Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Reisbureau wijzigt vlucht
-
- Amerika-expert
- Berichten: 7581
- Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Locatie: Zaventem
Re: Reisbureau wijzigt vlucht
Inzake klantvriendelijkheid kan dit dan tellen. Mogen we nu nog steeds niet weten welk reisbureau hiervoor verantwoordelijk is ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Njit
- Amerika-expert
- Berichten: 13545
- Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Re: Reisbureau wijzigt vlucht
@Marcopstal je kan de TS toch een PB sturen als je het perse wil weten? Ik denk persoonlijk dat ze op dit moment nog niet geholpen is met een Name-and-Shame.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
- Berichten: 7581
- Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Locatie: Zaventem
Re: Reisbureau wijzigt vlucht
Ik zie echt niet in wat er van "name and shame" is aan het correct weergeven van feiten. Ik vind gewoon dat iedereen moet kunnen weten welk reisbureau zoiets doet. Het is aan iedereen individueel om te bepalen of ze er iets mee doen of niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Njit
- Amerika-expert
- Berichten: 13545
- Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Re: Reisbureau wijzigt vlucht
@Marcopstal De topicstarter wil dat op dit moment nog niet doen. Prima toch? Beetje doordrammen dit
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Re: Reisbureau wijzigt vlucht
Nog een (helaas kleine) update.
Vandaag opnieuw gebeld maar nu werd ons weer door een 3e persoon verteld dat zij niet op de hoogte was van ons dossier en ze niet wist of de bevoegde persoon vandaag nog op kantoor kwam...
We hebben dan de aangetekende brief op de post gedaan en deze ook doorgemaild. Daarna nog eens contact opgenomen met test aankoop en op hun aanraden opnieuw gemaild met testaankoop in cc. Toen wel snel antwoord gehad: hij zou morgen op al onze vragen antwoorden via mail.
We hebben niet het gevoel dat het reisbureau voorlopig van goede wil is om ons te helpen, maar even afwachten wat er morgen beslist wordt.
Vandaag opnieuw gebeld maar nu werd ons weer door een 3e persoon verteld dat zij niet op de hoogte was van ons dossier en ze niet wist of de bevoegde persoon vandaag nog op kantoor kwam...
We hebben dan de aangetekende brief op de post gedaan en deze ook doorgemaild. Daarna nog eens contact opgenomen met test aankoop en op hun aanraden opnieuw gemaild met testaankoop in cc. Toen wel snel antwoord gehad: hij zou morgen op al onze vragen antwoorden via mail.
We hebben niet het gevoel dat het reisbureau voorlopig van goede wil is om ons te helpen, maar even afwachten wat er morgen beslist wordt.
Re: Reisbureau wijzigt vlucht
Post elke dag dat het niet is opgelost gewoon een letter van de naam
Re: Reisbureau wijzigt vlucht
@tomhster
Vandaag kregen we onze antwoorden, we gaan er echter niet mee akkoord.
Ivm de vlucht wordt beweerd dat deze niet meer boekbaar zou zijn owv de te korte connection time in Heathrow (1u10 min). Het gaat beide om vluchten onder naam van Lufthansa, weliswaar uitgevoerd door Brussels Airlines en United. De terminal is hetzelfde, dus die tijd zou makkelijk te halen moeten zijn. Er zou volgens hen geen sprake zijn van verlies aan service of kwaliteit en reisbureau biedt aan onze maaltijden op hun kosten reeds te bestellen (aangezien dit niet inbegrepen is bij Icelandair). Ze geven toe dit vergeten te melden zijn aan ons.
Ivm het hotel zeggen ze ten eerste dat er geboekt wordt voor een bepaald hotel of gelijkwaardig (dit is inderdaad zo vermeld bij de offerte, echter niet bij de bestelbon + is niet echt gelijkwaardig te noemen). Volgens hen was courtyard al van in het begin voorzien ipv boulder marriot. Er stond in ons online roadbook toch nog steeds boulder marriot als hotel (incl adres, 't is dus niet dat ze de "courtyard" er vergeten bij vermelden zijn), dit is nu ineens wel aangepast naar courtyard! We hebben eergisteren het roadbook nog gecheckt, dit was toen nog niet veranderd.
Het "dossier" hebben we nu uit handen gegeven aan testaankoop dus zij volgen dit verder op, we zien wel wat er uit de bus komt...
Nu maar van ons afzetten en terug in voorpretmodus gaan
Nogmaals bedankt aan iedereen die advies gegeven heeft!
En wat betreft de naam van het reisbureau betreft: we wachten eventjes af hoe dit allemaal uitdraait, misschien lossen ze het uiteindelijk toch nog netjes op. Het gaat hier gelukkig om een klein lokaal bureau dus hopelijk niet te veel "slachtoffers".
Vandaag kregen we onze antwoorden, we gaan er echter niet mee akkoord.
Ivm de vlucht wordt beweerd dat deze niet meer boekbaar zou zijn owv de te korte connection time in Heathrow (1u10 min). Het gaat beide om vluchten onder naam van Lufthansa, weliswaar uitgevoerd door Brussels Airlines en United. De terminal is hetzelfde, dus die tijd zou makkelijk te halen moeten zijn. Er zou volgens hen geen sprake zijn van verlies aan service of kwaliteit en reisbureau biedt aan onze maaltijden op hun kosten reeds te bestellen (aangezien dit niet inbegrepen is bij Icelandair). Ze geven toe dit vergeten te melden zijn aan ons.
Ivm het hotel zeggen ze ten eerste dat er geboekt wordt voor een bepaald hotel of gelijkwaardig (dit is inderdaad zo vermeld bij de offerte, echter niet bij de bestelbon + is niet echt gelijkwaardig te noemen). Volgens hen was courtyard al van in het begin voorzien ipv boulder marriot. Er stond in ons online roadbook toch nog steeds boulder marriot als hotel (incl adres, 't is dus niet dat ze de "courtyard" er vergeten bij vermelden zijn), dit is nu ineens wel aangepast naar courtyard! We hebben eergisteren het roadbook nog gecheckt, dit was toen nog niet veranderd.
Het "dossier" hebben we nu uit handen gegeven aan testaankoop dus zij volgen dit verder op, we zien wel wat er uit de bus komt...
Nu maar van ons afzetten en terug in voorpretmodus gaan
Nogmaals bedankt aan iedereen die advies gegeven heeft!
En wat betreft de naam van het reisbureau betreft: we wachten eventjes af hoe dit allemaal uitdraait, misschien lossen ze het uiteindelijk toch nog netjes op. Het gaat hier gelukkig om een klein lokaal bureau dus hopelijk niet te veel "slachtoffers".
-
- Amerikakenner
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Re: Reisbureau wijzigt vlucht
Jammer dat ze onzin verkopen. Ik kan die vluchten zo vinden en boeken bij Lufthansa. En ook op de site van Heathrow staat dat de overstap gewoon mogelijk is. Overigens, zeker als zij het eten betalen ga je er niet persé op achteruit met Icelandair. Knieruimte is 33" tov 32" en breedte stoel 19" tov 17.3". Scheelt niet veel maar elke cm kan tellen .
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Re: Reisbureau wijzigt vlucht
@babarage Icelandair zal op zich zeker niet slecht zijn hoor en dat eten is niet belangrijk, maar ons ging het er vooral om dat we toch best wat tijd gaan verliezen op beide dagen. Als je dat eerder weet goed dan is dat niet zo erg, maar wij hadden nu bvb een terugvlucht die pas om 21u was, dus eigenlijk nog een groot deel van de dag in San Francisco die we wilden gebruiken om een stukje highway 1 te rijden. Nu is onze terugvlucht al om 15u, dus niet de moeite om dan nog tot bvb Santa Cruz te rijden. Dus da's toch een deel activiteiten waar we al op ingesteld waren die nu wegvallen. En bovendien hebben we nu wel het gevoel dat we meer betaald hebben dan nodig was aangezien we betaald hebben voor Lufthansa.
- Njit
- Amerika-expert
- Berichten: 13545
- Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Re: Reisbureau wijzigt vlucht
het blijft een erg aparte manier van communiceren. Dan kan ik alles wel gaan veranderen als het 'gelijkwaardig' mag zijn. Bij een offerte kan er wellicht nog iets veranderen omdat er tussen het moment van het uitbrengen van de offerte en het daadwerkelijke boeken iets veranderd in de beschikbaarheid. Maar een bestelbon lijkt me toch dat het gewoon vast ligt.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Berichten: 3604
- Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Re: Reisbureau wijzigt vlucht
Nu kan dit natuurlijk áltijd gebeuren... Dat je vluchttijden veranderen of zelfs geannuleerd wordt. Dus de garantie dat je nog iets had kunnen ondernemen op je vertrekdag had je sowieso niet. Echter, dan krijg je een vervangende vlucht van dezelfde maatschappij (of Code Sharing, in dit geval van Star Alliance) en daar valt Iceland Air niet onder. Dus het is een geheel andere vlucht. En zeker omdat babarage ook al aangeeft dat de oorspronkelijke vluchten gewoon nog te boeken zijn.
Dat maakt het zo vaag aan dit verhaal.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Berichten: 13814
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Macisvenda, Spanje
- Contacteer:
Re: Reisbureau wijzigt vlucht
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik een uur en 10 minuten op Heathrow echt niet prettig zou vinden. Wij hebben er weleens overgestapt, gewoon allebei de vluchten in Terminal 5 en toen duurde de security-rij voor economy al dik een uur. Wij hadden zelf business tickets, maar hebben dus bijna een uur op onze vrienden moeten wachten. Voor Heathrow zou ik minstens 2 uur willen.
-
- Amerikakenner
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Re: Reisbureau wijzigt vlucht
helder. Die tijd die je minder hebt is idd vervelend
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
-
- Amerikafan
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Reisbureau wijzigt vlucht
Zou het mogelijk zijn om met het hoofdkantoor te bellen ipv. het reisburo? Er van uitgaand dat het buro onder een hoofdkoepel valt.
Re: Reisbureau wijzigt vlucht
@Hard Rock Cafe. het is een zelfstandig kantoor dat niet onder grotere organisatie valt.
- Njit
- Amerika-expert
- Berichten: 13545
- Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Re: Reisbureau wijzigt vlucht
Dat verklaart een beetje 'we doen maar wat' mentaliteit
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Re: Reisbureau wijzigt vlucht
Ik vind het een vaag verhaal.
Ze hebben bepaalde vluchten aangeboden. Normaliter maak je als reisbureau dan ook al een reservering aan. Mocht er een schedule change volgen waardoor een connectie niet meer kan, dan volgt er een andere route van dezelfde airline in diezelfde PNR. Je gaat dan niet in een keer iets anders bij een andere airline reserveren. Maar goed, het is helemaal niet het geval, deze route kun je nog gewoon kopen. Net als drie andere routes binnen Star Alliance: via IAD, via FRA of via MUC. Ik zou het trouwens wel weten als ik moest kiezen: die eerste optie, maar goed, die vertrekt pas in de middag en als je er vroeg wilt zijn is de route via MUC (Munchen) ook prima. LHR ben ik geen fan van, maar goed, het voldoet ook prima.
Ik zou met die vluchten dus echt niet akkoord gaan. Je kreeg vluchten aangeboden met een normale carrier en dat is nu zonder toestemming geswitched naar een halve low cost carrier die niets met die originele carrier te maken heeft.
Niet alleen is de route via KEF veel minder efficient, maar die wordt ook nog afgelegd in narrow-body (single aisle, enkel gangpad dus) toestellen. Even een rondje lopen om de benen te strekken kun je vergeten. Het serviceniveau is ook echt anders. Daarnaast is Icelandair geen lid van een van de drie allianties, maar opereert zelfstandig. Ze hebben een niet al te beste naam als het gaat om het snel alsnog vervoeren van passagiers als er ergens een keer iets mis gaat en doen dat alleen met eigen materieel. Het is niet een "echte" low-cost carrier, maar ook absoluut geen gelijkwaardige vervanging voor een volwaardige klassieke airline. Het hangt er ergens tussenin.
Op de heenweg overleef je twee hops van 4 uur in een 757 nog wel. Al zul je niet aan slapen toekomen. Maar op de terugweg wil je slapen en dus een lange vlucht hebben, niet twee keer een paar uur.
Vergeet ook niet dat je hierdoor mijlen in een frequent flyer programma van een Star Alliance member misloopt. Lijkt me een valide argument. En zelfs als je (nog) niet spaart: maak nu nog een account aan en gebruik dit wel als argument - je ging er immers vanuit dat je met SN / LH / UA zou vliegen en daarmee ook mijlen zou verdienen en dat was een onderdeel van de aankoopbeslissing.
Mijn advies: stel per ommegaande dit reisbureau formeel in gebreke en eis dat de geoffeeerde vluchten alsnog geboekt worden, of een gelijkwaardige route met airlines binnen Star Alliance als de connectie in LHR niet kan. Je kunt in je brief zelf ook het voorstel doen van een van de drie andere routes, doe er desnoods een screenshot van Google Flights bij.
Geef in de brief ook een hard ultimatum en geef aan dat je, als het op die datum nog niet rond is, zelf tot het kopen van die tickets zult overgaan en het reisbureau aansprakelijk zal stellen voor de dan gemaakte kosten.
Als je zelf tickets koopt, doe dat in ieder geval bij de airline direct (gewoon op united.com bijvoorbeeld, dan weet je ook zeker dat je een normaal tarief koopt inclusief bagage e.d.). Ander voordeel: je hebt daarna 24 uur om er weer onderuit te kunnen, waarbij je al je geld gewoon terugkrijgt. Let op: dit geldt alleen als je direct bij een airline boekt, niet bij een reisbureau.
Als de deadline verstrijkt en je gaat zelf tot aankoop over, stuur dan direct een volgend schrijven naar het reisbureau met kostenspecificatie en het verzoek om dat per ommegaande te betalen. Als ze dat niet doen dan zul je verdere stappen moeten zetten (geschillencommissie of rechter), maar goed, ik denk dat je een goede zaak hebt. Je loopt wel een risico, namelijk het totaalbedrag van die vluchten. Stel dat ze failliet gaan of dat je onverhoopt geen gelijk krijgt in een rechtszaak dan ben je dat kwijt.
Ze hebben bepaalde vluchten aangeboden. Normaliter maak je als reisbureau dan ook al een reservering aan. Mocht er een schedule change volgen waardoor een connectie niet meer kan, dan volgt er een andere route van dezelfde airline in diezelfde PNR. Je gaat dan niet in een keer iets anders bij een andere airline reserveren. Maar goed, het is helemaal niet het geval, deze route kun je nog gewoon kopen. Net als drie andere routes binnen Star Alliance: via IAD, via FRA of via MUC. Ik zou het trouwens wel weten als ik moest kiezen: die eerste optie, maar goed, die vertrekt pas in de middag en als je er vroeg wilt zijn is de route via MUC (Munchen) ook prima. LHR ben ik geen fan van, maar goed, het voldoet ook prima.
Ik zou met die vluchten dus echt niet akkoord gaan. Je kreeg vluchten aangeboden met een normale carrier en dat is nu zonder toestemming geswitched naar een halve low cost carrier die niets met die originele carrier te maken heeft.
Niet alleen is de route via KEF veel minder efficient, maar die wordt ook nog afgelegd in narrow-body (single aisle, enkel gangpad dus) toestellen. Even een rondje lopen om de benen te strekken kun je vergeten. Het serviceniveau is ook echt anders. Daarnaast is Icelandair geen lid van een van de drie allianties, maar opereert zelfstandig. Ze hebben een niet al te beste naam als het gaat om het snel alsnog vervoeren van passagiers als er ergens een keer iets mis gaat en doen dat alleen met eigen materieel. Het is niet een "echte" low-cost carrier, maar ook absoluut geen gelijkwaardige vervanging voor een volwaardige klassieke airline. Het hangt er ergens tussenin.
Op de heenweg overleef je twee hops van 4 uur in een 757 nog wel. Al zul je niet aan slapen toekomen. Maar op de terugweg wil je slapen en dus een lange vlucht hebben, niet twee keer een paar uur.
Vergeet ook niet dat je hierdoor mijlen in een frequent flyer programma van een Star Alliance member misloopt. Lijkt me een valide argument. En zelfs als je (nog) niet spaart: maak nu nog een account aan en gebruik dit wel als argument - je ging er immers vanuit dat je met SN / LH / UA zou vliegen en daarmee ook mijlen zou verdienen en dat was een onderdeel van de aankoopbeslissing.
Mijn advies: stel per ommegaande dit reisbureau formeel in gebreke en eis dat de geoffeeerde vluchten alsnog geboekt worden, of een gelijkwaardige route met airlines binnen Star Alliance als de connectie in LHR niet kan. Je kunt in je brief zelf ook het voorstel doen van een van de drie andere routes, doe er desnoods een screenshot van Google Flights bij.
Geef in de brief ook een hard ultimatum en geef aan dat je, als het op die datum nog niet rond is, zelf tot het kopen van die tickets zult overgaan en het reisbureau aansprakelijk zal stellen voor de dan gemaakte kosten.
Als je zelf tickets koopt, doe dat in ieder geval bij de airline direct (gewoon op united.com bijvoorbeeld, dan weet je ook zeker dat je een normaal tarief koopt inclusief bagage e.d.). Ander voordeel: je hebt daarna 24 uur om er weer onderuit te kunnen, waarbij je al je geld gewoon terugkrijgt. Let op: dit geldt alleen als je direct bij een airline boekt, niet bij een reisbureau.
Als de deadline verstrijkt en je gaat zelf tot aankoop over, stuur dan direct een volgend schrijven naar het reisbureau met kostenspecificatie en het verzoek om dat per ommegaande te betalen. Als ze dat niet doen dan zul je verdere stappen moeten zetten (geschillencommissie of rechter), maar goed, ik denk dat je een goede zaak hebt. Je loopt wel een risico, namelijk het totaalbedrag van die vluchten. Stel dat ze failliet gaan of dat je onverhoopt geen gelijk krijgt in een rechtszaak dan ben je dat kwijt.
- Coyote
- Amerika-expert
- Berichten: 14277
- Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
- Aantal x V.S. bezocht: 30
- Locatie: Heerenveen
- Contacteer:
Re: Reisbureau wijzigt vlucht
Tja, wat moet je hiervan zeggen? Ik denk dat ze enkele dagen de tijd hebben genomen om met een 'goed verhaal' te komen. De bewering van de connectie op LHR gaat er bij mij niet in. Vermoed eerder dat ze de tickets voor Icelandair goedkoper konden krijgen dan die van Lufthansa. Maar dat zullen ze nooit zeggen. De marge op z'n pakketreis zal wel laag zijn dus is dit een manier om er toch nog wat aan te verdienen.
Waar ik wel benieuwd naar ben is wat er in de algemene voorwaarden (dus niet persé de voorwaarden van deze boeking) van hen benoemd wordt m.b.t. de vermelde vluchten in een voorstel/offerte. Staat er nergens vermeld dat vluchten bijv. onder voorbehoud zijn en dat er een alternatief geboden kan worden?
Het 'roadbook' is digitaal? En daar hebben ze nu e.e.a. in veranderd? Heb je het origineel ook geprint/opgeslagen? Dat vind ik wel raar namelijk. Wie weet wat ze dan nog meer aanpassen?
Een wijze les dus voor iedereen om bij een boeking als deze alles heel duidelijk vast te leggen (prijzen per onderdeel) en afspraken te maken op basis van wat er voorgesteld wordt, bijv. in hoeverre kan/mag een reisbureau zaken nog aanpassen? En indien nodig, eerst overleg met jou.
Ik zou in ieder geval gewoon lekker genieten van je vakantie!
Roland
Als jullie voornaamste reden de tijd is dat je terugvliegt, 15 u ipv 21 u, dan zou ik er geen halszaak van maken. Ook al had je een Lufthansa vlucht gekregen, de vliegtijden van Lufthansa kunnen ook veranderen. Misschien nog wel minder gunstig. Persoonlijk vind ik een vertrektijd van 15 u een mooie tijd. Eerst nog lekker uitslapen en uiterlijk rond 13 u op het vliegveld zijn. Maakt een terugvlucht ook aangenamer. Maar goed, dat is persoonlijk. Zou er geen zaak voor aanspannen. Wel zou ik duidelijk aangeven dat je een bepaalde compensatie verwacht (en niet alleen het eten in het vliegtuig). Hier zou ik zeker op aandringen want ik denk dat je toch 'minder waar' voor je geld gekregen hebt. Motel zou ik me nog niet eens zo druk over maken.Joke-R schreef: ↑22 aug 2019, 13:25maar ons ging het er vooral om dat we toch best wat tijd gaan verliezen op beide dagen. Als je dat eerder weet goed dan is dat niet zo erg, maar wij hadden nu bvb een terugvlucht die pas om 21u was, dus eigenlijk nog een groot deel van de dag in San Francisco die we wilden gebruiken om een stukje highway 1 te rijden. Nu is onze terugvlucht al om 15u, dus niet de moeite om dan nog tot bvb Santa Cruz te rijden. Dus da's toch een deel activiteiten waar we al op ingesteld waren die nu wegvallen.
Waar ik wel benieuwd naar ben is wat er in de algemene voorwaarden (dus niet persé de voorwaarden van deze boeking) van hen benoemd wordt m.b.t. de vermelde vluchten in een voorstel/offerte. Staat er nergens vermeld dat vluchten bijv. onder voorbehoud zijn en dat er een alternatief geboden kan worden?
Het 'roadbook' is digitaal? En daar hebben ze nu e.e.a. in veranderd? Heb je het origineel ook geprint/opgeslagen? Dat vind ik wel raar namelijk. Wie weet wat ze dan nog meer aanpassen?
Een wijze les dus voor iedereen om bij een boeking als deze alles heel duidelijk vast te leggen (prijzen per onderdeel) en afspraken te maken op basis van wat er voorgesteld wordt, bijv. in hoeverre kan/mag een reisbureau zaken nog aanpassen? En indien nodig, eerst overleg met jou.
Ik zou in ieder geval gewoon lekker genieten van je vakantie!
Roland
Re: Reisbureau wijzigt vlucht
@roelb bedankt voor je tips!! Icelandair was volgens reisbureau het alternatief dat haalbaar was met ons budget.
Het roadbook is online beschikbaar en via een app (travelkey). We hebben gelukkig de originele versie opgeslagen. In de app is het ook nog niet aangepast naar het nieuwe hotel.
Reisbureau zegt volledig in ons belang gehandeld te hebben en zeker niet van kwade wil te zijn. Is moeilijk te achterhalen natuurlijk...
Er wordt nu nog geprobeerd door testaankoop om tot een minnelijke oplossing te komen, enkel de maaltijd als compensatie lijkt ons niet voldoende. Achteraf is het waarschijnlijk ook niet meer te achterhalen wat de prijzen van icelandair versus lufthansa waren op moment van boeken en welk bedrag ze dus aan ons extra verdiend hebben.
De algemene voorwaarden zijn degene die beschikbaar zijn op de website van de reisgeschillen commissie. Er zijn ook een aantal extra bijzondere voorwaarden, maar ook hier staat niks van wijziging vluchten.
Het roadbook is online beschikbaar en via een app (travelkey). We hebben gelukkig de originele versie opgeslagen. In de app is het ook nog niet aangepast naar het nieuwe hotel.
Reisbureau zegt volledig in ons belang gehandeld te hebben en zeker niet van kwade wil te zijn. Is moeilijk te achterhalen natuurlijk...
Er wordt nu nog geprobeerd door testaankoop om tot een minnelijke oplossing te komen, enkel de maaltijd als compensatie lijkt ons niet voldoende. Achteraf is het waarschijnlijk ook niet meer te achterhalen wat de prijzen van icelandair versus lufthansa waren op moment van boeken en welk bedrag ze dus aan ons extra verdiend hebben.
De algemene voorwaarden zijn degene die beschikbaar zijn op de website van de reisgeschillen commissie. Er zijn ook een aantal extra bijzondere voorwaarden, maar ook hier staat niks van wijziging vluchten.
-
- Amerika-expert
- Berichten: 7581
- Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Locatie: Zaventem
Re: Reisbureau wijzigt vlucht
Dus het reisbureau legt je een reisovereenkomst voor met vluchten van Lufthansa en specifiek genoemde hotels voor een prijs die ze uiteindelijk zelf bepaald hebben. Los van het eventueel naar voor schuiven van een budget welke je wenst te besteden.
Nadien wijzigen ze zaken zonder je in kennis te stellen, je moet het maar zelf vaststellen.
Nu gaan ze gaan beweren dat ze in jullie belang hebben gehandeld omwille van je budget ????? De enige die hier beter van kunnen worden zijn zij want jij betaalt nog altijd evenveel.
Dit lijkt me zelfs eerder fraude dan iets anders !!!!!!
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 46 Reacties
- 6351 Weergaves
-
Laatste bericht door Ruud2004
-
- 2 Reacties
- 749 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 9 Reacties
- 982 Weergaves
-
Laatste bericht door r0bert0