Ervaring United

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Ervaring United

Bericht door Division »

Voor 450, 600 en 700 dollar kon je je stoel opgeven. De waarde kon oplopen tot 2000 dollar per persoon.
Waar is dat verschil van afhankelijk @dickdale? Wanneer kon je aanspraak maken op die 2000 dollar?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaring United

Bericht door Coyote »

Iedereen moet reizen op de manier die bij hem of haar past. En als dat betekent dat je extra geld wilt uitgeven voor een business class seat is dat natuurlijk prima en is niks mis mee.

Voor mijzelf zie ik mij dat nog niet zo snel doen. Je kunt stellen dat je bepaalde uitgaven tijdens je vakantie niet doet om zo business class te kunnen zitten, maar je kunt ook stellen dat ik met die € 1000 die ik bespaar juist weer leuke dingen kan doen tijdens mijn vakantie. :wink: Dan weegt die 10 u plezier niet op tegen het uitgeven van die € 1000 aan leuke dingen in Amerika. :P En ja, ik heb ook wel eens onprettig gezeten op een vlucht van Amerika naar Amsterdam maar denk dan maar zo, het is maar max. 10 uurtjes. Die tijd houd ik wel vol. Loop ik wat vaker een rondje in het vliegtuig. Slapen doe ik toch niet (vermoed wel als ik languit zou liggen in business class :mrgreen: ).

Overigens heb ik de afgelopen jaren wel vaker op de heenreis Economy Plus genomen bij United. Op de één of andere manier vind ik dat vooral op de heenreis prettig. Op de terugreis maakt het mij niet uit. Voor weinig extra zit je dan op de heenreis toch heel prettig.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaring United

Bericht door Coyote »

Division schreef:
27 aug 2019, 19:47
Voor 450, 600 en 700 dollar kon je je stoel opgeven. De waarde kon oplopen tot 2000 dollar per persoon.
Waar is dat verschil van afhankelijk @dickdale? Wanneer kon je aanspraak maken op die 2000 dollar?
Ik heb mij dat afgelopen juni ook afgevraagd toen ik voor de terugreis online incheckte. Ook ik kreeg de optie om mijn plaats tegen een vergoeding af te staan waarbij ik zelf de waarde kon bepalen. Dacht toen ook waarom die keuzes?

Wellicht heeft het wel te maken met het feit hoeveel personen vrijwillig hun stoel afstaan. Als er nou 5 zijn die hun plek wel willen afstaan, kiezen ze natuurlijk het laagste 'bod'. Is er maar één iemand die zijn/haar stoel wil afstaan en die geeft aan $ 2000, dan zal die persoon wellicht in zo'n geval eerder kans maken zijn/haar stoel voor de hoofdprijs af te staan.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Ervaring United

Bericht door Grouchy »

Division schreef:
27 aug 2019, 19:47
Voor 450, 600 en 700 dollar kon je je stoel opgeven. De waarde kon oplopen tot 2000 dollar per persoon.
Waar is dat verschil van afhankelijk @dickdale? Wanneer kon je aanspraak maken op die 2000 dollar?
Vul meestal 1$ in bij het inchecken, ze willen natuurlijk eerst de mensen spreken die geen 2000$ hebben geboden.
Vraag later (wanneer de vetrektijd wat dichterbij is) bij de lounge agent wel met hoeveel de vlucht overboekt is (en dus of het echt zin heeft).
Bij de gate is waar het gebeurt. Als je geintereseerd bent kan je vragen aan de gate agent of ze nog steeds volunteeers zoeken, wat ze bieden en wat de eventuele opties zijn.

Meestal zijn het bedragen van rond de 400-700$ voor domestic flights...dan hebben ze meestal genoeg volunteers. Dat bedrag betalen ze meestal uit in gift cards ofzo, dat kunnen giftcards van de airline zijn maar ook van AMEX (dus in feite cash) (Dit is bij Delta tenminste zo).
Je kan ook wachten, als ze niet genoeg volunteers hebben gaan ze namelijk meer bieden.
Bij Delta is het zo is wat de laatste bumped self loaded cargo krijgt de rest van de bumpers (zij die eerder voor een lager bedrag akkooord gingen) ook ontvangen.

Soms kan het erg leuke bedragen opleveren;
Op een andere 450EUR trip upgraded met een GUC, 1e domestic vlucht na de TATL overbooked; volunteered en een voucher van 800$ rijker. Op de terugweg MSP-AMS overbooked, toegehapt bij 1800$ alles nog steeds in D1. Totale score 2400$ en 1 GUC terug in m'n wallet.

Een andere keer bijvoorbeeld 1100$ voor een vlucht naar AMS en rerouted voor de extramiles/MQM's alles nog steeds in FC/D1.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Ervaring United

Bericht door PSVwally »

GUC TATL D1 GUC FC/D1
En wat houden de afkortingen in?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaring United

Bericht door Coyote »

@PSVwally Je bent me net voor. :wink:

Mooie vaktermen maar voor de leek onbegrijpelijke tekst. :P

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Ervaring United

Bericht door Grouchy »

PSVwally schreef:
28 aug 2019, 05:43
GUC TATL D1 GUC FC/D1
En wat houden de afkortingen in?
Oooh..Global upgrade certificate, transatlantisch, Delta One en first class :)
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaring United

Bericht door BonnyR »

Nou dan mag het een leuk bedrag zijn wil je het opgeven ;-) . Ik bedoel als je met z'n tweeën reist doe je het denk ik minder snel, tenzij ze twee keer de hoofdprijs betalen. Je moet ook weer extra overnachting gaan boeken ( toch?) heen en weer naar een hotel. Of kan je vaak nog dezelfde dag nog door naar je bestemming?
Wel twee jaar geleden meegemaakt van Amsterdam naar Atlanta probeerden ze voor $200 mensen over de streep te halen. Liep geen storm..... :lol:

Kan zelfs oplopen tot $10000..... :clap: :clap: Ik ga het in de gaten houden;
https://eu.usatoday.com/story/money/per ... 656065002/
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ervaring United

Bericht door roelb »

@Grouchy is volgens mij Diamond bij Delta, dat scheelt natuurlijk wel in wat er mogelijk is. Lees: wat je aangeboden krijgt.

Gate en check-in agents bij airlines hebben veel vrijheid in de keuzes die ze maken en zeker bij US airlines hebben passagiers met frequent flyer status daarbij echt een streepje voor op andere passagiers, ook als het gaat om vrijwillig opgeven van stoelen.

Als er dus gebumped moet worden zal iemand met FF status die een vergelijkbaar bod doet al snel voor gaan op een gewone passagier. Zeker als je ter plekke even een praatje gaat maken met de gate agent.

Ik zal @Grouchy zijn voorbeelden nog even vertalen ;-):

"Op een andere 450EUR trip upgraded met een GUC, 1e domestic vlucht na de TATL overbooked; volunteered en een voucher van 800$ rijker. Op de terugweg MSP-AMS overbooked, toegehapt bij 1800$ alles nog steeds in D1. Totale score 2400$ en 1 GUC terug in m'n wallet."

Dus hij had een economy ticket gekocht voor 450 euro, en die vluchten geupgrade naar Delta one met een "Global Upgrade Certificate". Die krijg je als Diamond bij Delta jaarlijks, 4 stuks (of 2 in combinatie met 4 upgrade certificates voor domestic vluchten). Daarmee mag je een geboekte vlucht in economy upgraden naar business.

Bij aankomst in de US van die vlucht bleek de connecting flight naar de (neem ik aan) eindbestemming overboekt. Daar heeft hij vrijwillig zijn stoel opgegeven in ruil voor een voucher van $800. Let op: dit was dus voor een stoel in First class, dus Delta's business class. Voor economy zal het bedrag lager zijn. Ik neem aan dat hij bij aankomst bij de gate, toen er werd gevraagd om vrijwilliggers, direct naar de gate agent is gegaan.

Op de terugweg heeft hij weer vrijwillig zijn stoel opgegeven, dit keer op de intercontinentale vlucht van MSP naar AMS, voor $1800 (in vouchers neem ik aan). Maar ook hier geldt: dit was dus een stoel in Delta One, de intercontinentale business class cabin. Voor een economy stoel zullen de bedragen fors lager liggen.

Reken jezelf dus niet rijk. Zeker in economy zijn er altijd wel mensen die voor veel minder geld graag nog een paar uurtjes op het vliegveld wachten. En als het gaat om een domestic vlucht, voorafgaand aan een transatlantic, dan kom je al bijna niet in aanmerking. Immers, als ze jouw bod accepteren dan moeten ze ook je intercontinentale vlucht herboeken. Passagiers die geen verdere connectie hebben gaan dan gewoon voor, dat is veel minder gedoe voor de airline.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Ervaring United

Bericht door babarage »

Ik zag het aanbod ook staan in de app. Heen- en terugreis. Op zich zou ik datnog wel willen doen maar ik vond het jammer dat je dan pas aan de gate te horen krijgt of je die andere vluchten hebt. Als ik het aangeef en gelijk hoor dat ik andere vluchten heb en bv uurtje langer in bed kan blijven bij een vroege vlucht zou ik het zeker gedaan hebben. Maar ik neem aan dat dat niet rendabel is voor ze. Eerst ff kijken of iedereen op komt dagen en ze inderdaad mensen van de vlucht moeten halen.

En ik vraag me af of ze happig zijn om mijn vluchten te wijzigen vlak van te voren aangezien ik rolstoelbegeleiding heb dus zou dat dan niet in de soep lopen (al weten ze dat ook te fixen als er rariteiten gebeuren).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaring United

Bericht door BonnyR »

babarage schreef:
28 aug 2019, 10:50
En ik vraag me af of ze happig zijn om mijn vluchten te wijzigen vlak van te voren aangezien ik rolstoelbegeleiding heb dus zou dat dan niet in de soep lopen (al weten ze dat ook te fixen als er rariteiten gebeuren).
Dat dacht ik ook gelijk, mijn man reist ook met rolstoel. Gok dat als je een van de weinigen bent, dat ze dat zeker snel zullen regelen. ;-)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ervaring United

Bericht door roelb »

babarage schreef:
28 aug 2019, 10:50
Ik zag het aanbod ook staan in de app. Heen- en terugreis. Op zich zou ik datnog wel willen doen maar ik vond het jammer dat je dan pas aan de gate te horen krijgt of je die andere vluchten hebt.
Nee, zo werkt het niet ,althans, niet bij Delta, en ik vermoed ook bij United niet. Je geeft alleen maar aan dat jij mogelijk interesse hebt om dit te doen. Op het moment dat de airline echt gebruik wil maken van volunteers dan krijg je mogelijk dat aanbod van de gate agent en kun je alsnog ja of nee zeggen. Dat is natuurlijk ook sterk afhankelijk van het alternatief dat ze op dat moment bieden.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Ervaring United

Bericht door PSVwally »

Ik ga t wel zien. Het is nog een maandje
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Ervaring United

Bericht door Grouchy »

BonnyR schreef:
28 aug 2019, 10:11
Nou dan mag het een leuk bedrag zijn wil je het opgeven ;-) . Ik bedoel als je met z'n tweeën reist doe je het denk ik minder snel, tenzij ze twee keer de hoofdprijs betalen. Je moet ook weer extra overnachting gaan boeken ( toch?) heen en weer naar een hotel. Of kan je vaak nog dezelfde dag nog door naar je bestemming?
Wel twee jaar geleden meegemaakt van Amsterdam naar Atlanta probeerden ze voor $200 mensen over de streep te halen. Liep geen storm..... :lol:

Kan zelfs oplopen tot $10000..... :clap: :clap: Ik ga het in de gaten houden;
https://eu.usatoday.com/story/money/per ... 656065002/
Als ze je echt nodig hebben valt er veel te regelen, vaak bieden ze het in die gevallen zelf het een en ander ook al aan.

Bijvoorbeeld The Westin bij de Mall of America in Minneapolis was geen probleem (disclaimer; zoals @Roelb al aangaf; ben idd Diamond bij Delta). Meeste hotels hebben trouwens een shuttle service van/naar de luchthaven. Voor de hogere bedragen is vaak wel een overnachting nodig.
Heb ook ooit gevraagd om in plaats van een hotel me naar Hawaii te sturen, daar mezelf 3 dagen vermaakt en daarna terug vliegen naar Amsterdam & een Delta voucher van 1100$ (hotels enzovoort daar wel zelf betaald).

Verder heb ik ook een abbo op expertflyer en kan zodoende zien wat de beschikbaarheid is op andere vluchten & kan goed aangeven aan de gate agent en/of redcoat wat ik wens.

Je merkt het vaak bij de gate als er niet voldoende vrijwilligers zijn. De gate agent gaat dan aankondigen maken, zoiets van 900$ & overnachting/transport & meal voucher en de volgende dag vliegen, bedrag wordt vervolgens hoger en hoger.
Maakt trouwens niet uit of je economy of business vliegt dat bedrag is hetzelfde, het enige verschil is dat er op veel vluchten vaak nog wel plaats is in First class/Delta One en ze je niet hoeven up te graden. Hoef je dus ook niet over te onderhandelen & hoeven ze ook geen toestemming voor te vragen, wat de drempel voor de gate agents weer wat lager maakt.

Als het niet laat in de dag is kan je vaak dezelfde dag nog door naar je bestemming; bijvoorbeeld de volgende vlucht of via een andere weg.
Bijvoorbeeld Phoenix - Los Angeles- Amsterdam of Austin - Minneapolis - Amsterdam.
Phoenix-Los Angeles of Austin- Minneapolis is oversold, geen probleem toch als je naar Amsterdam wilt, je kan in dat geval gewoon vaak via een andere Delta hub. Da's dan meestal via Minneapolis, Atlanta, Detroit, Seattle, New York-JFK, Boston of soms via Orlando of Portland.

Meeste oversold situatie bij OLCI en oproepen om je stoel af te staan eindigen echter weinig spectulair, vaak komen er genoeg pax niet opdagen, hebben een connectie gemist enzovoort.
Laatst gewijzigd door Grouchy op 28 aug 2019, 20:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaring United

Bericht door Coyote »

Ik zit regelmatig op United.com te zoeken voor leuke aanbiedingen. Vrijwel nooit krijg je de goedkoopste vlucht bovenaan te zien maar het was altijd wel te kiezen bij 'Sort flights by'. De goedkoopste vluchten kwamen dan bovenaan te staan.

Helaas hebben ze de optie 'Sort by lowest price' en 'Sort by highest price' (minder erg) eruit gesloopt. Maakt het (iets) lastiger om de goedkoopste vlucht icm acceptabele vliegtijden er tussen uit te vissen. De overgebleven opties zijn nu juist niet belangrijk voor mij (behalve Flight duration). Beetje jammer, maar zal wel zo z'n redenen hebben (lees: men schaft makkelijker een duurder ticket aan). :?

Roland
United.jpg
United.jpg (66.27 KiB) 1239 keer bekeken
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Ervaring United

Bericht door Division »

Je kan gewoon op de pijltjes klikken in het blok Economy of een andere tariefsoort. Dan sorteert hij ook op prijs.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaring United

Bericht door Coyote »

Aha, zie het nu ook! :D

Thx! :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaring United

Bericht door Coyote »

Net binnen op de mail van United:
Have you heard? Miles never expire.

We're always looking for ways to enhance our MileagePlus® program. So that's why effective immediately, miles no longer expire.

We hope this change makes it even easier for you to make the most out of your MileagePlus experience.
Delta had dit altijd al, United nu eindelijk ook. :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dickdale
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 feb 2011, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Ervaring United

Bericht door dickdale »

Division schreef:
27 aug 2019, 19:47
Voor 450, 600 en 700 dollar kon je je stoel opgeven. De waarde kon oplopen tot 2000 dollar per persoon.
Waar is dat verschil van afhankelijk @dickdale? Wanneer kon je aanspraak maken op die 2000 dollar?
De maatschappij (ik begrijp dat meerdere maatschappijen dit doen) zal kiezen uit het laagste bod. Je maakt je bod eigenlijk onaantrekkelijk als je hem op 2000 dollar zet en daarmee je kans klein als er meerdere mensen zijn die een bod of opoffering hebben gedaan. Ik kon kiezen tussen 450,600, 700 dollar en een custom bod. Bij het custom bod kan je een bedrag tot 2000 dollar invullen.

Je moet het geluk hebben dat de vlucht overbooked is. Dit kan bv het geval zijn als er een wedstrijd is in de plaats waar je heen vliegt, maar ook een event zoals bv. de NFL draft. De meesten die er dan heen vliegen zijn sportfanaten die een event niet willen missen. Heb je niet zoveel met een event dan kan je er voor kiezen dat je je stoel opgeeft voor iemand anders die er persé heen wil. Hierbij maak je dus kans op een leuk bedrag. Als het vliegtuig vol zit met mensen die persé naar dit event willen dan is je kans groter, zijn er meerdere mensen die hun stoel wel willen opgeven, dan word je kans verkleind.
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Ervaring United

Bericht door Almere vak V »

dickdale schreef:
29 aug 2019, 09:57
Dit kan bv het geval zijn als er een wedstrijd is in de plaats waar je heen vliegt, maar ook een event zoals bv. de NFL draft.
Dan heb je het niet over een intercontinentale vlucht. Ik heb het idee dat ik altijd de enige uit Europa ben die naar de NFL draft vliegt...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer