Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door nieuwenoord »

Conclusie lijkt me duidelijk: Cruise America is erg slecht bevallen. Ik zou die lijst ook niet gaan vertalen, maar hij hoort hier zo ook niet thuis. Misschien een samenvatting?
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door KW1984 »

Mifra schreef:
13 aug 2019, 17:14
Mogelijk staat de vraag al ergens in het topic, maar er zijn zoveel pagina's...

Hoeveel extra reistijd moet ik berekenen in m'n route tov een auto? Ik heb de route op google maps uitgezet, maar deze tijd is natuuriljk op een auto gebasseerd... Wie helpt mij in de voorbereiding? De vorige keer geen rekening mee gehouden en ik weet niet meer hoeveel extra tijd we kwijt waren...
Wij deden er ongeveer exact zo lang over als de GPS/Google Maps aangaf. Vaak kwamen we om exact de geplande aankomsttijd aan (na aftrek van stops) ongeacht het type weg. Met onze camper (C30 RoadBear) was het rijden van de maximum snelheid en inhalen etc geen enkel probleem (maar doe het verantwoord). Het maken van tussenstops kost soms wel iets meer tijd, doordat je soms wat langer moet zoeken naar een plek, het inparkeren/uitparkeren wat zorgvuldiger moet, je alles met de hand moet afsluiten (ipv druk op de knop), etc. Daarentegen win je weer tijd doordat je in je camper naar het toilet kunt en deze dus niet hoeft op te zoeken... :wink:
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door KW1984 »

jill1234 schreef:
14 aug 2019, 12:04
Overigens: de camper verder was prima en we hebben een geweldige vakantie gehad. Buren in Yosemite hadden gehuurd bij Apollo en wat zij allemaal voor ellende hadden met de camper....dan konden wij nog in onze handen knijpen. Ook mensen gesproken die bij Roadbear hadden gehuurd; ook heel veel ellende en slechte service.
Een volgende keer boeken wij denk ik toch weer bij cruise america; het prijsverschil is groot en wat Tioga ook zegt; ook bij het dure Roadbear is de service helaas niet altijd ok en de camper echt niet altijd zonder gebreken.
Van iedere verhuurder zul je goede en slechte ervaringen kunnen vinden en horen. Wij hebben afgelopen juni bijvoorbeeld ruim 2 weken zonder problemen in een RoadBear rondgereden, met nog geen 10.000km op de teller. Enige 'mankement' was dat de buitenspiegel wat los zat, een setje inbussleutels gekocht voor $5 en het was opgelost. Alle campers op hun terrein zagen er spic en span uit, maar daar is het prijsverschil dan ook naar. Service was trouwens ook prima, uitgebreide uitleg bij vertrek en snelle inname bij terugkomst. Maar ik besef me dat dit geen enkele garantie is voor een goede ervaring in de toekomst...
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Angelique67 »

Wij overwegen volgend jaar met een camper en tent te gaan kamperen. We zijn een compacte caravan gewend met zn vieren (en een hond maar die gaat natuurlijk nu niet mee :lol: ), dus ik vroeg me af of we met een 22-24 ft genoeg plaats hebben. We slapen met zn 3-en in de camper, volwassenen. Mijn dochter en vriend gaan er in een tentje erbij. Onderweg rijden we dan met een camper en auto. Welke ervaringen hebben jullie? Ik lees bijv. ook over uitschuifdelen bij grotere maten campers voor meer ruimte/comfort, maar ik vraag me echt af of dit wel nodig is.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

De derde persoon die in de camper slaapt moet niet te lang zijn, dan slaap je knap ongemakkelijk. Bij de kleinere RV's heb je geen bed achterin. Boven in de koof zeg maar is er ruim plek voor twee personen, maar die bedden beneden zijn vaak kleiner dan 190 cm. Dus ik zou voor je een keuze maakt bij de verschillende verhuurders ook kijken wat de maten van de bedden zijn. Maar verder een auto en camper is natuurlijk prima, maar kost wel extra natuurlijk. Ik zou eerder voor een wat ruimere camper gaan en geen extra auto. Dan als je binnen eet, heb je ook wat meer ruimte of als je sávonds binnenzit. Ik weet niet in welke periode jullie gaan.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door nieuwenoord »

Hou er vooral ook rekening mee dat je lang niet bij elke campground een tent bij de camper zal mogen plaatsen.
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Angelique67 »

@BonnyR Ik heb een prijsberekening voor een C25 van Drive-usa.de, mobilhome van Cruise America. Daar slapen we dan dus met 3 personen in. We hebben eerder met elkaar (5) gekampeerd, maar voor een reis in Amerika wil ik af en toe wat eigen ruimte hebben en dat dochterlief met vriend in een eigen tentje zitten is wel fijn dan. Een grotere camper hoeft dus voor mij niet echt. Een auto erbij heeft als voordeel dat we mobieler zijn in de parken ook. Wat mij betreft een gouden tip van @roelb. @nieuwenoord Ik zie dat de campgrounds in Yellowstone in elk geval al wel plaats bieden aan een combiplek voor camper en tent. Ga even verder kijken, alternatief is dat we 2 plekken proberen te reserveren. Overigens, het prijsverschil tussen Tioga en Drive-usa-de is wel erg groot. Iemand ervaring met Drive-usa.de? Ik kan Jan Doets misschien nog proberen maar de naam alleen al klinkt me duur in de oren :lol:
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door nieuwenoord »

Drive-USA.de hebben we wel gebruikt voor autohuur, nooit voor campers. Twee keer Jan Doets gedaan voordat we bij Tioga Tours terecht kwamen. Jan Doets maakte bij ons stevige fouten in reserveringen (die we later ook gewoon zelf deden), wilden pas in oktober prijzen geven die Tioga in juni al had én geen camper verhuren zonder vliegtickets erbij. Vijf keer geboekt bij Tioga, altijd prima. Tegenwoordig reizen we met de auto en doen we alles zelf.
Gebruikersavatar
Aricon
Amerika-expert
Berichten: 2038
Lid geworden op: 20 nov 2007, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: boven Groningen

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Aricon »

Ik heb vorig jaar en inmiddels ook al voor volgend jaar een camper gehuurd via drive-usa.de (usareisen.de). Dat gaat net zo probleemloos als de auto's die ik er in het verleden gehuurd heb.
Mijn ervaring is dat drive-usa.de al vroeg de prijzen voor een volgend jaar beschikbaar heeft.
Nick39
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 mar 2016, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Nick39 »

Angelique67 schreef:
24 aug 2019, 13:29
Ik kan Jan Doets misschien nog proberen maar de naam alleen al klinkt me duur in de oren :lol:
Zojuist voor de derde keer een Road Bear camper geboekt bij Jan Doets (alleen camper, rest doen we zelf). Is iedere keer net goedkoper dan Tioga, al zijn de verschillen klein.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door covri »

Het was altijd zo, dat je bij Doets ook je tickets moet boeken en anders 50 euro extra betaald. Is dat niet meer zo?
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Angelique67 »

Ok. Daar ben ik ook benieuwd naar. Tioga wil ook een auto en tickets leveren, op zich makkelijk als je dit allemaal bij elkaar kunt doen in 1 boeking. Iemand ervaringen met tickets erbij boeken die dan acceptabel van prijs waren? Acceptabel is natuurlijk een rekbaar begrip, maar het scheelt misschien een hoop in de gaten houden en op ‘het juiste moment toeslaan’ zoals ze hier op het forum zeggen—want daar moet je natuurlijk wel de tijd voor hebben. De vorige trips heb ik de hele reis en de tickets zelf geregeld. Met het meest uitgebreide pakket lijkt de prijs voor de camper bij verschillende aanbieders nu niet heel veel uit te maken. Ik wacht nog op Travelhome. Er valt voor ons helaas ook weinig te schuiven in data of luchthavens. Ik moet mij eens verdiepen in oneway, voor de route zou dat gunstiger kunnen zijn maar ik betrap me erop dat ik dat daar wat tegenop zie. (Ik heb de uitleg hier op het forum gezien over hoe je die prijzen kunt berekenen.) Plus dat daar ook weer fees voor gelden. Dan wordt het meteen weer een stuk duurder om te huren, tickets weet ik niet.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Martin & Marianne »

Wat bedoel je met berekenen? Je kunt de multicity optie gebruiken. Een multicity hoeft niet duurder te zijn dan een retour. De camperhuur is een ander verhaal. Dak kun je het beste bij wat reisorganisaties opvragen.

Marianne
Joribb
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2019, 23:55

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Joribb »

Volgend jaar gaan wij 3 maanden op pad met een C25 van Cruise America (via Tioga Tours geboekt).
Nu kwamen we op het idee dat het wellicht handig zou zijn om fietsen bij ons te hebben. Er zijn best op een aantal campings dat we net op een te verre afstand van iets zitten om te lopen, maar dat met de camper ernaar toe rijden wellicht weer wat overdreven is.
We hebben geen enkele camper ervaring dus alles is nieuw voor ons.

Heeft iemand ervaring met het meenemen van fietsen op/in de camper? Is dit mogelijk?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Coyote »

Angelique67 schreef:
25 aug 2019, 19:22
Er valt voor ons helaas ook weinig te schuiven in data of luchthavens. Ik moet mij eens verdiepen in oneway, voor de route zou dat gunstiger kunnen zijn maar ik betrap me erop dat ik dat daar wat tegenop zie. (Ik heb de uitleg hier op het forum gezien over hoe je die prijzen kunt berekenen.) Plus dat daar ook weer fees voor gelden. Dan wordt het meteen weer een stuk duurder om te huren, tickets weet ik niet.
Voor autohuur/camperhuur kun je de one-way fees niet berekenen. Ze hanteren die fees of niet. In de regel binnen de eigen staat niet en soms ook niet met aangrenzende staten. Maar dit is heel verschillend. Maak gewoon eens een aantal fictieve boekingen bij verschillende aanbieders, dan zie je het snel genoeg.

Voor vliegtickets kun je, wat Marianne ook al aangeeft, kiezen voor de optie Multicity. Al vaak gebruik gemaakt van deze optie en een ticket hoeft dan echt niet duurder te zijn dan heen- en terugreis op de dezelfde stad.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Nick39
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 mar 2016, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Nick39 »

covri schreef:
25 aug 2019, 16:53
Het was altijd zo, dat je bij Doets ook je tickets moet boeken en anders 50 euro extra betaald. Is dat niet meer zo?
Dat is nog steeds zo. Het bedrag is opgenomen in de offerte.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

covri schreef:
25 aug 2019, 16:53
Het was altijd zo, dat je bij Doets ook je tickets moet boeken en anders 50 euro extra betaald. Is dat niet meer zo?
Dat is toch wel apart, dat je extra moet betalen voor een service die je niet afneemt. I.p.v dat ze je 50 euro extra korting geven als je de tickets wel bij ze afneemt. :idea:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door covri »

Nick39 schreef:
26 aug 2019, 11:01
Dat is nog steeds zo. Het bedrag is opgenomen in de offerte.
Dat was voor ons een aantal jaren geleden een reden om niet met Jan Doets in zee te gaan, daarna nooit meer een offerte aangevraagd bij hun. :wink:
Gast

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Gast »

Angelique67 schreef:
24 aug 2019, 13:29
en dat dochterlief met vriend in een eigen tentje zitten is wel fijn dan.
Ik hoop voor jou dat vriendje en dochter meerderjarig zijn, want hiermee kun je problemen krijgen. De US is niet zo tolerant als NL.
https://blogs.findlaw.com/blotter/2014/ ... crime.html

Ter verduidelijking...deze opmerking maak ik nav de discussie hier gevoerd viewtopic.php?f=3&t=74995

Ik neem aan dat je inmiddels wel een beetje bekend bent met de ‘klik cultuur’ in de US? Je kunt in grote problemen komen als je dochter/vriendje minderjarig is/zijn....
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Angelique67 »

@Terpies :oops: Wat een tip! We hebben een dochter van (dan) 19 en vriend van (dan) 22. Dat levert volgens mij als ik het zo snel lees, geen problemen op met minors en statutory rape. Het is toch wat, dat je daar ook nog rekening mee moet houden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer