een noodsignaal naar de reiziger.
Jij bent gek!! :wink:
Dat zou wel heel erg klantvriendelijk zijn...

Euh, ff verder nadenkend. Ik weet niet of dit mag ivm de privacywet.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Geweigerd bij gate door typefoutje in ESTA

Bericht door bedeve »

babarage schreef:
06 sep 2019, 15:47
en dus mag BA je niet aan boord laten (en willen dat ook niet gok ik want als ze je in Amerika terugsturen kost het hen geld om je terug te nemen of ze krijgen zelfs een boete).
En het kost hen geld en het levert ze een boete op .
Stel je voor dat het gezelschap wel aan boord was toe gelaten en vervolgens bij Immigrations terecht was gekomen....
babarage schreef:
06 sep 2019, 15:47
En het zou leuk zijn als ze het op Schiphol na hadden gekeken dan had je zat tijd gehad.
Hoezo ; het gezelschap ging immers naar London.
Er was dus geen paspoortcontrole

Al met al een bittere ervaring .
Het feit dat het allemaal makkelijk voorkomen had kunnen worden maakt het nog bitterder
NEWS REMINDER: Apply for ESTA no later than 72 hours before departing for the United States. Real-time approvals will no longer be available and arriving at the airport without a previously approved ESTA will likely result in being denied boarding.
Laatst gewijzigd door bedeve op 06 sep 2019, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Geweigerd bij gate door typefoutje in ESTA

Bericht door babarage »

Dank voor het compliment @Almere vak V :). Zo gek als een deur!

Privacy is wel een interessante ja. Zijn zij dingen aang koppelen. Hmm. Maar daar is wellicht wel een oplossing voor te vinden, dat je bij boeken toestemming voor die check geeft.

Ook eens met Sanook, paspoortgegevens hebben ze wellicht nog niet. Dan nog kan er een check gedaan eieden. Al is het maar dat er een mail uitgaat naar mensen zonder esta/ingevuld paspoort "he beste klant, kijk ff na of je alles hebt"

En ja, het is eigen verantwoordelijkheid van de passagier maar als de maatschappij zo nog wat ellende kan voorkomen scheelt het hun gedoe (want mensen aan je gate die niet doorkunnen, overgeboekt moeten en zo is ook voor hen gedoe) en je hebt blije klanten.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer