Highway 1 rijden.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vakman
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 jan 2015, 16:49

Highway 1 rijden.

Bericht door vakman »

Hoe rijden jullie altijd de highway 1?

Bedoel, hoe is die het beste te rijden, als je het via navi doet, of staat de route aangegeven?
New York 2012 - New York 2013 - Las Vegas 2013 - Miami & Bahamas 2014
San Francisco - Los Angeles - Monument Valley - Las vegas 2015
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: highway 1

Bericht door Mrvanilla »

Het is 1 weg die langs de kust loopt. Navigatie zul je daar zeker niet nodig hebben. De diverse bezienswaardigheden liggen daar vrijwel allemaal aan en staan goed aangegeven. Verkeerd rijden is dus vrijwel onmogelijk. Let er wel op dat je de 1 pakt en niet de (snellere) 101. Die loopt namelijk niet langs de kust.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: highway 1

Bericht door PSVwally »

Afhankelijk van waar je vandaan komt lopen ze wel gelijk op het stuk tussen Santa Barbara en Oxnard en je zou er ook voor kunnen kiezen om het stuk tussen Santa Maria en Santa Barbara al de 101 te pakken en bv even af te slaan naar Solvang.
Maar op het stuk tussen Monterey en Pismo Beach heb je idd geen navigatie nodig. Tussen Monterey en San Francisco ligt het weer aan welke weg je pakt.
harryvb
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 mei 2013, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Benidorm

Re: highway 1

Bericht door harryvb »

Ook wij rijden van LA naar SF en willen de hele highway 1 doen, we vertrekken vanaf Redondo beach, is deze highway overal goed aangegeven want ik veronderstel dat je daar met navi niks bent omdat die ons niet langsdaar zal sturen, onze eerste stop (overnachting) is Pismo Beach.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: highway 1

Bericht door PSVwally »

Hoezo ben je daar met navi niets??

Maar je pakt in Redondo Beach de Pacific Coast Highway en je gaat eraf bij Pismo Beach? Dat is dus eigenlijk maar 1 weg volgen. Niets moeilijks aan. Je moet alleen boven Santa Barbara even kijken of je de 1 wilt blijven volgen of een stuk de 101 wilt pakken. Als je de nav op Malibu instelt in 1e instantie kan ik me niet voorstellen dat je niet over de 1 wordt gestuurd.
Gebruikersavatar
Re1gnman
Amerikakenner
Berichten: 425
Lid geworden op: 08 jun 2013, 16:30
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: highway 1

Bericht door Re1gnman »

Onderstaand geld alleen als je USA map reeds op je TomTom hebt geïnstalleerd.

Als je via je pc TomTom home opstart en je TomTom aansluit, vraagt ie of je
verbinding met pc wilt maken. Selecteer dan "ja."
Dan schakel je over op USA map
Als je dan "bedien mijn TomTom" selecteert, kun je hem via je pc bedienen.
Ik stel dan mijn locatie in op LAX. Nu kun je gewoon je route ingeven.
Zeg begin punt LAX, Eindpunt Malibu. Nu kun je zien welke route TomTom neemt,
en evt een andere route nemen als je dat liever wilt.
Ik heb een oudere TomTom (GO730), weet dus niet hoe het bij de nieuwe modellen zit.
Ik heb alle hotels al in mijn favorieten gezet.

Voor degenen die helemaal berserk willen gaan, installeer Tyre to travel op je pc.
Hier kun je routes custom made maken. Zet vlaggetjes op de route die je wilt gaan
volgen. Een klik en hij stuurt de route naar je TomTom.
Via de optie "reisplan laden" in je TomTom, laad je je route en stuurt ie je automatisch
langs al je vlaggetjes over de route die jij wilt gaan rijden.
Mijn routes staan als volgt in TomTom reisplannen: 01.LAX-hotel, 02.Hotel LA-yosemite.....enz
Maar, ook hier..ik weet niet voor welke TomTom versies dit lukt.

Ik heb dit vorig jaar voor een route langs covered bridges in Pennsylvania gebruikt. Hij stuurde me
van de ene brug, via binnenweggetje, naar de andere brug....werkte perfect.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: highway 1

Bericht door Old Faithful »

De beschreven methode met Tyre werkt volgens mij alleen als je TomTom routes met meerdere tussenpunten aan kan. Dat is niet bij alle toestellen het geval. Je kunt in dat geval m.b.v. Tyre wel een aantal waypoints maken van plaatsen die je per se wilt bezoeken. Je kunt die waypoints dan telkens als bestemming kiezen. Het kan daarbij helpen die waypoints logisch te nummeren.
Zo heb ik ooit, weliswaar in MapSource voor een Garmin, voor iemand o.a. de volgende waypoints gemaakt: 091301DantesView, 091302ZabriskiePoint, 091303Devil'sGolfCourse etc. Dus op 13 september was Dantes View de eerste bestemming, Zabriskie Point de tweede enz.
Het "probleem" van harryvb kan hij ook oplossen door op een kaart een plaats te zoeken die aan de gewenste weg ligt, bijvoorbeeld Santa Barbara, en die als bestemming in te geven. Bij die plaats aangekomen kies je een volgende bestemming enz, zodat je precies de gewenste route rijdt. Deze methode kun je altijd toepassen. En ja, als je na Morro Bay eenmaal op Highway 1 zit, is fout rijden eigenlijk onmogelijk.
Groet,

Old Faithful
harryvb
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 mei 2013, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Benidorm

Re: highway 1

Bericht door harryvb »

Klopt het dat de 1 soms overgaat in de 101 ?
Heb TT enkel op telefoon.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: highway 1

Bericht door Mrvanilla »

Je weet dat er zoiets bestaat als Google Maps? :lol:

Als je daar kijkt zul je zien dat dat inderdaad het geval is. Namelijk tussen San Luis Obispo en Pismo Beach. Tussen Santa Barbara en Oxnard lopen beide wegen parallel aan elkaar, dat ziet er ook wel grappig uit. Als je gewoon de bordjes met 1 erop volgt heb je geen Tomtom nodig. Heel simpel! :thumbup:
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: highway 1

Bericht door PSVwally »

Ik heb even gezocht, maar kan het eigenlijk nergens vinden.

Als ik me inlees over grofweg het deel net ten noorden van San Diego lees ik, behalve wat pretparken vooral veel of La Jolla.
Nu zit ik wat hoger te kijken naar Torrey Pines. Als (middelmatige) golfliefhebber lijkt me dat ook een mooie omgeving om wat rond te kijken.
Kan iemand mij vertellen of het de 15 dollar state park entree fee ook waard is?

Verder lees ik dat street parking in La Jolla gratis is en dat je alleen op moet letten niet op een parking te gaan staan waar die max 2hrs bordjes bij staan. Nu ben ik daar op een maandag, dus ik ga er min of meer vanuit dat het niet de drukste dag van de week is. Maar stel het is vol, is het dan handig om op de grote parking bij La jolla shores park te gaan staan of toch maar proberen wat dichterbij te parkeren?
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: highway 1

Bericht door nieuwenoord »

Waar is de tijd gebleven dat we gewoon de RandMcNally op schoot hadden en Highway 1 volgden? Zó simpel was dat :-)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: highway 1

Bericht door PSVwally »

Haha, nou ik kan de van - naar locaties prima vinden, maar na een wandeling van 3 á 3,5u naar potato rock zou ik wel willen weten of ik daar nogmaals een wandeling van 2u moet maken. En tussen San Clemente en Camp Pendleton wordt het gewoon de freeway
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: highway 1

Bericht door sanook »

PSVwally schreef:
22 aug 2019, 20:50
La Jolla
Wij waren hier eind mei (Memorial Day weekend) en konden gewoon aan Coast blvd parkeren.
Torrey Pines zijn we niet geweest dus kan ik niks over zeggen (al valt de La Jolla Trail volgens mij net onder Torrey Pines)
Oh en als je van lopen houdt dan niet Cowles Mountain vergeten.
carl
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 aug 2009, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Highway 1 rijden.

Bericht door carl »

Welke plaats heeft jullie voorkeur als tussenstop op hwy 1? Morro bay, San Luis Obispo of Pismo Beach?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Highway 1 rijden.

Bericht door sanook »

Morro Bay is niet veel bijzonders wat mij betreft. Morro Rock gaat wel maar die schoorstenen vlakbij verpesten het hele plaatje.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Highway 1 rijden.

Bericht door Marcopstal »

Ik vind Morro Bay een leuke plaats. Rustig, leuke resaturantjes, een mooi haventje,..... de Morro Rock met rechts ervan een heel mooi strand.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Highway 1 rijden.

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou voor Cambria gaan! Maar voor 1 nacht kun je niet echt een verkeerde keuze maken hoor.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Highway 1 rijden.

Bericht door PSVwally »

De vraag is eigenlijk of het een tussenstop of een overnachting is?

Als je ‘bijzonder’ wilt eten en/of overnachten zou je de madonna inn in San Luis Obispo eens kunnen doen.
Voor een tussenstop alsin even rondneuzen en weer door zou ik voor Morro Bay of Cambria kiezen.
Bij San Simeon sowieso even de zeeolifanten gaan bekijken en evt (moet je wel de tijd hebben en entree willen betalen) naar hearst castle
carl
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 aug 2009, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Highway 1 rijden.

Bericht door carl »

Het was inderdaad de bedoeling om een overnachting te zoek ergens in de regio pismo/Morro/San Simeon/Cambria. Liefst een gezellig dorpje met wat leuke restaurants...
De Madonna Inn in San Luis Obispo ziet er inderdaad wel bijzonder uit :D
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Highway 1 rijden.

Bericht door Marcopstal »

Het grote nadeel aan SLO ten opzichte van de andere vind ik het feit dat dit stadje niet aan de kust zelf ligt. Vanuit je hotel de zee zien geeft dan nog net dat tikkeltje extra vakantiegevoel.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer