Emigratie voorbereidingen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Emigratie voorbereidingen

Bericht door Martijn88 »

Hi allemaal,

Ik heb me hier een tijdje geleden al eens voorgesteld met het voornemen om wellicht naar de VS te emigreren met mijn Amerikaanse vriendin.
Even kort wat achtergrond informatie. Mijn vriendin is via haar werkgever in 2016 naar Nederland gekomen en woont hier sinds dien. Wij gaan hier volgende maand trouwen, en hopen dat we vanuit Nederland het papierwerk kunnen regelen en dan volgend jaar samen terug naar de VS kunnen. Zij kan een transfer maken terug naar de VS, en ik zal waarschijnlijk daar een nieuwe baan moeten vinden.

Ik heb hier op het forum aardig wat topics gelezen om me voor te bereiden, maar elke keer als ik een voglend topic lees, komen er meer vragen op of lijkt het toch moeilijker dan gedacht, dus ik wil graag een topic openen om soms wat hulp te kunnen vragen aan de experts hier.

In eerste instantie dacht ik de DCF route te kunnen volgen, echter heb ik later gelezen dat dit alleen kan in geval van urgentie. Aangezien we nu plannen om in September 2020 naar de VS te verhuizen, is daar geen sprake van dus die optie lijkt niet mogelijk, wellicht heeft iemand hier andere ervaring mee, dan hoor ik het graag.

De ander overgebleven optie is dan CR-1. Tot ik twee weken geleden de procedure wat nader bekeek, en bleek dat mijn vriendin dit alleen kan indienen als zij ‘domicile’ in de VS heeft.

Wij willen graag bij elkaar blijven aangezien we nu beiden een goede baan hebben, en het zou aardig wat kosten als zij eerst terug moet verhuizen en ik hier moet blijven. Daarnaast kan zij mij, en ik haar, natuurlijk niet zo lang missen 😊

We hebben inmiddels ook wat hulp aangeboden gekregen via vrienden in de VS, die eerder hebben gehoplen bij andere visa aanvragen. Als iemand hier op het forum nog tips of adviezen heeft dan zijn we daar ook heel benieuwd naar. Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden.

Gr Martijn
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Emigratie voorbereidingen

Bericht door Taygi »

Je vriendin kan een CR-1 aanvragen vanuit het buitenland. Wij doen dat ook.

Link waar het expliciet vermeld staat dat je vanuit het buitenland kan filen: https://travel.state.gov/content/travel ... he-us.html

Het makkelijkste is dat jouw vriendin voor jou naar de VS trekt wanneer je de I-864 filed. Als zij daar al is kan ze dus domicile bewijzen. Als jullie echter tegelijk naar de VS trekken als de CR-1 helemaal goedgekeurd is kan ze bewijs inleveren voor "intent to establish domicile".

Voorbeelden daar van kan je best op VisaJourney zoeken, denk ik. Als je op die site zoekt op "establish domicile" zal je wel resultaten vinden.

Succes
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Emigratie voorbereidingen

Bericht door Martijn88 »

Ok dank je voor de links, ik ga weer even verder lezen :)
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Emigratie voorbereidingen

Bericht door Martijn88 »

Hi allemaal, we zijn inmiddels getrouwd en afgelopen weekend bezig geweest met het invullen van het I-130 en I-130A formulier. Het lijkt redelijk soepel te gaan, gelukkig al veel ingelezen en voorbereid. Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, op https://www.visajourney.com/content/i130guide1/staat het volgende over Assembling the I-130 Package:
11. Two passport-type photos (see specification) of the petitioner (...)
12. Two passport-type photos (see specification) of the non-US Citzen spouse (...)

Als ik in het uscis instruction form kijk, staat er "You must submit two identical color passport-style photographs of yourself and your spouse (if he or she is in the United States) taken within 30 days of filing this petition."

Op sommige fora van VJ lees ik dat het toevoegen van mijn pasfoto's nog geen zin heeft, heeft iemand hier ervaring mee en het wel of juist niet meegestuurd?

Daarnaast heb ik nu het volgende verzameld mbt bewijzen van een bonafide marriage:
  • Dutch Residence Permit van mijn vrouw
  • Bank statements addressed to petitioner and beneficiary: ING bank, Jun 2018 - Aug 2019;
  • Flight tickets Chicago Dec 2017, Nice Jul 2018, Copenhagen Aug 2019;
  • Photos Lisbon Jul 2017, New York Jan 2018, Nice Jul 2018, Chicago June 2019, Marriage Aug 2019
  • Lease confirmation and invoice showing joint tenancy of a common residence since May 2018;
  • Payslip Petitioner and Beneficiary showing joint tenancy of a common residence
Ik zou nog meer tickets en foto's toe kunnen voegen, en lees dat sommigen tientallen pagina's hebben meegestuurd. Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee, kort en bondig of juist zo veel mogelijk informatie meesturen?
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Emigratie voorbereidingen

Bericht door Taygi »

Proficiat met je huwelijk!

Wij hebben die pasfoto's toch meegestuurd, we wouden alles zo volledig mogelijk doen.
Ik las op sommige plaatsen dat zij geen kopies namen van de volledige US passport omdat er veel blanko pagina's zijn... Wij hebben alles opgestuurd, blanko pagina's inclusief. Beter teveel dan te weinig, imo.

Wij hebben ongeveer hetzelfde bewijs opgestuurd. We hebben nog een rekening van onze ringen opgestuurd, en drie 'affidavit of bonafide marriage' (zijn familie, mijn familie, en een gemeenschappelijke kameraad die een tekstje schreven over onze relatie). Toch ook heel wat foto's; van de eerste ontmoeting tot onze trouw.

Ik mag er wel niet teveel aan denken daar word ik nerveus van... Met dat je de I-130A vermeld begin ik net te twijfelen of ik daar mijn handtekening heb op gezet :blink:
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Emigratie voorbereidingen

Bericht door Martijn88 »

Ohh haha, ik hoop het inderdaad ook! Ik last ook ergens de aanbeveling om alles in tweevoud te kopiëren en te bewaren, ga ik ook zeker doen. Heb inmiddels de formulieren ook naar haar ouders gestuurd om nog even te verifiëren. Ringen hebben wij nog niet gekocht, alleen de verlovingsring voor haar, maar dat bewijst niet heel veel aangezien het niet op haar naam staat.
Laatst gewijzigd door markro op 21 aug 2019, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Emigratie voorbereidingen

Bericht door Martijn88 »

Afgelopen weekend hebben we alle formulieren en het bewijs verzameld, verpakt en gisteren met DHL verzonden. Nu even afwachten hoe het verder gaat!
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Emigratie voorbereidingen

Bericht door Taygi »

Fingers crossed!
Bij ons duurde het twee-drie weken eer we van USCIS bericht kregen dat ze ons pakket hadden ontvangen.
realone
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 okt 2012, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Emigratie voorbereidingen

Bericht door realone »

Hou er even rekening mee dat, met de huidige stand van zaken, de CR1 procedure nog niet afgerond zal zijn in september 2020 als je het Nebraska Service Center treft. Eind 2020 is zelfs optimistisch. Wij hebben onze NOA1 in oktober gekregen en nu nog geen goedkeuring. Ik hoop dit binnen 2 maanden te hebben en dan gaat de rest van de procedure nog beginnen, waar je ook makkelijk 4 maanden voor kunt tellen.
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Emigratie voorbereidingen

Bericht door Martijn88 »

Bedankt voor je reactie! Inderdaad ik weet dat als het tegen zit, het langer kan duren. We gaan het zien, maar gelukkig is mijn vrouw vrij flexibel qua werk.
Laatst gewijzigd door markro op 17 sep 2019, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggend bericht quoten is niet nodig, is verwijderd.
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Emigratie voorbereidingen

Bericht door Martijn88 »

Inmiddels NOA1 ontvangen, priority date 13 September 2019! Nu afwachten, en we proberen via de connecties van familie in de US wat meer informatie en wellicht prioirteit te krijgen, maar daar verwacht ik nog niet veel van.
realone
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 okt 2012, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Emigratie voorbereidingen

Bericht door realone »

Welk service center heb je toegewezen gekregen? Wij hebben afgelopen week eindelijk onze NOA2 van Nebraska ontvangen, dat duurde dus 355 dagen... We hebben voor de zomer alles rond te hebben, maar het duurt dus allemaal behoorlijk lang.

Mocht je het willen versnellen, lees je eens in over de I-129F.
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Emigratie voorbereidingen

Bericht door Martijn88 »

Hi realone! Helaas Nebraska. Inderdaad heb ik ook naar de 129f gekeken, ik lees op visa journey dat het resultaat nogal verschilt, maar het kan geen kwaad. Heb ook een IOE nummer gekregen, las dat dat een paar maanden geleden wat sneller ging omdat ze die aan het testen waren, maar dat lijkt ook weer afgelopen te zijn.
Martijn88
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 26 jul 2017, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Emigratie voorbereidingen

Bericht door Martijn88 »

Zal hier nog eens even een update plaatsen, dacht dat ik dat al een keer gedaan had, maar wellicht verkeerd geplaatst.

Zoals gezegd I-130 gefiled met PD 17 september 2019
I-130 approved zonder RFE op 4 Juni 2020 (261 dagen)

Daarna hebben we een tijdje stil gelegen in NVC stage omdat ik aan het wachten was op de IRS transcripts. Die zijn er nog steeds niet, maar heb de 1040 van mijn vrouw gisteren geupload en een comment erbij gezet. Paar uur later 1 RFE, daarna het gevraagde document geupload en een paar uur later DQ! Nu dus afwachten op interview appointment.

Ik had verwacht dat NVC approval een stuk langer zou duren, dus ik had gepland om mijn interview begin volgend jaar te doen. Echter nu kan het misschien toch wat sneller allemaal.
realone
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 okt 2012, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Emigratie voorbereidingen

Bericht door realone »

Dat is al een stuk sneller dan dat het bij mij ging, een jaar voor jou. Lekker hoor! Je hebt het lastige deel gehad, de rest is een eitje :D
Succes!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer