Hoe zit het met boeken binnenlandse vlucht?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
gjessen
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 aug 2019, 22:09
Aantal x V.S. bezocht: 5

Hoe zit het met boeken binnenlandse vlucht?

Bericht door gjessen »

Ik ben bezig met camperreis zomer 2020 San Francisco - Salt Lake City.
Nu zag ik een mooie deal voorbij komen via TAP, retour vlucht AMS - San Francisco (via Lissabon). Die wil ik eigenlijk wel boeken.
Maar kan nu nog geen binnenlandse vluchten boeken van Salt Lake City naar San Francisco (toch?)
Zouden jullie dit doen (en erop vertrouwen dat er wel een vlucht te vinden is tzt van Salt Lake City naar SF?), of toch gewoon nog even wachten tot ik het compleet kan boeken in 1 keer. Of mijn camperroute aanpassen.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: hoe zit het met boeken binnenlandse vlucht

Bericht door Division »

Is die constructie goedkoper dan een open jaw waarbij de heenreis naar San Francisco gaat en de terugreis vanaf Salt Lake City?
Afbeelding
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: hoe zit het met boeken binnenlandse vlucht

Bericht door sanook »

Je bent niet verplicht om een retour AMS-SFO te boeken en een aparte vlucht SLC-SFO, je kunt ook zoeken naar een zgn multi city ticket. Dus heen AMS-SFO en terug SLC-AMS ? Dit hoeft niet duurder te zijn dan een retour AMS-SFO en een aparte vlucht SLC-SFO.
gjessen
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 aug 2019, 22:09
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: hoe zit het met boeken binnenlandse vlucht

Bericht door gjessen »

Omdat het om data in augustus 2020 gaat, kan ik volgens mij nog geen prijzen vinden voor zo'n Multi city ticket.
Maar ben eerlijk gezegd niet zo thuis in het boeken van tickets dus zal me er nog meer in verdiepen. Vond de prijs die ik kreeg via een reisbureau vrij prijzig. 3500 euro voor 5 retour tickets AMS -Sans Francisco vond ik in ieder geval erg goed klinken.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: hoe zit het met boeken binnenlandse vlucht

Bericht door PSVwally »

Voor een direct retourvlucht in augustus is dat nog redelijk, maar je bent gewoon echt nog wat te vroeg.
Maar ik zou altijd naar een multicity vlucht kijken.

Verder ben ikzelf helemaal niet kapot van TAP.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: hoe zit het met boeken binnenlandse vlucht

Bericht door Coyote »

gjessen schreef:
05 sep 2019, 21:34
Nu zag ik een mooie deal voorbij komen via TAP retour vlucht AMS - San Francisco (via Lissabon). Die wil ik eigenlijk wel boeken.
Maar kan nu nog geen binnenlandse vluchten boeken van Salt Lake City naar San Francisco (toch?)
Wat is je bedoeling? Wil je de camper huren in San Francisco en inleveren in Salt Lake City en vervolgens vanaf San Francisco weer naar huis vliegen? Dat is niet heel logisch.

Waarom deze constructie?

Als ik het goed begrijp wil je een retourtje AMS - SFO en aan het eind een losse vlucht SLC - SFO vlak voordat je vanuit SFO weer naar huis vliegt.

Dat is niet handig. Voor je losse vlucht van SLC - SFO gelden in de regel andere bagagevoorwaarden dan voor je vlucht AMS - SFO SFO - AMS. Je betaalt dan op die binnenlandse vlucht voor de bagage. Bovendien vraag ik mij af of dit wel zo voordelig is. Je hebt bovendien verschillende ticketnummers en bij vertraging vanuit SLC kan het nog wel eens problemen opleveren met je aansluitende vlucht vanuit SFO. Indien zelfde maatschappij lukt het misschien wel maar als je met een andere maatschappij het stuk SLC - SFO vliegt kun je het bij vertraging wel vergeten.

Waarom niet een multicity ticket? AMS - SFO en SLC - AMS? Als je nu al een retourticket voor SFO kunt vinden, kun je ook een multicity ticket met heen SFO en retour SLC vinden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
gjessen
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 aug 2019, 22:09
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: hoe zit het met boeken binnenlandse vlucht

Bericht door gjessen »

@ Roland en Paul:

Ligt vast aan het feit dat ik hier niet ervaren mee ben. Ik wil inderdaad heen naar San Francisco en idealiter terug van Salt Lake City naar Amsterdam.
Maar zag inderdaad een aanbieding van TAP voorbijkomen (heen en terug San Francisco) voor onder de 3500 voor 5 tickets. Heb (ja heel stom) niet eens aan bagage gedacht en dat hier natuurlijk ook nog voorwaarden voor gelden.
Ik kan gewoon nog niet veel vinden op Multi city tikets voor de data (3 aug heen AMS - SF en 24 aug terug SLC - AMS qua prijzen. Maar zal wel te vroeg zijn. Reisbureau kwam met een United Airlines vlucht en die zou terug gaan SLC -Chicago, Chicago AMS. Dus er is wel iets, maar geen prijs nog. Wil liever zelf boeken omdat het dan goedkoper is.
Paul: geen goede ervaringen met TAP?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Hoe zit het met boeken binnenlandse vlucht?

Bericht door sanook »

Nog niet alle prijzen voor 24 aug zijn bekend. Over een paar weken (eind september) zal dit beter zijn dus dan nog even opnieuw kijken. En probeer echt uit te gaan van een multicity ticket en niet van een apart binnenlands ticket want dan krijg je ook voor die binnenlandse vlucht nog eens extra bagagekosten en extra problemen als je de aansluiting mist (door dat aparte ticket)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Hoe zit het met boeken binnenlandse vlucht?

Bericht door mtl »

TAP behoort tot de mindere maatschappijen. Verder zou ik geduldig zijn en reisburo's er buiten houden.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Hoe zit het met boeken binnenlandse vlucht?

Bericht door nieuwenoord »

Geduld. Pas na 24 september zal je alle vluchten zien voor 24 augustus. Die 11 maanden werkt eigenlijk altijd. En dan nog is het even een weekje aankijken of twee. En zie je een prijs waar je tevreden over bent, hap je toe.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Hoe zit het met boeken binnenlandse vlucht?

Bericht door winterpark »

Ik zou persoonlijk nooit met TAP willen vliegen. Mijn man heeft verschillende Portugese collega's, die TAP allemaal vermijden.

Ik zou zeggen: kijk nog even rustig, je hebt nog zoveel tijd.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Hoe zit het met boeken binnenlandse vlucht?

Bericht door Almere vak V »

Ik zou zeker rustig wachten op de tickets die komen gaan. Daar kan je nog rustig een paar maanden voor uittrekken. Geen enkele reden tot paniek. Wij vlogen in de meivakantie nog voor €279 van Amsterdam naar San Francisco. Gewoon met de SAS en niet met een maatschappij uit een land waarvan de eigen inwoners de Airline al proberen te mijden.

Kijk of je er in plaats van een one way een rondje van kunt maken. Of rij op de laatste dag gewoon terug naar San Francisco. Zo groot is de afstand tussen SLC en SF nou ook weer niet.

Bedenk met een binnenlandse vlucht dat met andere regels te maken krijgt. Bagage is hier al genoemd. Die zul je ook 2 keer moeten inchecken. Twee keer door alle controles. Wat als je binnenlandse vlucht te laat aankomt?? Ga je het zekere voor het onzekere nemen? En al een dag vantevoren vliegen. Dan zul je weer een hotel moeten nemen. Kortom, denk er nog even over na. Bekijk de mogelijkheden. Kijk ook eens naar bijvoorbeeld vliegen uit Brussel of Dusseldorf. Frankfurt kan ook. Heb al tickets voorbij zien komen van €480 rechtstreeks van Frankfurt naar Las Vegas.Tijd genoeg!!

Succes!
gjessen
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 aug 2019, 22:09
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Hoe zit het met boeken binnenlandse vlucht?

Bericht door gjessen »

Dank allen! Ik ga even op mijn handen zitten en de tickets rustig afwachten... Maar niet met TAP naar de USA dan :-)

Gelden de adviezen (rustig even afwachten) ook voor camperhuur?

Ik las in het topic route West USA dat er al aantal mensen alles geboekt hadden voor zomer 2020, dus daar heb ik me waarschijnlijk ook een beetje door laten gek maken. En zowiezo ben ik van het type vroeg regelen haha
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Hoe zit het met boeken binnenlandse vlucht?

Bericht door Coyote »

gjessen schreef:
06 sep 2019, 16:27
Ik las in het topic route West USA dat er al aantal mensen alles geboekt hadden voor zomer 2020, dus daar heb ik me waarschijnlijk ook een beetje door laten gek maken. En zowiezo ben ik van het type vroeg regelen haha
Begrijpelijk. :wink: Maar met nog 11 maanden te gaan heb je nog zeeën van tijd om de tickets te boeken. :P

Bedenk nu alvast wat je voor een ticket wilt betalen en wat je max. prijs is. Zie je die prijs en is de vliegduur naar wens, dan boeken. Soms worden goedkope vluchten aangeboden waarbij je er 32 u (!) over doet. Dat wil je natuurlijk niet. Let er daarbij ook op dat je een ticket kiest inclusief bagage! Dat is meestal niet het goedkoopste ticket voor die vlucht maar als je de bagage er later apart bij moet 'kopen' kun je wel tot € 100 p.p. per vlucht meer kwijt zijn. Iets om rekening mee te houden.

Heb je overigens al geïnformeerd wat de one-way kosten (dropp off kosten) voor een camper zijn? Ik heb geen ervaring met campers maar met een auto kan dat oplopen tot € 500. Das best veel geld...

Succes met je zoektocht! :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoe zit het met boeken binnenlandse vlucht?

Bericht door Pete.Z »

Mocht je toch een binnenlandse vlucht willen boeken, South-West Airlines is voordelig, en de bagage zit bij de ticketprijs in.

Wij hebben in oktober nog voor 109 dollar per persoon een vlucht San-Diego naar Dallas gedaan, kwam goedkoper uit dan een multi city ticket.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Hoe zit het met boeken binnenlandse vlucht?

Bericht door nieuwenoord »

Tussen San Francisco en Salt Lake City verwacht ik ook wel drop off kosten van rond de 500 dollar. Dat was het in elk geval wel voor San Francisco naar Denver. Het wordt dan even uitrekenen wat je betaalt voor de extra mijlen die je rijdt als je toch terug naar San Francisco gaat, want je betaalt dan ook je mijlenpakket én de brandstofkosten die voor een camper ook oplopen. Voor ons bleek dat twee keer bijna net zo duur als gewoon de drop off betalen.

De camper moet je sowieso wel proberen voor eind oktober te boeken, anders loop je je vroegboekkorting mis.
BarstowBOB
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 aug 2019, 01:52
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Hoe zit het met boeken binnenlandse vlucht?

Bericht door BarstowBOB »

Ik heb verschillende keren in Amerika binnenlandse vluchten geboekt met Alaska, Spirit en Delta.
- Orlando -> Atlanta
- Los Angeles -> Chicago
- Chicago -> New York La Guardia
- New Orleans -> Los Angeles
- San Francisco -> New York JFK
- Atlanta -> Fort Lauderdale
- Los Angeles -> New York JFK
Echt allemaal prima te doen en de tarieven zijn echt goedkoop als je een beetje online vergelijkt.

In Amerika kun je het makkelijkste vergelijken met www.google.com/flights. Ik zie dat United, Delta en Alaska allemaal San Francisco naar Salt Lake City aanbieden. Wel even goed naar de baggage kosten kijkt. Meestal kun je wel gewoon een 40 liter rugzak in het vliegtuig meenemen zonder extra kosten.

Is het wel grappig dat de security bij binnenlandse vluchten niet zo overdreven is als met vliegen van Europa naar Amerika. Ook is super dat je dan de enige Europeaan bent op een vlucht en je echt tussen de Amerikanen zit.
Waarom ik van Amerika hou:
De lange goederentreinen, de graffiti, Atlanta, BBQ, basketbal, de mensen, de goede service, alles is goed bereikbaar, de behulpzame Amerikanen, de prachtige natuur, de geweldige pretparken, de Canyons en de wolkenkrabbers.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer