Zomer 2020 rondreis Amerika/Canada.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Miertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 nov 2013, 08:46
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Zomer 2020 rondreis Amerika/Canada.

Bericht door Miertje »

Zomer van 2020 willen wij met 3 kinderen van 17, 14 en 10 een 3 of 4-weekse rondreis door Amerika en Canada maken, dit willen we doen met een camper. Het gaat onze eerste grote droomreis worden. Wat is een mooie route en waar moeten we rekening mee houden.
Kunnen jullie ons helpen, zodat we als gezin een mooie herinnering kunnen maken?
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: zomer 2020 rondreis Amerika/Canada

Bericht door stegeman »

Vancouver, Vancouver island, rocky mountains, glacier NP Amerika en Yellowstone Amerika....afhankelijke van hoeveel dagen je hebt zou Mn voorkeur zijn
Miertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 nov 2013, 08:46
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: zomer 2020 rondreis Amerika/Canada

Bericht door Miertje »

stegeman schreef:
04 aug 2019, 16:34
Vancouver, Vancouver island, rocky mountains, glacier NP Amerika en Yellowstone Amerika....afhankelijke van hoeveel dagen je hebt zou Mn voorkeur zijn
Heb je deze reis zelf gedaan?
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Zomer 2020 rondreis Amerika/Canada.

Bericht door tomhster »

Voorbeelden zat op dit forum. Mijn advies zou een reis van vier weken zijn van Salt Lake City via Yellowstone omhoog naar Banff en de Icefield Parkway, Jasper, Wells Gray, Whistler, Vancouver en Seattle. Zonder Vancouver Island moet je dit in vier weken kunnen doen en naar SLC en Seattle kun je rechtstreeks vliegen met KLM.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Zomer 2020 rondreis Amerika/Canada.

Bericht door markro »

Voor wat betreft het Canadagedeelte kan je eens beginnen met de routebeschrijving van forumlid Ann: http://anninbc.blogspot.com/p/reis-rout ... anada.html.
Met vanaf haar website: "Lees dit eerst": http://travelwestcanada.blogspot.com/p/ ... eerst.html
Haar route betreft alleen het zuidwesten van Canada, maar dan heb je al vast een idee wat daar zoal te zien is en kan je kijken waar jullie voorkeur naar uitgaat.

Verder kan je om ideeën op te doen reisverslagen lezen. In het AllesAmerika-topic Roadbooks en reisverslagen - Andere regio's/interreg./Canada kan je daarvoor kijken bij deel 2. Reisverslagen betrekking hebbende op de Verenigde Staten van Amerika + Canada. Scroll daarvoor naar beneden en zie onder de blauw gekleurde koptekst.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: zomer 2020 rondreis Amerika/Canada

Bericht door stegeman »

Heb je deze reis zelf gedaan?
Wij hadden een langere periode. In jouw geval zou ik een one way doen. Wij vlogen op Edmonton heen en terug. We hadden een auto. Geen camper.
Globaal deden we:
Edmonton- Jasper-Banff-glacier-Yellowstone-GT-Mount Rainier- VC- Victoria - Nanaimo- Whistler- Revelstoke- Jasper- Edmonton.
Voor zo’n ronde heb je te weinig dagen.
Ik heb geen enkel idee hoe het zit met Camperhuurmogelijkheden hoor. Maar je zou bijv. Seatle- Vancouver- Vancouver island- Whistler- Wells Grey- Jasper- Banff- glacier- Yellowstone - GT- Salt Lake city kunnen doen.(of andersom) Maar 4 weken heb je dan zeker wel nodig.

Ps. Voor ons was het in 2017 ook een reis om samen herinneringen te gaan maken. We betaalden het toen van een bedrag dat we achteruit hadden gezet hiervoor toen mijn man overleden was. Kids waren toen 4 en 6. Ben nu weer getrouwd en samen ondanks gemis en verdriet een fijn gezin. Heel bewust deze reis met zn vieren zo gedaan in 2017 (kids 15 en 17) om al het mooiste van Canada en Amerika te zien.... en vier weken samen te zijn. het herinneringen maken is gelukt!! Mn hoofd zit nog dagelijks in met name Canada. Nu gaan we met zn 2en rondje Zuidwest Amerika doen straks wat me ook fantastisch lijkt, maar hierna zsm weer sparen voor eens terug naar Canada
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Zomer 2020 rondreis Amerika/Canada.

Bericht door stegeman »

Ps. Het zijn wat extra km. Maar ik zou als je de rocky mountains EN Yellowstone doet zeker Glacier NP meenemen. Alhoewel. Mag de going to the sun road wel met een camper? Dat weet ik eigenlijk niet.
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Zomer 2020 rondreis Amerika/Canada.

Bericht door opvakantie »

Met 4wkn zou Yellowstone wel te doen moeten zijn. Dat hebben we in 2016 ook zo gedaan. Dan moet je misschien wel in Seattle beginnen en in Denver eindigen i.v.m. de huur. Ik weet niet of je een camper in bijvoorbeeld Vancouver kan huren in in Denver kan inleveren of Salt Lake City
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Zomer 2020 rondreis Amerika/Canada.

Bericht door Inges »

Wij hebben die reis (Vancouver - Jasper - Banff - Waterton - Glacier - Yellowstone - Olympic NP _ Vancouver Island gedaan in 2014. Onze blog daarvan kun je vinden op mijn site: https://ingevanderwulp.nl/reizen/

Veel plezier met plannen! Prachtig gebied. Wij gaan ook terug maar pas in 2021.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Zomer 2020 rondreis Amerika/Canada.

Bericht door michelly »

Wij hebben 2 jaar geleden een rondje in dit gebied gedaan. Fantastisch mooi. Het grootste gedeelte hebben we met een tent gekampeerd maar met een camper kan natuurlijk ook. Misschien heb je iets aan onze ervaringen? http://michelly.nl/USA_2017/inhoud.htm
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer