Reis Karin77: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 2 kinderen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Karin77
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 sep 2019, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Karin77: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 2 kinderen.

Bericht door Karin77 »

Hallo allemaal,

Volgend jaar zomer willen wij met ons gezin (2 kinderen van 12 en 8 jaar) een mooie reis maken door het zuidwesten van Amerika. Omdat we gebonden zijn aan de zomervakantie zal deze reis eind juli/midden augustus plaatsvinden.

Ik heb al heel veel op dit forum gelezen en af en toe duizelen alle tips en trucs mij. :D Wat een kennis is hier aanwezig! Onderstaand is de route die wij willen rijden. Wij huren een auto en verblijven in hotels. We willen het zo leuk mogelijk maken voor onze kids dus tips voor uitjes met kids zijn ook nog welkom.

Dag 1: Amsterdam - San Francisco
Dag 2: San Francisco - bekende toeristische attracties
Dag 3: San Francisco - Golden Gate Park, Alcatraz
Dag 4: San Francisco (auto ophalen) - Yosemite NP
Dag 5: Yosemite (wandelingen nog uitzoeken, wat haalbaar is voor kinderen)
Dag 6: Yosemite - Sequoia NP (wandelingen nog uitzoeken, maar we zitten midden in het park)
Dag 7: Sequoia - Las Vegas ~(we willen niet via Death Valley), hotel op the Strip
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Bryce (wellicht via Zion om de Canyon Overlook Trail te bekijken zodat we toch iets van Zion zien)
Dag 10: Bryce (wandelingen nog uitzoeken, wat haalbaar is voor kinderen, we zitten heel dichtbij het park)
Dag 11: Bryce - Page (Horseshoe bend, Lake Powell)
Dag 12: Page, bezoek Antilope Canyon - Grand Canyon (hotel in Grand Canyon NP)
Dag 13: Grand Canyon (wandelingen nog uitzoeken, wat haalbaar is voor kinderen, we zitten bij de South Rim trail in de buurt)
Dag 14: Grand Canyon - Palm Springs
Dag 15: Palm Springs - San Diego
Dag 16: San Diego (Sea World of San Diego Zoo)
Dag 17: San Diego - Los Angeles
Dag 18: Los Angeles (vrij in te vullen)
Dag 19: Los Angeles (Disneyland)
Dag 20: Los Angeles (strand, we zitten in hotel bij het strand
Dag 21: Los Angeles - Amsterdam

We realiseren ons dat er 2 fikse autoritten tussen zitten, maar we wilden perse niet via Death Valley en onze kinderen zijn ook gewend om lang in de auto te zitten als we op vakantie gaan.

Ziet deze route er logisch uit? We willen natuurlijk nog veel meer zien (Zion bijvoorbeeld), maar meer dan 3 weken hebben we niet en ik denk dat onze kids het na park nummer zoveel ook wel hebben gezien. ;-)
Whale Watching lijkt mij ook gaaf, dit zou bijvoorbeeld in San Diego kunnen, maar hier lees ik wisselende ervaringen over, dus dit moeten we misschien overslaan?

Alvast bedankt voor de reacties. :-)
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Zuidwest Amerika zomer 2020 met 2 kinderen

Bericht door Marcopstal »

Waarom niet via Death Valley? Dit is zo een fantastisch park ! Dat zou je toch niet mogen missen ? Je mist op deze wijze ook de Tioga Pass, Bodie en Mono Lake.

Van Sequoia ga je toch niet zo heel veel zien met slechts 1 nacht. De volgende dag heb je immers een flinke autorit voor de boeg naar Las Vegas.

Zion even onderweg doen is echt niet aan te raden. Tegen dat je er bent vanuit Vegas is het er al heel druk.

Bryce is een klein park. Hier heb je eigenlijk geen twee nachten nodig.

Voor de Grand Canyon zou je kunnen volstaan met 1 nacht tenzij je een wandeling in de Canyon (deels) wil doen. Op enkele uurtjes hebben de meeste het wel gezien. Zeker als je Zion nagenoeg overslaat omdat het je teveel natuur lijkt.

Houd er rekening mee dat het in Palm Springs bloedheet zal zijn. Misschien enkele graadjes minder dan in Death Valley maar vaak toch makkelijk een 42°C- in de schaduw.

Het is zonde naar San Diego te gaan als je er zo weinig tijd hebt. Sea World of de Zoo slorpen nagenoeg een hele dag op en er is zoveel meer te zien en te beleven. Met kinderen van 8 en 12 zou bvb en bezoekje aan de Midway top kunnen zijn, maar dat kost je ook algauw een halve dag.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Karin77
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 sep 2019, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Karin77: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 2 kinderen.

Bericht door Karin77 »

Bedankt voor je reactie!

Desth Valley zien we qua temperatuur niet helemaal zitten.

Omdat we vroeg vertrekken uit Yosemite zullen we redelijk op tijd in Sequoia zijn en hopen daar de highlights te kunnen zien. Daarom ook gekozen voor hotel in het park.

GC komen we wat later aan omdat we eerst de Upper Antilope willen bezichtigen.
Zou je dan eerder voor nog een dag Page/ Lake powell kiezen zodat je dag 2 in Page de Upper kunt doen en dag 3 vroeg vertrekken naar GC zodat je daar aan 1 dag genoeg hebt?

Palm Springs is alleen om te overnachten en om een plons in het zwembad te nemen, de volgende dag vertrekken we vroeg naar San Diego zodat we daar nog een redelujke dag hebben en dag 3 hoeven we niet heel vroeg naar LA omdat we daar 3 volle dagen hebben.

Moeilijk hoor, zoveel mogelijkheden en te weinig tijd ;-)
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Karin77: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 2 kinderen.

Bericht door Ron Notenboom »

Gelijk een tip voor jullie bezoek aan San Francisco. Tickets voor Alcatraz koop je via deze site: www.alcatrazcruises.com
Doe dit 3 maanden voor de datum die je op het oog hebt. Anders loop je de kans dat de tickets op de door jullie gewenste vertrektijd zijn uitverkocht.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Karin77: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 2 kinderen.

Bericht door Marcopstal »

Ik snap niet waarom de mensen zich laten afschrikken van de temperatuur in Death Valley. In Las Vegas en omstreken en Palm Springs en nog enkele plaatsen kan het nagenoeg even warm zijn. Enkele jaren terug hadden we in Death Valley 118°F en een weekje later in Vegas 4 dagen aan 114 - 115°F.

Death Valley is en blijft bijzonder. Het laagste punt onder zeeniveau, de zoutvlakte, ... Je hebt er ook redelijk kansen om een Coyote tegen te komen. Lijken me toch ook voor de kinderen mooie zaken. En als je in de ranch logeert is er een leuk en behoorlijk groot zwembad. De sterrenhemel is er fantastisch. Overnachten in Death Valley betekent dat je er ook op de koelste uren bent.

De mooiste route blijft via de Tioga Pass en de oostzijde van Vegas. Bodie is leuk om te zien, ook voor kinderen. Sequoia bomen kan je ook in Yosemite zien. Overigens is het van de vallei tot Sequoia toch een uur of 4 rijden. Wat noem je vroeg vertrekken ? 7 uur ? Je hebt dan nog maar 2/3 van een dag voor Sequoia/Kings Canyon wat op zich een vrij groot park is. Ik neem aan dat je in Grant Grove gaat zitten en van daaruit is het naar Vegas maar liefst een rit van 7,5 uur.

Antilope Canyon kost je maximaal een uur of twee, volgens mij zit er dan voldoende tijd in voor de GC.

Palm Springs is zo heet dat je niet eens op blote voeten naar het zwembad kan, de grond is er te warm voor. Ik zou eerder voor Needless kiezen zodat je ook via Oatman kan. De ezels die er vrij rondlopen lijken me ook weer voor de kinderen leuk.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Karin77: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 2 kinderen.

Bericht door Ron Notenboom »

Overnachten in Needles ben ik het mee eens. Hoewel het daar ook heet zal zijn. Maar is wel een prima overnachtingsplek na een bezoek aan Oatman. Ik kan je de Best Western Colorado River Inn in Needles aanbevelen. Kort bij de snelweg en met een lekker zwembad om af te koelen.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Karin77: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 2 kinderen.

Bericht door Old Faithful »

Ook als je Death Valley per se wilt overslaan, zou ik na Yosemite via de Tioga Road voor een overnachting naar Mammoth Lakes rijden en eventueel Bodie en zeker Mono Lake bezoeken. Van Mammoth Lakes kun je via 395, 168/266 en 95 naar Las Vegas rijden.

Ik vind één overnachting voor Seki - dat zijn twee grote parken - te weinig. Wil je er toch heen, dan zou ik het voor Yosemite plaatsen en daarna de route aan de oostkant van de Sierra Nevada naar Las Vegas nemen, zoals ik hierboven beschreven heb.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Karin77: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 2 kinderen.

Bericht door Franciscus »

Slechts 1 nacht in SeKi kan maar is toch wel erg zonde. Het kan wel maar er zijn mooie alternatieven. Zoals hierboven een paar mensen beschrijven. Waar logeer je eigenlijk in Yosemite en waar in Sequoia? Je maakt zo 2 lange reisdagen achter elkaar. Hou er rekening mee dat het reizen door SeKi niet erg opschiet! En de dag naar LV is ook een lange en vooral saaie reisdag.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Karin77: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 2 kinderen.

Bericht door IngridZw »

Marcopstal schreef:
01 sep 2019, 22:33
Palm Springs is zo heet dat je niet eens op blote voeten naar het zwembad kan, de grond is er te warm voor.
Badslippers is dan de oplossing :wink:

Misschien ook goed om te vermelden of de route al vast ligt. Zijn de hotels, waar je het over hebt, nog te annuleren of zijn die geboekt via een reisbureau.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Karin77: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 2 kinderen.

Bericht door Marcopstal »

Ik denk dat er betere plaatsen zijn om in het zwembad te plonsen en dat ze de temperatuur van Palm Springs wat onderschatten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Karin77: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 2 kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad wel goed om even te vermelden wat er al vastligt. Wat heb je in Sequoia? En waar overnacht je in Yosemite?
Reken zeker op 7 uur reistijd vanuit Sequoia en dat is dan via een ontzettend saaie weg. Je zou Sequoia over kunnen slaan en in Yosemite naar de Mariposa Grove kunnen gaan.

Marianne
Karin77
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 sep 2019, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Karin77: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 2 kinderen.

Bericht door Karin77 »

Bedankt voor alle reacties!
Periode ligt wel vast, route ligt niet vast, er staat nog niets gereserveerd, maar de hotels die wij willen zijn centraal in de parken zodat we geen reistijd kwijt zijn van bijv. 1,5 uur om eerst nog naar het park te gaan.

7 uur in een auto is voor ons en zeer belangrijk voor de kids geen probleem. ZIj vermaken zich prima. Ze hebben deze zomer meer km’s gemaakt dan deze 3 weekse rondreis dus daar maak ik mij niet druk om. Route du Soleil is ook saai maar accepteer je omdat het je naar iets moois brengt ;-). Als je daarna maar voldoende rust hebt.

Palm Springs is een optie. Ik verwacht daar, behalve een plons aan het einde vd dag, niets behalve een fijn bed zodat we de dag daarna een korte rit voor de boeg hebben en van die dag kunnen genieten. Wij hebben
liever 1 lange rit en daarna een korte rit. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

@Marianne: bedankt voor je tip ter vervanging van Sequoia, ga ik zeker naar kijken!
En top dat je al die wandelingen hebt op jullie site. Is echt handig om te zien wat voor ons te doen is. Wij zijn geen urenlange wandelaars, dus een fijn overzicht van korte maar leuke wandelingen!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Karin77: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 2 kinderen.

Bericht door IngridZw »

Karin77 schreef:
03 sep 2019, 22:47
Palm Springs is een optie. Ik verwacht daar, behalve een plons aan het einde vd dag, niets behalve een fijn bed zodat we de dag daarna een korte rit voor de boeg hebben en van die dag kunnen genieten.
Ondanks de hitte is Palm Springs dan wel een mooie optie. Voordeel is dat je er mooie resorts aantreft met dito zwembaden vaak omgeven door een tropische tuin. En ook nog zeer betaalbaar.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Karin77
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 sep 2019, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Karin77: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 2 kinderen.

Bericht door Karin77 »

Ja precies, we hebben nu een hotel in PS gezien en dan is het bijna jammer dat je er maar zo kort zit ;-).
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis Karin77: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 2 kinderen.

Bericht door covri »

@Karin77

Jammer dat je niet echt ingaat op de reacties van de kenners hier: bv
Death Valley is geweldig en niet veel warmer dan bv Las Vegas. Echt meepakken!
1 dagje San Diego, jammer, te veel te zien daar.
Amper 1 dagje SeKi, kan maar wij hebben ons daar 2,5 dag vermaakt. En eigenlijk nog tijd te kort.

Ik weet wel, je wilt zoveel mogelijk zien, maar maak keuzes en wil niet alles😁

Heb je voorbeeld route gezien? Misschien is dat iets?
Karin77
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 sep 2019, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Karin77: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 2 kinderen.

Bericht door Karin77 »

Ik begrijp je reactie niet helemaal. Als ik naar de voorbeeld route kijk dan volgen wij 80% (ik denk zelfs meer) van die route.
Death Valley is een keuze. Wij kiezen ervoor om dat in deze route niet te doen. Omdat er nog zoveel meer te zien is verwacht ik dat wij deze reis zeker nog een keer gaan doen (als het mijn reisgenoten, lees man en kids 😉 ook bevalt) met andere accenten en steden waar we echt te kort zijn geweest.

Ik denk dat je overal tijd te kort komt en overal dagen langer wilt blijven.

Mijn kids kennende zijn ze op een gegeven moment verzadigd en willen ze gewoon even niks, zwemmen of naar een pretpark 🤣.

Dus ik neem alle tips zeker mee maar ik hoef niet met alles wat te doen toch?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Karin77: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 2 kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is waar dat je altijd tijd tekort komt. Je zult altijd keuzes moeten maken. En zeker met kinderen is het fijn om wat rust in te bouwen. Er wordt volgens mij ook niet geadviseerd om meer te doen maar om wat andere keuzes te maken. Je hebt nu te weinig tijd voor Sequoia en je hebt een langere en minder mooie route dan wanneer je van Yosemite via de 395 en Death Valley naar Las Vegas zou rijden. Kijk eens in onze verslagen zoals die van 2004 en 2006 voor die route met onze kinderen.
Je kunt in Lone Pine overnachten als je niet in DV wilt overnachten. Wij zitten daar nu en genieten weer van de bezienswaardigheden hier en het leuke Dow Villa Hotel.
Je schrijft dat je in de parken gaat overnachten. Hou er dan wel rekening mee dat je op tijd moet boeken.
Voor Yosemite en Sequoia kun je voor de mogelijkheden eens ons 2006-verslag bekijken.

Marianne
Karin77
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 sep 2019, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Karin77: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 2 kinderen.

Bericht door Karin77 »

De reisverslagen ga ik zeker lezen. Ik had er al heel veel zin in, maar ik heb mede door dit forum, nog meer zin en we moeten nog een jaar wachten. 😃

Op tijd boeken komt goed. Volgende week is alles geregeld.

Bedankt voor alle tips!
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Karin77: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 2 kinderen.

Bericht door josea »

Heb je alles al geboekt? Want dan heeft mijn reactie geen zin meer.
Maar anders zou ik Seki voor Yosemite doen, een nacht tussen voegen bij Yosemite naar Las Vegas en een nacht in Zion overnachten, in plaats van alleen in het voorbijgaan bekijken, Deze twee nachten ten koste van een nacht Bryce en Grand Canyon.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Karin77: Zuidwest Amerika zomer 2020 met 2 kinderen.

Bericht door Martin & Marianne »

Karin77 schreef:
05 sep 2019, 18:12
Op tijd boeken komt goed. Volgende week is alles geregeld.
Dit klinkt een beetje alsof je het via een reisbureau gaat boeken. Ik hoop dat dat niet het geval is. Leg het in elk geval nog even hier voor voordat je vastzit aan iets wat niet zo gunstig is.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer